vuosikello

sukanvarsi

Lehdessä luki ettei kokoukseen tullut kuin yksi .Sitä ihmetteli tuntemattomaksi jäänyt kirjoittaja.Noh, itse olen jättäytynyt yhdistystominnoista vähemmälle ja oikeastaan kokonaan pois.Samat henkilöt siellä pyörii ja saavat pyöriäkkin minun puolesta.He kun ovat maailman parhaita leipureita, ruuanlaittajia, kahvinkeittäjiä ja sukankutojia.Osaavat parhaiten laittaa suolaa ruokaan ja makkaranpaistokin on aivan ensiluokkaista heillä.Haalivat kaiken työn itselleen ja sitten marttyyrimäisesti kitisevät siitä kun ei kukaan muu tee mitään! Näinhän siinä käy.Ei ole toimijoita. Pyhällä ollaan nyt innoissaan joten toivottavasti siellä ymmärretään että vaatii taitoa tehdä asioita yhdessä.

1

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellokäyntiin

      Viikonlopun Lapin Kansassa oli Anita Rooddickin viisaus: "Ystävällisyyden lopputulos on yksinkertainen: vedät ihmisiä puoleesi!"Eihän se sen kummempaa ole! Itsekin olen ollut erilaisissa vapaaehtoisjutuissa, jossa on tuntunut, etten osaa mitään, tielläkö pyörin!!!!!Sitten on ollut joukossa joku, joka on sanonut, kiva kun sinäkin olet täällä! Näitä mielestään ainoita asioiden osaajia on ollut ja niitä aina riittää, mutta yksikin ystävällinen joukossa kummasti kadottaa tämän "minä, minä ja minä" henkilön ainutkertaisuuden! Tuntuu myös, että heitä "maailman parhaita osaajia" on vähentynyt täältä meiltä, olisiko paikkakunta vaihtunut?Meitä jokaista tarvitaan, että saamme aikaan hyvän lopputuloksen, yksi osaa jonkun asian paremmin kuin toinen ja siitä voisimme antaa kiitoksen toisillemme, ilman että asianosaisen siitä tarvitsisi tehdä numeroa!!! Kun hommat on talkoilla tehty, se pitää sanoa, että me teimme tämän yhdessä ja lopuksi sitten "yläfemmat" koko porukalla!!!!Nyt joulu lähestyy, laitetaampa hyvä kiertämään, nyt vain joukolla eri juttuihin mukaan, että saamme tänne kirkonkylällekin sitä yhteisöllisyyttä! VALOA JA ILOA, ei me kyllä huonoja olla, et sinä etkä minä, vaikka Pelekosenniemi on melkosen pieni, eikö Möttöset joskus näin laulaneet????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe