Helsinki on taas vähemmän tyhmä paikka, mutta

täällä on kylmää. Olen ollut pari kuukautta muualla ja patterit olivat kesäsäädöillä, joten täällä on ollut vain naapurien seinien kautta lämmitys.
Keittiön mittari näytti 15 astetta ja se on lämpimin paikka.
Laitoin suuren tuulettimen patterin eteen ja nyt täällä on jo hiukan lämpimämpää, mutta tuulee aika reilusti.
Se hyvä puoli asiassa kuitenkin on, että kasvit olivat selvinneet hyvin, eikä yksikään ole kärsinyt kuivuudesta. Osassa on kestokastelu, mutta kliivia pärjäsi ihan omin voimin.
Yksi orkidea on innostunut kukkimaan aika reilusti.
Tylsää...

42

344

Vastaukset 42

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Oot kyllä oikeassa herättää tuo alempi hilpeyttä vaikka en mitään ymmärrä

• On täälläkin kylmää,sormet jäätyy tänää odotellessa.

• Minä en edes tiennyt kestokastelun olevan mahdollinen. En oikeastaan vieläkään osaa kasvattaa,paitsi tein niitä pottuja pinnasängyssä😂 ja vähän yrttejä. Mutta se oli helpompaa kun otti projektiksi.

• Orkideoita ei muka voi kestokastella, koska ne eivät virallisen ohjeen mukaan kestä jatkuvaa märkyyttä. Ovat väärässä.
        Täällä on ollut jo toista vuotta kestokastelu ja tuossa omassa virityksessäni ei tarvitse vettä lisätä välttämättä kuin 4 kuukauden välein.

• buddy-love kirjoitti:

Orkideoita ei muka voi kestokastella, koska ne eivät virallisen ohjeen mukaan kestä jatkuvaa märkyyttä. Ovat väärässä.
        Täällä on ollut jo toista vuotta kestokastelu ja tuossa omassa virityksessäni ei tarvitse vettä lisätä välttämättä kuin 4 kuukauden välein.

Oon taas kuullut että ne pitää upottaa ei kukkaa vaan purkki juurinee ja puu kapulat imee vettä mutta muuta en muista.😱

Mutta ovat erittäin myrkyllisiä lapsille joten annoin äidille kukan.

• Viikon välein vartiksi veteen on se normaalisysteemi.
        Jotkut taas kastelevat pelkästään sumuttamalla.
        Kestokastelu näyttää kuitenkin toimivan paremmin kuin mikään muu, sillä jatkuvasti vettä saavat juuret pysyvät kunnossa. Viikkokastelulla ne näyttävät aina hiukan nahistuneilta.
        Orkideoiden ei kyllä pitäisi olla juurikaan myrkyllisiä.
        Vaniljakin on orkidea.

• buddy-love kirjoitti:

Viikon välein vartiksi veteen on se normaalisysteemi.
        Kestokastelu näyttää kuitenkin toimivan paremmin kuin mikään muu, sillä jatkuvasti vettä saavat juuret pysyvät kunnossa. Viikkokastelulla ne näyttävät aina hiukan nahistuneilta.
        Vaniljakin on orkidea.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/myrkytystietokeskus/kasvit/Sivut/default.aspx

Ei tämän mukaan mutta se ei sit muistanut puutarha liikkeessä myyjä😱 sano silloin kaikki no, mutta nyt tietää varmasti. Löysin hyvän sivun😂

Erehdyksiä sattuu mutta olin väärässä.

• buddy-love kirjoitti:

Viikon välein vartiksi veteen on se normaalisysteemi.
        Vaniljakin on orkidea.

Äiti kastelee normaalisti kuin kaikki kukat. 😂 kehotin ja opastin kun neuvottiin sain ihailla äidillä kukkaa.

• Meet nukkuun pyöryttää jo.😂

• valtakunta kirjoitti:

Meet nukkuun pyöryttää jo.😂

Siis meen

• 15 astetta makuuhuoneessa vieläkin.
      Saisi jo lämmetä.

• CaloAnzzy

Orkedialjikkeita on tuhansia

Tämän ns päällyskasvin kasvatus tietenkin vaihtelee lajinmmukaan

Kukkakauppiaan ohje ostamani yukkapalmun kasteluun

--sama ku sulla, kossupullolinen kerrran viikossa

Tietellisissä testeissä ihminen tottuu nukkumaan alastomana

15C°

Säästä sähköä ja totu.......samalla kroppa polttaa kaloreita karkkipussillisen

• CaloAnzzy kirjoitti:

Orkedialjikkeita on tuhansia

Tämän ns päällyskasvin kasvatus tietenkin vaihtelee lajinmmukaan

Kukkakauppiaan ohje ostamani yukkapalmun kasteluun

--sama ku sulla, kossupullolinen kerrran viikossa

Tietellisissä testeissä ihminen tottuu nukkumaan alastomana

15C°

Säästä sähköä ja totu.......samalla kroppa polttaa kaloreita karkkipussillisen

Isälläni on säädetty 15 sanon kyllä kun oleilin siellä tuntu että jääty mutta onneksi lämmittivät talvisin illasta

• Hjelsinki_hjelsinki_hjel
    • ÅboAnzzy

Hellsinki on megaVOK

Tsäari A.Kakkonen perusti sen Käpykylän korpeen

Armfeldin ideasta sinn pakkomuutettiin ruotsikielisiä

Yx tyyppi leveili tsadinslangilla

Hänen passissa oli syntymäpaikka

Helsingin maalaiskunta.......äEspoo:D

• Stadi on mahtava mesta, jos oikein oivaltaa. Ei se täydellinen ole. Kansainvälisessä mitassa melko pieni kaupunki, mutta Suomessa iso kaupunki. Kun siellä on hima niin diggaa siitä eritavalla kuin turkulainen.

Talvella on Stadi on kylmä kun mereltä puhaltaa, mutta rannikolla ei aivan niin maksimissaan pakkanen pure kuin sisämaassa. Kesällä Stadi on ihana kaupunki, vaikka ehkä Järvi-Suomessa ja sisämaassa ehkä Suomen kesän sydän on?

Turkukin ollut joskus korpea, vaikka joskus 1000-luvulla jo suomalainen kauppapaikka, jonne alettiin myöhemmin ruotsalaista jokiasustusta rakentamaan: joki-asutus - å boende!

Aleksanteri Toisen ajoista on aikaa ja mitä sitä vanhoja muistelemaan. Aivan hyvin voisin sanoa, että Turku on käpykylä Roomaan verrattuna. Roomassa on kaupunkipohjaa jo hyvin varhain ja se oli maailman ensimmäinen miljoona kaupunki. Turku on historiallisessa mittakaavassa pieni paikka Ikuiseen kaupunkiin verrattuna. Olen käynyt siellä ja Stadi on ollut se kaupunki, jossa himani on ollut! :) Stadi on enemmän kuin Åbo.

• tuo-se-hollille
        TÄHTI92 kirjoitti:

Stadi on mahtava mesta, jos oikein oivaltaa. Ei se täydellinen ole. Kansainvälisessä mitassa melko pieni kaupunki, mutta Suomessa iso kaupunki. Kun siellä on hima niin diggaa siitä eritavalla kuin turkulainen.

Talvella on Stadi on kylmä kun mereltä puhaltaa, mutta rannikolla ei aivan niin maksimissaan pakkanen pure kuin sisämaassa. Kesällä Stadi on ihana kaupunki, vaikka ehkä Järvi-Suomessa ja sisämaassa ehkä Suomen kesän sydän on?

Turkukin ollut joskus korpea, vaikka joskus 1000-luvulla jo suomalainen kauppapaikka, jonne alettiin myöhemmin ruotsalaista jokiasustusta rakentamaan: joki-asutus - å boende!

Aleksanteri Toisen ajoista on aikaa ja mitä sitä vanhoja muistelemaan. Aivan hyvin voisin sanoa, että Turku on käpykylä Roomaan verrattuna. Roomassa on kaupunkipohjaa jo hyvin varhain ja se oli maailman ensimmäinen miljoona kaupunki. Turku on historiallisessa mittakaavassa pieni paikka Ikuiseen kaupunkiin verrattuna. Olen käynyt siellä ja Stadi on ollut se kaupunki, jossa himani on ollut! :) Stadi on enemmän kuin Åbo.

Tyhjennän suoleesi kohta lastini ;)

• Kgkgkfkf
        tuo-se-hollille kirjoitti:

Tyhjennän suoleesi kohta lastini ;)

Tyhjentele pussejasi vain siellä kepulandiassa tukijussien kanssa.

• Miten se elokuvaprojekti etenee?

• Tyypillisesti:
        Ensin suunnitellaan ja anotaan rahaa.
        Sitten kuluu pitkä aika ja joko anomusten tekijät väsyvät tai sitten jossain vaiheessa tärppää. Nyt ollaan vasta siinä anomusten harkintavaiheessa.

Eräs toinen projekti on edennyt paremmin, mutta heti tuli ongelmia ohjaajan kanssa. Ohjaaja on sangen sovinnainen ja minun huumorini on kuulemma aivan liian "räävitöntä". Ei halua ottaa riskejä, vaan ilmeisesti on tarkoitus tehdä jotain mikä ei ärsytä ketään. Eihän siitä niin mitään merkittävää synny. Pitänee pistää se koville.

• mitmitmit--

Räävitön buddy... ei, ei sellaista olekaan... kirjoita vielä jotain tuohon suuntaan, niin putoan penkiltä.

• Nokun jos jonkun oma huumorintaju on tavattoman sovinnaista ja suorastaan olematonta, niin kyllähän siinä silloin kaikki ympärillä räävittömältä nayttää.
        Aion laittaa sen katsomaan montypythoneita ja muita klassikoita.
        Ehkä se tajuaa tai jos ei tajua, niin tajuaa ettei tajua.

• buddy-love kirjoitti:

Tyypillisesti:
        Ensin suunnitellaan ja anotaan rahaa.
        Sitten kuluu pitkä aika ja joko anomusten tekijät väsyvät tai sitten jossain vaiheessa tärppää. Nyt ollaan vasta siinä anomusten harkintavaiheessa.

Eräs toinen projekti on edennyt paremmin, mutta heti tuli ongelmia ohjaajan kanssa. Ohjaaja on sangen sovinnainen ja minun huumorini on kuulemma aivan liian "räävitöntä". Ei halua ottaa riskejä, vaan ilmeisesti on tarkoitus tehdä jotain mikä ei ärsytä ketään. Eihän siitä niin mitään merkittävää synny. Pitänee pistää se koville.

Joo...et semmosta joo:)

• Mun olis tarkoitus visiteerata parin viikon päästä Helsingissä. Paleltaa jo etukäteen. Miksiköhän sitä tulee lähes aina käytyä siellä vuoden kylmimpään ja sateisimpaan aikaan. Kesällä siellä varmaan vois olla ihan sopivaakin, ehkä heinäkuussa. Mereltä puhaltaa, kun ei ole saaristoa suojaamassa.

• huohhh

Kyllä mereltä voi puhaltaa vaikka olisikin saaristo suojaamassa. Silloin se ei vain niin tunnu. Eikä parin viikon päästä ole mikään vuoden kylmin aika. Etkä voi tietää sataako silloin kun käyt siellä. Etukäteen ei voi palella.

Siis pitääkö mun ruveta sun tekstejäs korjailemaan ihan päivätyönä kohta...

• huohhh kirjoitti:

Kyllä mereltä voi puhaltaa vaikka olisikin saaristo suojaamassa. Silloin se ei vain niin tunnu. Eikä parin viikon päästä ole mikään vuoden kylmin aika. Etkä voi tietää sataako silloin kun käyt siellä. Etukäteen ei voi palella.

Siis pitääkö mun ruveta sun tekstejäs korjailemaan ihan päivätyönä kohta...

Ihana, mulla olikin jo ikävä <3

• Mitkä helvetin kesäsäädöt? Eikö sinulla ole termostaateja?

• Ei ole termostaateja, sillä taloyhtiön viisaus on, että tasapainotus menee sekaisin jos asennetaan termostaatit. Joku aikanaan konsultoi asian heille noin ja tätiparlamentti on tiukasti tuolla kannalla.
        Ei siis ole, eikä tule.

• buddy-love kirjoitti:

Ei ole termostaateja, sillä taloyhtiön viisaus on, että tasapainotus menee sekaisin jos asennetaan termostaatit. Joku aikanaan konsultoi asian heille noin ja tätiparlamentti on tiukasti tuolla kannalla.
        Ei siis ole, eikä tule.

Kannattaisiko ottaa kilpaileva lausunto tai säätää itse patterit? Ei ne mitään huomaa, kun vähän tasapainotusta horjuttaa. :-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Kannattaisiko ottaa kilpaileva lausunto tai säätää itse patterit? Ei ne mitään huomaa, kun vähän tasapainotusta horjuttaa. :-)

Sitä paitsi 15 astetta on alle asumisterveysohjeen, joten terveystarkastajalla on isommat lihakset kuin tätiparlamentilla. Ihme ongelmiin noin nokkela kaveri kompastuu...

No siksi täällä olikin kylmää kun käänsin keväällä patterit kokonaan kiinni.
        Eikä se tasapainotus tosiaan siitä käytännössä miksikään muutu.
        Nyt ne ovat kokonaan auki ja se on normaali tilanne talvella.

Sitä paitsi 15 astetta on alle asumisterveysohjeen, joten terveystarkastajalla on isommat lihakset kuin tätiparlamentilla. Ihme ongelmiin noin nokkela kaveri kompastuu...

Ei täällä ole pariin kuukauteen käynyt kukaan.
        Eikä lämpötilanne kiusaa minua muutenkaan, joten en viitsi tuon asian suhteen vaivautua.
        Isompi asia on pitää ne kurissa rappauksien ja parvekkeiden suhteen.
        Konsultti kävi siis konsultoimassa, että ne pitää kaikki heti uusia.
        Oikeasti vain yritti hankkia itselleen suunnitteluhommia.
        Rappauksissa ja parvekkeissa ei siis ole oikeasti suurempia vikoja ja vain ylimpään kerrokseen kannattaa parvekkeeseen uusia pinnoite, sekä paikata pari rappauksen kohtaa joissa vuotava ränni on joskus muinoin pitänyt sitä kosteana.
        Nämä täällä eivät ymmärrä rakennusasioista mitään ja jatkuvasti pitää opastaa.

• totanoinni----
        buddy-love kirjoitti:

No siksi täällä olikin kylmää kun käänsin keväällä patterit kokonaan kiinni.
        Eikä se tasapainotus tosiaan siitä käytännössä miksikään muutu.
        Nyt ne ovat kokonaan auki ja se on normaali tilanne talvella.

.

"Mut voithan sä hommata aivan omat termostaatit ja haistattaa niille muille pitkät leveät ja haisevat # PASKAT #"

har!1

.

• bulle-love-off
        totanoinni---- kirjoitti:

.

"Mut voithan sä hommata aivan omat termostaatit ja haistattaa niille muille pitkät leveät ja haisevat # PASKAT #"

har!1

.

Leveät ja haisevat? Mutta määmy on niin hankala kuljetettava, tarvittais traileri.

• totanoinni---- kirjoitti:

.

har!1

.

Voisin, mutta ongelma ei ole niin suuri että viitsisin vaivautua. Lisäksi yhtiö säästää lämmityskuluissa kun täällä on kylmä.

• Jokos siellä on huusholli lämmennyt? Keitä kupillinen kaakaota, se lämmittää mukavasti. :)

• Vuorokaudessa täällä on yleensä ihan sopiva lämpötila.

• mietteliäsvainen

Muistan sun kertoneen nähneesi tulevia asioita ja tapahtumia. Onko sulla mitään tieteeseen pohjaavaa selitystä asialle? Vai nänkö vain joskus tapahtuu?

• Oma teoriani on se, että nykyhetki ei ole pistemäinen kohta aika-akselilla, vaan että se on oikeasti todennäköisyysaalto, jossa suurin todennäköisyys on juuri kulloisellakin hetkellä, mutta tuo hetki leviää vähenevällä todennäköisyydellä hyvin pitkälle ajalle. Fyysikot ovat vältelleet aikaongelmien tutkimusta, joten se on vielä liian huonosti tunnettu alue.

• Toivottavasti sinulla on jo lämmin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1742
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      107
      734
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      664
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      628
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      51
      585
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      19
      558
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe