Seuraliput ja tekstiilit.

tauniharju

Onko veneilijöillä tietoa ja kokemusta Tavako.fi lipputehtaasta Virossa? Hinnat ovat ainakin puolet, jopa vieläkin halvempia, mikä siis hieman aiheuttaa hämmennystä, mutta toisaalta tiedämme että monissakin tuotteissa Viron hinnat ovat noin paljon halvempia.

32

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EFASDFAWEDF

      Ei ole kokemusta, mutta ei ne ainakaan huonompia voi olla kuin ne, mitä nyt on seuroissa tarjolla.

    • Nostalippusalkoon

      Meidän veneilyseuramme on käyttänyt Tavakon lippuja jo vuositolkulla.
      Vaihdoimme Helsingin lipputehtaasta Tavakon tuotteisiin ihan hinnan vuoksi. Hintahan on/oli reilusti alle puolet Helsingin lipputehtaan hinnoista.
      Eipä kukaan ole valittanut lippujen laadusta.

      • tauniharju

        Kiitos. Tähän halusinkin vastausta, se taitaa olla jo vanhanaikaista että ajatellaan edullisuuden tarkoittavan huonoa laatua, sillä kyllähän tämä EU koostuu niin monista hinta-alueista ja entisissä itäplokeissa vaikuttaa vielä alhainen hintataso, laatu on kirinyt monissa tuotteissa kiinni, joissain tapauksissa jopa ylikin entisen standardin. Nyt uskaltaa paremmin jo maksaa vähemmän.


    • FINFINFINFIN

      Biltemasta saa Suomenlippuja sopuhintaan. Alkakaa ajatella ihan omilla aivoilla ja ostakaa niitä. Nuo havittelemanne leikkiviranomaisten myöntämät "tässä veneessä pyllyreikää tarjolla ihan kaikille"-liput on kyllä hellyyttäviä. Nyt niitä tarvii saada sit näköjään ihan puoleen hintaan.

      • Moroporoheheh

        Vitutus taas tapissaan? Ei se mitään, anna palaa. Mitä enemmän teikäläisiä vituttaa, sitä enemmän meitä muita naurattaa :)))))


      • noinko.kävikin

        Et sitten päässyt edes kokeilemaan, hyväksyisikö katsastussetä sittenkin viritelmäsi, kun eivät edes hyväksyneet jäseneksi. Ottaen huomioon, miten monessa laiturissa on tyhjiä paikkoja seuran taloutta rasittamassa, ei kynnys hyväksymiseen ole kovin korkealla. Täytyy olla aika paha tapaus, ettei sitä kynnystä ylitä.


      • esimerkkejä

        Suomenlippu perässä purjehtijat,veneilijät,eivät ole uskaltaneet liittyä veneseuraan koska....antakaa esimerkkejä.


      • MitaanTietamaton
        esimerkkejä kirjoitti:

        Suomenlippu perässä purjehtijat,veneilijät,eivät ole uskaltaneet liittyä veneseuraan koska....antakaa esimerkkejä.

        Suomenlippu perässä veneilevä on uskaltanut liittyä veneseuraan jo vuosia sitten. Eipä ole kukaan nähnyt tarvetta puuttua siihen, ettei käytä seuran pursilippua eikä ole mitään syytäkään.


      • pursiseuratovatperseestä
        esimerkkejä kirjoitti:

        Suomenlippu perässä purjehtijat,veneilijät,eivät ole uskaltaneet liittyä veneseuraan koska....antakaa esimerkkejä.

        Itse kuulun veneseuraan ja käytän suomenlippua kolmesta syystä, se on Suomen virallinen lippu, kauniimpi, kuin kreikanlippua muistuttava tekele, ja on halvempi hankkia.

        Veneeni on katsastettu ja olen kuulunut seuraan jo yli kaksikymmentä vuotta, kylläkin ainoastaan saaritukikohtien vuoksi...


      • annan.neuvon
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        Itse kuulun veneseuraan ja käytän suomenlippua kolmesta syystä, se on Suomen virallinen lippu, kauniimpi, kuin kreikanlippua muistuttava tekele, ja on halvempi hankkia.

        Veneeni on katsastettu ja olen kuulunut seuraan jo yli kaksikymmentä vuotta, kylläkin ainoastaan saaritukikohtien vuoksi...

        Eroa ihmeessä ja osta oma saari, jos kerran pursiseurat ovat perseestä.

        Tiesithän toki, että ensin oli pursiseuralippu, josta tavallinen suomenlippu kopioitiin? Jos seuralipun sekoittaa kreikanlippuun, on pakottava syy käydä optikolla.


      • pursiseuratovatperseestä
        annan.neuvon kirjoitti:

        Eroa ihmeessä ja osta oma saari, jos kerran pursiseurat ovat perseestä.

        Tiesithän toki, että ensin oli pursiseuralippu, josta tavallinen suomenlippu kopioitiin? Jos seuralipun sekoittaa kreikanlippuun, on pakottava syy käydä optikolla.

        Ääliö, ilmeisesti sinun reviirisi on pursiseuran kotisatama-seuransaari!

        Ulkomailla veneillessä useita kertoja sekoitettu. Ja virallinen Suomen lippu on suomenlippu vaikka kansallinen liputus säännöt sallivat paskapursiseurojen lipun käytön.

        Miksi eroaisin, paska mikä paska, muutamien ääliöiden taistelutanner, kun eivät voi töissä päteä, niin kuvittelevat sitten seurassa olevan tärkeämpiäkin henkilöitä.

        Avaa silmäsi, niin huomaat vehkeilyn ja sisäisen pelin...


      • annan.neuvon
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        Ääliö, ilmeisesti sinun reviirisi on pursiseuran kotisatama-seuransaari!

        Ulkomailla veneillessä useita kertoja sekoitettu. Ja virallinen Suomen lippu on suomenlippu vaikka kansallinen liputus säännöt sallivat paskapursiseurojen lipun käytön.

        Miksi eroaisin, paska mikä paska, muutamien ääliöiden taistelutanner, kun eivät voi töissä päteä, niin kuvittelevat sitten seurassa olevan tärkeämpiäkin henkilöitä.

        Avaa silmäsi, niin huomaat vehkeilyn ja sisäisen pelin...

        Itsehän sanoit, että nimenomaan se saari on tärkeä. Olen minä sen verran reviiriäni kasvattanut, että useampi meri on tullut tutuksi. Yhden saaren takia en olisi minkään yhdistyksen jäsen, jos jäsenyys noin närästäisi. Suomenlippu kaikissa versioissaan käy täysin tuntemattomaksi melkein heti Itämeren ulkopuolella, kreikanlippu tunnetaan paljon laajemmin. Seuralipun tunnettuus on tietenkin suppeampi. Mitä siitä, ei sitä muuksi naapureissakaan luulla.


      • UrpojaRiittää
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        Itse kuulun veneseuraan ja käytän suomenlippua kolmesta syystä, se on Suomen virallinen lippu, kauniimpi, kuin kreikanlippua muistuttava tekele, ja on halvempi hankkia.

        Veneeni on katsastettu ja olen kuulunut seuraan jo yli kaksikymmentä vuotta, kylläkin ainoastaan saaritukikohtien vuoksi...

        Eipä ole skitsompaa vähään aikaan kuultu: itse kuulun seuraan jotka kuitenkin ovat perseestä. Nyt ymmärrän vähän enemmän demareita äänestävien mielenmaisemaa.


      • pursiseuratovatperseestä
        annan.neuvon kirjoitti:

        Itsehän sanoit, että nimenomaan se saari on tärkeä. Olen minä sen verran reviiriäni kasvattanut, että useampi meri on tullut tutuksi. Yhden saaren takia en olisi minkään yhdistyksen jäsen, jos jäsenyys noin närästäisi. Suomenlippu kaikissa versioissaan käy täysin tuntemattomaksi melkein heti Itämeren ulkopuolella, kreikanlippu tunnetaan paljon laajemmin. Seuralipun tunnettuus on tietenkin suppeampi. Mitä siitä, ei sitä muuksi naapureissakaan luulla.

        No, kerro miksi sinulle teidän Ry on tärkeä, lipunko?

        Vai oletko vallanhimoinen seuran rahojen hyväksikäyttäjä ja pienen piirin kuppikunnan kingi?

        Vai lammas joka määkii kommodorin jalanjäljissä seuran ihanuutta ja me henkeä...


      • nyt.on.musta.kylki
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        No, kerro miksi sinulle teidän Ry on tärkeä, lipunko?

        Vai oletko vallanhimoinen seuran rahojen hyväksikäyttäjä ja pienen piirin kuppikunnan kingi?

        Vai lammas joka määkii kommodorin jalanjäljissä seuran ihanuutta ja me henkeä...

        Mikä ihmeen seura on erehtynyt sinut hyväksymään jäseneksi? Toimit julkisesti seuran sääntöjä rikkoen ja olet räikeän epäsosiaalinen yksilö. Kaupan päälle oletkin juuri se seuran rahojen hyväksikäyttäjä. Saaritukikohta on jokaisessa seurassa se käenpoika, jota kaikki rahoittavat ja harvat käyttävät.


      • nyt.on.musta.kylki kirjoitti:

        Mikä ihmeen seura on erehtynyt sinut hyväksymään jäseneksi? Toimit julkisesti seuran sääntöjä rikkoen ja olet räikeän epäsosiaalinen yksilö. Kaupan päälle oletkin juuri se seuran rahojen hyväksikäyttäjä. Saaritukikohta on jokaisessa seurassa se käenpoika, jota kaikki rahoittavat ja harvat käyttävät.

        Pitää paikkansa, että saaritukikohtaa eivät kaikki seuran jäsenet taida missään seurassa käyttää. Mutta uskallan väittää, että lähes jokaisessa seurassa juuri saaritukikohta on se palvelu, josta luopuminen aiheuttaisi suurimman jäsenkadon heti kotisataman ja mahdollisen talvitelakointialueen jälkeen.
        Sitäpaitsi: kertoisitko, millä perusteella väität tuon "persenimimerkin" toimivan seuran sääntöjä rikkoen?
        "Persenimimerkille" taas sellainen huomautus, että pursiseuralippu on Suomen lain mukaan virallinen Suomen lippu (ainakin silloin, kun sitä käytetään veneessä, jolla on siihen oikeus). Ja Suomen laki on se ainoa pätevä normi, kun "virallisuutta" mietitään.


      • nyt.on.musta.kylki
        10-14 kirjoitti:

        Pitää paikkansa, että saaritukikohtaa eivät kaikki seuran jäsenet taida missään seurassa käyttää. Mutta uskallan väittää, että lähes jokaisessa seurassa juuri saaritukikohta on se palvelu, josta luopuminen aiheuttaisi suurimman jäsenkadon heti kotisataman ja mahdollisen talvitelakointialueen jälkeen.
        Sitäpaitsi: kertoisitko, millä perusteella väität tuon "persenimimerkin" toimivan seuran sääntöjä rikkoen?
        "Persenimimerkille" taas sellainen huomautus, että pursiseuralippu on Suomen lain mukaan virallinen Suomen lippu (ainakin silloin, kun sitä käytetään veneessä, jolla on siihen oikeus). Ja Suomen laki on se ainoa pätevä normi, kun "virallisuutta" mietitään.

        Ihan noin esimerkiksi: "paska mikä paska, muutamien ääliöiden taistelutanner", muutakin oli. Luultavasti paitsi kaikkien pursiseurojen, myös kaikkien yhdistysten yleensä, säännöissä on erottamisen perusteena yhdistyksen vahingoittaminen. Tässä tapauksessa peruste ei vielä tietenkään täyty, kun yhdistyksen nimeä ei kerrottu.

        Saaritukikohdan merkityksestä olen toki samaa mieltä, se on monelle tärkeä syy olla jäsenenä. Ja samalla selvä tekijä houkuttelemaan uusia jäseniä. Mutta yhtä kaikki, saarta silti käyttää aika pieni vähemmistö jäsenistöstä ja kulueränä se on iso seuran budjetissa. Ja "persenimimerkille" saari oli ainoa syy jäsenenä pysymiseen, siis pelkkä hyväksikäyttäjä, joka ei takuulla anna mitään itsestään yhdistykselle jäsenmaksun lisäksi.


      • nyt.on.musta.kylki kirjoitti:

        Ihan noin esimerkiksi: "paska mikä paska, muutamien ääliöiden taistelutanner", muutakin oli. Luultavasti paitsi kaikkien pursiseurojen, myös kaikkien yhdistysten yleensä, säännöissä on erottamisen perusteena yhdistyksen vahingoittaminen. Tässä tapauksessa peruste ei vielä tietenkään täyty, kun yhdistyksen nimeä ei kerrottu.

        Saaritukikohdan merkityksestä olen toki samaa mieltä, se on monelle tärkeä syy olla jäsenenä. Ja samalla selvä tekijä houkuttelemaan uusia jäseniä. Mutta yhtä kaikki, saarta silti käyttää aika pieni vähemmistö jäsenistöstä ja kulueränä se on iso seuran budjetissa. Ja "persenimimerkille" saari oli ainoa syy jäsenenä pysymiseen, siis pelkkä hyväksikäyttäjä, joka ei takuulla anna mitään itsestään yhdistykselle jäsenmaksun lisäksi.

        Hassu tuo argumentti "ei anna mitään itsestään yhdistykselle jäsenmaksun lisäksi". Miksi pitäisikään, jos se on ainoa velvollisuus, joka yhdistyksen säännöissä on jäsenelle asetettu?

        Tuo "yhdistyksen vahingoittaminen" on aika hutera argumentti. Pelkkä yhdistyksen ja sen toiminnan/henkilöiden arvostelu kovallakaan kielellä julkisuudessa ei sitä automaattisesti ole. Pitäisi kyetä osoittamaan, että siitä on todella seurannut vahinkoa yhdistykselle.

        Minusta tuo "persenimimerkin" narina on hiukan huvittavaa ja toisaalta kyllä ihmetyttää sekin, eikö hänestä tunnu olo vähän epämukavalta siellä seuran saarimestassa, jos kerran ympärillä on pelkkiä kusipäitä eli kyseisen seuran jäseniä...


      • Hankatappi
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        Itse kuulun veneseuraan ja käytän suomenlippua kolmesta syystä, se on Suomen virallinen lippu, kauniimpi, kuin kreikanlippua muistuttava tekele, ja on halvempi hankkia.

        Veneeni on katsastettu ja olen kuulunut seuraan jo yli kaksikymmentä vuotta, kylläkin ainoastaan saaritukikohtien vuoksi...

        Katsastetussa veneessä tulee olla perälippu, usei lipuksi vaaditaan oikeankokoinen seuran perälippu


      • musta.kylki
        10-14 kirjoitti:

        Hassu tuo argumentti "ei anna mitään itsestään yhdistykselle jäsenmaksun lisäksi". Miksi pitäisikään, jos se on ainoa velvollisuus, joka yhdistyksen säännöissä on jäsenelle asetettu?

        Tuo "yhdistyksen vahingoittaminen" on aika hutera argumentti. Pelkkä yhdistyksen ja sen toiminnan/henkilöiden arvostelu kovallakaan kielellä julkisuudessa ei sitä automaattisesti ole. Pitäisi kyetä osoittamaan, että siitä on todella seurannut vahinkoa yhdistykselle.

        Minusta tuo "persenimimerkin" narina on hiukan huvittavaa ja toisaalta kyllä ihmetyttää sekin, eikö hänestä tunnu olo vähän epämukavalta siellä seuran saarimestassa, jos kerran ympärillä on pelkkiä kusipäitä eli kyseisen seuran jäseniä...

        Eihän se se "ei anna mitään itsestään yhdistykselle jäsenmaksun lisäksi" ollutkaan mikään argumentti erottamiseen. Mutta itsehän perseilijä epäili minun olevan yhdistyksen rahojen hyväksikäyttäjä. Jäseniä nyt vaan on yleensä parempia ja huonompia. Maksunsa maksava on täyttänyt minimivelvoitteen. Mutta jos ensin käyttää maksimaalisesti yhdistyksen resursseja sen jälkeen vielä haukkuu yhdistyksensä paskaksi, mennään jo epätoivottavan jäsenen puolelle. Sellainen ottaa enemmän kuin antaa.


      • Hankatappi kirjoitti:

        Katsastetussa veneessä tulee olla perälippu, usei lipuksi vaaditaan oikeankokoinen seuran perälippu

        Tuokin on vähintään tulkinnanvarainen asia. Katsastuspöytäkirjassa lippu kyllä mainitaan pakollisena varusteena muissa paitsi luokassa neljä, mutta ei määritellä, millainen sen pitää olla (paitsi, ettei perälippuna saisi käyttää viiriä). Toiseksi puute tuossa kohdassa ei ole peruste keskeyttää katsastusta (voidaan sallia kolme puutemerkintää muissa paitsi turvallisuusvarusteissa). Kolmanneksi katsastuksessahan otetaan kantaa vain siihen, onko veneessä jonkinlainen perälippu, ei sen käyttöön muuten kuin mainitsemalla seuralipun käyttöä koskevat rajoitukset. Tässäkin on oikeastaan toimivaltaongelma, koska SPV ei voi määrätä yli seurojen, miten seuran perälippua saa käyttää. Erikoislippu nimittäin on aina myönnetty suoraan seuralle.

        Joillain seuroilla on kyllä erikseen liputussääntöjä yms. Se on sitten ihan oma asiansa, ovatko nekään jäseniä velvoittavia vai eivät.


      • seuranlippuonruma

        Tässä tämä SUOMEN lippu käyttöön rajojen ulkopuolella ja seuralippu syvälle pilssiin!!!

        11. LIPUTUS ULKOMAILLA SPV.n veneilijän lippukirjassa sekä veneilijän vuosikirjassa on julkaistu huvialusten lippuohje. Suomessa ja pohjoismaissa liputetaan 8-21 välisenä aikana ja aina kulussa ollessa. Kansainvälisesti yleinen tapa on liputtaa auringon noususta auringon laskuun ja jopa yölläkin, jos vene on miehitetty.
        Muistilista: o Suositeltavin tapa liputtaa on ”maassa maan tavalla” o Suomen rajojen ulkopuolella tulisi käyttää Suomen lippua veneilyyhdistyksen lipun asemasta o Vieraan maan satamaa lähestyttäessä nostetaan maston oikean puoleisen saalingin alle tai vastaavaan paikkaan kohteliaisuuslippuna isäntämaan lippu. o Kohteliaisuuslipun tulee aina olla ylempänä Suomen lippua o Huolehdi, että lippusi on puhdas ja ehjä


      • seuranlippuonruma kirjoitti:

        Tässä tämä SUOMEN lippu käyttöön rajojen ulkopuolella ja seuralippu syvälle pilssiin!!!

        11. LIPUTUS ULKOMAILLA SPV.n veneilijän lippukirjassa sekä veneilijän vuosikirjassa on julkaistu huvialusten lippuohje. Suomessa ja pohjoismaissa liputetaan 8-21 välisenä aikana ja aina kulussa ollessa. Kansainvälisesti yleinen tapa on liputtaa auringon noususta auringon laskuun ja jopa yölläkin, jos vene on miehitetty.
        Muistilista: o Suositeltavin tapa liputtaa on ”maassa maan tavalla” o Suomen rajojen ulkopuolella tulisi käyttää Suomen lippua veneilyyhdistyksen lipun asemasta o Vieraan maan satamaa lähestyttäessä nostetaan maston oikean puoleisen saalingin alle tai vastaavaan paikkaan kohteliaisuuslippuna isäntämaan lippu. o Kohteliaisuuslipun tulee aina olla ylempänä Suomen lippua o Huolehdi, että lippusi on puhdas ja ehjä

        Koomista, että vetoat SPV:n OHJEESEEN, kun muuten niin kovasti vastustat seuratoimintaa. Jos kerran seurat ovat paskaa niin kai sitten SPV:n paperitkin ovat paskaa?

        Joka tapauksessa Suomen laki on se, joka ratkaisee. Ja sen määräys on yksiselitteinen: virallisesti vahvistettu seuralippu on ns. kauppalipun veroinen eli täysin virallinen Suomen lippu.


    • 1ooooooooooooooooooooooo

      Pursiseurojen tulisi tukea suomalaista työtä ja tilata lippunsa suomalaiselta toimijalta,meillä seuran lippu veneen perään maksoi muistaakseni 35 euroa ei paha hinta joka 6 vuosi ?

      • Josvaanhinnatolisiok

        Just joo. Ihan niin kuin yksi pursiseurakaveri erehtyi pyytämään yksityistä telakkaa ajamaan purjeveneen moottoriin glykolit talvea varten muun huollon yhteydessä.
        Glykolihuuhtelun hinta 280 euroa.
        Kannattaa todellakin kannattaa suomalaista työtä!


      • KuulostaaKusetukselta
        Josvaanhinnatolisiok kirjoitti:

        Just joo. Ihan niin kuin yksi pursiseurakaveri erehtyi pyytämään yksityistä telakkaa ajamaan purjeveneen moottoriin glykolit talvea varten muun huollon yhteydessä.
        Glykolihuuhtelun hinta 280 euroa.
        Kannattaa todellakin kannattaa suomalaista työtä!

        Vartin hommaan saatiin siis kulumaan kolmetuntia? Jos tuo oli todella muun huollon yhteydessä, niin mitä niihin muihin töihin saatiin kulutettua aikaa?


      • pursiseuratovatperseestä
        KuulostaaKusetukselta kirjoitti:

        Vartin hommaan saatiin siis kulumaan kolmetuntia? Jos tuo oli todella muun huollon yhteydessä, niin mitä niihin muihin töihin saatiin kulutettua aikaa?

        Runkkailuun veneessä, tahrittin sisustaa, roiskuteltiin öljyä sinne tänne, kuraisia hiekkaisia jälkiä pisin paattia.

        Suomalainen "ammatimies" jättää jälkensä, kai olit tyytyväinen, ai et katso peiliin äläkä nipota pienistä


      • wrety
        pursiseuratovatperseestä kirjoitti:

        Runkkailuun veneessä, tahrittin sisustaa, roiskuteltiin öljyä sinne tänne, kuraisia hiekkaisia jälkiä pisin paattia.

        Suomalainen "ammatimies" jättää jälkensä, kai olit tyytyväinen, ai et katso peiliin äläkä nipota pienistä

        Pursiseuran vikahan se tietysti olikin, kun jäsen teetti itselleen jotain yrityksellä.

        Paljon enemmän pitäisi tapauksesta tietää, jotta voisi arvioida laskutuksen oikeellisuutta. Vaikka vene olisi telakalla, on työn sanominen vartin työksi yhtä virheellistä kuin sanoa sitä kolmen tunnin työksi. Jos taas vene on jossain muualla, ei tekijän tarvitse matkaa sinne hyväntekeväisyytenä tehdä. Toisaalta, jos pitäisi vaikka Tallinaan mennä ajattamaan moottoriin glykolit, kun se tulee siellä halvemmaksi...


      • C1R
        wrety kirjoitti:

        Pursiseuran vikahan se tietysti olikin, kun jäsen teetti itselleen jotain yrityksellä.

        Paljon enemmän pitäisi tapauksesta tietää, jotta voisi arvioida laskutuksen oikeellisuutta. Vaikka vene olisi telakalla, on työn sanominen vartin työksi yhtä virheellistä kuin sanoa sitä kolmen tunnin työksi. Jos taas vene on jossain muualla, ei tekijän tarvitse matkaa sinne hyväntekeväisyytenä tehdä. Toisaalta, jos pitäisi vaikka Tallinaan mennä ajattamaan moottoriin glykolit, kun se tulee siellä halvemmaksi...

        Kun lähden venehommiin, otan kotoa kaikki tarvittavat. 30 %:sta pakkasnestettä valmistan kanisteriin 6 litraa. Siihen menee aikaa 5 min. Otan toiseen kanisteriin vettä 10 litraa. Siihen kuluu aikaa 3 min. Menen veneelle kaikkine tarpeineni. Glykolin ja veden lastaus veneeseen sujuu minuutissa. Vene on nostettuna telakalla. Saapuessani veneelle glykolin kantaminen autosta veneeseen sujuu minuutissa. Merivesisuodattimen kansi auki, suodatin pois ja letku merivesisuodattimesta vesikanisteriin, 1 min. Suodattimen pesu 1 min. Kone käyntiin. Puhtaan veden jälkeen letku glykoliin ja lopuksi koneen sammutus 2 min. Kanisterit autoon ja merivesisuodatin paikalleen 2 min. Glykoliletku huuhtelu 1 min. Siinä oli koko homma. Yhteensä 17 min harrastelijalta. Ei kai ammattimies ole huonompi? Matka-ajat eivät kuulu tähän, sillä ne liitetään koko laskun loppuun. Joten 15 min on hyvin realistinen arvio.


      • oikeampi.laskelma

        Kovin tyypillinen irti realiteeteista oleva laskelma. Jokaista kohtaa voisi kommentoida, mutta kun se jo alkaa oletuksesta, että kotona odottaa valmiina sekä glykolia että tyhjät kanisterit, jotka voi yhdellä otteella ottaa hyllystä. Minulta menee jopa välineiden vientiin veneelle vähintään 5 min. Ensin pitää avata tikkaiden lukko, laittaa sitten tikkaat peräpeiliä vasten, että saa avattua pressusta yhden solmun ja laskettua uimaportaat alas, jonka jälkeen voi siirtää tikkaat sille paikalle, jota veneelle kiipeämiseen käytetään. Sen jälkeen kannut siirtyvät minuutissa veneen kannelle saakka, ei vielä sisään veneeseen. Merivesisuodatinkaan ei ole aivan päällimmäisenä veneessä esillä. Ei edes koneen starttaaminen minulta suju nollassa minuutissa. Ja kun työ on tehty, pitää vielä avatut luukut sulkea, siivota paikat ja poistua veneestä käänteisessä järjestyksessä niin, että jälkeen jää lukitut tikkaat. Niin, ja kaikki tämä omassa tutussa veneessä, jossa olen kaiken tehnyt jo monet monituiset kerrat eikä yhtäkään nippeliä tarvitse etsiä. Eikä tarvitse ähertää jumissa olevan merivesisuodattimen kanssa.

        Samantekevää, missä kohtaa laskussa matka-ajat ovat, loppusummaan ne kuitenkin sisältyvät. Oliko muulla merkitystä? Oma vene on verraten lähellä olevalla telakalla, eikä matkalla esiinny ruuhkia. Matka-aika on 12 min suuntaansa.


      • Typerä_laskelma
        oikeampi.laskelma kirjoitti:

        Kovin tyypillinen irti realiteeteista oleva laskelma. Jokaista kohtaa voisi kommentoida, mutta kun se jo alkaa oletuksesta, että kotona odottaa valmiina sekä glykolia että tyhjät kanisterit, jotka voi yhdellä otteella ottaa hyllystä. Minulta menee jopa välineiden vientiin veneelle vähintään 5 min. Ensin pitää avata tikkaiden lukko, laittaa sitten tikkaat peräpeiliä vasten, että saa avattua pressusta yhden solmun ja laskettua uimaportaat alas, jonka jälkeen voi siirtää tikkaat sille paikalle, jota veneelle kiipeämiseen käytetään. Sen jälkeen kannut siirtyvät minuutissa veneen kannelle saakka, ei vielä sisään veneeseen. Merivesisuodatinkaan ei ole aivan päällimmäisenä veneessä esillä. Ei edes koneen starttaaminen minulta suju nollassa minuutissa. Ja kun työ on tehty, pitää vielä avatut luukut sulkea, siivota paikat ja poistua veneestä käänteisessä järjestyksessä niin, että jälkeen jää lukitut tikkaat. Niin, ja kaikki tämä omassa tutussa veneessä, jossa olen kaiken tehnyt jo monet monituiset kerrat eikä yhtäkään nippeliä tarvitse etsiä. Eikä tarvitse ähertää jumissa olevan merivesisuodattimen kanssa.

        Samantekevää, missä kohtaa laskussa matka-ajat ovat, loppusummaan ne kuitenkin sisältyvät. Oliko muulla merkitystä? Oma vene on verraten lähellä olevalla telakalla, eikä matkalla esiinny ruuhkia. Matka-aika on 12 min suuntaansa.

        Onko realistisempaa olettaa, että huoltofirma lähtee kotoaan erikseen jokaista venettä varten vai olisiko kuitenkin niin, että niillä on autossaan yleisimmät tarvikkeet ja veneet huolletaan niin, että se on logistisesti järkevää?

        En usko, että venehuolloissa ei mittakaavasta ole etua.


      • oikeampi.laskelma
        Typerä_laskelma kirjoitti:

        Onko realistisempaa olettaa, että huoltofirma lähtee kotoaan erikseen jokaista venettä varten vai olisiko kuitenkin niin, että niillä on autossaan yleisimmät tarvikkeet ja veneet huolletaan niin, että se on logistisesti järkevää?

        En usko, että venehuolloissa ei mittakaavasta ole etua.

        Joku esitti kuvitelman oman veneensä moottorin huoltoon kuluvasta ajasta. Siksi verrokki oli oma hieman realismia sisältävä vastaava. Olisihan vielä voinut lisätä aikaan toimet, joita seuraa raakavesijäähdytteisen moottorin huollosta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ero on merkittävä.

        Yleisimmät tarvikkeet ovat tässä tapauksessa kannut muutamaa laatua öljyä ja paria laatua glykolia sekä iso pänikkä vettä. Kaikki muu, suodattimet, tiivisteet sinkkianodit sun muut vaihtelevat moottorista toiseen vaikka moottorit olisivat jopa saman värisiä. Logistisesti järkevä liikkuminen veneeltä toiselle riippuu enemmän omistajien aikatauluista kuin huoltomiehen menoista. Ja tässä pääkaupunkiseudulla telakoita on Espoon länsilaidalta itään Sipoon puolelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      92
      2513
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      184
      1609
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      77
      1529
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1323
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      75
      935
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      77
      798
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      771
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      709
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      41
      653
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      28
      630
    Aihe