Olen juuri aloittanut kunnonkohotuksen, lähtökohtana "totaalisen rapakunnossa". Olen yrittänyt aloitella varovasti etten liikuntaan tottumattomana hajota itseäni rehkimällä liikaa kerralaan. Liikun itsseni hikeen joko kävellen/hölkäten tai pyöräillen, ja kotona teen selkä- ja vatsalihasliikkeitä yms mitä nyt kotona voi tehdä, sen mukaan mikä itsestä sopivalta tuntuu.
Mutta tänään suunnittelemani pyöräilylenkki venähti reiluun 20km:iin ja olin täysin voimaton kun pääsin kotiin. Käsittääkseni treenin, varsinkin rankan treenin, jälkeen pitäisi saada proteiinia lihaksia varten, mutta mikä sitten olisi hyvä vaihtoehto? Mitä ylipäänsä kannattaisi syödä ennen tai jälkeen treenin? Yleensä harjoitukseni tosiaan ovat suht kevyitä ja siihenkin olisi hyvä saada vähän neuvoja, mutta sitten jos treeni meneekin ns. rääkkitreeniksi, mitä silloin lautaselle?
Kiitos jos joku viitsii neuvoa aloittelijaa!
mitä syödä treenin jälkeen?
5
252
Vastaukset
- Facepalmi
Jätä ne munkit syömättä ni sun masus pienenee, ei se muuten.
Ps. 20km pyörälenkki ei ole Mitään... - Noviis1
Jätä ne munkit syömättä ni se masus pienenee..
Ps. 20km pyörälenkki ei ole Mitään... - ateriaonhyvä
Ennen treeniä on hyvä olla syömättä vähintään tunti. Jos edellisestä ateriasta on pitkästi, niin joku kevyt hiilari on hyvä, esimerkiksi banaanissa on energiaa.
Lenkin jälkeen joku proteiini on hyvä. Lyhyen lenkin jälkeen esimerkiksi lasillinen piimää.
Pitkän suorituksen aikana on hyvä saada nesteen mukana energiaa tai syödä välillä kevyesti. Pähkinöitä ja rusinoita voi pitää mukana, jos nälkä yllättää. Lenkin jälkeen kannattaa syödä normaali ateria. - liikkujaaaa
Lasillinen maitoa
- PolarM400
Treenin jälkeen banaani ja purkki rahkaa riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662179Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921472Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151145
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j90990- 69980
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72929Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81880Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11855