Olisin halunnut kysyä petetyiltä, että muuttuiko kumppani jotenkin ilkeäksi teitä kohtaan ennenkuin tajusitte/tiesitte, että toinen pettää? Haukkuiko hän teitä tai muuttuiko muuten alistavaksi, että halusi joka riidan "voittaa ja olla oikeassa".
Yritän selvittää itselleni, että mistä kaikki alkoi ja johtuiko raivoamiset jostain muusta vai oliko toinen vain niin ahdistunut yhdessä asumisesta. En ymmärrä yhtään mitään ja toinen ei halunnut puhua mitään. En tajua, miten kiva ja mukava ihminen muuttuu suuttuessaan niin paljon.
Kun pettää, miten käytös muuttuu petettyä kohtaan?
35
5124
Vastaukset
- Salapanojokakerrottiin
Juuri käytös muuttui täysin. Levoton, hermostunut, jopa huutoa ilman syytä. Samoin sekavuus toiminnoissa. Pahanolon purkua jonka todella kohdisti minuun. Käsien tärinä. Puhelimien kiinni laitto kotona. Ei liikuttu missään yhdessä ei edes kaupoissa tai käyty edes syömässä missään. Pelkäsi varmaan niin kiinni jääntiä. Osaan sanoa tarkkaan milloin salapano alkoi. Omatunnon tuskat kovat. Unissaan puhumista. Tiesin tilanteen jo kauan aikaa ennenkuin kiinni jäi. Toisen kertomana uskalsin ottaa asian esille mistä käytös johtuu. Edelleenkään ei tunnustanut. Kun vihjailin epäileväni alkoi todella kova aika. Yritti pitkään kieltää asian. Käyttäen valheita lisää ja niistäkin tuli seinä eteen. Lopuksi odotin kotiin jälleen "työreissusta" tulevaksi. Kun istuin sen vastapäätä ja en antanut enään periksi vaan laitoin seinää vasten. Kuin tulivuori olisi purkautunut. Itkua, kiroilua, huutoa, ja jälleen itkua. Monta kertaa jouduin sanomaan "hengitä" järkyttyneenä juteltiin koko yö. Siinä käytiin läpi koko elämämme. Kunnes aamulla sanoin viimeiset sanat mitkä ovat seuraukset nyt. Kuunteli järkyttyneenä ja itkuisena. Yhdessä itkettiin. Syytti todella jopa minua salapanostaan. Kun kysyin miten? Ei osannut selittää. Kuitenkin tunsi niin että olisin ollut syyllinen ehkä olinkin en vain tiennyt sitä. Haki kovasti syitä muista kun itsestään ensin. Myös olisi halunnut kostaa sille joka kertoi minulle. Kun kerroin ne syyt mitkä minä näin syyksi salapanoon antoi pikkuhiljaa periksi asiassa. Sitten alkoi anteeksi anelu. Pysäytin sen kerralla sanoin että valitsee kumpi on tärkeämpää tuo pano vai minä. Päätökset teki. Näen selkeästi kuinka jälleen käytös muuttui kun palasi takaisin rehelliseksi mieheksi. Turha vittuilla että pettää se uudelleen koska enhän sille sitten mitään voi jos niin tekee. Näen kyllä käytöksessä jos vielä elää kaksoiselämää. On myöhemmin myös itse muistellut aikaa ja sanoi sen olleen paskinta aikaa ikinä. Nyt se vain on vihainen kaikille niille joilla on "salapano" joista puhutaan kun eivät ymmärrä mitä ovat tekemässä puolisoilleen. Aikaisemmin naureskeli meidän muiden kanssa näille"salapanoille" nyt se vihaa niitä juttuja. Nähtävästi ollut kova kokemus ja oppinut siitä.
- Entajua
Uskomaton, mutta rankka tarina ja niin täyttä totta. Miten tuskallisia elämänvaiheita ihmiset joutuvat käymään läpi. Vaikka ihminen tietäisi etukäteen, minkälainen "helvetti" kaksoiselämästä syntyy ja salaisuudet tulevat aina esiin, niin silti otetaan riski.
Oma tilanne oli se, että oli pakko erota. Pelkäsin, että minulle tai meille käy kehnosti esim. toinen olisi ajanut auton metsään. Olin täysin voimaton ja ero oli viisas päätös. - Yujkml
Ai se aika oli paskinta ikinä kun petti? Miksi sitten jatkoi sitä? Miksi ylipäätään alkoi?
Ei kannata valehdella itselle eikä muille. Kyllä salapanoon johtaa useimmiten myös ihastuminen siihen toiseen. Salailu on kuitenkin raskasta ja juuri se tekee siitä ikävää mutta jotain muutakin täytyy olla koska sitä jatkaa ja sen salarakkaan luo vain täytyy päästä. - Uoity
Joo kyllä ensin on ihastus josta sitten syntyy salasuhde. Sitten on päästävä hänen luokseen uudelleen ja uudelleen...
Vasta kun kaikki tulee ilmi, syntyy suuri häpeä joka sitten värittää koko suhdetta joka ensin oli ihanaa. Ilmitulo aiheuttaa häpeää, syyllisyyttä, likaisuudentunnetta.
SIKSI jälkikäteen salarakkaus on ''paskinta aikaa ikinä''.
Tuollainen vannominen toimii myös itserankaisuna. On varmaan helpottavaa ruoskia itseä rankaisuna häpeällisestä teosta. Ja lohduttaahan se puolisoakin että onpa hyvä kun se tuossa noin kovasti katuu.... - petettyiiuy
Erikoisia asioita on sitten ollut...mun vaimosta ei huokunut mitään muuta kuin yleistä haluttomuutta seksiin, oli varmaan hankalaa olla mun kanssa kun salapano oli painanut juuri aiemmin illalla. Aino asia mikä tulee mieleen on vaatetuksen muutuminen ehkä hivenen seksikkkäämmäksi, tuli kuvaan stay up sukat mitä kotona ei tietenkään pitänyt ja mustat nahka korkosaapikkaat, nillä sai varmaan miehen kuumaksi. Suhde tuli ilmi vähän yllättäen vaikka jotain vähäsen epäilinkin mutta esiin tulo teki pahaa...eka ajatus että olenko nainut lutkan.
- ruusunenenollut
Minun kokemus, tunsin omituista suojenlutarvetta ilmassa. Aivan kuin ex olisi halunnut pitää minua kuin ruusua kämmenellä. Erittäin ristiriitaista oli siis huolissaan minusta enemmän kuin ennen hänen sekoiluaan. Erosimme ja vielä senkin jälkeen hän soitteli ja kysyi minun vointia :( Omantunnon tuskia luulisin.
- keroapeliä
Ei vaimo mua haukkunut tai muutakaan salasuhteensa aikana, ainoa ero oli se että läheisyyttä ja seksiä ei ollut viiteen kuukauteen, kai sen siitäkin jo tajuu että toista pannaan.
- pettäjätperkele
se muuttuu sillälailla että suksi akka tai ukko vittuun pettäjiä ee katella eekä uusia tsänssejä anneta
- rauhaelämässä
Kun aloin kysellä missä mennään hänen käytöksen takia, sylki päälleni ja löi, myös nimitti luulosairaaksi joka pitää viedä hoitoon, riehui ja huusi lapsille, särki huonekaluja.
Kuitenkin oli jo vuosia elänyt toisen naisen kanssa, joka uskoi kaiken mitä mies puhui.
Onneksi pääsin eroon siitä, ja kesti aikaa toipua mutta nyt olen jo päässyt irti, mitä vielä käyn täällä välillä, eihän se aika unohdu vaikka kuinka yrittäisi.- oonsekumma
tuosha jo ainaki selvät merkit ukosta mistäpä huomaa jos naine pettää se on hyvä että lähit pois ja et tuommosta kuspiätä katellu kai o lapsiin hyvät välit pärjäile !
- MustaKuu
Päänaukomista turhasta, kiukkuinen lapsille, valitusta hänel ei oo mitään (vaimo&3 lasta ja tölli) ei siis riittänyt, uhkaili erolla kun olin raskaana, luistaminen kotitöistä, puhelin äänettömällä kotona, odotti pääsevänsä töihin kun oli kotona, petti siis työkaverinsa kanssa. Nyt kiinnijäätyään hyvittelee kotitöiden teolla, kokoajan pitäis halia (yöks) ja yrittää olla positiivinen.
- helevettiin
joo sanoha suoraa että haesta ukko vittu tuollee saatana naisia kohella ja varsinki jos lapsille ruppee kiukkuilemmaa mikä lie ukol huol tai murhe eekä ossoo sul suoraa asiasta puhua mutta tuommosta tarvii katella enne ku pahemmaks menee
- watsappia
No tottahan toki pettäjän käytös muuttuu. Töitä aamusta iltaan. Viestittelee iltamyöhään heti kun kotiin tulee. Puolisoa kohtaan välinpitämätön, paitsi kun tekee mieli häntä pilkata ja haukkua. Manipuloiva käytös, jottei paljastu. Välillä oikein ihana, jotta kotitunnelma pysyy kohtalaisena. Mitään ei menoistaan ja asioistaan kerro puolisolle. Poissaoleva kotona. Niin ja jos häneltä uskaltaa kysyä, missä mennään, niin
huutoa ja haukkumista vainoharhaiseksi. Samalla kuitenkin uhoamista omasta elämästä. Kertoo rakastavansa, muttei tätä toteuta käytännössä. Puheet erittäin minäkeskeisiä.- niinteki
Minä taas ihmettelin saunan lämmitysta ennen lenkille lähtöä. Kun tulin töistä kotiin oli lappu pöydällä että on mennyt lenkille. Kotiaskareita tehdessäni huomasin että sauna oli lämmin. Siis ihme järjestys ukolla. Tuosta alko hälytyskellot soimaan.
- fddddd
Käytösmuutoksia pettäjässä:
- puhelin aina mukana ja kotona äänettömällä
- välttelevä
- välillä ylipirteä
- välillä riitaa haastava... - fdddd
Jatkuu...
- uusia vaatteita jatkuvasti
- yön yli työmenoja tavallista enemmän
- lähtee usein kauppaan jne. Että voi soittaa rakkaalleen.... - elämänirakkaus
Kaikki edellisten kuvaamat asiat on tosia. Alistamista, raivon puuskia, vähättelyä, vihaa, poissaolemista, läheisyyden välttelyä, tylyä rakastelua, poissaolevuutta, keksittyjä matkoja, halveksuntaa ulkonäköä ja vaatetusta / alusvaatetusta kohtaan, yhteisten ystävien pilkkaamista, yhteisen ajan eväämistä, vanhempana asioiden hoitamisen välttämistä, luonteeni vaikeuden moittimista, sekoilua ja juomista ystävien kutsuilla, unissa puhumista, puheluja autotallissa, päivittäistä saunomista, käsittämättömän pitkiä työpäiviä. Kaiken kaikkiaan niin hirvittävä vyöry kaikkea pahaa silloin, että vieläkin kuyneleet nousee silmiin, kun muistan. Olen joskus jopa ajatellut, että yritti myrkyttää minut aamukahveilla, jonka ystävällisesti keitti aamuisin ennen jeräämistäni ja kantoi kupissa luokseni, jotta jaksaisin väsymykseltäni paremmin töihin. Niin paljon muuttui minun elämäni mies, johon silloin joskus rakastuin niin paljon, etten samanlaista rakkautta tiennyt enää kohtaavani.
- Näinsemeneee
Partaveden lotraamista kun lähtee töihin, - uusi rakas löytyi töistä - uusien vaatteiden ostamista, mielialan vaihteluja, ensin on pirteä ja riehakas kun rakkaus niin hehkuu ja se hehku ulottuu aviovuoteeseenkin kun mies leikkii casanovaa, sitten äkkiä hermostunut kun ei pääse rakkaan luo kun täytyy viettää aikaa perheen parissa, mustasukkaisia, salaisia puheluita kun täytyy tarkistaa ettei vaan rakas ole lähtenyt omille teilleen...
Itsetunnon huima kohoaminen kun on valloittanut nuoren naisen sydämen, vakuuttelua siitä että oikeastaan on vielä ihan nuori ja komeakin vaikka on melkein kalju, ärtymys vaimoa kohtaan kun tämä on se vanha ja jo liian yllätyksetön, ja sitten lysähdys ja ryyppyputki kun rakas jättää.
Lysähdys ulottuu aviovuoteeseenkin kun mies ei enää voi leikkiä casanovaa. Omasta pettämiskokemuksestani en ole täysin varma, mutta siihen viittaavia merkkejä kyllä oli ilmassa, jotka vasta olen jälkikäteen tajunnut. Paljastavinta oli ehkä, että hän löysi uuden noin kaksi kuukautta eron jälkeen ja puoli vuotta myöhemmin olivat kihloissa. :D Ei sillä, enpä tainnut itsekään liiemmin ajatusta tuolle parisuhteelle enää loppuvaiheessa uhrata, syynä muut ongelmat kuin itse pettäminen. Myönnän tosin, että kyllä se ehkä kerran tai kaksi kävi mielessä joskus suhteen puolivälin tietämillä, kun hänellä silloin sattui syystä tai toisesta kestämään iltaisin tuo töistä kotiin paluu, mutta mitään muuta merkkejä ei silloin ollut huomattavissa ja hän myöhemmin väitti sen johtuvan siitä, että oli taas aloittanut rahapelien pelaamisen. Mikä saattoi hyvinkin pitää paikkansa.
Merkkejä mitä havaitsin varsinaisen pettämisepisodin aikana:
- hermostuneisuus, puhelimen/tietokoneen sisällön piilottelu
- yhtäkkiä alkanut kiinnostus puhelimen/tietokoneen käyttöön
- pitkät työmatkat (väitti kuluttaneensa työmatkoihin 2 tuntia, päästen täten neljältä lähtemään, mutta jotenkin ihmeellisesti oli vasta klo 20 kotona tai joskus jopa myöhemmin... otin kerran tämän puheeksi ja hän suuttui enemmän kuin olisi ollut tarpeellista)
- mielialanvaihtelu (melkein joka toinen kuukausi olin hänen Elämänsä Rakkaus ja joka toinen kuukausi halusi erota)
- yleinen välinpitämättömyys
- seksi tuntui pakonomaiselta, hän ei välillä saanut sitä edes ylös ja seksiäkin harrastettiin vain minun aloitteestani- jtrfdds
Sitten yksi muutos on, että perheelle ei ole aikaa. On tiukka aikataulu, kun pitää sovittaa rakkauselämä työkalenteriin. Rahat on kuitenkin vähissä, vaikka "töitä" tekee niska limassa (hotelliyöt maksaa ja romanttiset illalliset, matkat, lahjat jne.)
- esimerkkiävaan
Huutaa perheelle tuhlaavaisuudesta, kun kaikki rahat menee eli syyttää perhettä omasta huoraamisestaan. Todellisuudessa hänen rahat on mennyt huoran perseeseen, kuten itsekin asian sitten ilmaisi. Vaimo ja lapset elää niukoilla tuloilla ja pettäjä panee 700 euroa kuussa sinne perseeseen. Taloudellisestikin on sitten raskasta hänellä, joka perheen arkea hoitaa sentin venytyksestä, kun toinen näyttelee toisaalla rahamiestä naisilleen.
Huvittavaa tuo, että omalle perheelle ei ole aikaa, mutta kaikkiin vinkunoihin erilaisiin menoihin, joita perheen ulkopuolelta tulee, niin niihin löytyy heti aikaa. On se ihmeellistä, miten ihminen menee totaalisen sekaisin ja siitäkin sitten langettaa tuomion perheelleen, että mitä näytelmää tässä näytellään. Itsellä roolitus päällä ja sekin on toisten syy.
- leila12
juuri noin ,käytös muuttui
- Käytöstodellakertoo
Tuo työ on monen ukkomiehen mahdollisuus alkaa salasuhteeseen kun löytää helpon kohteen joka ei välitä onko varattu vai ei. Kunhan jalkojaan haarottaa niin tilaisuus käytetään sumeilematta. Se miten se päättyy tai jatkuu on jokaisen ukkomiehen itse hoidettava. Kuinka antaa vaikuttaa omaan perhe elämään. Kuinka kohtelee puolisoaan ja kuinka hyvin osaa valehdella. Näitä löytyy. Surullista näissä jutuissa on se että ympäristö huomaa sen ja kiinnijääminen on silloin todellista. Moni kun luulee ettei salasuhde tule esille. Tuleehan niitä joko joku tunnistaa ja näkee, joku kertoo ystävälleen kun tapailee jotain ja ihmiset yhdistää helposti ja siitä jutut liikkeelle. Aina kun salasuhde on menossa näkyy ja kuuluu se jollakin tavalla ihan varmasti. Sitä on turha kiistää kenenkään. Kuka kantaa sen suurimman häpeän? Kuka menettää kasvonsa jotuen naurunalaiseksi ja kuka käyttäytyy niin julkeasti välittämästä mitä muut tuntee ja kokee asian. Käytöksiä on monenlaisia jokainen itse päättää miten hoitaa nämä jutut. Katkeruutta ja valehteluita ja sitä petollisuutta löytyy monelta. Kun kuulee näitä tarinoita kylillä on juttu muuttunut moneen kertaan. Tiedän yhden ihmisen joka salapanostaan jäi kiinni puolisolleen kuinka muuttui ihminen täysin. Ennen tekoaan nauroi ja vitsaili muiden kanssa toisista salapanijoista. Kun itse siitä jäi kiinni ei enään huumorilla ja naureskele salaapanijoille. Tietäähän se että me muutkin tiedetään mitä on tehnyt. Joten käytös muuttui tuollakin.
- hjhkkk
Kuka kantaa suurimman häpeän, vaikka pettäjän lapsi, jota koulussa kiusataan, että tuleeks sulle uus bondiäiti?
Se vasta sattuu ja jättää ikuisen arven, jota ei enää paikata millään. - taaskopatajakattila
Muuttui siis tekopyhäksi! Ei vakuuta mua ihmiset, jotka ensin surutta pettää ja kun jäävät kiinni, alkavat paheksua muita. Naurettavaa suorastaan. Jos itse pettäisin, pitäisin kyllä suuni kiinni enkä arvostelisi muiden tekoja. Siinähän pata kattilaa soimaa.
- Entajua
Tosi rankkoja juttuja olette joutuneet käymään läpi. Kenenkään ihmisen ei pitäisi kokea näitä raskaita kokemuksia, mitä olette kertoneet. Olen itse joutunut rämpimään 'erosuossa'. En ymmärrä, miksi toisilleen rakkaat ihmiset tekevät kiusaa lähimmäisille. Ja miksi joku toinen on parempi kuin oma kulta. Joku takapuolen heiluttaja jossain netissä, töissä tai baarissa tutustuttu. Ihan samoja piirteitä löysin exästä, kun olitte kuvanneet käytöksen piirteiden muuttumista teidän puolisoissanne. Miksi ihminen on niin julma, että haluaa tuottaa vain pahaa oloa läheisilleen? Eikö takapuolen heiluttajilla ole parempia keinoa parantaa omaa itsetuntoa?
- pettäjääsyyllistä
Vastuu sun huonosta olosta on vain sillä pettäjällä. Ei häntä kukaan pakottanut kaikkien takapuolen heiluttajien matkaan lähtemään. Pitää ihmisellä on sen verran selkärankaa, ettei lankea kaikkiin houkutuksiin. Jos lankeaa, tekee sen omasta tahdostaan.
Mun puoliso petti ja vain hän siihen syyllistyi. Ei vieras ihminen ollut mulle minkäänlaisessa vastuussa. Ei vieras ollut mulle uskollisuutta luvannut vaan puoliso. Ihan turhaa hukata energiaansa syyttämällä vieraita ihmisiä parisuhteeseen sekaantumisesta. Ei siihen väliin tule kukaan, jos suhteessa oleva ei päästä tulemaan.
Mun eks-puoliso ei rakastanut, arvostanut eikä kunnioittanut mua yhtään ja se näkyi myös kotona. Ainaista aliarviointia mun teoista ja sanoista, jopa ystävien ja sukulaisten edessä. Mä vaan luulin olevani niin vittumainen ämmä ettei mun kanssa tule toimeen. Kunnes paljastui, että mies olikin lätkässä toiseen. Minkäs minä sille voin. Toinen viehätti enemmän ja sai hänet.
Elämässä ei pääse eteenpäin jos ei lakkaa niitä vieraita syyttämästä. Kyllähän säkin tajuat, että miestäsi sun pitää vastuuttaa, ei vieraita? Mä ajattelen niin, ettei mies ollut mun arvoinen kun vieraissa juoksi. Hän ei ansainnut mun rakkautta.
Kyllä tajuan, että pitkät suhteet väljähtyy jos niitä ei ylläpidä molemmat. Siinä tilanteessa monesti lähdetään hakemaan helpotusta ahdistukseen vieraasta sängystä. Mullekin tuli monta tilaisuutta mutta en halunnut olla se pettäjä. Se oli mun päätös. Joidenkin päätös on panna vierasta.
- kallistaelämää
Ex-herralla kului rahaa salarakkaan takia liian nuorekkaisiin vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin, kosmetiikkaan, parturiin, kuntoiluun, matkoihin, lahjoihin, ruokaan, alkoholiin, seksileluihin jne. Toki ex huolehti ulkonäöstään aiemminkin, mutta nuoren naisen rakkaana pitää viisikymppisen äijän panostaa vähän extraa. 😃
Minä ja lapset sitten eleltiin aika niukalla budjetilla sen salasuhteen ajan. Onneksi sitten osituksessa otettiin (vaatimuksestani) myös huomioon tuo summa, joka arviolta upposi sinne niin sanottuun huoran p... (en pidä exäni salarakasta huorana, hänellä vaan on sellainen elämäntapa, että seurustelee ukkomiesten kanssa, tälläkin hetkellä on uusi isäntä kierroksessa) - ikäeiratkaise
Mahtaa sitä harmittaa kun herää utopiastaan, vaimo on lähtenyt ja näin käy vanhanakin, vaikka usein vanha mies naureskelee, ettei se mummeli jätä enää.
- törkeästikohdeltu
Juuri tuon huonon käytöksen takia tulee ero kun kaikki selviää, sitä ei anna anteeksi. Ei niinkään et on ollu vieraan kanssa seksisuhde.
- Entajua
Olen samaa mieltä, että pettämisen jaksaa kestää, mutta huonoa käytöstä ei anna anteeksi.
- Jälkeenviisas
Meillä seksi jäi pois jo salaihastusvaiheessa. Yritin kysellä syitä, ja sain ilkeitä vastauksia ja mies selvästi ärsyyntyi kysymyksistä. Salasuhteen käynnistyessä mies muuttui poissaolevaksi ja vetäytyväksi. Kun suhde tuli ilmi, ensin mies oli pienen hetken vilpittömästi pahoillaan, mutta tuota pikaa muuttui vihaiseksi: ikään kuin paljastuminen olisi ollut minun syyni. Suhteesta ei olisi saanut puhua. Hänen olisi pitänyt saada jatkaa sitä salassa niin kauan kuin olisi halunnut. Ellen olisi itse ollut niin epätoivoinen, olisin ymmärtänyt paljon aiemmin, mistä on kysymys, ja laittanut oman hyvinvointini parisuhteen jatkumisen edelle.
- salaihanaa
Olen kai ihan skitso....rakastan miestäni ja haluan olla salasuhteeni kanssa...harvoin, mutta kuitenkin. Meillä yhteys säilyy välimatkasta huolimatta. Osaan laittaa asiat pääni sisällä oikeisiin lokeroihin.
- Vaimonneuvo
Pahasti pelkään, että miehesi ei osaa laittaa asioita päänsä sisällä oikeisiin lokeroihin. Äläkä sano, että ei ole tarkoitus paljastua tai "se mistä ei tiedä ei satuta" Mitä kauemmin jatkuu sitä varmemmin tulee ilmi ja skitsokin on vastuussa teoistaan.
- NarunJatkoksiko
Kännykkä äänettömällä, läppäri autotallissa mukana. Kalja alkoi maittamaan. Ruokatunnilla kotona käydessä oli käytävä suihkussa ja puhtaat vaatteet ylle. Hampaat pestiin myös ja suu huuhdeltiin suuvedellä. Aina töissä oli niin pirun kiire...... Tottakai oli kun työaikana piti hoidella huoraansa, jopa useampi tunti päivässä. Asioiden laita selvis auki jätetystä sähköpostista ja asiat alkoi loksahtamaan paikoilleen että miksi ukon käytös oli muuttunut. Väkivaltaa meillä ei ollut....silloin. Enkä olis niin varma että homma olis ohi vieläkään, vaikka mies ja huoransa niin vannoo. Onhan niitä kaikenlaisia keinoja...työkavereilla ja postiakin voipi laittaa monella tavalla. Luottaminen on vaikeaa kaiken jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669