Sukellusmaski likinäköiselle?

Thomas

En ole sukellusta harrastanut, mutta nyt haluaisin hankkia välineet snorklailua varten. Oon ymmärtänyt, että sukellusmaskeja olisi saatavana vahvuuksilla meille likinäköisille. Sukellusliikkeistäkö tällaisia kannattaisi kysellä? Minkä hintaisia ko. maskit noin suunnilleen ovat?

8

6082

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

      saa vahvuuksilla, yleensä niin, että suurin osa maskin lasia on ns. ikkunalasia ja pieni osa on sitten varattu "lukulasi" toimintoon.

      Voit myös tilata "kaukolasimaskin", mutta sille voi tulla hintaa samalla tavalla kuin silmälasille.

      Hyvän puolimaskin hinta on noin sadan euron molemmin puolin.

      Parhaat ohjeet ja hintatiedot saat vähittäismyyjiltä, joten google esiin ja tietoja kaivamaan!

      • TJ..

        Sukellusliikkeitä voi aloittaa etsimään vaikka www.snorkkeli.net sivujen linkkisivustolta.


    • daiver

      Kokeile ns.kertakäyttöpiilareita ovat mukavat ja ei tarvi maskin olla silmillä kokoaikaa T:d

      • Silmälasisti

        piilarit helposti mäkeen, jos maski lähtee pois silmiltä?


      • piilolinssi
        Silmälasisti kirjoitti:

        piilarit helposti mäkeen, jos maski lähtee pois silmiltä?

        Ei lähde, aika huoletta voit pitää silmiä aukikin veden alla jos haluat.
        Itse tuli vahingossa pidettyä silmiä auki kun tehtiin "maski irti" ym. harjotteita pohjassa ja piilarit pysy hyvin päässä.Suurin "riski" tuossa on että suolavesi rupeaa kirvelemään.
        Kyllä se merivesi vähän rupes sukelluksen jälkeen vaivaamaan, mutta vähän linssinestettä silmiin ja vaiva katos.

        Jos kotoa löytyy esim. kylpyamme, niin kokeile siellä ja huomaat että hyvin pysyy päässä


    • Diver girl

      Minulla on maski vahvuuksilla (-6) eikä tullut maksamaankaan kovin paljoa. Maskin malli valittiin sen mukaan että siihen voi vaihtaa linssit, ja minun vahvuuksilla nuo vahvuuslinssit olivat 20E kpl. Niihin ei tietenkään saa taittoja, ym. mutta vesihän taittaa muutenkin erilailla, joten niistä ei välttämättä ole vastaavaa hyötyä. Oman maskini hommasin Helsingistä, Divesystemsistä.

      • Sukeltelija

        Halvalla olet maskisi saanut, kiitos vinkistä! Finnsuitin kautta maksaa n. 44,50 € kapppale maskin optiset linssit -1...-6:n!


    • Linssi

      Kokomaskiin AGA . Saa jyväskylästä .www.timperi.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe