Sukellusmaski likinäköiselle?

Thomas

En ole sukellusta harrastanut, mutta nyt haluaisin hankkia välineet snorklailua varten. Oon ymmärtänyt, että sukellusmaskeja olisi saatavana vahvuuksilla meille likinäköisille. Sukellusliikkeistäkö tällaisia kannattaisi kysellä? Minkä hintaisia ko. maskit noin suunnilleen ovat?

8

6162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

saa vahvuuksilla, yleensä niin, että suurin osa maskin lasia on ns. ikkunalasia ja pieni osa on sitten varattu "lukulasi" toimintoon.

Voit myös tilata "kaukolasimaskin", mutta sille voi tulla hintaa samalla tavalla kuin silmälasille.

Hyvän puolimaskin hinta on noin sadan euron molemmin puolin.

Parhaat ohjeet ja hintatiedot saat vähittäismyyjiltä, joten google esiin ja tietoja kaivamaan!

• TJ..

Sukellusliikkeitä voi aloittaa etsimään vaikka www.snorkkeli.net sivujen linkkisivustolta.

• daiver

Kokeile ns.kertakäyttöpiilareita ovat mukavat ja ei tarvi maskin olla silmillä kokoaikaa T:d

• Silmälasisti

piilarit helposti mäkeen, jos maski lähtee pois silmiltä?

• piilolinssi
        Silmälasisti kirjoitti:

piilarit helposti mäkeen, jos maski lähtee pois silmiltä?

Ei lähde, aika huoletta voit pitää silmiä aukikin veden alla jos haluat.
        Itse tuli vahingossa pidettyä silmiä auki kun tehtiin "maski irti" ym. harjotteita pohjassa ja piilarit pysy hyvin päässä.Suurin "riski" tuossa on että suolavesi rupeaa kirvelemään.
        Kyllä se merivesi vähän rupes sukelluksen jälkeen vaivaamaan, mutta vähän linssinestettä silmiin ja vaiva katos.

Jos kotoa löytyy esim. kylpyamme, niin kokeile siellä ja huomaat että hyvin pysyy päässä

• Diver girl

Minulla on maski vahvuuksilla (-6) eikä tullut maksamaankaan kovin paljoa. Maskin malli valittiin sen mukaan että siihen voi vaihtaa linssit, ja minun vahvuuksilla nuo vahvuuslinssit olivat 20E kpl. Niihin ei tietenkään saa taittoja, ym. mutta vesihän taittaa muutenkin erilailla, joten niistä ei välttämättä ole vastaavaa hyötyä. Oman maskini hommasin Helsingistä, Divesystemsistä.

• Sukeltelija

Halvalla olet maskisi saanut, kiitos vinkistä! Finnsuitin kautta maksaa n. 44,50 € kapppale maskin optiset linssit -1...-6:n!

• Linssi

Kokomaskiin AGA . Saa jyväskylästä .www.timperi.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe