Olen yksin asuva sinkku ja ruokaan menee keskimäärin 340 euroa/kk. Siihen sisältyy ulkona syömiset, mutta ei alkoholijuomat. Oikeastaan kaikki suuhun laitettava pureksittava, jonka ite maksan sisältyy siihen. Vanhempien luona syön kerran viikossa ja joskus jonkun kaverin luona, joten ne ruuat saa ilmaiseksi. Olen 73-kiloinen mies.
Oletteko te laskeneet paljonko rahaa menee kuukaudessa ruokaan?
Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?
68
3825
Vastaukset
- gfdfggfdd
Koska käytän danske bankia niin sieltä verkkopankista voi eritellä mitä on ostanut ja miltä ajalta eli näen tarkasti mitä olen käyttänyt esim ruokaan ja polttoaineeseen.
ruokaan oli mennyt lokakuun aluss 2400€ ja bensaan 2200€ eli ruokaan käytän 240€/kk, sinkkumies.- gfdfggfdd
Miesmannn kirjoitti:
Sisältääkö ttämä myös työpaikkalounaat?
Syön aina omia eväitä töissä eli joo.
- bnbbnbn
Varmaan joku 200e/kk. En osta koskaan mitään höttöä tai turhaa. Inhoan vihanneksia siinä määrin, että ostan suosikkejani hinnasta välittämättä ympäri vuoden. Ulkona en syö koskaan. (Hoikka sinkkunainen.)
- oiutty
Minullakin menee noin 200 €, enkä syö ulkona oikeastaan koskaan (ja olen myös hoikka sinkkunainen). Silloin tällöin ostan kylläkin "höttöä".
- flllhk
200e/kk. Hoikka sinkkumies täällä joka ei osta tai syö myöskään höttöä. Siinä pähkinä purtavaksi tukeville jotka eivät näin varmaankaan tee.
- eimullamuuta-
Noin 350 euroa menee ruokaan. Siihen ei sisälly alkoholi eikä hygienia tarvikkeet
Noin 600 euroo, syön ulkona lounaan vähintään neljänä päivänä viikossa.
100€/kk
outsider1 kirjoitti:
Ruoka on Suomessa kallista.
Satanen ruokaan kuussa on vähän, tuli mieleen että kalastatko ja/tai metsästätkö?
outsider1 kirjoitti:
Ruoka on Suomessa kallista.
Olet silti lihava rasvapallo. Syöt halvalla mutta epäterveellisesti.
keittiöekspertti kirjoitti:
Satanen ruokaan kuussa on vähän, tuli mieleen että kalastatko ja/tai metsästätkö?
En. Kun ajattelee sitä työmäärää, mikä johonkin kalastukseenkin liittyy - jos vahingossa sattuisi kaloja saamaan, ne pitäisi itse puhdistaa ja perata, huh huh. Enkä voisi ampua eläintä.
Suositeltu lihamäärä, noin puoli kiloa viikossa, irtoaa halvalla. Kalan virkaa toimittaa jokunen tonnikalapurkki silloin tällöin. Ruokavalion bulkin muodostavat ruisjauho (leivon leivän itse) ja makaroni, jotka ovat varsin halpoja.outsider1 kirjoitti:
En. Kun ajattelee sitä työmäärää, mikä johonkin kalastukseenkin liittyy - jos vahingossa sattuisi kaloja saamaan, ne pitäisi itse puhdistaa ja perata, huh huh. Enkä voisi ampua eläintä.
Suositeltu lihamäärä, noin puoli kiloa viikossa, irtoaa halvalla. Kalan virkaa toimittaa jokunen tonnikalapurkki silloin tällöin. Ruokavalion bulkin muodostavat ruisjauho (leivon leivän itse) ja makaroni, jotka ovat varsin halpoja.Eli ruokasi on suurelta osin hiilihydraattia, hyvin epäterveellistä ja yksipuolista.
Ruisjauho suuressa määrin nautittuna ei ole juuri terveellisempää kuin vehnäjauho.
Toivottavasti ainakin liikut paljon silloin tuollainen hiilarimäärä on vähemmän haitallinen.Tuo on myytti. Ruisleipä on erinomaista sapuskaa. Syön lisäksi tummaa makaronia, jonka kuitupitoisuus on hieman parempi kuin vaalean. Kuivaherneet unohtuivat listasta.
- ouitty
outsider1 kirjoitti:
Tuo on myytti. Ruisleipä on erinomaista sapuskaa. Syön lisäksi tummaa makaronia, jonka kuitupitoisuus on hieman parempi kuin vaalean. Kuivaherneet unohtuivat listasta.
Minäkin syön pastan ja riisin täysjyväisenä
- wandula
hullu_ukko kirjoitti:
Eli ruokasi on suurelta osin hiilihydraattia, hyvin epäterveellistä ja yksipuolista.
Ruisjauho suuressa määrin nautittuna ei ole juuri terveellisempää kuin vehnäjauho.
Toivottavasti ainakin liikut paljon silloin tuollainen hiilarimäärä on vähemmän haitallinen.Mitä ihmettä sinulle kuuluu mitä joku syö? Jos olisin uskossa sanoisin tässä kohtaa Voi hyvä Jumala mitä bessewissereitä maan päällä kulkee, milloin saamme uuden vedenpaisumuksen.
wandula kirjoitti:
Mitä ihmettä sinulle kuuluu mitä joku syö? Jos olisin uskossa sanoisin tässä kohtaa Voi hyvä Jumala mitä bessewissereitä maan päällä kulkee, milloin saamme uuden vedenpaisumuksen.
Tämä on keskustelupalsta täällä saa kommentoida muiden keskustelijoiden jättämiä viestejä.
- Nnnainennnnnnn
Joo 300e menee ruokakauppaan kuukaudessa. Se sisältää kahden lemmikin ruoat ja nikotiinipurukumit. Ulkona syön noin 5 kertaa kuukaudessa.
- ihan.mahdollista
Ehkä ne lemmikit röökasivat aiemmin ja nainen vieroitti ne tupakasta nikotiinipurukumin avulla.
super-atm kirjoitti:
"nikotiinipurukumit"
Vitun tyhmä nainen olet.Kivan tuomitseva asenne. Kaikilla meillä on paheemme. Itsekin haksahdin polttaan pitkän tauon jälkeen.
ageless_stranger kirjoitti:
Kivan tuomitseva asenne. Kaikilla meillä on paheemme. Itsekin haksahdin polttaan pitkän tauon jälkeen.
Täytyy tuomita. Muuten tuokaan huora ei ymmärrä mitään. Tuskinpa edelleenkään.
super-atm kirjoitti:
Täytyy tuomita. Muuten tuokaan huora ei ymmärrä mitään. Tuskinpa edelleenkään.
Ja huorittelua perään. Mistä syystä? Nnnainennnnnnn tuntuu erittäin mukavalta naiselta.
ageless_stranger kirjoitti:
Ja huorittelua perään. Mistä syystä? Nnnainennnnnnn tuntuu erittäin mukavalta naiselta.
Lähes jokainen suomalainen nainen on miesten rahoilla elävä huora tai parisuhdehuora.
- ouitty
super-atm kirjoitti:
Lähes jokainen suomalainen nainen on miesten rahoilla elävä huora tai parisuhdehuora.
Mikä on parisuhdehuora?
ouitty kirjoitti:
Mikä on parisuhdehuora?
Parisuhteessa miehen rahoilla kokonaan tai osittain elävä nainen.
Parisuhdehuoraaminen liittyy naisten hypergamiaan, eli siihen ettei naisille kelpaa oman tasoinen mies, vaan miehen pitää olla naista parempi. Siksi moni hypergaminen nainen on parempituloisen miehen parisuhdehuora.- wandula
super-atm kirjoitti:
Parisuhteessa miehen rahoilla kokonaan tai osittain elävä nainen.
Parisuhdehuoraaminen liittyy naisten hypergamiaan, eli siihen ettei naisille kelpaa oman tasoinen mies, vaan miehen pitää olla naista parempi. Siksi moni hypergaminen nainen on parempituloisen miehen parisuhdehuora.Älä esitä tyhmää, tekstisi suorastaan sormella osoittaa miten hankalaa on löytää tasoistasi naista. Turussa on kai joku Runosmäen Ruusu, mutta koska jopa hän on tasoltaan yläpuolellasi ei kai auta muu kuin että unohdat parisuhdehaaveet ja keskityt vaikkapa orkideankasvatukseen.
wandula kirjoitti:
Älä esitä tyhmää, tekstisi suorastaan sormella osoittaa miten hankalaa on löytää tasoistasi naista. Turussa on kai joku Runosmäen Ruusu, mutta koska jopa hän on tasoltaan yläpuolellasi ei kai auta muu kuin että unohdat parisuhdehaaveet ja keskityt vaikkapa orkideankasvatukseen.
Shaming language ja henkilöhyökkäys.
Kommentillasi osoitat minun olevan oikeassa.- otapaperimukaan
super-atm kirjoitti:
Shaming language ja henkilöhyökkäys.
Kommentillasi osoitat minun olevan oikeassa.Painu perseeseesi. Näkee kenen kommentteja on vaikka ei nimimerkkiä katso.
otapaperimukaan kirjoitti:
Painu perseeseesi. Näkee kenen kommentteja on vaikka ei nimimerkkiä katso.
"Painu perseeseesi."
Siinä sinun kommenttisi taso.
- oegudfbj
150 - 200e/kk. Summaan sisältyy myös limut , mehut. Ulkona eli minun tapauksessa usein autossa syön kerran pari kuukaudessa kebabbia tai burgeria.
- wandula
Autosi sisätilat lienevät sangen kiinnostavan näköisiä :D
- ruma-ätmi
Noin 450 euroa enkä edes syö ulkona. Joskus haen kebabin kerran kahdessa kuukaudessa
- kymysys
Syötkö pelkkää luomulaatua vai syötkö muuten vaan paljon, kuten esimerkiksi kehonrakentajat? 450 euroa tuntuu kohtalaisen paljolta pelkästään kaupasta ostetulle ruualle yhdelle ihmiselle.
- Sad-But-true
Jos ostaa lohta pari kertaa viikossa ni siihen menee jo satanen kuukaudessa. Itse syön kalaa usein. Ruuan tekeminen ei todellakaan ole halpaa kun kalasoppaan tarvii kaikenlaista ostaa ja kalasopan ainekset maksaa jo parikymppiä.
- Ex-palstalainen
Jotain 100 €.
- ettäkohtuuvella
Noin 350 e menee ruokaan kuukaudessa. En syö juurikaan ulkona.
- Skunkkix
Miehet on perseestä
- Skunkkix
Mutta eniten rakastan mustaa kullia.
- Liiteri-mies
Noin 140 €/2kk. Ostan halvalla Lidlistä, Tokmannista, ja K-Citymarketista haen tarjouksia joskus. Hyvin tulee syötyä.. lanttulaatikkoa, karjalanpaistia, jauhelihakastiketta, jauhelihakeittoa, lättyjä jne.. Herkullista. Säästän myös tarvikkeissa, eli nykyään jätän sipulin pois sen kalleuden vuoksi, ja kerman korvaan täysmaidolla esim. Muita optimointikeinoja on että ostan varastoon porkkanoita, perunoita, lanttuja, ja mansikkahilloa kun niitä saa puoleen hintaan.
T. Lidl-mies.- wandula
Vielä enemmän säästäisit korvaamalla jauhelihan kuivilla pavuilla, herneillä ja soijarouheella. Samalla eettisesti toimivaa.
- KauhaKäteen
Sipulin kilohinta pyörii euron molemmin puolin. Kyllä sitä kannattaa säästäjän syödä, hyviä ravintoaineita ja makua ruokiin!
- Hannu-83
Meloniin menee aika paljon rahaa....jos se on eka koverrettu tyhjäksi
- seerumikanto
uskon että kivistä löytää vastauksen jos etsii myös kannon välistä
- luopionainen
Ei saakeli.. En oo kyllä laskenut, mutta mulla menee reippaasti yli satasen jo viikossa. Ku minähän en itse tee mitään, en ees eväitä töihin. Kaikki tultava valmiina. Hyi mua..
Pitää ryhdistäytyä. - paskakusimies
Syön omaa paskaa ja juon kusta, joten ei mene yhtään rahaa.
Tarkkaa summaa nyt en tiedä, kun se vaihtelee hiukan sen mukaan mitä milloinkin on kierroksessa. Mutta arvioin, että puolet enemmän kuin sinulla. Yleensä teen itse ruoat perus raaka-aineista ja satsista riittää kahdelle aterialle. Joskus harvoin (3-4 krt/vuosi)tulee käytyä ulkonakin syömässä, niinä kuukausina tietysti menee enempi. :)
Riippuu niin mitä ruokaa tekee ja mistä ostaakin.
Plus miehen ruokailut työpäivän aikana maailmalla.En ole aikoihin eritellyt ruokia muista kaupasta ostetuista tavaroista. Nopean laskemisen jälkeen veikkaisin, että ruokakauppaan menee n. 150 euroa kuussa. Teen paljon itse oikeista raaka-aineista ja syön hyvää energiaa tarpeeseen.
Syön joskus ulkonakin, ja joskus ostan herkkuja. Lisäravinteitakaan en ole tuohon summaan laskenut. Niitä ostan ison satsin kerralla ja ne riittävät kauan.Ruokaan menee noin 100 euroa kuussa, minulla kuuluu palkkaan lounasetu eli saan syödä työnantajan piikkiin henkilöstöravintolassa. Kotiin ei tule sitten paljon ruokia osteltua muuten kuin viikonlopuksi.
- rumasinkkumies
Ruoka on kallista. jauhelihakin maksaa 3 euroa 10% jauheliha. Ostan terveellistä ja kallista ruokaa joten varmaan 400 euroa. Kana maksaa 7 euroa paketti kun olen alkanut katsoo juttan suberdietti ohjelmia ja yrittänyt laihduttaa hiukan joten kyllä siinä rahaa kuluu.
En ole koskaan laskenut, luulisin et vähintään 200€
- wandula
En ole laskenut, ei aavistustakaan.
- Kilttisinkku
Viimekuussa meni 196€ ruokaan mukana talous-ja vessapaperit, auton tankkasin tänään 39 eurolla 28 litraa pensaa, hybrid on kiva kun noin 30 litraa riittää koko kuukaudeksi 650-750 km kuukausittaisille ajomäärälle.
- meevvvvv
150-200 e/kk. Joudun kyllä todella tarkkaan laskemaan, että saan rahat riittämään.
En ole kiinittäny suurrmpaa huomiota, mutta sellanen näppituntuma on, että jokin 50-400€/kk suattaisi männä.
Tuo 50€ johtuu siitä, että niinä kesäkuukausina kun oln töissä laivalla paljon, työnantaja maksaa ruokailun. Täten itselleni kustannettavaksi jää pienimmillään viikon aikaiset sapuskat.
Muuyen sitä kyllä tulee aika usiasti käytyä ulkona syömässä ja aika useinpitzeerioissa tai kebab paikoissa.Tietty jos työnantaja ei maksaisi ruokaa, niin saisin nemmän kyllä palkkaa, joten sinällään virheellinen arvo tuo 50€
n.800€ tossa on pesuaineet mukana
7henkinen perhe 3litraa menee maitoa päivässä. Odotellaan 7vuotta kulut varmaan nousee 400eurolla.- RiippuuLompakosta
710 € /kk keskimäärin on tänävuonna mennyt kun tossa laskeskelin. Kahden hengen talous ja summa sisältää kaikki ruokakaupasta ostettavat eväät ja pesuaineet yms.
Eli kaikki kotiin ostettavat tarpeet. Lisäksi tulee sitten töissä syömiset kummallekin ja ravinteli syömiset jos sellasiin joskus mennään. Kallista on tai sitten mulla on vaan niin saamarin ohut lompakko kun pitää valittaa. Paksummalle lompakolle ei olis läheskään niin kallista ;) 300 - 550 euroa kuukaudessa. Riippuu kuukaudessa. Yleensä ruokamenot taitavat olla yhteensä jotain 300 euroa ja vähän päälle. Joskus kun ollut enemmän rahaa niin olen syönyt useasti kuussa ravintolassa ja silloin ruokalasku on arvioni mukaan mennyt sinkkutaloudessani yli 500 euron. Syömiseen ja kuukausilaskuun olen ottanut mukaan jäätelöt ja suklaat, vaikka ne varsinaista ruokaa ole, mutta syötävää. :)
- Meneepljon
Menee n.270€/kk. Vaihtelee kuukausittain ja työruokailua ei ole laskettu mukaan. Olen opiskellut ja välillä on ollut hyviä työjaksoja ja välillä etsinyt töitä. Nyt teen valitettavasti vain keikkahommia. Tulin jossain vaiheessa elämääni semmoiseen tulokseen etten voi ikuisesti kituutella ja tinkiä ruuan terveellisyydestä. Joten aloin panostaa terveellisyyteen ja myös on vähemmän stressaavaa kun ei laske senttejä. Mieluummin syön terveellisesti kun vanhana maksan kipeänä kaikenlaisia lääkkeitä ja terveyskustannuksia. Terveellisyys tarkoittaa eri asiaa eri ihmisille. Minulle tarkoittaa mm.turhan sokerin (jogurtti mieluummin maustamattomana ja karkit harvoin),limsan,einesruoan (paitsi maksalaatikko ja muikku) ja pullamössön väliin jättämisen.
- hyvinsyönyt
Tulipa tästäkin otettua selvää. Eli ruoka ( kosmetiikka, ravintolisät, vessapaperit, siivoustarvikkeet yms. mitä yleensä marketista ostetaan) noin 280€/kk. Kun mukaan lasketaan ulkona syömiset se on 100€/kk siihen päälle.
Ja nainen, hoikka/sportti, ovo-lakto-vege, suosin luomua. Teen kotona ruokaa päivittäin ja töissä usen eväät. Ulkona syömässä ja kahvittelemassa käyn viikoittain. .. Sen verran, kun tulee Syötyä.. Tietenkin.. ;P
.. Mitä vähemmän Menee "Hävikkiin", niin sen parempi.. Hävikki nolla, niin on Maailman Parempi Olla.. ;D- hyvinsyönyt
Tuo hävikin välttäminen on kyllä todella merkittävä säästö! Vielä muutama vuosi sitten tuntui että rahat ei riitä kunnolliseen ruokaan sitten millään ja samalla jääkaapissa homehtui yhtä sun toista. Nyt on hävikki lähes nolla eikä tarvitse enää edes pitää silmällä ruokamenoja, vaikka tulotkaan eivä ole juuri muuttuneet.
En ole laskenut viime aikoina, mutta kerran kun oli kohtalaiset tulot niin ruokaan meni yli 500 euroa vuosia sitten. Nimittäin söin yhden kuukauden käytännössä katsoen Subwayssa eli käytin sinne yli 500 euroa. Söin yhden kuukauden noin joka päivä kaksi kertaa kolmenkymmentä sentin leipäaterian Coca-Colalla. Siihen upposi yli 500 euroa. Muu syöminen tuskin maksoi edes 100 euroa.
Nyt en ole laskenut, mutta saattaa olla 300-400 euroa kuussa. Se sisältää kahvit ja muut syömiset perusruuan lisäksi yliopistolla. Perusruoka Joensuussa Amica-ravintolassa maksaa opiskelijalle 1,88 euroa ja annosruoka 4, 50 euroa. Ilman näitä valtion tukemia opiskelija-aterioita ruokalaskuni olisi korkeampi.Varmaan joku 340e olis aika lähellä totuutta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924667
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843942Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1473661Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152635Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432151
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261840Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717- 881709