Minimireenaus

uikuik

Nytten ajattelin kokeilla uutta reenityyliä: teen tasaisin noin kahden tunnin välein pitkin päivää hyvin lyhyitä sarjoja jotain ns. kehonpainoharjotteita, esim. klo 7 kymmenen punnerrusta, klo 9 viisi leuanvetoa, klo 11 pari minuuttia vatsoja jne. Ideana on etsiä minimi määrä, jolla lihaskunto pysyy hyvänä.

Paljon puhutaan nykyään, ettei verenkiertoelimistö tykkää paikallaan olosta, siinä yksi syy, myös alaselälle lienee aktiivisuus hyväksi.

Koska suhtaudun kuntoiluun ikäänkuin "välttämättömänä pahana", ajattelin kokeilla josko tällaisella löysäily tyylillä motivaatio pysyisi pitempään yllä.

Mitä tulosodotuksiin tulee, itse uskon, että jos esim. tekee joka päivä 15 leukaa, 30 punnerrusta, neljä minuuttia vatsoja, pyöräilee ja kävelylenkkeilee useamman kerran viikossa, on paremmassa kunnossa kuin 80prosenttia ikätovereistaan.

7

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uikuik

      "on paremmassa kunnossa kuin 80prosenttia ikätovereistaan"

      Taisi tulla vahän liioiteltua. Kuntosaleja on nykyään niin paljon, että pakkohan kansan on olla aika hyvässä kunnossa.

    • aitoBlueteam

      suosittelen maksimitreenausta mieluummin

    • vm43

      Minkä ikäisiä ovat ikätoverisi?
      Olen itse 73v enkä pysty hahmottamaan verrokkiryhmääni koska salilla käy ainoastaan yksi minua vanhempi enkä häveliäisyyssyistä ommentoi hänen lihaskuntoaan.
      Toinen eläkeläinen, 65v, vetää maasta 200kg ja penkkaa 130kg joissa molemmissa olen häntä heikompi.
      Mave 180kg, penkkiä en tee tosimielessä lainkaan. Leikattu olkapää vittuilee.

      Täysimittaisia leukoja ilman lisäpainoja 10:n sarjoja ei juuri enempää menisikään.
      Vatsalle rockia ( = dragon flag ), pitkää lankkua varpaiden kynsipuolella ja sitten niitä "tavallisia".
      Pystypunnerrus polvet jäykkinä, on hiipunut tasaisesti ja jämähtänyt nykyään 70kg:oon.
      Raaka rinnalleveto polvilta, 80kg menee hyvänä päivänä.

      Voimataso laskee koko ajan ja lihasta häipyy ka, 1kg/vuosi vauhtia.
      Kuntosaliyrittäjä on lohduttanut sanoen, että voimatasoni on kohtuullinen muuhunkin kuin omaan ikäluokkaani verraten.
      Tärkeintä ei ole vertailu vaan oma olo!

    • uikuik

      Jaa, tarkoitus ei ollut rehennellä vaan antaa vinkkiä ja esimerkkiä ns. on/off treenaajille, joilla into tapaa lopahtaa heti kohta aloituksen jälkeen.

      Oman ikäryhmäni plus 50 kunnon olen päätellyt katukuvasta, ihmisten ryhdistä ja liikkumisen kepeydestä tai vaikeudesta ja elopainosta. salilla en ole käynyt.

      • vm43

        Luota vaan kadulta saamaasi kuvaan! Se on hiton paljon luotettavampi kuin saliporukasta saatava.
        Sitä paitsi, osa 50 jengistä ei edes näyttäydy kaduilla kuin hyvin lyhyen aikaa tai ei ollenkaan.
        Lähimpää pubiin livahtajasta on vaikea saada havaintoa ja rollaattorin kanssa kaljaa kuskaavaa ei uskoisi niin nuoreksi.


    • treenitreeninä

      Paikallaanolon haitat välttää kääntämällä kylkeä puolen tunnin välein.

    • spaceri

      Tee kokeilusi ja kerro kokemukset, esim. 2 kk:n päästä!
      Säilyykö harjoittelumotivaatio ja millainen on olo ja kunto? Ideaa siinä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1743
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1220
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      957
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      41
      816
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      700
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      319
      664
    Aihe