vuosikello

sukanvarsi

Lehdessä luki ettei kokoukseen tullut kuin yksi .Sitä ihmetteli tuntemattomaksi jäänyt kirjoittaja.Noh, itse olen jättäytynyt yhdistystominnoista vähemmälle ja oikeastaan kokonaan pois.Samat henkilöt siellä pyörii ja saavat pyöriäkkin minun puolesta.He kun ovat maailman parhaita leipureita, ruuanlaittajia, kahvinkeittäjiä ja sukankutojia.Osaavat parhaiten laittaa suolaa ruokaan ja makkaranpaistokin on aivan ensiluokkaista heillä.Haalivat kaiken työn itselleen ja sitten marttyyrimäisesti kitisevät siitä kun ei kukaan muu tee mitään! Näinhän siinä käy.Ei ole toimijoita. Pyhällä ollaan nyt innoissaan joten toivottavasti siellä ymmärretään että vaatii taitoa tehdä asioita yhdessä.

1

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellokäyntiin

      Viikonlopun Lapin Kansassa oli Anita Rooddickin viisaus: "Ystävällisyyden lopputulos on yksinkertainen: vedät ihmisiä puoleesi!"Eihän se sen kummempaa ole! Itsekin olen ollut erilaisissa vapaaehtoisjutuissa, jossa on tuntunut, etten osaa mitään, tielläkö pyörin!!!!!Sitten on ollut joukossa joku, joka on sanonut, kiva kun sinäkin olet täällä! Näitä mielestään ainoita asioiden osaajia on ollut ja niitä aina riittää, mutta yksikin ystävällinen joukossa kummasti kadottaa tämän "minä, minä ja minä" henkilön ainutkertaisuuden! Tuntuu myös, että heitä "maailman parhaita osaajia" on vähentynyt täältä meiltä, olisiko paikkakunta vaihtunut?Meitä jokaista tarvitaan, että saamme aikaan hyvän lopputuloksen, yksi osaa jonkun asian paremmin kuin toinen ja siitä voisimme antaa kiitoksen toisillemme, ilman että asianosaisen siitä tarvitsisi tehdä numeroa!!! Kun hommat on talkoilla tehty, se pitää sanoa, että me teimme tämän yhdessä ja lopuksi sitten "yläfemmat" koko porukalla!!!!Nyt joulu lähestyy, laitetaampa hyvä kiertämään, nyt vain joukolla eri juttuihin mukaan, että saamme tänne kirkonkylällekin sitä yhteisöllisyyttä! VALOA JA ILOA, ei me kyllä huonoja olla, et sinä etkä minä, vaikka Pelekosenniemi on melkosen pieni, eikö Möttöset joskus näin laulaneet????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2000
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      63
      534
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      447
    Aihe