Ruoka riippuvuus apua?

Taikasoturi3455

(Kaikki trollit voi jättää kommentoimatta..kiitos)
Olen nyt itse pättänyt hyväksyä asian.. Mutta en tiedä miten pääseen eroon tai hoida tätä riippuvuutta.
Olen 18 vuotias Nainen.

Syön aamupalan klo 8-10 aikaan. (Leipä, riisipiirakka, jotain kevyttä aamulla)
sitten noin 1-2h ja alkaa taas oleen nälkä.. napostelen leipää, karkkia, taikka jotain viimepäivän ylijäämää ruokaa.
Klo 2-5 Kunnon ruoka. Yleensä valmistan sen ite. Se nyt on puoliksi terveellistä ja ei terveellistä.
2h sen jälkeen syön yleensä karkkia illalla.
sitten hetken päästä vetelenkin jo leipää...
~Syön noin yli 5 kertaa päivässä
Isoin addictio on karkki. Selviän 1 päivän ilman sitä mutta syön melki joka toinen päivä sitä. Se on kuin tupakkaa...turhake terveydelle silti syön.

•En ole vielä lihava mutta alkaa jo kaksoisleuka näkyä ja redetkin kunnon kinkut...
•Pelkään diabettestä tulevaisuudessa jos jatkan näin syömistä.
•Kunto heikkeenee.
•En ole tällä hetkellä töissä tai opiskele. Etin kyllä paikkoja mutta pitäisi olla hyvä kunto.
•Olen vitun laiska joka ei kuntoile.
•Jotenkin pitäisi rahaa saada säästettyä..(Kokkan aina ite niin maksan ruuat)
•Aina paskat selitykset mulla ''En voi kuntoilla kun ulkona on kylmä''.
•Ei ole varaa saliin ja olen koittanut netistä ettiä tiettyä kunto ohjelmaan jonka tekisin jokainen päivä tai joka toinen mutta niitä on niin monta.
•Mulla on motivaatio ihan kadoksissa.

HELP!

6

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terttu.Tampereelta

      "(Kaikki trollit voi jättää kommentoimatta..kiitos)"
      oli toivomus aloituksessa. Veijo ei tainnut vaan edes sitä lukea, saati ymmärtää

    • vplaitteliaamulla

      Terttu.Tampereelta

      Kirjoitukseni oli tarkoitettu täysjärkisille

    • Pienet_muutokset

      Makeanhimon taltuttamiseksi on hyvä ensinnäkin syödä riittävästi (yksilöllisen tarpeen mukaan 1500-2400 kcal päivässä naisilla, olo sopivan kylläinen aterian jälkeen), säännöllisesti (3-4 tunnin välein) ja monipuolisesti. Saatko proteiinia ja rasvoja riittävästi? Itse olen saanut apua sellaisista palveluista kuin Keventäjät ja Kiloklubi, niiden ruokapäiväkirjan avulla voi arvioida, tuleeko eri ravintoaineita riittävästi.

      Toiseksi voi miettiä, vaikuttavatko tunteet makeanhimoon. Jos niin voi miettiä, mitä muuta mukavaa voisi tehdä syömisen sijaan.

      Aloita liikunta vähitellen, vaikka alkuun kerran viikossa. Olisiko joku laji mieluinen? Joku kaveri, jonka kanssa lähteä yhdessä? Heti ei tarvi liikkua joka päivä tai joka toinenkaan. Aloita jostain ja ole tyytyväinen pienistäkin edistysaskeleista.

      • Taikasoturi3455

        Kiitos neuvoistasi :)
        Minulla on pieni masennus..on asioita mitä tykkäisin tehdä mutta en tee koska ei ole motivaatiota ja olen laiska. Jos aloitan jonkun mukavan jutun kesken kaiken lopeta....J
        Käyn lenkillä joka päivä koiran kanssa. Mutta nekin lenkit jää aina lyhyeen..


    • vpkyselee

      Pienet_muutokset

      "Makeanhimon taltuttamiseksi on hyvä ensinnäkin syödä riittävästi (yksilöllisen tarpeen mukaan 1500-2400 kcal päivässä naisilla"

      perustuen mihin???

    • Terveydek

      Itellä vähän vastaavia ongelmia nuorempana. Lopetin leivän,pastan ja perunan syönnin puoleksi vuodeksi koska ne olivat minun pääasiallista ruokaa vähensin viljatuotteita mikä kohtuudella oli mahdollista,sokeriset ja makeutetut juomat vaihdoin veteen,lisäsin ruokavalioon kasviksia juureksia hyviä öljyjä ja rasvoja mitkä antaa hyvin energiaa ja kylläisyyden tunteen mm. oliiviöljyä , aitoa voita lihaa kalaa kananmunia kermaa ruoanlaitossa ja jälkiruokiin tietenki ilman sokeria.Näillä eväillä painoni tippui 23 kg 13 kuukaudessa virtaa tuli lisää ja elämä alkoi tuntumaan elämisen arvoiselta.
      Suosittelen kokeilee siinä ei menetä kuin kiloja

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe