K18-ikärajatarkastus palstalle saatava!

KD24

Naapurin yh-mamman 4 vuotias poika oli päässyt tablet-tietokoneellaan tänne S24:n sinkut-palstalle ja alkanut kyselemään sen jälkeen äidiltään mitä pillut, panot ja vitut oikein tarkoittavat.

Miten voi olla mahdollista, että S24-palsta ei suojaa alatyylistä keskustelua ikärajakyselyillä?

Jos otsikoissa tai viesteissä on lapsille haitallisia sanoja, niin viestiin ei pitäisi alaikäisellä olla pääsyä.

34

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneksi.olkoon

      Lapsinero jos osaa jo nelivuotiaana lukea.

      • propagandator

        Nero? Kolmevuotiaana sitä luettiin jo ennenkin.

        Ei sillä ole nerouden kanssa mitään tekemistä, vaan siitä miten tarkkailee ympäristöä.

        Hyvähän tuo on jos kersa osaa käyttää kierrätysleikkikaluja.


      • aamunhöperö

        Aika monet oppivat tosiaan lukemaan jo siinä kolmen ikävuoden paikkeilla.. Sisarkatraasta kaksi oppi 3. vanhana ja yksi "vasta" viiden :P Aku Ankan lukeminen lapselle ja vanhat sadut tekevät ihmeitä. Riippuu varmaan kuinka paljon lasta kannustetaan ja luetaanko jo vatsassa kelliessä..

        Mitään neroja ei meistä yksikään ole :D Tieto lisää tuskaa. Olisin pärjännyt varmasti vaikken olisi lukenut alle kouluikäisenä keskitysleireistä..


      • aamunhöperö kirjoitti:

        Aika monet oppivat tosiaan lukemaan jo siinä kolmen ikävuoden paikkeilla.. Sisarkatraasta kaksi oppi 3. vanhana ja yksi "vasta" viiden :P Aku Ankan lukeminen lapselle ja vanhat sadut tekevät ihmeitä. Riippuu varmaan kuinka paljon lasta kannustetaan ja luetaanko jo vatsassa kelliessä..

        Mitään neroja ei meistä yksikään ole :D Tieto lisää tuskaa. Olisin pärjännyt varmasti vaikken olisi lukenut alle kouluikäisenä keskitysleireistä..

        "Aika monet" = korkeintaan 1 sadasta. Kouluun menevistä osaa lukea noin 1/10 jos oikein muistan.


      • tämäeinyttoimi
        outsider1 kirjoitti:

        "Aika monet" = korkeintaan 1 sadasta. Kouluun menevistä osaa lukea noin 1/10 jos oikein muistan.

        Kouluun menoa ei voi pitää tilastollisesti kovin pätevänä mittarina. Osa joutuu kouluun jo 6 vuotiaana, kun taas jotkut voivat laiskotella vuoden ja pääsevät kouluun vasta 7 vuotiaana.

        Siinä tulee 17%:n epätasa-arvokokemus heti alkajaisiksi!

        Suomessa pitäisi keskittyä parantamaan ihmisten keskinäistä yhdenvertaisuutta. Se työ tulisi aloittaa jo heti kasvatuksen alkumetreillä.

        Lapset on laitettava kouluun aina samanikäisinä. Onhan se nyt aika epäreilua, että joku saa treenata vuoden kauemmin kuin joku toinen, mutta kilpailun säännöt ovat molemmille samat.


    • joopa_joo_ja_niinpä_niin

      Siellä se "siveyspoliisi uskovainen" taas kyselee. suomi24 pitäisi mielummin kehittää joku systeemi, ettei tuollaiset kyselijät pääsisi täällä eyteenpäin... 4 vee ... äipän täytyy valistaa, mikä äippä on...

    • Ongelma on sit siinä ettei vahdi mitä lapsi tekee.

    • OnSeOnSe

      Eihän tuossa nyt mitään. Oma lapseni 2 v päätyi suomi24 sivustolle, ja laittoi tänne deitti- ilmoituksen. Sopi treffit ja varasi ravintolasta pöydän. Kävi sitten hoitelemassa nettipanonsa. Kampasi hiuksensa ja ajeli avoautolla kotiin. Kertoi sitten ylpeänä kotona, millaisia horoja näillä sivustoilla on.

      • Ikis..M

        Halvemmaksi olisi tullu viedä pelkkä pano jonnekin pizzeriaan kuin varausravintolaan.


      • asioistatietävätaho
        Ikis..M kirjoitti:

        Halvemmaksi olisi tullu viedä pelkkä pano jonnekin pizzeriaan kuin varausravintolaan.

        Ei 2-vuotias vielä ymmärrä pizzerioista ja varausravintoloista.


    • Nnnainennnn

      Siitä on vastuussa vain ja ainoastaan äiti jos 4v tulee tälle palstalle. Yhtä hyvin 4v voi mennä pornosivuille jollei äiti katso sen perään.

      • sitä-kontrolloidaan

        Aikuisille tarkoitetuilla sivustoilla on kylläkin ikärajatarkistus. Ei niille vahingossa pääse.


      • miten-selität-tämän
        sitä-kontrolloidaan kirjoitti:

        Aikuisille tarkoitetuilla sivustoilla on kylläkin ikärajatarkistus. Ei niille vahingossa pääse.

        Testasin väittämääsi menemällä ekaksi mieleen tulleelle pornosivulle xvideos.com. Ei ollut ikärajatarkastusta eikä muitakaan esteitä tai hidasteita.


      • Nnnainennnnnn
        sitä-kontrolloidaan kirjoitti:

        Aikuisille tarkoitetuilla sivustoilla on kylläkin ikärajatarkistus. Ei niille vahingossa pääse.

        Älä jauha paskaa. Ite oon käyny kymmenillä pornosivuilla eikä kukaan oo mun ikää kysyny.


      • Nnnainennnnn
        sitä-kontrolloidaan kirjoitti:

        Aikuisille tarkoitetuilla sivustoilla on kylläkin ikärajatarkistus. Ei niille vahingossa pääse.

        Mee vaikka
        www.pornokarhu.com
        Kiva karhusivusto eikä kukaan sun ikärajaa kysele.
        Myös www.tiava.com tai www.alphaporno.com jne jne.


      • sitä-kontrolloidaan
        Nnnainennnnn kirjoitti:

        Mee vaikka
        www.pornokarhu.com
        Kiva karhusivusto eikä kukaan sun ikärajaa kysele.
        Myös www.tiava.com tai www.alphaporno.com jne jne.

        Ehkä pedofiileille tarkoitetuille sivustoille on tarkoituskin laskea lapsikäyttäjät?

        Kokeilin ensimmäisenä mieleen juolahtanutta koff.fi sivua ja heti ensimmäisenä näytölle pläjähti ikärajan tarkastus.


      • Nyyyyyyh
        sitä-kontrolloidaan kirjoitti:

        Ehkä pedofiileille tarkoitetuille sivustoille on tarkoituskin laskea lapsikäyttäjät?

        Kokeilin ensimmäisenä mieleen juolahtanutta koff.fi sivua ja heti ensimmäisenä näytölle pläjähti ikärajan tarkastus.

        En löytänyt pornoa www.koff.fi sivulta?


      • hyväkof
        Nyyyyyyh kirjoitti:

        En löytänyt pornoa www.koff.fi sivulta?

        Eli ikärajan tarkastaminen toimii kyseisellä sivustolla.


      • Jcucuvu
        hyväkof kirjoitti:

        Eli ikärajan tarkastaminen toimii kyseisellä sivustolla.

        Ei ketään kiinnosta koff. En ollu ikinä kuullukaa sellasesta nettisivusta.


      • Nnnainennnnnn kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Ite oon käyny kymmenillä pornosivuilla eikä kukaan oo mun ikää kysyny.

        Ihan kuin ne ymmärtää mitä lukee sit on 50%\50% meneekö sinään


      • valtakunta kirjoitti:

        Ihan kuin ne ymmärtää mitä lukee sit on 50%\50% meneekö sinään

        Siis sivuille. Minä näen lapsien kaikki monitorit


      • elähuito.käytä.koffia
        Jcucuvu kirjoitti:

        Ei ketään kiinnosta koff. En ollu ikinä kuullukaa sellasesta nettisivusta.

        Aika monia kiinnostaa koff, koska sitä varten on rakennettu jopa suuri tehdas keravalle. Noita muita tuotemerkkejä en tunnistanut.

        Ikärajoja voi kiertää esim. noscript-lisäosan kanssa. Kokeilin karhu.fi-sivustoa ja sinne pääsi aikuisten osastolle aivan suoraan, kun nocript-blokkasi ikätarkastuksen. Jos salli skriptien suoritukset, niin heti kysyttiin ikää.

        Eli kannattaa ottaa kaikki lisäosat pois nettiselaimesta, niin selauskokemuksesta tulee lapsille turvallisempaa.


    • Ikis..M

      Fiksu poika kun osaa jo lukea ja jos ottaa opikseen sen mitä täällä naisista kerrotaan tulee olemaan valovuosia edellä ikätovereitaan ja välttyy monelta murheelta naisten kanssa kun alkaa jo nuorella iällä opiskelemaan jännämieheksi, pohjathan rakennetaan jo lapsuudessa.

    • asioistatietävätaho

      Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Oikealla asialla on se pojanvesa joka jo 4-vuotiaana kiinnostuu vitusta ja pillusta ja panemisesta. 10 vuoden päästä se jo panee kuin kone.

      • Nnnainennnn

        Itse opin vasta peruskoulussa vitun ja pillun.


      • nettikielto18v
        Nnnainennnn kirjoitti:

        Itse opin vasta peruskoulussa vitun ja pillun.

        Nykypenskat hokee vittua välimerkkinä sen verran taajaan, että oppi on tullut väkisin kyllä jo ennen peruskoulua.


      • Nnnainennnnnn
        nettikielto18v kirjoitti:

        Nykypenskat hokee vittua välimerkkinä sen verran taajaan, että oppi on tullut väkisin kyllä jo ennen peruskoulua.

        Mulla ei ollu ennen kouluikää nettiä eikä kotona ollut edes televisiota.


    • Lipstic

      No kyllä se seksi kiinnostaa jo hyvin nuorena, vaikka ei kokonaan ymmärtäisi mikä siinä pimsan nuolemisessa ja kikkelin imemisessä viehättää, ja miksi näin tehdään.

      Kokemusta on 6 vuotiaana, mukavaa oli molemmilla vaikka en ymmärtänyt miksi näin teimme.

    • TyhmäÄpärä

      Tietokoneet pois 4 vuotiailta saatana !!!!!!!!!!!

      • internet_pois_lapsilta

        Internet tulisi kieltää alaikäisiltä kokonaan. Näin koululaiset saataisiin opettelemaan taas oikeita taitoja, eikä aika kuluisi tyhjänpäiväisyyksiin.

        Kun minä olin kansakoulussa, niin ei ollut internetiä. Hyvin silti pärjättiin ja hyvin on silti pärjätty.


    • ruma-ätmi

      Hyvä että nuoret jo tietää miten tulla ätmiksi ja mitä yksnäisyys on.

    • ikänestori

      Vaikuttaisi että tästä palstasta on tullut alaikäisten seksipalsta, kun eivät tuonne aikuisten alueelle pääse.

      Saahan nuoriso toki keskustella, kunhan eivät kokeile vasta kuin sitten aikuisina.

      Parempi olisi kuitenkin keskittyä koulunkäyntiin. Aikuisten jutut ehtii puimaan sitten aikuisena.

    • Tällä palstalla puhutaan varmaan enemmän seksistä kuin tuolla Seksi-osiossa, mutta olen sitä mieltä, että jokaisen vanhemman vastuu on vahtia mitä heidän lapsensa netissä lukevat. Tietenkin olisi johdonmukaista, että jos varsinaisilla seksipalstoilla on ikärajakysely niin täälläkin olisi tai sitten sellaisen voisi poistaa kaikkialta. Eihän tuollainen todellisuudessa estä yhtään ketään lukemasta näitä juttuja.

    • eimullamuuta-

      Mun veljen poikalapsi 4 vuotias osaa jo pelata kännykällä ja tietokoneella pelejä. Ei se leiki leegoilla eikä junaradalla mitä sille ostin. Ostin myös radio ohjattavan auton ja sillä se ajoi kerran. Se leikkii i padilla ja katsoo netistä paloautovideoita ja lasten leffoja ja kaikkea sellasta koska veljeni on koko ajan netissä niin sen lapsikin sitten kiinnostuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      796
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      613
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      561
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      123
      540
    Aihe