Ihana vapaus

lesken

Onpa ihabaa,kun pakkaan lentolaukkuni ja lähden muutaman päivän Helsinkireissulle. Ei mistään tarvitse huolta kantaa. Pistän vuokra-asuntoni oven kiinni ja lähden. Yksinasuvan,lapsettoman lesken superviikonloppu on alkamasaa. Olen 62-vuotiaana onnellinen,kun tein ratkaisun nuorena,etten koskaan hanki kitiseviä kakaroita. Jes

86

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö.niin

      Tiedä häntä jos löydät hesasta lapsenmielisen karvanaaman.

      • Eikä.niin:lle
        Kun menen oopperaan ja senjälkeen illalliselle seuralaiseni kanssa, ei koira oikein sovi kuvioon.


      • SeuralaisseuraajaSir

        """""Yksinasuvan,lapsettoman lesken..."""""

        Yritä nyt päättää lopullinen kohtalosi. Milloin olet surkutteleva yksinäinen leski, milloin havittelet "löytyisipä" joku mies mutta samaan hengenvetoon haukut ne ties miksi turjakkeiksi, milloin sinulla jo onkin seuralainen "tulossa, menossa" ja nyt uusinpana sellaisen kanssa menet Hunkszin valloittamaan Stadiin, Hesaan, Helesinkiin...


      • kovavalehtelemaan

        Lesken on kova valehtemaan kaikista asioista, kun olen seurannut hänen viestejään, Mielipide vaihtuu yhtenään, tekisin diagnoosit : narsisti ja adhd


      • Juurikin-noin

        Tyypilliset alkoholistin piirteet yhdistettynä heikkoon minä-kuvaan, itsetunnon romahduksia, suuruuden kuvittelua, ties mitä epä-positiivista, ei totta. Patologinen.


      • SeuralaisseuraajaSir kirjoitti:

        """""Yksinasuvan,lapsettoman lesken..."""""

        Yritä nyt päättää lopullinen kohtalosi. Milloin olet surkutteleva yksinäinen leski, milloin havittelet "löytyisipä" joku mies mutta samaan hengenvetoon haukut ne ties miksi turjakkeiksi, milloin sinulla jo onkin seuralainen "tulossa, menossa" ja nyt uusinpana sellaisen kanssa menet Hunkszin valloittamaan Stadiin, Hesaan, Helesinkiin...

        SeuralaisseuraajaSir:lle
        Olen fatalisti ja kohtaloni on jo päätetty syntymähetkellä.


      • kovavalehtelemaan kirjoitti:

        Lesken on kova valehtemaan kaikista asioista, kun olen seurannut hänen viestejään, Mielipide vaihtuu yhtenään, tekisin diagnoosit : narsisti ja adhd

        kovavalehtelemaan:lle
        Onpa hyvä,että täällä oikein lääkäri kirjoittaa. Lesken on diagosisoitu.


      • Juurikin-noin kirjoitti:

        Tyypilliset alkoholistin piirteet yhdistettynä heikkoon minä-kuvaan, itsetunnon romahduksia, suuruuden kuvittelua, ties mitä epä-positiivista, ei totta. Patologinen.

        Juurikin-noin:lle
        Olen raitistunut alkoholisti. Kannan loppuelämäni yksin tuhojen seuraukset. Ei tarvinnut FAS lasten kärsiä äitinsä juopottelusta.


      • alkoholistinaivot

        Vaikka alkoholisti raitistuisikin, aivoissa tapahtunut tuho ei korjaannu koskaan ja aiheuttaa huonoa itsetuntoa, vihaa, katkeruutta muita ihmisiä kohtaan, joten olet aivojen käytön suhteen tuhoon tuomittu.Kannattaa katsoa googlesta ja todeta sama asia virallisesti kirjoitettuna.


      • alkoholistinaivot kirjoitti:

        Vaikka alkoholisti raitistuisikin, aivoissa tapahtunut tuho ei korjaannu koskaan ja aiheuttaa huonoa itsetuntoa, vihaa, katkeruutta muita ihmisiä kohtaan, joten olet aivojen käytön suhteen tuhoon tuomittu.Kannattaa katsoa googlesta ja todeta sama asia virallisesti kirjoitettuna.

        alkoholistinaivot:lle
        Täystuho on tosiaan jo tapahtunut. Onneksi tajusin ennen tuhoani mennä sossuun toimistovirkailijaksi,että pääsin liiton korvauksille. Tajusin mennä avioon 2004. Nyt nostan edesmenneen mieheni tekemän työn tulosta,eli leskeneläkettä. Tajusin muuttaa vanhustentaloon. Nyt olen menossa Helsinkiin, onnibussilla ja oopperaan. Aivot pehmeenä,mutta vähän onnellisena. Ihanaa,vapaus.


    • Haba, haba...

      H.

      • hunksz
        Tsuida duida osaat sä uida.....,pysytkö pinnalla. Skannaus vasso gud.


    • korppis11

      Kyllä lapset ovat elämän tärkeimmät aikaansaannokseni. Nyt jo aikuisia, eivät enää kutise 😊. Kun pakkaan lentolaukkuni kuopus hoitaa kukkaseni. Kun lennän Helsinkiin pääsen esikoiseni kestitettäväksi.

      • Jotka ovat tenavansa tehneet,pakkohan niitä on hoitaa. Tälle palstalle ovat johkaantunut supermammat ja -mummut. Kehuvat kilvan omia aikaansaannoksiaan. Kaukana todellisesta raadollisesta elämästä. Tunnen vain lusijaneitoja,en näitä palstan Lucioita.


      • lesken kirjoitti:

        Jotka ovat tenavansa tehneet,pakkohan niitä on hoitaa. Tälle palstalle ovat johkaantunut supermammat ja -mummut. Kehuvat kilvan omia aikaansaannoksiaan. Kaukana todellisesta raadollisesta elämästä. Tunnen vain lusijaneitoja,en näitä palstan Lucioita.

        Voi lesken, jos kertoisin tästä päivästäni, todellista raadollisuutta on riittänyt ja satoa sen olen korjannut.

        Eiköhän palstan naiset ole ihan tavallisia, ei mitään supereita.

        Tuntuu ettei aina osaa niin kapeaa polkua kulkea, kuin täällä pitäisi.
        Ei saa kehua, ei saa valittaa, ei saa renkuttaa, ei surujaan paljastaa.

        Miten sitä pitäisi olla, että vaativalle yleisölle kelpaisi.
        .


      • Korppis11
        lesken kirjoitti:

        Jotka ovat tenavansa tehneet,pakkohan niitä on hoitaa. Tälle palstalle ovat johkaantunut supermammat ja -mummut. Kehuvat kilvan omia aikaansaannoksiaan. Kaukana todellisesta raadollisesta elämästä. Tunnen vain lusijaneitoja,en näitä palstan Lucioita.

        Sinuakinko vitutti se Lucia-ketju kun et tullut valituksi edes aisalle istujaksi? No, et ole ainoa.

        Olen toki huomannut, että et juurikaan ota osaa kuin itsesi aloituksiin. Voisit hieman sosiaalisoitua. Olisit voinut osallistua Lucia-ketjuun.

        Olet harvoja, joka on kertonut elämästään juoppona. Suurin osa kirjoittajista ei ole alkoholisteja vaan eläneet tavan elämän. Opiskelleet, tehneet työtä, saaneet lapsia ja elättäneet ja kouluttaneet lapsensa, joita rakastavat.

        Siinä lasten kanssa eläessä on hilipatihippaa jäänyt kokematta, onneksi.

        Kun katson takapeiliin elämäni ei ole ollut raadollista. On siinä ollut ylä- ja alamäkiä, rinta rottingilla oloa ja itsesääliin kaivautumista, mutta ei se ole raadollista ikinä ollut.


      • Ancelina kirjoitti:

        Voi lesken, jos kertoisin tästä päivästäni, todellista raadollisuutta on riittänyt ja satoa sen olen korjannut.

        Eiköhän palstan naiset ole ihan tavallisia, ei mitään supereita.

        Tuntuu ettei aina osaa niin kapeaa polkua kulkea, kuin täällä pitäisi.
        Ei saa kehua, ei saa valittaa, ei saa renkuttaa, ei surujaan paljastaa.

        Miten sitä pitäisi olla, että vaativalle yleisölle kelpaisi.
        .

        Ancelina:lle
        Tavallinen sinkkunainen olen itsekin. En vain ymmärrä pätkääkään mummujen ja ukkien löpinöitä. Olen ulkona kuin puistotäti korvapuustin hajuisista vanhoista ämmistä.


      • raapsraaps
        Korppis11 kirjoitti:

        Sinuakinko vitutti se Lucia-ketju kun et tullut valituksi edes aisalle istujaksi? No, et ole ainoa.

        Olen toki huomannut, että et juurikaan ota osaa kuin itsesi aloituksiin. Voisit hieman sosiaalisoitua. Olisit voinut osallistua Lucia-ketjuun.

        Olet harvoja, joka on kertonut elämästään juoppona. Suurin osa kirjoittajista ei ole alkoholisteja vaan eläneet tavan elämän. Opiskelleet, tehneet työtä, saaneet lapsia ja elättäneet ja kouluttaneet lapsensa, joita rakastavat.

        Siinä lasten kanssa eläessä on hilipatihippaa jäänyt kokematta, onneksi.

        Kun katson takapeiliin elämäni ei ole ollut raadollista. On siinä ollut ylä- ja alamäkiä, rinta rottingilla oloa ja itsesääliin kaivautumista, mutta ei se ole raadollista ikinä ollut.

        Onhan se kiva, kun ei tarvitse enää lapsiaan raaputella.
        Kun eivät enää kutise.


      • Korppis11
        raapsraaps kirjoitti:

        Onhan se kiva, kun ei tarvitse enää lapsiaan raaputella.
        Kun eivät enää kutise.

        Hekoheko...tää on taas tätä


      • Korppis11 kirjoitti:

        Sinuakinko vitutti se Lucia-ketju kun et tullut valituksi edes aisalle istujaksi? No, et ole ainoa.

        Olen toki huomannut, että et juurikaan ota osaa kuin itsesi aloituksiin. Voisit hieman sosiaalisoitua. Olisit voinut osallistua Lucia-ketjuun.

        Olet harvoja, joka on kertonut elämästään juoppona. Suurin osa kirjoittajista ei ole alkoholisteja vaan eläneet tavan elämän. Opiskelleet, tehneet työtä, saaneet lapsia ja elättäneet ja kouluttaneet lapsensa, joita rakastavat.

        Siinä lasten kanssa eläessä on hilipatihippaa jäänyt kokematta, onneksi.

        Kun katson takapeiliin elämäni ei ole ollut raadollista. On siinä ollut ylä- ja alamäkiä, rinta rottingilla oloa ja itsesääliin kaivautumista, mutta ei se ole raadollista ikinä ollut.

        Korppis11:lle
        Minua veettää tämä tekopyhyys. Kainuulainen timpari kehua retostelee milloin milläkin. Ja ruotsalaisvahvistus kuittaa. Kiljupönikkä vessan nurkassa pöhisee ja korpikirjailija sättää. Anna mun kaikki kestää.


      • raapsraaps kirjoitti:

        Onhan se kiva, kun ei tarvitse enää lapsiaan raaputella.
        Kun eivät enää kutise.

        Korppis11:lle
        Pittääpä sitten siun rapsutella sitä tulppaanipoitsua,vai mikä se nyt olikaan.


      • Korppis11
        lesken kirjoitti:

        Korppis11:lle
        Minua veettää tämä tekopyhyys. Kainuulainen timpari kehua retostelee milloin milläkin. Ja ruotsalaisvahvistus kuittaa. Kiljupönikkä vessan nurkassa pöhisee ja korpikirjailija sättää. Anna mun kaikki kestää.

        Mikä vitun tekopyhyys?

        Kerron itsestäni ja puuhasteluistani ja jos se sinusta on kehumista niin koeta opetella vaikka timpurointia, jotta pysyisit samaan.

        Viinipönikkä on jo ajat sitten pullotettu ja viety kellariin tekkeytymmään. Pari pulloa on tyhjennetty kurkusta alas ja erinomaiseksi ylistetty. Punaherukkainen raikas punaviini, tulppaanipoitsukin tykkää.

        Eikös se sinunkin paras valintasi näistä muista juopoista ollut Kainuun kasvatti?


      • lesken1
        Korppis11 kirjoitti:

        Mikä vitun tekopyhyys?

        Kerron itsestäni ja puuhasteluistani ja jos se sinusta on kehumista niin koeta opetella vaikka timpurointia, jotta pysyisit samaan.

        Viinipönikkä on jo ajat sitten pullotettu ja viety kellariin tekkeytymmään. Pari pulloa on tyhjennetty kurkusta alas ja erinomaiseksi ylistetty. Punaherukkainen raikas punaviini, tulppaanipoitsukin tykkää.

        Eikös se sinunkin paras valintasi näistä muista juopoista ollut Kainuun kasvatti?

        Korppis11:lle
        Juuri hiljattain aloin mökilämme tekemään koirankaulasalvosta laavuun. Piti ensin teroittaa ketjut ja tarkistaa öljyt. Nyt sujuu. Lesken


      • lesken1 kirjoitti:

        Korppis11:lle
        Juuri hiljattain aloin mökilämme tekemään koirankaulasalvosta laavuun. Piti ensin teroittaa ketjut ja tarkistaa öljyt. Nyt sujuu. Lesken

        Korppis11:lle
        Piti vielä lisäämän,että eihän timpari tiedä mitään laavun rakentamisesta eikä salvoksista. Se on lähinnä metsäkoulua käyneiden alaa.


      • VakiVieraanaKäyn
        Korppis11 kirjoitti:

        Sinuakinko vitutti se Lucia-ketju kun et tullut valituksi edes aisalle istujaksi? No, et ole ainoa.

        Olen toki huomannut, että et juurikaan ota osaa kuin itsesi aloituksiin. Voisit hieman sosiaalisoitua. Olisit voinut osallistua Lucia-ketjuun.

        Olet harvoja, joka on kertonut elämästään juoppona. Suurin osa kirjoittajista ei ole alkoholisteja vaan eläneet tavan elämän. Opiskelleet, tehneet työtä, saaneet lapsia ja elättäneet ja kouluttaneet lapsensa, joita rakastavat.

        Siinä lasten kanssa eläessä on hilipatihippaa jäänyt kokematta, onneksi.

        Kun katson takapeiliin elämäni ei ole ollut raadollista. On siinä ollut ylä- ja alamäkiä, rinta rottingilla oloa ja itsesääliin kaivautumista, mutta ei se ole raadollista ikinä ollut.

        Mistä sinä tiedät, ketä ärsytti Lucia-ketju?
        Luulen, että moni on saattanut jättää avaamatta koko ketjun. Minä ainakin hylkäsin sen ennen ensimmäistäkään kommenttia.


      • OpinJoLapsena
        lesken kirjoitti:

        Korppis11:lle
        Piti vielä lisäämän,että eihän timpari tiedä mitään laavun rakentamisesta eikä salvoksista. Se on lähinnä metsäkoulua käyneiden alaa.

        Minäkin osaan rakentaa laavun ja tiedän yhtä sun toista salvoksistakin.
        Koulutukseni on kulkenut kaupallisia ja humanistisia linjoja, samoin työni.


      • UnohdinMainita
        OpinJoLapsena kirjoitti:

        Minäkin osaan rakentaa laavun ja tiedän yhtä sun toista salvoksistakin.
        Koulutukseni on kulkenut kaupallisia ja humanistisia linjoja, samoin työni.

        Olen 60 ja nainen!


      • Hahhahhaa-kaulaa
        UnohdinMainita kirjoitti:

        Olen 60 ja nainen!

        Tässä on linkki, josta kaikki koirankaulasalvoksesta kiinnostuneet voivat katsoa opetusvideon: https://m.youtube.com/watch?v=242fIISNvFg

        Jokainen meistä siis voi halutessaan ottaa homman hallintaan!


      • ChecOut

        Kolmen minuutin lovi, jo on tumpelo timpuri vai mikä lie moottorisahan kahvoissa. Moinen pitää syntyä max 60 sekuntia.


    • Pirrepä

      Eipä nuo enää ole kitissy vuosikymmeniin, vaikka tosi nuorena heidät sain, jos nyt 19 oli nuori siihen aikaan, vanhuuttaan kohta lapsetkin kitajaa 😐. Muuten, matkalle on kyllä mukava joskus lähteä, se on tosi.

    • flegmaatti

      Erinomainen asia, että itse kukin on tyytyväinen ratkaisuihinsa ja olotilaansa.
      Kuka mihinkin.

      Lapsemme ovat osa elämämme sisältöä ja lapsenlapset edustavat elämän jatkuvuutta. Miksi muuten olisimmekaan olemassa?

      Vaimoni pakkaa lähtömielessä vuosittain lentolaukkunsa 7 - 8 kertaa.
      Niistä pari kertaa lähtemättä lentelemään vaan ainoastaan lastemme luona vierailun vuoksi.
      Viimeisen 16 vuoden aikana 68v vaimo on vuosittain tehnyt sinkku tyttäremme kanssa jonkin kaupunkimatkan Eurooppaan. Useamman kerran Berliini, Dresden, Bremen, Split, Alicante, Sisilia, Malta tulevat nyt mieleeni.
      Vaimoni ei puhu kuin auttavasti espanjaa. Tyttäremme on riittävän kielitaitoinen Suomen edustajaksi erääseen EU komissioon joten hän hoitaa matkoilla sen puolen.

      Vuosittainen, parin yön Tallinnan teatteri- langanhakureisu kuuluu kuvioon joten kitinävaiheen ohittaneista tenavista saattaa olla, paitsi iloa, niin myöskin hyötyä.

      Loput laukun pakkaamisista tapahtuu minun vuokseni.

      • surkeatapaus

        Sääli ettei vaimosi osaa ite kirjoittaa että sinun pitää toimia asiamiehenä. Kouluun pitäisi vaimon mennä eikä matkoille.


      • flegmaatti
        surkeatapaus kirjoitti:

        Sääli ettei vaimosi osaa ite kirjoittaa että sinun pitää toimia asiamiehenä. Kouluun pitäisi vaimon mennä eikä matkoille.

        Järkevä tehtäväjako kuten muissakin asioissa.
        Esimerkiksi perhebudjettia koskien vaimoa ei kiinnosta tulon muodostus mutta hän seuraa kulurakennnetta josta minun ei tarvitse olla kiinnostunut.
        Ruoka- ja tekstiilihuolto ovat jakautuneet meidän kesken luonnollisella tavalla.
        Samoin muutkin kotiaskareet.
        "Kotiuduttuani" 16 vuotta sitten olen vastannut kuljetuspalveluista. Vaimoni jätti korttinsa uusimatta.
        Tehtävärajat ovat muotoutuneet luonnostaan ja ovat tilanteen mukaan joustavia, auton käyttöälukuun ottamatta.

        Ei pelkän vanhan kansakoulun käyneeltä voi odottaa mahdottomia. Vaimo ei edes päässyt kaupungin valtuustoon mutta istui vuosikausia raastuvanoikeudessa lautahenkilönä sekä holhous- ja työvoimalautakunnassa.
        Eikä menestynyt K-ketjun valtakunnallisessa mestarimyyjäkisoissa finaalin kolmossijaa paremmin. Kyllä korkeakoulutetut merkonomit jylläsivät!

        Oikeastaan ihmettelen miten olenkaan sietänyt noin alkeellista naisihmistä kohta 60 vuotta.


      • flegmaatti:lle
        Vaimo on lautahenkilö,joka on myynyt sika-nauta jauhelihaa lihatiskistä ihan palkinnon saaneena. Kiertokoulun käyneenä hän on varmasti ihan ok flegmaatikolle. Kirjoittaja on vissiin lusinut jossain,kun on palannut jostain rättisulkeisiin.


      • umpiluu1
        lesken kirjoitti:

        flegmaatti:lle
        Vaimo on lautahenkilö,joka on myynyt sika-nauta jauhelihaa lihatiskistä ihan palkinnon saaneena. Kiertokoulun käyneenä hän on varmasti ihan ok flegmaatikolle. Kirjoittaja on vissiin lusinut jossain,kun on palannut jostain rättisulkeisiin.

        Voi vittu kun olet tyhmä .


      • umpiluu1 kirjoitti:

        Voi vittu kun olet tyhmä .

        umpiluu1:lle
        Kiitos samoin


      • flegmaatti
        lesken kirjoitti:

        flegmaatti:lle
        Vaimo on lautahenkilö,joka on myynyt sika-nauta jauhelihaa lihatiskistä ihan palkinnon saaneena. Kiertokoulun käyneenä hän on varmasti ihan ok flegmaatikolle. Kirjoittaja on vissiin lusinut jossain,kun on palannut jostain rättisulkeisiin.

        Olen pahoillani, että aiheutin sinulle tuollaisen tunnekuohun. Yritä kestää!

        Muutama korjaus vaikka ne eivät itse asiaan vaikutakaan.
        Vaimoni myi ensin erikoisliikkeessä laukkuja ja käsineitä.
        Tutustuessamme oli tavaratalon rautaosastolla laskuttamassa yksityisiä rakentajia.
        Kotivuosien jälkeen meni markettiin iltakassaksi iloitsemaan asiakaskontakteista.
        Sikanaudat jäivät myymättä.

        Itse olen välttynyt lusimiselta. Pahin merkintä rikosrekisterissäni on vuodelta 1968 auton salakuljetus. Sain sakkoa 50mk.
        Kaikki oikeudessa olleet juttuni ovat päättyneet täysin väärin. Koskee myös minun voittamiani.

        Mutta nauti vapaudestasi ja Helsingin matkastasi!
        Vaimoni lähtee viikon kuluttua riehakkaasti bussilla tervehtimään poikamme perhettä vieden mennessään joululahjukset.

        Ennen joulua vietämme 5 vuorokautta Hampurin joulumarkkinoilla käyden sieltä käsin ainakin Lybeckissä.

        Jouluviikko menee eräällä urheiluopistolla täysihoidossa joten minun ei tarvitse valmistella joulusörsselöitä.
        Päiväohjelmani siellä: Aamiainen, lepoa, kovempi punttitreeni, poreallas, nopea sauna, lepoa, lounas, lepoa, matalaintensiivinen, palauttava puntti-, salitreeni, allas, sauna, lepoa, päivällinen, iltaohjelma, huoneeseen ja nukkumaan.
        Koville ottaa joulun juhliminen. Vanhan miehen kropassa tuntuu vielä muutaman päivän jälkeenkin.

        Vaimollani on oma ohjelmansa joten seurustelumme jää vähäisemmäksi kuin kotona.


      • Sellainensivuheitto

        Sisilia ja Malta eivät ole kaupunkeja. Mutta eipä se ole niin tarkkaa näin free avoimilla palstoilla. Joka kaupunkeja kaivaa (minä) sitä Colosseumilla (Rooma) päähän.


      • flegmaatti
        Sellainensivuheitto kirjoitti:

        Sisilia ja Malta eivät ole kaupunkeja. Mutta eipä se ole niin tarkkaa näin free avoimilla palstoilla. Joka kaupunkeja kaivaa (minä) sitä Colosseumilla (Rooma) päähän.

        Kiitoksia valistuksesta! Maltalla naisten asumus ei ollut Vallettassa vaan jossakin lähikylässä. Sisiliassa samoin he eivät asustaneet Palermossa eikä Syrakusassa mutta en suoraan muista tarkempaa paikkaa.
        Epämääräisyys naisten sijoittamisessa johtuu siis huonosta muististani tai sitten en ole pitänyt sitä tärkeänä.

        Itse en ole käynyt lainkaan Sisiliassa ja Maltallakin vain vaimon kanssa risteilyllä päivän pysähdyksellä Vallettassa.

        Kaupunkien mainitseminen ei tarkoita samassa paikassa kokoaikaista luumuilua vaikka niin pääasiassa tapahtuikin.
        Tytönhupakot tekivät retkiä lähiseudulle ja joskus yöpyivätkin siellä kuten Torreviejasta käsin Elchen keskiaikarällingeissä.

        Silloin kun muistan niin minusta on selvintä mainita kohdekaupunki jossa hämmästely pääasiassa tapahtui.
        Minulle Berliini, Spandau ja Potsdam ovat yhtä ja samaa aluetta kun taas Dysseldorf ja Köln ovat selkeästi eri kaupunkeja.

        Pyydän etukäteen anteeksi kirjoitusvirheitäni!


    • totuus-kyllä-tiedetään

      " lesken "
      leski on varmasti itkeny ämpäri tolokulla kuumia kyyneleitä pitkän tyhjää täynnä elämänsä varrella,
      ku ei oo saanu kunnon omaa miestä, eikä ainuttakaan lasta elämäänsä varrella,
      nyt näyttelee vapaata ja iloista vaikka sydän verta vuotaa kateudesta oikeille aviopareille lapsineen ja lapsenlapsineen,

      • totuus-kyllä-tiedetään:n
        Jos on teini-ikäisenä liikaa leikkinyt poikien kanssa ja ollut maha pystyssä jo keskikoulussa, en paljon viitsisi täällä äitiydestä kirjoitella. Saahan sen miehen jallitettua jiftikseen ja alttarille kun on pakko. Sääli miehiä.


      • totuus-on-toisenlainen
        lesken kirjoitti:

        totuus-kyllä-tiedetään:n
        Jos on teini-ikäisenä liikaa leikkinyt poikien kanssa ja ollut maha pystyssä jo keskikoulussa, en paljon viitsisi täällä äitiydestä kirjoitella. Saahan sen miehen jallitettua jiftikseen ja alttarille kun on pakko. Sääli miehiä.

        Tuoki on pelkkää kateutta,
        kateuden tuoma puolustus yritys,
        surusi tunnetaan hyvin,
        totuus on toisenlainen kohdallasi,
        katsos,
        kun nainen on aina nainen koko elämänsä ajan,
        vaikka muuta väittäisi ja näytteleis tyytyväistä elämää,
        elämä ei ole helppoa perheelisilläkään,
        mutta perhe ja lapset on lopulta elämän täyttymys,
        vaikka joskus kovasti koetteleeki,


      • kipeä-elämä
        totuus-on-toisenlainen kirjoitti:

        Tuoki on pelkkää kateutta,
        kateuden tuoma puolustus yritys,
        surusi tunnetaan hyvin,
        totuus on toisenlainen kohdallasi,
        katsos,
        kun nainen on aina nainen koko elämänsä ajan,
        vaikka muuta väittäisi ja näytteleis tyytyväistä elämää,
        elämä ei ole helppoa perheelisilläkään,
        mutta perhe ja lapset on lopulta elämän täyttymys,
        vaikka joskus kovasti koetteleeki,

        Noin on
        totta tuo,


      • totuus-on-toisenlainen kirjoitti:

        Tuoki on pelkkää kateutta,
        kateuden tuoma puolustus yritys,
        surusi tunnetaan hyvin,
        totuus on toisenlainen kohdallasi,
        katsos,
        kun nainen on aina nainen koko elämänsä ajan,
        vaikka muuta väittäisi ja näytteleis tyytyväistä elämää,
        elämä ei ole helppoa perheelisilläkään,
        mutta perhe ja lapset on lopulta elämän täyttymys,
        vaikka joskus kovasti koetteleeki,

        Totuus-on-toisenlainen:lle
        Voi miten kadehdinkaan neljän lapsen juoppoa yksinhuoltajaäitiä. Kaikilla tenavilla eri isä.Äiti roudaa kämppäänsä ukkoja ja viinaa. Tämähän on sitä normielämää lähiöissä. Oikein kaikkien toiveiden täyttymys


      • totuus-on-topisenlainen
        lesken kirjoitti:

        Totuus-on-toisenlainen:lle
        Voi miten kadehdinkaan neljän lapsen juoppoa yksinhuoltajaäitiä. Kaikilla tenavilla eri isä.Äiti roudaa kämppäänsä ukkoja ja viinaa. Tämähän on sitä normielämää lähiöissä. Oikein kaikkien toiveiden täyttymys

        AIJAAA, missä semmonen perhe on,
        EIPÄ meikäläisellä ole kunnia tuntea edes naapurustossa tommosta perhettä,

        meikä asuu sivistyneitten ihmisten kaupunginosassa,

        älä yhtää kadehti,
        olisit itsekki eläny kunniallista elämää, sinullaki olisi nyt kaikki hyvin,


    • ent.siivoojaparka

      Harvemmalla meidän ikäisellä varmaan enää on kitiseviä lapsiaan. Niitten lapsuusaika oli niin lyhyt ja sen kitinän sekaan mahtui niin paljon iloakin, että ne kitinät on jo unohtanut.
      Nyt tosin nuorempi alkoi vähän kitistä selkänsä takia, kun pyörittiin pari tuntia kaupoilla. Senkin kestin, kun ei tarvinnut itse raahata ostoksia muuta kuin raput ylös. Toi taas kotonaleivottua pullaakin minulle.

      • ent.siivoojaparka:lle
        Voi miten ratkiriemukasta. Olen ihan kateudesta vihreä tuosta nisusta.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        ent.siivoojaparka:lle
        Voi miten ratkiriemukasta. Olen ihan kateudesta vihreä tuosta nisusta.

        Arvasinhan.
        Kukas sinulle sitten tuo sinne palvelukotiin evästä niinkuin itse viet nyt omalle äidillesi?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Arvasinhan.
        Kukas sinulle sitten tuo sinne palvelukotiin evästä niinkuin itse viet nyt omalle äidillesi?

        ent.siivoojaparka:lle
        Kyllä kannatti tehdä kakaroita, kun tiesi saavansa lendin palvelukotiin.
        Että mä kärsin.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        ent.siivoojaparka:lle
        Kyllä kannatti tehdä kakaroita, kun tiesi saavansa lendin palvelukotiin.
        Että mä kärsin.

        Tarkoitatko, että äitisi kannatti tehdä kakaroita?
        Harmittaako sinua, että äitisi ei ollut yhtä viisas kuin sinä, että olisi jättänyt tekemättä kakarat, sinutkin?
        Kuvitella, että hänkin olisi nyt vapaa lentämään oikein Helsinkiin asti, jos ei sinua olisi.


      • lesken1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tarkoitatko, että äitisi kannatti tehdä kakaroita?
        Harmittaako sinua, että äitisi ei ollut yhtä viisas kuin sinä, että olisi jättänyt tekemättä kakarat, sinutkin?
        Kuvitella, että hänkin olisi nyt vapaa lentämään oikein Helsinkiin asti, jos ei sinua olisi.

        ent.siivoojaparka:lle Äitini olisi ehdottomasti pitänyt jättää mut tekemättä.Ei olisi tarvinnut elää lapsuuden helvetissä. Äitini voi lentää Helsinkiin jos palvelukoti sen hyväksyy. Ei siinä minua tarvita. Lesken


      • ent.siivoojaparka
        lesken1 kirjoitti:

        ent.siivoojaparka:lle Äitini olisi ehdottomasti pitänyt jättää mut tekemättä.Ei olisi tarvinnut elää lapsuuden helvetissä. Äitini voi lentää Helsinkiin jos palvelukoti sen hyväksyy. Ei siinä minua tarvita. Lesken

        Nonni.
        Siinähän se tuli. Miksi sitten hehkutat aloituksessa Helsinkiin matkustamisen vapautta sillä, ettei sinulla ole lapsia?
        Onhan äidilläsikin lapsia ja silti hän voisi lentää sinne.


    • hytinäx1

      Niin tuota nuin, onko hää nyt menossa sinne kaapunkiin tekemään jotain niin tuhmaa josta omat lapset olisivat äitiään hävenneet;)

      • hytinäx1:lle
        Tilanne on nyt kertakaikkiaan niin,että äitiydestä en tiedä mitään,enkä ole koskaan halunnut tietääkään. Eikä kenenkään päähän mahdu ajatusta,että tämä on täysin oma valintani. Tuhmaa tekemään, jaa, mitähän se olisi? Iskeä joku toyboy. Mikä ettei. Olen vapaa.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        hytinäx1:lle
        Tilanne on nyt kertakaikkiaan niin,että äitiydestä en tiedä mitään,enkä ole koskaan halunnut tietääkään. Eikä kenenkään päähän mahdu ajatusta,että tämä on täysin oma valintani. Tuhmaa tekemään, jaa, mitähän se olisi? Iskeä joku toyboy. Mikä ettei. Olen vapaa.

        Viisaasti valitsitkin.
        Niitä alkoholivaurioisia ja huostaan otettuja lapsia on nytkin ihan liikaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Viisaasti valitsitkin.
        Niitä alkoholivaurioisia ja huostaan otettuja lapsia on nytkin ihan liikaa.

        ent.siivoojaparka:lle
        Kukahan lie tehnyt?


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        ent.siivoojaparka:lle
        Kukahan lie tehnyt?

        Mitä kuka tehnyt ...?

        Alkoholistit ja muut sellaiset, jotka eivä olleet yhtä viisaita kuin sinä, joka sentään ymmärsit ettei pidä sellaisten tehdä lapsia, jotka eivät sovellu äideiksi.


    • adamm

      Huvittavaa lukea kun tietää kuka on ........

      • Korppis11

        Minullakin on tunne, että tunnistan henkilön ; )


    • kalervooo

      Tietenkin vapaus on hyvä minulla kuitenkin tuli siihen aina nainen matkaan monet vain jutteluja ja niin. Jotkut tulivat kalliiksi sain mitä halusin en kadu. Tänään yksin ja kaksin.

    • Mättäitä

      Eihän sinulta ole pois, jos toisilla on lapset ja kumppani. Jos noin rutiset, sinulla on muitakin ongelmia. Sinun täytyy hyväksyä, mitä tässä iässä on. Et sitten ole löytänyt kumppania ts. et ole tehnyt pakettiratkaisua vai oletko diskannut nuo vaihtoehdot, koska et pidä lapsista.

    • No, tuskin se kakaroiden kitinä nyt enää Helsinki reissua haittaisi;) Yksi kakara on tullut tehtyä mutta ainoa vapauden este on (pakko)työ. Eläke kun koittaa, vasta koittaa vapaus.

      Minä se en vapaaehtoisesti Helsinkiin lähde. Neljä vuotta asumista siellä joskus nuorena miehenä riitti. Ja muutenkin, mitä vähempi matkan tekoa, sen parempi.

      Mutta harvempi on kuin minä. Hyvää pääkaupunkireissua sinulle!

      Tuli mieleen ensimmäinen käynti Helsingissä joskus 70-luvulla, omalla autolla.
      Pois lähtiessä reitin piti olla selvä, kartan mukaan. Yksisuuntaiset sekoittivat suuntavaiston ja aikani edestakaisin ajeltuani pysähdyin ja kysyin, että mihin päin menen päästäkseni Mannerheimintielle kohti pohjoista. Vastaus: aja 50 metriä siihen suuntaan, mihin autosi nokka näyttää ja käänny vasemmalle.

      • Tavuviiva

        Kaupunki vaalii perinteitä. Lauttasaaresta kun tähtää labyrintin kautta Tallinkin terminaaliin autolla, saattaA päästä kertayrittämällä tai ei. Labyrintista kandeis ottaa ilmakuva ja tehdä koko-perheen-yhteinen-peli-jouluksi.


      • miesanon

        Helsinki on myös tänään osa Venäjää samoin koko Suomi, näkyy kun matkustaa ja kuuntelee---mainokset da on turhaa olla jotain avaruudessa kuin TV:ssä.


      • Nykyinenkin-mies

        "Entinenmiäs" Toikkaroit siis Bulevardilla. Lönnrothinkadulla. Vai Kalevankadulla. Vai Yrjönkadulla. Vai Simonkadulla.


      • Nykyinenkin-mies kirjoitti:

        "Entinenmiäs" Toikkaroit siis Bulevardilla. Lönnrothinkadulla. Vai Kalevankadulla. Vai Yrjönkadulla. Vai Simonkadulla.

        Helsinki on hebreaa. Tiedän Mannerheimintien, Hämeentien ja Sturenkadun (joiden kulmauksessa asuin 82 - 86), Mäkelänkadun ja Alppikadun (jolla poikani asuu). Yrjönkadulla taisin silloin 70-luvulla asioida. Kyllä maalla on mukavaa.


    • onpaihabaa

      MENE sinä leski hesaan, itse käyn siellä joka viikko lapseni, nyt jo aikuinen, luona. Usein lähdemme yhdessä bailaamaan ja shoppailemaan ja hänen miehensä hoitaa lapsia sillä aikaa.Lapset ovat jumalan lahja , oli äiti minkä ikäinen tahansa ja jumala on viisaudessaan päättänyt ettei niitä kaikille anneta, varsinkaan lastenvihaajille , alkoholisteille. Lapsi joutuisi kärsimään tälläisten äitien hoivissa. Lähden parin viikon kuluttua myös hesaa, mutta jatkan vielä matkaa, joka kestää 11 tuntia lentokoneella. minun lapset eivät kärsi mitenkään matkalla ollessani vaan toivottavat hyvää matkaa .Sinunkin kannattaisi lähteä lentomatkalle ja rentoutua kaikista kamalista ihmisistä, joilla on lapsia, minä taas vihaan ihmisiä, jotka eivät tykkää lapsista.

    • Ei kakarat enää kitisisi kun olet päässyt tähän ikään, ovat jo omassa elämäaaään lukuunottamatta peräkammarinpoikia. Olen tyytyväinen elämääni kotona, en kaipaa mennekään.
      Vietä mukava reissu.
      Eilen illalla maa oli valkoinen, avasin kaihtimet niin lunta ei ollut enää tippaakaan.

      • Kissa hyppii syliin, tulee kirjoitusvirheitä


      • lesken1

        Kun hehkutan lapsettoman sinkkunaisen viinonloppureissua Helsinkiin,saan ryöpyn niskaani. Juoppo,sekopäinen,valehteleva ämmä kehtaa kertoa,ettei voi sietää kitiseviä kakaroita,eikä isompiakaan. Tämä porukka on niin fakkiutunutta,etteivät näe metsää puilta. Lähden nyt koiran kanssa pitkälle lenkille metsään. Ap Lesken


      • lesken1 kirjoitti:

        Kun hehkutan lapsettoman sinkkunaisen viinonloppureissua Helsinkiin,saan ryöpyn niskaani. Juoppo,sekopäinen,valehteleva ämmä kehtaa kertoa,ettei voi sietää kitiseviä kakaroita,eikä isompiakaan. Tämä porukka on niin fakkiutunutta,etteivät näe metsää puilta. Lähden nyt koiran kanssa pitkälle lenkille metsään. Ap Lesken

        Olet sinä aika veijari.

        Syy ketjun heitoille löytyy vastaajista. Itse vastailet itsellesi ja muille puskista. Lue omat vastauksesi niin ymmärrät senkin mitä muut kirjoittajat ymmärtävät. Persoonasi on tuttu, mielialavaihtelut suuria.

        Kaivat riitaa. Minua et saa pahalle tuulelle päin vastoin, huvitun ketjuistasi.

        Kirjoitit: Ihanaa painaa vuokraluukun ovi kiinni ja matkustaa Helsinkiin. Miten se koirulisi, kuka sitä rapsuttelee. Sinähän hommasit sen koirulin aika lähiaikoina.

        Olet satutäti, yhdessä roolissa alkoholisti toisessa perheellinen äiti ja hoivatyöläinen.

        Värikäs on mielikuvituksesi juoksu. Itse en pysty samaistumaan moneksi eri persooniksi.

        Et tietty ole ainoa, jolla persoona on jakautunut.

        Äläkä sitten tukeudu siihen, että minulla on kaksi nimimerkkiä. Omani ja palstalaisten antama lempinimi.

        Milloin sinä sinne Helsinkiin?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet sinä aika veijari.

        Syy ketjun heitoille löytyy vastaajista. Itse vastailet itsellesi ja muille puskista. Lue omat vastauksesi niin ymmärrät senkin mitä muut kirjoittajat ymmärtävät. Persoonasi on tuttu, mielialavaihtelut suuria.

        Kaivat riitaa. Minua et saa pahalle tuulelle päin vastoin, huvitun ketjuistasi.

        Kirjoitit: Ihanaa painaa vuokraluukun ovi kiinni ja matkustaa Helsinkiin. Miten se koirulisi, kuka sitä rapsuttelee. Sinähän hommasit sen koirulin aika lähiaikoina.

        Olet satutäti, yhdessä roolissa alkoholisti toisessa perheellinen äiti ja hoivatyöläinen.

        Värikäs on mielikuvituksesi juoksu. Itse en pysty samaistumaan moneksi eri persooniksi.

        Et tietty ole ainoa, jolla persoona on jakautunut.

        Äläkä sitten tukeudu siihen, että minulla on kaksi nimimerkkiä. Omani ja palstalaisten antama lempinimi.

        Milloin sinä sinne Helsinkiin?

        Aika monena on näköjään oltava, lapseton perheenäitikin?
        Ei minuakaan tämä palsta hetkauta niin paljon että mielialaani vaikuttaisi.
        En ole haukkunut alkoholistiksi jos Lesken viestisi oli minulle, olet joskus asiasta maininnut itse, saat puolestani olla millainen milloinkin haluat.


      • Korppis11
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Aika monena on näköjään oltava, lapseton perheenäitikin?
        Ei minuakaan tämä palsta hetkauta niin paljon että mielialaani vaikuttaisi.
        En ole haukkunut alkoholistiksi jos Lesken viestisi oli minulle, olet joskus asiasta maininnut itse, saat puolestani olla millainen milloinkin haluat.

        Kommenttini ei ollut sinulle, jos luet sen ajatuksella tajuat itsekin sen olevan Leskelle suunnattu.

        Minä olen ihan oma itseni enkä millainen haluaisin olla. Jos haluaisin olla jotain olisin vapaa selkäkivuista.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Kommenttini ei ollut sinulle, jos luet sen ajatuksella tajuat itsekin sen olevan Leskelle suunnattu.

        Minä olen ihan oma itseni enkä millainen haluaisin olla. Jos haluaisin olla jotain olisin vapaa selkäkivuista.

        :) En ole oikein ajan tasalla, valvominen vaikuttaa näillä kymmenillä. Ihmettelin vain kuinka lesken voi olla lapseton perheenäiti, kai jos miehellä on liuta lapsia yhteen mennessä ja nainen alkaa niille äidiksi.
        Lesken valitti että häntä haukutaan vastauksessaan minulle,, taisin vastata sekavasti.


    • Heikunkeikku

      Hyvää reissua Helsinkiin. Ei siitä niin pitkä aika ole, kun minäkin sinne menin käppäilemään.
      Ei kaikki piittaa värkätä lapsia. Onhan se hyvä, että voi itse valita.
      Minä tunnen myös olevani vapaa. Ihan älyttömän vapaa.
      Voin koska vaan mennä ja tulla ja tehdä ihan mitä vaan.

      • Niin minäkin, voisin mennä ja tulla miten haluan, ei ole vähään aikaan huvittanut lähteä minnekään, täällä on kaikki mitä kaipaan tällä hetkellä.
        Vapaa ei ikinä ole huolenpidosta jos rakastaa läheisiään.
        Äidillä on saattohoito menossa, tämä on raskasta, valvominen saa aikaan että on päivisinkin muissa maailmoissa. Äiti on elänyt pitkän hyvän elämän, nähnyt sodan ja pula-ajat.


      • 1eero

        Mennä minne vaan tehdä mitä vaan, ei minulta onnistu ainoastaan rajallisesti no joo jos on vaatimaton kuten " Heikku :)


    • "Sinuakinko vitutti se Lucia-ketju kun et tullut valituksi edes aisalle istujaksi? No, et ole ainoa."
      Aisalle istujien paikat on vielä arpomatta.
      Ei tuu nimityksiä jos ei osallistu.
      Rohkeesti vain ilmoittautumaan.
      ***
      Siilimuorille en ole löytänyt sopivaa paikkaa reessä. Enkeliksi liian piikkinen.

    • kylmätotuus

      Toiset päättävät olla hankkimatta lasta ja elävät lapsettomana elämänsä.

      Toiset taas haluavat lapsen/lapsia ja elävät jälkikasvunsa kanssa lapsiperheen elämää.

      Jokaisella on oikeus omaan valintaansa, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään nokankoputtamista.

      Tulipahan mieleeni eräs asia.
      Jos kaikki 60 ja meitä nuoremmat naiset olisivat päättäneet aikoinaan olla synnyttämättä, niin miltähän Suomen väestön ikärakenne näyttäisi tänään?

      Eletään ja annetaan toistenkin elää, eikä viitsitä joka asiasta kitistä!

    • Mikä minua (ja näköjään muitakin) on hieman häirinnyt tässä aloituksessa ei ole se että lesken on tietoisesti ja omasta halustaan lapseton, vaan se miten rumasti hän kirjoittaa lapsista, jotka meille muille ovat ehkä suunnattoman suuri aarre.
      Ei kaikki ole lapsirakkaita eikä sovi äidiksi, se on aivan varmaa, mutta miksi puhua katkeruudella ja vastenmielisyydellä lapsista yleensä. Minulle tuli kyllä "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" ajatus.

      • kylmätotuus

        Eihän tuo lapsista kirjoittaminen kaunista ollut minunkaan mielestäni.

        Aloittajalla on ollut hyvin negatiivinen ja tuomitseva asenne moniin muihinkin asioihin ja kommentit sen mukaisia.

        Onnellinen ihminen ei sillä sävyllä kirjoita. Näin minä ainakin ajattelen.


    • hunsvoti

      Paloma ja kylmätotuus arvostelivat lesken kirjoitusta, mutta itse tekivät juuri samaa. Ette kovin onnellisia ole,
      On se huomattu. kun päivät pitkät netissä vietätte ja oikea elämä jää elämättä.

    • Onnellisuudellakos me nyt kilpailemme ? Voin heti tunnustaa, että minä en siinä kisassa pärjää, koska onnellisuus ei ole minulle arvo, mitään sellaista, jota pitäisin tavoittelemisen arvoisena. Onnellisuus on sivutuote eivätkä pienet onnen hetket
      vaadi minkäänlaisia järjestelyjä. Tulevat jos ovat tullakseen, vaikka kesken arjen.

      Minusta lesken kirjoitukset ovat hauskoja. Hän on sanavalmis, suorapuheinen ja kostailematon.
      Itsekorostus ja muiden mollaaminen ovat minusta tyylikeinoja, lievää provoa, joka pistää miettimään omaa kohtaa ja herättää tietysti myös keskustelua.

      Hyvää Helsingin reissua lesken !

      • "demeter1"

        Aamun mittaan olen seurannut erästä aloitusta.
        Miten tahansa, tähän asti aloituksessa on kirjoittanut vain yksi ja ainoa ihminen.
        Tuo totuus saisi herkän ihmisen surulliseksi.
        Koska minuakin tuo yksinäisyys pikkuisen vihlaisi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Aamun mittaan olen seurannut erästä aloitusta.
        Miten tahansa, tähän asti aloituksessa on kirjoittanut vain yksi ja ainoa ihminen.
        Tuo totuus saisi herkän ihmisen surulliseksi.
        Koska minuakin tuo yksinäisyys pikkuisen vihlaisi.

        H.

        Niinhän tuossa on väitetty, hunksi. Mutta jos kirjoittaa hyvin ja ymmärrettävästi -kuten sinäkin tällä kertaa..)) - niin mitä välii...
        Oletkos alkanut pehmenemään kun sinuakin "vihlaisi" ?
        Tai no. Hellämielinenhän sinä olet aina ollut, esität vain kovista..))


    • sarjamarja

      Hyvää matkaa lesken ja palaa taas kirjoittelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe