Baari-ilta miehen näkökulmasta

121212121212

Monelle naiselle tulee yllätyksenä millainen miehen maailma on. Avaan tätä hieman kirjoittamalla millainen sinun baari-iltasi voisi olla tavallisena miehenä.

Olet käynyt salilla melko pitkään. Treenaat kovaa ja kroppasi on todella hyvässä kunnossa. Laittaudut huolella, hygienia on tip top ja vaatteet tyylikkäät. Olet valmis illanviettoon.

Kävelet baariin sisään. Kukaan ei tietenkään huomioi, etkä toki sitä odotakaan, aloitettahan kukaan ei ole ikinä tehnyt. Ryysistä kuten aina, tuupitaan ja astutaan vahingossa varpaille, molemmin puolin. Joku lihava mies sanoo pikaisesti "sori". Sen kummemmin ei anteeksi pyydellä, ethän ole mies. Tiskillä komeaa miestä palvellaan luonnollisesti ensin, hänhän on huomion keskipiste. Miehiä lähestytään jatkuvasti, kun he vain istuvat kauluspaidoissaan siemailemassa olutta.

Tapaat ystäväsi jotka keskustelevat salilla käymisestä. Kerrot itsekin treenaavasi kovasti. "Ai...just...okei", toteaa pyylevä herra. Et ole iso vaan melko tavallisen kokoinen 165cm hoikahko timmi nainen, joten eroa ei huomaa vaatteet päällä. Paikalla olevan humalaisen rokkimiehen mielestä olet liian hienosti pukeutunut, rennompi tyyli olisi parempi.

Katselet paikalla olevia miehiä, näyttäisikö kukaan vihreää valoa huomaamattomalla signaalilla kuten tietynlaisella katseella. Siitä tietäisit että nyt on lupa kävellä rohkeasti baarin läpi ja ottaa riski. Itsevarma ja määrätietoinen pitää olla, suora muttei liian suora, kiinnostus pitää osoittaa muttei saa olla liian innokas, huumori on plussaa muttei saa kertoa väkisin väännettyjä vitsejä. Jos mies kiinnostuu, pitää uskaltaa koskettaa, mutta vasta kun mies on siihen valmis, muuten se on ällöttävää kourimista. Naisen pitää osata viedä niin että mies voi vain olla mies ja keskittyä nautintoon. Miehistä on kilpailua, joten tietysti sinun on oltava valmis puolustamaan saalistasi päättäväisesti muttei tökerösti. Sinun tulee olla Nainen eikä mikkihiiri joka punastelee kohdatessaan miehen.

Menet rohkeasti juttelemaan kolmen vuoden takaista exääsi (ja toistaiseksi ainoaa miestäsi) muistuttavalle laihalle ja hintelälle miehelle joka ei varmasti ole käynyt ikinä salilla. Mutta sitten joukkoon ilmestyy varattu alfanainen. Kaikki muut naiset muuttuvat näkymättömiksi. Ketään ei edes huomata kun kaikki kuuntelevat lumoutuneena alfanaaraan juttuja liikematkasta Monacoon. Hutiin meni.

Ei kun kotiin nukkumaan. Varmasti joskus muutaman vuoden päästä ne miehet kiinnostuvat urheilullisesta, hyväkuntoisesta, luotettavasta tavallisesta naisesta. Kunhan ovat saaneet juosta juoksunsa.

71

2188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstan.Rumin.Mies

Erittäin hyvin analysoitu vaikka välillä oli hankala lukea koska meni roolit sekaisin mutta kuitenkin näin se homma olisi jos nainen pääsisi kokemaan miehen roolina oloa. Saattaisi moni syrjivä, syyttävä ja haukkuva kommentti naisilta miehen "saamattomuutta" kohtaan jäädä lohkaisematta kun ymmärtäisi käytännössä miten vaikeaa se on olla etenkin rumana miehenä.

• 121212121212

Joo ajattelin ensin kääntää nuo roolit eri tavalla, siksi meni välillä sekaisin :D

Toisaalta haastavaa muutenkin, koska roolit on niin erilaiset. Esim. tuo ettei ei-pitkän, ei-harteikkaan ja ei-jykeväleukaisen miehen panostus ulkonäköön näy...on vaikeasti käännettävissä. Jos olisin korvannut sen naisten ulkonäköihanteilla, ne muutokset (hoikkuus, treenattu pylly, sporttiset reidet) kyllä näkyisivät kysynnässä.

• wandula
        121212121212 kirjoitti:

Joo ajattelin ensin kääntää nuo roolit eri tavalla, siksi meni välillä sekaisin :D

Toisaalta haastavaa muutenkin, koska roolit on niin erilaiset. Esim. tuo ettei ei-pitkän, ei-harteikkaan ja ei-jykeväleukaisen miehen panostus ulkonäköön näy...on vaikeasti käännettävissä. Jos olisin korvannut sen naisten ulkonäköihanteilla, ne muutokset (hoikkuus, treenattu pylly, sporttiset reidet) kyllä näkyisivät kysynnässä.

Hartiat saa pikkutakilla, pituutta kengillä ja leuan parralla (siistillä). Eihän Leninkään olisi ikinä saanut vallankumousta pystyyn parrattomana, leuaton kun oli.

• alfoja-ja-betoja

Kuulostaa tutulta.Sellaiselta kuin minun baari-iltani kun olin parikymppinen tytönrimpula :) Nykyään, nelikymppisenä olen tuo alfa-naaras. Itsevarmuus ja tyylin paraneminen sen tekee. Olen myös pysynyt hoikkana ja kasvoista kauniina.

Tiedän, että et usko, mutta näin se meni mun kohdallani. Kaverinikin luki tuon ja allekirjoitti sen minun kohdaltani. Hänellä itsellään meni toisin.

• alfoja-ja-betoja

Eli nuorena naisena olin näkymätön, vaikka ulkonäkö olikin ok, nykyään olen turhankin näkyvä, päät kääntyilevät, miehet rynnivät luo. Voihan se johtua siitä, että käyn oikeissa, itselleni sopivissa paikoissa.

• 121212121212

• Palstan.Rumin.Mies
        121212121212 kirjoitti:

Haiskahtaa itsepetokselta.

Vanhempia naisia usein lähestytään enemmän, koska miehet tulevat rohkeammiksi ja vanhempaa naista on helpompaa lähestyä.

Uskonko? Kukapa tietää vaikka olisit se 1/100 tapaus joka kertoo totuuden.

http://ihmissuhteet.blogspot.fi/2016/07/kenella-naisista-on-korkein-markkina.html

Isä Laasasen kirjoitus aiheesta on suositeltavaa luettavaa.

Itselläni samoja kokemuksia. Vaikka en naista koskaan saa niin baarissa menen aina juttelemaan vanhemmille noin neljänkympin korvissa oleville naisille koska käyttäytyvät asiallisemmin ja harvemmin jos koskaan ovat töykeitä. Nuoremmille naisille jos menee juttelemaan saa useinmiten vittuilut tai niin tympeän katseen että se pelkästään jäädyttäisi koko baarin. Tämän aikanaan oppineena voin sanoa että käytännössä alle kolkyt vuotiaille naisille en mene juttelemaan ollenkaan jos en välttämättä halua muuten hyvää fiilistä pilata.

• alfoja-ja-betoja
        121212121212 kirjoitti:

Haiskahtaa itsepetokselta.

Vanhempia naisia usein lähestytään enemmän, koska miehet tulevat rohkeammiksi ja vanhempaa naista on helpompaa lähestyä.

Uskonko? Kukapa tietää vaikka olisit se 1/100 tapaus joka kertoo totuuden.

http://ihmissuhteet.blogspot.fi/2016/07/kenella-naisista-on-korkein-markkina.html

Isä Laasasen kirjoitus aiheesta on suositeltavaa luettavaa.

Arvasin, että ajattelet näin. Minua lähestyvät ovat tietysti edelleen ikäisiäni, ei yleensä mitään nuoria, koska en nuorten paikoissa käy. Tosin minua lähestyvät miehet mieltävät minut kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Aloittavat: "voiko tällainen vanhus lähestyä tuollaista kaunista neitiä..."

Mutta pääpointtini oli, että tuollaiselta kuin kuvailit tuntui parikymppisenä, vaikka oli kaunis ja nuoris, oli kovin epävarma ja kaikki katselivat ylpeänä, ainakin se tuntui siltä.Ja jos jotain aloitetta yritti, saattoi tulla jopa pakit. Ei osannut olla ujona luonteva, vaan oli niin kömpelö, niin että miehet saattoivat menettää kiinnostuksensa kun joku vanhempi alfa-nainen pyyhälsi paikalle.

• alfoja-ja-betoja kirjoitti:

Arvasin, että ajattelet näin. Minua lähestyvät ovat tietysti edelleen ikäisiäni, ei yleensä mitään nuoria, koska en nuorten paikoissa käy. Tosin minua lähestyvät miehet mieltävät minut kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Aloittavat: "voiko tällainen vanhus lähestyä tuollaista kaunista neitiä..."

Mutta pääpointtini oli, että tuollaiselta kuin kuvailit tuntui parikymppisenä, vaikka oli kaunis ja nuoris, oli kovin epävarma ja kaikki katselivat ylpeänä, ainakin se tuntui siltä.Ja jos jotain aloitetta yritti, saattoi tulla jopa pakit. Ei osannut olla ujona luonteva, vaan oli niin kömpelö, niin että miehet saattoivat menettää kiinnostuksensa kun joku vanhempi alfa-nainen pyyhälsi paikalle.

'Tosin minua lähestyvät miehet mieltävät minut kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Aloittavat: "voiko tällainen vanhus lähestyä tuollaista kaunista neitiä..."'

Naisia on näköjään aika helppo manipuloida sanomalla niille juttuja, joita ne haluavat kuulla. :-I

• alfoja-ja-betoja
        HC-ätmel kirjoitti:

'Tosin minua lähestyvät miehet mieltävät minut kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Aloittavat: "voiko tällainen vanhus lähestyä tuollaista kaunista neitiä..."'

Naisia on näköjään aika helppo manipuloida sanomalla niille juttuja, joita ne haluavat kuulla. :-I

Tämänkin kommentin arvasin. Ei toki ole varmaan mitenkään mahdollista, että nainen, joka on saman kokoinen kuin nuorena, mutta tyyliltään 2010-luvulle päivitetty versio olisi nuoremman näköinen kuin mitä on. Alkossa piruillakseen kysyvät papereita, myöskin naiset luulevat nuoremmaksi täysin läppänä. En oikeastaan luule, että minua ulkonäön takia lähestytään, vaan siksi että olen lähestyttävän oloinen, rento.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Niillä sä pääset juttelu tasolle helpommin, kun sanot jotain nättiä tai neutraalia ehkä pelkän toteamuksen ääneen. Olkoot sitten vaikka manipulointia, jos sen niin miellät.
        Ylitse vuotavat imartelut taas saavat aika äkkiä pirun irti osassa naisia.
        Ajatuksella ett noinko helpoksi tuokin minut kuvittelee... ja vastaus tulee sen mukaan, alta lipan.

Tämänkin kommentin arvasin. Ei toki ole varmaan mitenkään mahdollista, että nainen, joka on saman kokoinen kuin nuorena, mutta tyyliltään 2010-luvulle päivitetty versio olisi nuoremman näköinen kuin mitä on. Alkossa piruillakseen kysyvät papereita, myöskin naiset luulevat nuoremmaksi täysin läppänä. En oikeastaan luule, että minua ulkonäön takia lähestytään, vaan siksi että olen lähestyttävän oloinen, rento.

Aikamoinen ennustajaeukko olet. Kyllä kaikki vanhenevat ja se myös näkyy. Miehet sanovat, mitä sylki suuhun tuo.

• että.silleen kirjoitti:

Niillä sä pääset juttelu tasolle helpommin, kun sanot jotain nättiä tai neutraalia ehkä pelkän toteamuksen ääneen. Olkoot sitten vaikka manipulointia, jos sen niin miellät.
        Ylitse vuotavat imartelut taas saavat aika äkkiä pirun irti osassa naisia.
        Ajatuksella ett noinko helpoksi tuokin minut kuvittelee... ja vastaus tulee sen mukaan, alta lipan.

Pitääkö miehen sitten kehaista tissejäsi, että pääsee juttelemaan kanssasi?

• alfoja-ja-betoja
        HC-ätmel kirjoitti:

Aikamoinen ennustajaeukko olet. Kyllä kaikki vanhenevat ja se myös näkyy. Miehet sanovat, mitä sylki suuhun tuo.

Ilmeisesti naisetkin, ja vielä selvin päin. Niin sen täutyy olla.

Ilmeisesti naisetkin, ja vielä selvin päin. Niin sen täutyy olla.

Naisethan kehuvat somessakin kilpaa toistensa kuvia siinä odotuksessa, että niitä omia kuvia sitten kehutaan myös.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Pitääkö miehen sitten kehaista tissejäsi, että pääsee juttelemaan kanssasi?

Niissä ei kehumista ole, kutistuivat mokomat kun karistin niitä kiloja.

Mulla on kauniit puolipitkät kiiltävät hiukset ja yleensä jos olen juhlimassa ne ovat näyttäväksi kiharanutturaksi ainakin osittain sidottuna, harvoin ovat vapaana.

Asioilla ollessani kaupungilla useimmiten vapaana ja töissä taas ne ovat taatusti sidottuina vaikka palmikoille tai ponnarilla ja siitä sutturanutturaksi nipseillä. Pysyvät taatusti poissa silmiltäni töitä tehdessä.

Hiukseni ovat taatusti kehumisen arvoiset, joten en panisi pahakseni vaikka ne huomioitaisiinkin.

• Juuri tuollaista baarissa aina on.

• Kokematon-mies

En ole 4 vuoteen käynyt baarissa.

• Hgfr43345

Sekava kirjoitus jonka pointin pystyin lukemaan silti rivien välistä. Mutta onko sillä yhtään väliä vaikka joutuisi aina olemaan yksin? Eikai kukaan luvannut maailman olevan reilu? Tuskin edes 10 vuodessa ovat asiat muuttuneet lainkaan, koulukiusattu pysyy aina kiusattuna, ei kukaan muu kuin toinen kiusattu voi häntä hyväksyä. Kun koulukiusattu menee baariin, hän menee sinne yksin. Kun koulukiusattu saa menestystä elämässään häntä vihataan ja halutaan polkea alas - kun koulukiusatulla menee huonosti hänelle nauretaan halveksivasti. Jos koulukiusattu on vahva hän on kusipää, jos koulukiusattu on heikko, hän ansaitsee olla yksin koska vain vahvat pärjäävät. Mikään ei muutu, salilla käynti ei muuta mitään, menestys elämässä tai työssä ei muuta mitään - opiskelukaan ei muuta mitään. Edes supliikkitaidot eivät muuta mitään. Jos koulukiusattu opettelee jotain muut vain kopioivat sen häneltä ja kaikki jatkuu ennallaan.

• Gt5432

Jumala on luonut vihan astioita, ihmisiä jotka elävät ja kärsivät vihassa. Toki hän on armeliaasti luonut niitä vähän, mutta valitettavasti esim itse olen tälläinen vihan astia. Muut ihmiset ikäänkuin kaatavat negatiivisuuden päälleni ja lait ja määräykset estävät minua kaatamasta mitään takaisin.

Myös koulukiusattua pidetään syyllisenä siihen että tulee kiusatuksi, koska se ei ole totta niin koulukiusattu ei voi itse millään teollaan vaikuttaa syrjityksi tulemiseensa. vaan vika on syrjijöissä

• IkänsäKiusattu
        Gt5432 kirjoitti:

Jumala on luonut vihan astioita, ihmisiä jotka elävät ja kärsivät vihassa. Toki hän on armeliaasti luonut niitä vähän, mutta valitettavasti esim itse olen tälläinen vihan astia. Muut ihmiset ikäänkuin kaatavat negatiivisuuden päälleni ja lait ja määräykset estävät minua kaatamasta mitään takaisin.

Myös koulukiusattua pidetään syyllisenä siihen että tulee kiusatuksi, koska se ei ole totta niin koulukiusattu ei voi itse millään teollaan vaikuttaa syrjityksi tulemiseensa. vaan vika on syrjijöissä

Mua kiusattiin koulussa, armeijassa, töissä ja elämässäni sukulaiset pitävät minua ala-arvoisena hylkiönä. Ei puhettakaan, että saisin naisen. Ihmeellisintä asiasta tekee se, että kenellekään en ole koskaan sanonut pahasti, mutta itse saan halveksuntaa edelleen päälle nelikymppisenäkin. Ainoa miten olen rakentanut selviytymisen elämääni on yrittäjyys ja sitämyöden yksinäinen työnteko. Menestyn kyllä. Muuten olenkin erakoitunut täysin. Tämä kaikki vaan siksi, että ihmiset vihaavat minua syystä, jota en koskaan ole saanut selville enkä saa. Kun kiusaaminen kerran alkaa se jatkuu myös läpi aikuisuuden. Valitettavasti.

• 99967777

Käyt väärässä paikassa. Ei tuolta sun kohderyhmää edes löydy. Näistä paikoista ne kiltit ja kunnolliset neitsyet etsivät sitä kilttiä ja kunnollista miestä:

http://tanssi.net/fi/p/maakunnat.html

Eipä tuollakaan tosin salskea ulkonäkö liene haitaksi. Haku olisi pitänyt myös aloittaa viimeistään kaksvitosena. Moni haluaa naimisiin ja lapsen suht nuorena, parisen vuotta vanhemman miehen kanssa.

• 121212121212

Toim. huom. Olen kotoisin perähikiältä. Nuorena menevät naimisiin eri tyyppiset miehet kuin minä. Perusduunarit, sellaiset ahkerat kodin remontoinnista tykkäävät miehet jotka hyväksyvät vaimon tätiytymisen ja arkisen raadannan.

Kyse on miesten rooleista. Oletko statusmies, pelimies, jännämies? Et?

Tarjolla on vain perusraatajan rooli.

"Eipä tuollakaan tosin salskea ulkonäkö liene haitaksi."

Ja tässähän se tulikin. Perusraataja on miehekäs nallekarhu, ei lyhyt ja hintelä siropiirteinen älykäs nuori mies. Minä olisin C-tason perusraataja, joten ei kiitos.

Muutin stadiin, pyrin etenemään urallani, saavuttamaan rahaa ja statusta. Sellaiset miehet eivät hanki lapsia kaksvitosina vaan enemmänkin kolmevitosina.

...toki kumppanin on syytä olla nuorempi, niin kuin yleensä onkin.

• ljlkhhhjjjk
        121212121212 kirjoitti:

Toim. huom. Olen kotoisin perähikiältä. Nuorena menevät naimisiin eri tyyppiset miehet kuin minä. Perusduunarit, sellaiset ahkerat kodin remontoinnista tykkäävät miehet jotka hyväksyvät vaimon tätiytymisen ja arkisen raadannan.

Kyse on miesten rooleista. Oletko statusmies, pelimies, jännämies? Et?

Tarjolla on vain perusraatajan rooli.

"Eipä tuollakaan tosin salskea ulkonäkö liene haitaksi."

Ja tässähän se tulikin. Perusraataja on miehekäs nallekarhu, ei lyhyt ja hintelä siropiirteinen älykäs nuori mies. Minä olisin C-tason perusraataja, joten ei kiitos.

Muutin stadiin, pyrin etenemään urallani, saavuttamaan rahaa ja statusta. Sellaiset miehet eivät hanki lapsia kaksvitosina vaan enemmänkin kolmevitosina.

...toki kumppanin on syytä olla nuorempi, niin kuin yleensä onkin.

No NYT ymmärrän! Hyvin osasitkin asian selventää.. (Joo, juuri minä sitä nallekarhua tuonne toiseen ketjuun tyrkytin..) :)

Perusraataja on tosiaankin oltava.

• ytytyytfyhgh
        ljlkhhhjjjk kirjoitti:

No NYT ymmärrän! Hyvin osasitkin asian selventää.. (Joo, juuri minä sitä nallekarhua tuonne toiseen ketjuun tyrkytin..) :)

Perusraataja on tosiaankin oltava.

Olet siis vähän tätä tyyppiä: https://www.youtube.com/watch?v=5am704I0zkM

(Toki ilman tuota kaksoiselämää..)

• 121212121212
        ytytyytfyhgh kirjoitti:

Olet siis vähän tätä tyyppiä: https://www.youtube.com/watch?v=5am704I0zkM

(Toki ilman tuota kaksoiselämää..)

Tuo olisi lähempänä.

Olin siis alkujaan nörtti. En ollut pienestä koostani huolimatta koulukiusattu koska harrastin itsepuolustuslajia ja meillä oli nörttikaveriporukka. Tajusin jo nuorena ettei minusta tulisi reipasta leveäharteista Ikea-työkalupakkimiestä.

Tämä mies nuorempana = minä.

https://thenypost.files.wordpress.com/2013/09/john.jpg

Klassinen tapaus: "eihän tuo ole ruma vaan jollekin naiselle hyvä mies, juuri minä nyt vain satun pitämään sellaisista pidemmistä, harteikkaammista, jykeväleukaisemmista ja karskimmat piirteet omaavista".

Onneksi nykypäivänä on mahdollisuudet hankkia rahaa ja statusta.

ps. minusta diili on huono jopa keskitason perusraatajille. A-tason komea perusmies vielä jotenkin pärjää, ainakin jos löytää sieltä maalta vapaan naisen joka ei ole juoppo tai muuten kaheli. Useimmat päätyvät beta-aisuriksi juoksunsa juosseelle naiselle.

• uiyihkuhkj
        121212121212 kirjoitti:

Tuo olisi lähempänä.

Olin siis alkujaan nörtti. En ollut pienestä koostani huolimatta koulukiusattu koska harrastin itsepuolustuslajia ja meillä oli nörttikaveriporukka. Tajusin jo nuorena ettei minusta tulisi reipasta leveäharteista Ikea-työkalupakkimiestä.

Tämä mies nuorempana = minä.

https://thenypost.files.wordpress.com/2013/09/john.jpg

Klassinen tapaus: "eihän tuo ole ruma vaan jollekin naiselle hyvä mies, juuri minä nyt vain satun pitämään sellaisista pidemmistä, harteikkaammista, jykeväleukaisemmista ja karskimmat piirteet omaavista".

Onneksi nykypäivänä on mahdollisuudet hankkia rahaa ja statusta.

ps. minusta diili on huono jopa keskitason perusraatajille. A-tason komea perusmies vielä jotenkin pärjää, ainakin jos löytää sieltä maalta vapaan naisen joka ei ole juoppo tai muuten kaheli. Useimmat päätyvät beta-aisuriksi juoksunsa juosseelle naiselle.

Keskitason perusraatajat tuntuvat raatavan ennemmin itsensä (haluaa itse nämä asiat haluamalleen perheelle) /sosiaalisen paineen (ihmiset puhuvat) takia kuin perheensä.

Kyllä nuo A-tason raatajat löytävät maaseudulla sen vähänkäytetyn/kunnollisen/nätin/nuoren poikkeuksetta , pitää vaan miestenkin olla hyvissä ajoin liikkeellä. Juopot ja kahelit yleensä muuttavat kaupunkien lähiöihin. Vähemmän komeat ottavat juuri ja juuri yhden pienen lapsen omakseen, mutta niitä yhteisiä tuleekin sitten muutama lisää. Se yksi menee siinä sivussa.

Sellaiseen kuvioon en ole törmännyt, että eronnut nainen ottaisi lapsettoman ätmin elättäjäksi. (Tässä vaiheessa talo on myyty, ja muutettu kaupunkiin. Lapset eivät ole enää ihan pieniä.) Kyllä se uusi isäpuoli on aina se peruskomea, eronnut duunarimies, jonka omat lapset sitten asuu muualla.

• 121212121212
        uiyihkuhkj kirjoitti:

Keskitason perusraatajat tuntuvat raatavan ennemmin itsensä (haluaa itse nämä asiat haluamalleen perheelle) /sosiaalisen paineen (ihmiset puhuvat) takia kuin perheensä.

Kyllä nuo A-tason raatajat löytävät maaseudulla sen vähänkäytetyn/kunnollisen/nätin/nuoren poikkeuksetta , pitää vaan miestenkin olla hyvissä ajoin liikkeellä. Juopot ja kahelit yleensä muuttavat kaupunkien lähiöihin. Vähemmän komeat ottavat juuri ja juuri yhden pienen lapsen omakseen, mutta niitä yhteisiä tuleekin sitten muutama lisää. Se yksi menee siinä sivussa.

Sellaiseen kuvioon en ole törmännyt, että eronnut nainen ottaisi lapsettoman ätmin elättäjäksi. (Tässä vaiheessa talo on myyty, ja muutettu kaupunkiin. Lapset eivät ole enää ihan pieniä.) Kyllä se uusi isäpuoli on aina se peruskomea, eronnut duunarimies, jonka omat lapset sitten asuu muualla.

Maaseudulla pitää olla ajoissa liikkeellä, koska naiset muuttavat lähes poikkeuksetta kaupunkeihin.

Elättäjäkysymykseen kommentoisin että tuo riippuu siitä milloin erotaan. Ei nainen ätmiä ota kuin pahassa hädässä (jos silloinkaan), mutta siinä vaiheessa kun lapset ovat isoja, monella naisella ei taso riitä peruskomeaan duunariketmiin. Silloin ollaan "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa".

Pienten lasten äidit usein laittavat itsensä kuntoon ja näkevät vaivaa miehen valloittamiseksi. Selkeästi tajuavat olevansa alakynnessä. Nämä ovatkin niitä pahimpia ansoja kun kilot tulevat takaisin heti kun mööpelit on kannettu yhteiseen asuntoon.

• uihkhkjk
        121212121212 kirjoitti:

Maaseudulla pitää olla ajoissa liikkeellä, koska naiset muuttavat lähes poikkeuksetta kaupunkeihin.

Elättäjäkysymykseen kommentoisin että tuo riippuu siitä milloin erotaan. Ei nainen ätmiä ota kuin pahassa hädässä (jos silloinkaan), mutta siinä vaiheessa kun lapset ovat isoja, monella naisella ei taso riitä peruskomeaan duunariketmiin. Silloin ollaan "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa".

Pienten lasten äidit usein laittavat itsensä kuntoon ja näkevät vaivaa miehen valloittamiseksi. Selkeästi tajuavat olevansa alakynnessä. Nämä ovatkin niitä pahimpia ansoja kun kilot tulevat takaisin heti kun mööpelit on kannettu yhteiseen asuntoon.

Joo. Samaa mieltä kaikesta.

• uhkhkjhk
        uihkhkjk kirjoitti:

Joo. Samaa mieltä kaikesta.

(Jossain vaiheessa 40-50v - tulee sekin vaihe, jossa se nuorena kirkasotsainen ja salskea nuorimies alkaa juoda viinaa autotallissa, ja hehkeytensä menettänyt perheen pää kestää kaiken hammasta purren.. No, se kuuluu parisuhdepuolelle.)

• Hyvä kirjoitus. Se tosin ei tuonut tarpeeksi esiin, niitä nuoren miehen fiiliksiä, joita tulee kerättyäsi puoli iltaa rohkeutta mennäksesi kysymään naista tanssimaan ja saatuasi pakit.

• Nnnainennnnnnn

Hyvä kirjoitus. Pari kommemttia eli mielestäni jollain salilla käymisellä ei ole hevon helvetin väliä jos ihminen rakastaa itseään ja on itsevarma. Miehet näkee hirveen duunin ja ei mua ainakaan edes kiinnosta niiden hauikset. Liian lihaksikkaat ihmiset on vastenmielisiä.

Ja tuohon...jollei kukaan huomaa. Ajatellaan että olisin mies ja samalla luonteella kuin nytkin. Jollen mitenkään muuten pääsisi puheväleihin naisten kanssa niin kyllä hyvänen aika ostaisin pinkin samettibreiserin, niken violetit tennarit ja värjäisin vaikka violetit hiukset. Se on se Tyyli mistä kiinnostutaan. Jos näytät samalta kuin 90% miehistä...miten kukaan ajattelisi että et olekaan peruspekka joka juo eikä osoita tunteitaan selvinpäin?

• ljljhkhjljhl

Aamen. Ei lisättävää.

Pitäiskö meidän perustaa tyylikoulu noille?

• Naisasialooser1

Jos se mies on "liian"lihaksikas niin silloinhan hän nimenomaan ei ole kuin 90% miehistä eli erottuu kyllä edukseen joukosta. Vain yksi nainen on sanonut minua"liian"lihaksikkaksi.

• crux

Nainen saa näyttää samalta kuin 90% naisista ja on silti hyvä ja kiinnostava. Mies on jotenkin viallinen kuuluessaan vastaavaan suureen enemmistöön. Kertoo aika paljon vääristyneistä asenteista.

• 121212121212
        ljljhkhjljhl kirjoitti:

Aamen. Ei lisättävää.

Hassua kuinka Nnnainennnnnnn luki viestini, jättäen huomaamatta pointin jonka rautalangasta vääntäen alleviivasin.

Pointtihan oli että nainen haluaa geneettistä komeutta (pituus, hartioiden malli, leuka, ylipäätään fyysinen koko), eikä mies voi parantaa ulkonäköään kovinkaan olennaisesti ellei ole syntynyt komeaksi. Esim. Nnnainennnnnnn on useampaan otteeseen maininnut ettei alle 182cm mies käy.

Myöskään pukeutuminen ei auta. Jos naiselta kysytään miten mies voisi erottua joukosta, ehdotus on tyyliin farkut, tennarit, yms. Sama "rock-henkinen" muotityyli jota seuraavat kaikki muutkin.

ts. jos mies on geneettisesti heikkoa tasoa, ulkonäköä ei voi juurikaan parantaa. Nainen puolestaan voi kyykätä, meikata ja luoda linjoja asusteilla.

• Nnnainennnn
        crux kirjoitti:

Nainen saa näyttää samalta kuin 90% naisista ja on silti hyvä ja kiinnostava. Mies on jotenkin viallinen kuuluessaan vastaavaan suureen enemmistöön. Kertoo aika paljon vääristyneistä asenteista.

Minkä me sille voidaan jos miehet tarjoutuu tavallisille naisille? Älkää kosiskelko tavallisia niin naiset alkaa profiloitua yksilöiksi!

• Nnnainennnnnn
        ljljhkhjljhl kirjoitti:

Aamen. Ei lisättävää.

Oon funtsinu et perustas sellasen yrityksen missä ois vaikka henk.koht.valmennusta siihen miten seurustella, miten pärjätä "toisinaan oikukkaankin" naisen kanssa, mistä nainen voi pitää jne
        Täälläkin kun jatkuvasti joku sanoo ettei ole pitänyt edes naisen kädestä kiinni ikinä tai halannu tms

• crux
        Nnnainennnn kirjoitti:

Minkä me sille voidaan jos miehet tarjoutuu tavallisille naisille? Älkää kosiskelko tavallisia niin naiset alkaa profiloitua yksilöiksi!

Erikoisuudentavoittelu kunniaan...joopa joo.

• Nnnainennnnn
        Naisasialooser1 kirjoitti:

Jos se mies on "liian"lihaksikas niin silloinhan hän nimenomaan ei ole kuin 90% miehistä eli erottuu kyllä edukseen joukosta. Vain yksi nainen on sanonut minua"liian"lihaksikkaksi.

Pitää olla jo melkosen kireä homopaita päällä jos poikkeuksellisen upeita lihaksia pystyy vaatteet päällä näyttämään hämärässä yökerhossa.
        Vatsalihakset on ok mutta jos hauis on tyyliin bullmentula niin ei kiitos.

• Nnnainennnnnn
        121212121212 kirjoitti:

Hassua kuinka Nnnainennnnnnn luki viestini, jättäen huomaamatta pointin jonka rautalangasta vääntäen alleviivasin.

Pointtihan oli että nainen haluaa geneettistä komeutta (pituus, hartioiden malli, leuka, ylipäätään fyysinen koko), eikä mies voi parantaa ulkonäköään kovinkaan olennaisesti ellei ole syntynyt komeaksi. Esim. Nnnainennnnnnn on useampaan otteeseen maininnut ettei alle 182cm mies käy.

Myöskään pukeutuminen ei auta. Jos naiselta kysytään miten mies voisi erottua joukosta, ehdotus on tyyliin farkut, tennarit, yms. Sama "rock-henkinen" muotityyli jota seuraavat kaikki muutkin.

ts. jos mies on geneettisesti heikkoa tasoa, ulkonäköä ei voi juurikaan parantaa. Nainen puolestaan voi kyykätä, meikata ja luoda linjoja asusteilla.

"Pointtihan oli että nainen haluaa geneettistä komeutta (pituus, hartioiden malli, leuka, ylipäätään fyysinen koko), eikä mies voi parantaa ulkonäköään kovinkaan olennaisesti ellei ole syntynyt komeaksi. "

En mä ainakaan halua isoa miestä. Ne on pelottavia. Pituudessakin on yläraja, 190cm on jo liikaa. En halua varvistaa.

Eli vaatetus ja hiustyyli...miehellä ja naisella molemmilla 100% oma päätäntävalta valita itseään eniten kuvaavat jutsksat. Mut jengi ei mieti sitä et vaatetus ja tukka peittää ihmisestä 90% ja on se käyntikortti minkä annat itsestäs maailmalle.

• ytryuutury
        crux kirjoitti:

No eihän saa.. Kyllä naisenkin täytyy kuulua siihen himotuimpaan 10 prosenttiin, tai jää vaan panoksi..

• 121212121212
        ytryuutury kirjoitti:

No eihän saa.. Kyllä naisenkin täytyy kuulua siihen himotuimpaan 10 prosenttiin, tai jää vaan panoksi..

Niin?

Jos nainen ei kuulu parhaimpaan 10 prosenttiin, hän jää vain panoksi niille parhaimman 10 prosentin miehille, mutta kelpaa suhteeseen muille.

Ilmeisesti naisten mielessä se ettei saa top tier miesten rajatonta ihailua ja huipputason miestä suhteeseen on verrattavissa siihen jos miehellä on hankaluuksia saada naista ollenkaan?

• trdgdgf
        crux kirjoitti:

Erikoisuudentavoittelu kunniaan...joopa joo.

Ei kukaan synny ytminä. Kyllä heidänkin on tarvinnut tuotteistaa itsensä katsomalla mitä muut tekee -ja näkemällä PALJON vaivaa..

• oijojljij
        121212121212 kirjoitti:

Niin?

Jos nainen ei kuulu parhaimpaan 10 prosenttiin, hän jää vain panoksi niille parhaimman 10 prosentin miehille, mutta kelpaa suhteeseen muille.

Ilmeisesti naisten mielessä se ettei saa top tier miesten rajatonta ihailua ja huipputason miestä suhteeseen on verrattavissa siihen jos miehellä on hankaluuksia saada naista ollenkaan?

Tavallinen mies vaan tyytyy ja on tyytymätön. Kuitenkin haluaa edelleen olla yksittäistapaus johon nainen rakastuu sille 10% naisista. Tyytymättömyys johtaa pettämiseen ja muualle vilkuiluun. Naisen käytös kaikesta huolimatta reilumpaa. "Jos en tykkää, en taho!"

• dgndydtry
        trdgdgf kirjoitti:

Ei kukaan synny ytminä. Kyllä heidänkin on tarvinnut tuotteistaa itsensä katsomalla mitä muut tekee -ja näkemällä PALJON vaivaa..

Voi olla, mutta suurimmalle osalle miehistä ei mikään työmäärä riitä tuolle tasolle nousemiseksi.

• 121212121212
        oijojljij kirjoitti:

Tavallinen mies vaan tyytyy ja on tyytymätön. Kuitenkin haluaa edelleen olla yksittäistapaus johon nainen rakastuu sille 10% naisista. Tyytymättömyys johtaa pettämiseen ja muualle vilkuiluun. Naisen käytös kaikesta huolimatta reilumpaa. "Jos en tykkää, en taho!"

Miksi sitten naiset pettävät yhtä usein ellei useammin kuin miehet, ja pistävät alulle 80% avioeroista?

• Nnnainennnnnn
        121212121212 kirjoitti:

Miksi sitten naiset pettävät yhtä usein ellei useammin kuin miehet, ja pistävät alulle 80% avioeroista?

Siksi koska enää ei ole Pakko Kärvistellä huonossa suhteessa.
        Jos joku ei sitä satu tietämään niin ei sitä toista tunneta kunnolla ennenkuin aikasintaan noin 2v kuluttua millon rakastuminen vähenee ja todellinen henkilö astuu esiin. Jopa alkoholisti voi feikata rakastuneena raitista mut ei se tietenkään ikuisuutta kestä.
        Senhän takia erotaan kun se toinen lopettaa miellyttämisen. Rakastunut ihminen pyrkii miellyttämään toista kaikin tavoin..mutta rakastuminen kestää vain pari vuotta. Ei enempää.

• ojkjhgjhjh
        Nnnainennnnnn kirjoitti:

Siksi koska enää ei ole Pakko Kärvistellä huonossa suhteessa.
        Jos joku ei sitä satu tietämään niin ei sitä toista tunneta kunnolla ennenkuin aikasintaan noin 2v kuluttua millon rakastuminen vähenee ja todellinen henkilö astuu esiin. Jopa alkoholisti voi feikata rakastuneena raitista mut ei se tietenkään ikuisuutta kestä.
        Senhän takia erotaan kun se toinen lopettaa miellyttämisen. Rakastunut ihminen pyrkii miellyttämään toista kaikin tavoin..mutta rakastuminen kestää vain pari vuotta. Ei enempää.

Eihän kukaan nykyään edes rakastu. "Törmätään" johonkin, aletaan "oleilla", toiseen kiintyy ja ihastuu. Ennen vaati edes vähän kanttia lähettää se kaipaustekstari exälle humalassa.

Ne kaikki exät on nykyään facessa 24/7 koko ajan hollilla. Ja sanoinkuvaamaton määrä muita miehiä eri palveluissa. (En edes tarkoita tinderiä.) Tuntuu niin hassulta palstan miesten luulo, että kun sen kauan kaivatun ihanaisen prinsessan löytää, se olisi siinä. Siitä kaikki vasta alkaa. Niitä uhkia vastaan on taisteltava olemalla "sitä ja tätä" koko ajan. Siihenkin kyllästyy.

Sama pätee miehiin 100x. Mies tosin vaan kevyesti panee. Ei se mitään merkitse, eikä saa jättämään lasten äitiä. Naisella paljon syvempää -etsitään sitä tosirakkautta, joka tarjoisi uuden ihanan elämän.

• Turhaa yrität kertoa naisille minkälaista miehen elämä on. Ei feministejä kiinnosta mikään muu kuin naisten etuoikeuksien lisääminen. Yrität kovasti viedä naisilta urhiasemaa pois ja sehän ei feministeille käy.

• 6plus3
    • RuusuillaTanssia

Kummallista, miten täällä kuvitellaan kaiken olevan naisille niin kovin helppoa, ilmaista. Ehkä parille prosentille naisista onkin. Kuten miehillekin.

• crux

Yleensä naiset kokevat reiluksi sen että mies saa kovalla yrittämisellä saman minkä nainen tekemättä mitään. Varmaan sinunkin ajattelu perustuu tuohon lähtökohtaan?

• RuusuillaTanssia
        crux kirjoitti:

Yleensä naiset kokevat reiluksi sen että mies saa kovalla yrittämisellä saman minkä nainen tekemättä mitään. Varmaan sinunkin ajattelu perustuu tuohon lähtökohtaan?

Ajatukseni oli se, että 90% naisista joutuu myös yrittämään kovasti. Te ette sitä jostain syystä huomaa, ehkä keskitätte huomionne niihin ruusuilla tanssijoihin.

• crux
        RuusuillaTanssia kirjoitti:

Ajatukseni oli se, että 90% naisista joutuu myös yrittämään kovasti. Te ette sitä jostain syystä huomaa, ehkä keskitätte huomionne niihin ruusuilla tanssijoihin.

Totta, en tosiaankaan huomaa sitä sillä yksikään nainen ei ota missään kontaktia.

• Nnnainennnnn
        RuusuillaTanssia kirjoitti:

En usko tohon 90% prosenttiin tai sit mun ystävät on jotain superhemaisevia kaunottaria. Kyllä naisen on helppo saada miehiä...

• oiijljkhkjhkh
        Nnnainennnnn kirjoitti:

En usko tohon 90% prosenttiin tai sit mun ystävät on jotain superhemaisevia kaunottaria. Kyllä naisen on helppo saada miehiä...

(Noin vaikeaa on siis saada ainakin täysjärkinen 40v mies hyvään parisuhteeseen. Seksiä ja epämääräisiä säätöjä saakin aina sormia napsauttamalla.)

• Nnnainennnnnn
        oiijljkhkjhkh kirjoitti:

(Noin vaikeaa on siis saada ainakin täysjärkinen 40v mies hyvään parisuhteeseen. Seksiä ja epämääräisiä säätöjä saakin aina sormia napsauttamalla.)

Jaa no ketä nyt joku 40 kiinnostaa. Ne on jo perustaneet perheensä ja varattuina lapsilleen. Ne miehet on VARATTUJA. Lapsille.

• oiuoioo
        Nnnainennnnnn kirjoitti:

Jaa no ketä nyt joku 40 kiinnostaa. Ne on jo perustaneet perheensä ja varattuina lapsilleen. Ne miehet on VARATTUJA. Lapsille.

Ehkä sua 10v päästä. :)

• Pihtarikurppa

Se, että sinä kuvittelet ankarasti joka päivä millaista on elää naisena ja jopa luulet sen tietäväsi, ei tarkoita sitä, että naiset jaksaisivat uhrata aikaansa miettimällä sitä, millaista olisi elää miehenä. Täysin turhaa hommaa kumpikin eikä tuota minkäänlaista lopputulosta. Mies ei tiedä (ei edes ätmi) naiseudesta mitään eikä nainen mieheydestä. Jossain kirjoititkin tuosta geneettisestä heikkoudesta. Olen samaa mieltä. Jos geneettinen heikkous näkyy ulos asti, niin ei sellaista pidäkään päästää sukua jatkamaan. Koska biologia ja evoluutio. Mielestäni tämä koskee kumpaakin sukupuolta ja kaikki nillitys asian suhteen on hyttysten ininää korvissani. Ei mene nallekarkit tasan ei.

• iuoiopoiuo

Samaa mieltä.

• 546urtyj

Mikä siinä on että aina ruikutetaan ettei treenaaminen auta, mistä on tullut se harhaluulo että naiset haluavat vain treenattuja miehiä. Ehkä pätee joihinkin pissiksiin mutta eihän sellaisia oikea mies halua muutenkaan.

• oiuoijjljlll

Oikean miehen ei tarvitsekaan miettiä palstatotuuksia koskaan. Palstatotuudet auttavat silloin jos ei saa ketään / haluaa maksimimäärän naisia.

• NaivisminJankkaus

Täällä on valloillaan jotenkin äärimmäisen naivi ja kokematon maailmankuva, se mistä ei tiedetä, kuvitellaan. Kaikki muut ovat hypergamisia ja/tai feministejä. Yksinkertaisuuden ylistystä.
        Aloittaja on tästä aivan loistava esimerkki.

• ncepv

Hölmöläisen jutut ei muuksi muutu vaikka niitä miten jalostaisi.

• Mies33vee

Tosi paskalta kuulosti. :)

• En ole menossa baariin enkä muihinkaan iskupaikkoihin vaikka kuinka täällä niitä "kehutaan". :D

• Naisenmaailma

Ilta naisen näkökulmasta:
      Valitset kaapista kivat bilevaatteet ja pukeudut niihin. Juot hieman pohjia ja kopsuttelet korkokengissäsi suosikkibaariin. Istut baaritiskille ja tilaat suosikkijuoman. Katselet ympärillesi ja nautit tunnelmasta. Ajattelet: "Kyllä tämä on ihana baari, nytkin soi niin hyvä musiikki." Mietit kaikenlaisia omia asioitasi. Tanssit välillä ja sen jälkeen menet tiskille tilaamaan lisää juotavaa. Sitten joku tuntematon mies tulee juttelemaan ja ostaa sinulle juoman. Puhelette niitä näitä, kuuntelet kun mies kertoo mielipiteitään politiikasta tai jostain muusta. Mies sanoo: "Mä en yritä nyt mitenkään iskeä sua." Vakuutat, ettet niin luullutkaan. Käytte tanssimassa ja juttelette lisää. Miehen jutut eivät ole valtavan kiinnostavia, mutta se ei haittaa sinua erityisemmin. Olet seurallisella tuulella johtuen alkoholista. Lopulta valomerkki tulee ja mies kysyy, tuletko hänen kanssaan jatkoille. Sinua ei vähääkään kiinnosta lähteä miehen kanssa minnekään, joten kieltäydyt. Baarin pihalla mies yrittää väkisin kiskoa sinua taksiin. Riistäydyt irti ja kiität hauskasta illasta. Mies näyttää harmistuneelta. Kävelet kotiin ja ajattelet, että ei tuokaan mies puhunut totta kun väitti ettei yritä iskeä. No, se oli vain joku idiootti. Kotona menet nukkumaan ja ajattelet, että oli se kuitenkin ihan mukava ilta, idioottimiehestä huolimatta. Viihdyt niin hyvin suosikkibaarissa. Hauskempaa tietysti olisi, jos joku kaveri olisi baarissa mukana, mutta on siellä kiva yksinkin käydä.

• Nnnainennnnn

Oikein osuva kirjoitus. Sen verran korjaisin että kyllä mies ne kaikki drinkit tarjoutuu maksamaan, ei vasta kolmatta.

• jflwbfirlsbf

Tyypillinen baari-iltani. Muistuttaa omaani sillä erotuksella että en udkalla tehdä aloitteita. Olen nainen.

• Eastman22445

Lisäisin vielä tähän sen että on turhaa etsiä suomesta noin 30 vuotiaita fiksuja lapsettomia naisia. Miehenä peli on menetetty 30 vuoden paikkeilla ja joudut tyytymään elättämään muiden lapsia (alfojen tai renttujen lapsia) Yh:n puolisona. Suomalaiset 25-35 vuotiaat naiset ovat käsittämättömän töykeitä. Odotukset ovat aivan liian korkealla verrattuna omaan tasoon. Uskon hyvin monen miehen allekirjoittavan tämän.
      Onneksi ei kuitenkaan näin, on olemassa myös takaportti tästä tilanteesta. Nimittäin esimerkiksi Venäläiset naiset. Ei ole tarvinnut enää miettiä edes katselevansa Suomalaisia naisia enää. Venäjä on pullollaan koulutettuja, kauniita ja hyvä tapaisia naisia. Oikeasti kunnollista vaimo / tyttötystävä materiaalia mitä Suomesta et löydä . Nykyään olen onnellisesti yhdessä kauniin Venäläisen puolisoni kanssa. Ironista kuinka Suomalaiset naiset osoittavat nyt mustasukkaisuutta ja suorastaan avointa kiinnostusta lähes päivittäin. Sellaista se on. Älkää hyvät miehet luovuttako, vaan katselkaa kauempaa niin voitte yllättyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe