harjoittelu oman kehon painolla

lihaskuntoa

Haluan vahvistaa lihaksia ilman kuntosalia. Onko oman kehon painolla tehtävät liikkeet hyviä vahvistamaan lihaksia?

16

1229

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm43

      Kokeilemalla tiedät!
      Kuukeloi kuntopiiri! Valitse sieltä sinulle riittävän pitkäkestoinen, sopiva ohjelma ja räätälöi se itsellesi!
      Seuraamalla sykettäsi varmista, ettet lintsaa!
      3 treeniä viikossa. Tee 3kkohjelmaa kerran vaihtaen ja ilman verukkeita ja taukoja! Kuullostele sen jälkeen tuntemuksiasi!

    • Jessica76

      Kyllä on. Itse olen tehnyt ihan vaan kotona treenejä keväästä saakka, löysin tämmöisen palvelun kuin www.treenaakotona.com On tosi monipuolinen ja sieltä löytyy laidasta laitaan treenejä, paljon oman kehon painolla tehtäviä! Jätin kalliin salikortin pois ja nyt oon vaan treenannut noiden parissa. Kannattaa kokeilla! Itse oon huono etsimään mitään treeniohjeita, tai saatikka keksimään itse, mitä teen. On helppoa kun ammattilaiset suunnitelleet treenin.

    • diggaan

      Kyllä on tehokkaita treenejä. Mä tykkään treenata oman kehon painolla ja variaatioita on miljoonia eri lihaksille. Oman kehon painolla harjoiteltaessa joutuu siinä sivussa monet lihasryhmät tekemään työtä sen harjoituksen kohteena olevan lihasryhmän tukena. Mä käyn salilla missä on yhtenä tuntina tää kehonpainoharjoittelu jossa ammattitaitoinen pt neuvoo liikkeet ja oikean suoritustavan halutun tavoitteen löytämiseksi. Yhtenä hyvänä kehonpaino harjoitteluna tulee myös mieleen kiipeily. Isoimmissa kaupungeissa on erityinen paikkakin kiipeilyyn innostuneille siinä vasta kehonpainon kanssa joutuu vääntämään.

    • voimaharjoittelu_ei_onn

      Oman kehon painolla treenatessa voi maksimissaan punnertaa vain oman painonsa verran, eikä ihan sitäkään

      • vm43

        Raaja kerrallaan, liikenopeutta ja toistomääriä vaihdellen.

        Esimerkiksi leuanveto.
        Myötä- ja vastaotteilla.
        Oteleveyttä vaihdellen.
        Vedettäessä etupuolelle vetoja myos "takakenossa" tanko rintalastan alapään tuntumaan.
        Vedot ristiotteella. Kaikisa vedoissa, muuta varsinkin ristiotteella käsien kuormittamista epätasaisesti pyrkien lähestymään yhden käden vetoa.
        Lisätehoa löytyy kun tekee leuanvedot kulmariipunnassa.

        Liikenopeuksista. Hitaat jarrutukset. Räjähtävät vedot.

        Myötäotteella vedot ilman mahapotkua vauhdilla suoraan suorille käsille tangon päälle.

        Tuossa nyt hieman alkua.

        Samoja periaatteita voi soveltaa myös ojentajiin ja jalkoihin.

        Ei muuta kuin tekemään.


    • Miksu.o

      Parhaimpia voimaa ja sitä kautta saatavaa lihasmassaa tehtävä liike on leuanveto, sitä voidaan tuskin edes voittaa millään levypaino tai taljaliikkeillä. Toinen samalla omalla kehonpainolla tehtävä liike kehittää selkää eli leuanveto myötäotteella ja riittävällä ote leveydellä. Sehän periaatteessa vastaa taljaa(ylätalja) sillä erotuksella että harvemmin taljaan laitetaan edes omaa painoa. Näitä kahta liikettä käyttäen voimatasot lähtee nousuun ja lihasmassa ajan myötä kasvaa. Itselläni esim. hauis lähti todellakin kasvamaan kun unohdin hyödyttömän käsipainoilla tehtävän hauiskäännön.
      Näihin tietysti tarvitset tangon esim. oven karmien väliin asennettavan mutta se on halpa verrattuna kalliisiin salikortteihin.

    • yksimielipide

      Ei tule toimimaan. Lihakset tarvitsevat saliympäristön kasvaakseen; se on enemmänkin psygologiaa kuin fysiologiaa. Eli kun astut salille, päänuppisi "virittäytyy" salivaihteelle ja lihaksista tulee huomattavasti vastaanottavampia treeniin kuin mikäli heilut jossain kotona tai pusikossa. Samassa salissa olevat muut miespuoliset myös erittävät ilmaan hormooneja, jotka aiheuttavat kilpailuefektin ja näyttämisen halun, jolloin treenisi on intensiivisempää.

      Mene salille.

    • Kehonpainoharjoittelu ei ole sen parempaa tai huonompaa kuin kuntosaliharjoittelu painojen kanssa. Kummallakin tavalla voi harjoitella hyvin tai huonosti. Oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että kehonpainoharjoittelu saattaa olla aluksi haastavampaa jos ei ole aiempaa kokemusta lihaskuntotreenistä. Ainakin naisille, koska monet kehonpainolla tehtävät perusliikkeet ovat todella raskaita. Esimerkiksi itse olin ihan hyvässä kunnossa muiden lajien ansiosta, kun aloitin käymään salilla, mutta ensimmäisen (ja ainoan :D) leuan sain vedettyä vasta monen kuukauden jälkeen.

      Hyviä ja ilmaisia vinkkejä kehonpainotreeniin löytyy vaikka kuinka paljon esimerkiksi youtubesta ja instagramista tai sivuilta kuten treenaakotona.com, jonka Jessica mainitsi. Sieltä vain opettelemaan!

    • Kehollista
    • aitoBlueteam

      luin nopeasti että harjoittelu oman kehon panolla

      hih hih kun olin hassu

    • Moikka,

      Kehonpainolla tehtävät liikket on tosi hyviä, jos kuntosalille ei pääse syystä tai toisesta. Aloittaminen saattaa tuntua hieman hankalalta mikäli urheilu- ja liikuntatausta puuttuu, tai säännöllisestä liikuntaharrastuksesta on aikaa.
      Lupasin itsellenin monen vuoden ajan aloittavani tänä vuonna saliharrastuksen, mutta muutaman viikon-kuukauden jälkeen huomasin, että salilla käyntiin ja pysyviin tuloksiin vaadittavaa motivaatiota ei kiirenen perheäiti pystynyt ylläpitämää ja treenaamisesta tuli ennemmin henkinen rasite kuin tasapainoa tukeva harrastus.
      Pitkän aikaa liikkuminen rajoittui kävelyyn koiran kanssa kunnes työkaverini suositteli kokeilemaan kehonpainoharjoittelua. Etsin tietoa ja treenivideoita, lähinnä youtubesta ja mutkien kautta löysin suomalaisen <a title="treenaakotona" href=" ">treenaakotona</a> -sivuston ja jäin koukkuun. Nykyään pystyn hallitsemaa perhe ja -työelämää sekä saada pysyviä tuloksia vähemmällä vaivalla, eikä minun tarvitse stressaantua ylenpalttisesta paikasta toiseen juoksemisesta.


      • Kehollista

        Kotona treenaamis-ohjeista ei kannata maksaa mitään, kun netti on pullollaan erilaisia ohjeita! Kun juutuubiin laittaa hakusanaksi vaikkapa Jillian Michaels, niin laadukasta jumppavideota on nähtävissä enemmän kuin tarpeeksi.


    • PTArpa

      Kehonpainolla pystyy kyllä vahvistamaan lihaksia mutta jos optimaalista haetaan niin kuntosalille mars. Itse treenaan pääosin kehonpainolla parantaen suorituskykyäni kyllä mielestäni ammattilaisen laatima ohjelma on se juttu jos haluaa panostaa tähän aisaan koska tiedät saavasi tuloksia, teet liikkeet oikein , vältyt turhilta loukkaantumisilta ja saat oikeat liikekehittelyt eli salitermein vastukset liikkeisiin. voit kysyä minulta myös suoraan fb kautta sivulta Personal Trainer Arttu Pakkanen vastailen mielelläni .

      • Anonyymi

        Kehonpaino harjoittelu ei vammauta, koska itse tuntee koko kehossaan toistojen rasittavuuden ja osaa lopettaa liikesarjan ajoissa.
        Treeniin ei tarvitse valmistautua mitenkää, lattialle vaan tekemään!
        Ei poseerauksia vaan liikkumisen iloa.
        Harjoittelun tulokset huomaa jo kropassa, kahvakuulakaan ei kyllä tilaa vie sängyn alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehonpaino harjoittelu ei vammauta, koska itse tuntee koko kehossaan toistojen rasittavuuden ja osaa lopettaa liikesarjan ajoissa.
        Treeniin ei tarvitse valmistautua mitenkää, lattialle vaan tekemään!
        Ei poseerauksia vaan liikkumisen iloa.
        Harjoittelun tulokset huomaa jo kropassa, kahvakuulakaan ei kyllä tilaa vie sängyn alla.

        Mutta sitten ei voida myydä salikorttia porukalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2173
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1446
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1195
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1187
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      908
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe