Olen kotvasen ihmetellyt aitoavioliitto-poppoon ydinväittämää, että spn-avioliittolaki olisi lapsille pahaksi. En kuitenkaan ole havainnut mitään perusteluita sellaiselle hypoteesille, että vanhempien avioliitto olisi jälkikasvulle huonompi juttu kuin vanhempien eläminen susiparina tai rekisteröidyssä parisuhteessa.
Ajattelin, että viimeistään lakivaliokuntakäsittelyn aluksi järjestetyssä kuulemisessa tuon väittämän perusteet puitaisiin kunnolla. Niinpä katsoin kuulemisen videoinnin. Valiokunnan jäsen Kari esitti asiasta kysymyksen, mutta eipä löytynyt ajoitteen vireillepanijoilta eikä heidän asiantuntijoiltaankaan siihen vastausta.
Ilmeisesti lapsiargumenttia siis käytetään vain tunnepohjalta, jotta voidaan muka olla puolustamassa heikommassa asemassa olevia. Ja kun asiaa ei voida rationaalisesti perustella, niin ajatustyhjiötä täytetään kaikenlaisella hölynpölyllä kuten Rahkosen pöljällä puheella siitä kuinka kommunistien idea vapaudesta ja tasa-arvosta oli huono, ja sellaisella jargonilla, että spn-avioliitto pyrkisi hävittämään isyyden ja äitiyden.
http://tinyurl.com/aa-kuuleminen
Aa-väittämä vailla pohjaa?
6
56
Vastaukset
En minäkään kannata spn-avioliittolakia, jos siihen automaattisesti sisällytetään homomiespareille adoptio-oikeus.
Kekek-kekek,
Kommenttisi on kiinnostava, vaikka meneekin hieman syrjään aloitukseni varsinaisesta pointista (kuinka jälkikasvun asema heikkenee, jos vanhemmat ovat avioliitossa sen sijaan että eivät olisi).
Tasa-arvoisiin oikeuksiin liittyy luonnollisesti aina mahdollisuus, että ihmiset saavat oikeuksia asioihin, jotka eivät ole kaikille mieluisia. Sitten vain pitää punnita onko esimerkiksi homoparien oikeus avioliittoon niin olennainen, että siitä seuraavat oikeudet muihinkin asioihin on vain hyväksyttävä, vaikka ne eivät itseä miellyttäisikään.
Itse ajattelen niin, että lesbo- ja homopareja on vähän verrattuna heteropareihin ja vain osa niistä pareista haluaa avioliittoon ja edelleen vain osa pareista haluaa adoptoida lapsen. Vaikka adoptiot nuissa avioliitoissa tulevatkin siksi olemaan määrällisesti vähäisiä, niin voisi olettaa, että adoptiota haluavat parit ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyviä vanhemmiksi. Siksi en näe adoptioasiaa mörkönä, jonka vuoksi voimaan astuva avioliittolaki tulisi kumota.Usein kyse on siitä, että toinen puolisoista on saattanut olla heteroavioliitossa ja hänellä on lapsi. Jos hän menee sen jälkeen samaa sukupuolta olevan kanssa liittoon, ei hänen lapsellaan ole oikeuksia perheen toisen aikuisen perintöön, vaikka pari pysyisi hautaan asti yhdessä. Puolison lapsen adoptio ratkaisisi asian.
- tyhjän.kettuiljalle
Kuinka niin Rahkosen puhe oli pöljä? Eihän kommarien ideoissa ole koskaan ollut järkeä!!
"Kuinka niin Rahkosen puhe oli pöljä? Eihän kommarien ideoissa ole koskaan ollut järkeä!!"
Se oli pöljä, koska muinainen kommunistien pyrkimys vapauteen ja tasa-arvoon ei vaikuta millään muotoa aa-liikkeen pyrkimyksiin. No ilmeisesti Rahkonen halusi luoda kuulijoille sellaisen illuusion, että kun yksi hölmö tasa-arvopyrkimys (samapalkkaisuus) ei ollut hyvä, niin mikään muukaan tasa-arvopyrkimys (kuten spn-avioliitto) ei sitten olisi hyvä. Yhtä nerokasta olisi väittää, että koska valkoisen kärpässienen syöminen ei ole hyvä idea, niin herkkutattien syöminenkään ei ole.
- an.tero
Minä hämmästelin tuossa videossa että moni valtioneuvoston edustaja niin vuolaasti kehui ja kiitteli AA:laisten esityksiä vaikka tosiaan vieläkään ei kuultu järkiperusteita miten lapset kärsisi uudesta laista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214708Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103334Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403147IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462599Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861258Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2591140- 791109
- 561102
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941081Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E201977