Eroamalla köyhtyy...

Rutiköyhä

melko pitkäksi aikaa. Tiesittekö sen?

29

3475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa ... voi voi ...

No ei täällä päin.

Mitä köyhtymistä se on jos yhteinen jaetaan kun tiet erkanevat. Ja jos ollut isommasti jotain avioituessa mikä ei ole alkujaan ollutkaan yhteistä, niin oma vika ellei avioehtoa tee.

• Rutiköyhä

hupilentäjät ja muut ympäristöä saastuttavat hörhöt.

• köyhdyttää
        Rutiköyhä kirjoitti:

NAINEN = Kuuma ja kostea tullessaan, vie autot ja talot mennessään.

• Rutiköyhä kirjoitti:

No eivät minusta liity oikeastaan toisiinsa, siis harrastukset ja köyhtyminen.

Mutta vakavammin ... onko sinusta parempi kärsiä "varakkaana" onnettomassa suhteessa, vai elää "varattomana" ja onnellisena ?

• Rutiköyhä
        M36 kirjoitti:

No eivät minusta liity oikeastaan toisiinsa, siis harrastukset ja köyhtyminen.

Mutta vakavammin ... onko sinusta parempi kärsiä "varakkaana" onnettomassa suhteessa, vai elää "varattomana" ja onnellisena ?

Kysymys oli kyllä aika johdatteleva.

• Rutiköyhä kirjoitti:

Kysymys oli kyllä aika johdatteleva.

no sittenhän ollaan samaa mieltä.

• Nimetön
        M36 kirjoitti:

no sittenhän ollaan samaa mieltä.

että sinäkin ymmärät.

• viiden vuoden kokemus

Jep jep.
      Köyhtymisen aste riippuu paikallisen sosiaalitoimen virkailijoiden pipon kireydestä sekä lasten lukumäärästä.

Täällä on pipo niin kireällä, että näkyy silmissä sumenevan, mutta aina kaksi tenavaa elattaa. Suurperheiden etävanhempia käy sääliksi, jos yhtä rankalla kädellä rahastetaan...

Tai siis KUN rahastetaan! :(

• köyhä

toivottavasti exäni tuntee ainakin vähänaikaa nahoissaan mitä on maksaa lainaa ja vastikkeita ym menoja aivan yksikseen ja jos siihen ottaa vielä kahden lapsen yksinhuoltajan elätettäväksi niin jopa maksamista riittää. Minä tässä säästän rahaa, että parjään. Elän hyvin säästeliäästi ja hommaan rikkaan miehen. (on jo olemassa).

• 2:n lapsen yh

Mistä tiedät kuinka hyvä taloudenpitäjä tämä "kahden lapsen yksinhuoltaja" onkaan. pitää vielä exäsikin puuroissa ja velleissä, muusta puhumattakaan, paremmin kuin sinä.

Kaikki eivät rahoilla pröystäile.

• köyhä
        2:n lapsen yh kirjoitti:

Mistä tiedät kuinka hyvä taloudenpitäjä tämä "kahden lapsen yksinhuoltaja" onkaan. pitää vielä exäsikin puuroissa ja velleissä, muusta puhumattakaan, paremmin kuin sinä.

Kaikki eivät rahoilla pröystäile.

lapset kasvavat ja nielevät rahaa ja varmasti tulee vastaan, "et sinä minua määrää, et ole minun isä". Meillä oli eri tilit ja menot jaettiin, eikä ollut lapsia. Pitää olla melko ihme eukko jos pystyy samaan kuin minä, mutta sitä en kiellä etteikö liitto voi olla onnellinen. Nyt oli kysymys vain rahasta ja siitä että ero köyhdyttää. Onnellisuus taas on eri asia. Siitä voi keskustella toisessa osiossa.

• 2:n lapsen yh
        köyhä kirjoitti:

lapset kasvavat ja nielevät rahaa ja varmasti tulee vastaan, "et sinä minua määrää, et ole minun isä". Meillä oli eri tilit ja menot jaettiin, eikä ollut lapsia. Pitää olla melko ihme eukko jos pystyy samaan kuin minä, mutta sitä en kiellä etteikö liitto voi olla onnellinen. Nyt oli kysymys vain rahasta ja siitä että ero köyhdyttää. Onnellisuus taas on eri asia. Siitä voi keskustella toisessa osiossa.

...typerä nainen jos luulet, että äitiys tekee naisesta köyhän. Yleensä se opettaa juuri käsittelemään viimeistään rahaa ja pyörittämään taloutta. Sinkkunaisetko sitten ovat varakkaita...salli mun nauraa. heillähän kuluu rahat vaatteisiin, kapakoihin ja matkoihin.

Terveisin varakas mutta onnellinen 2:n lapsen yh-äiskä.

• ........

...typerä nainen jos luulet, että äitiys tekee naisesta köyhän. Yleensä se opettaa juuri käsittelemään viimeistään rahaa ja pyörittämään taloutta. Sinkkunaisetko sitten ovat varakkaita...salli mun nauraa. heillähän kuluu rahat vaatteisiin, kapakoihin ja matkoihin.

sitä oppii käsittelemään rahaa kun sitä on vähemmän, oli sitten yh tai sinkku. Se on jokaisen oma vika jos pistää tilinsä menee muutamassa päivässä jonninjoutaviin asioihin.

• köyhä

minä olen rutiköyhä ja kysymyksessä on otsikko, ero köyhdyttää. Juu, juu, ei ole varaa kapakkaan, enkä polta ja juo mutta rikkaan äijän bongasin. Aion silti elää köyhänä ja nälkäkurkena kunnes saan talouteni kuntoon. Onnea sulle lapsinesi ja rahoinesi.

• köyhä

mikäs sinä olet minua typeräksi nimittelemään kun itse olet pykännyt maailmaan kaksi lasta ja ukkosi on lähtenyt läiskimään. Minkäslainen typerys se tuommosia asioita tekee? Sinä vai ukkosi?
        Ja kuule lapsettomana on paljon paremmat mahdollisuudet miesmarkkinoilla kun kakaralauman kanssa. Vain epätoivoiset luuserit takertuvat yksinhuoltajiin kun eivät "sinkkuja " saa.
        Näin ikänsä lapsettomana ollut en voisi kuvitellakkaan, että alkaisin tapailemaan jotain yksinhuoltaja isää. Huih.. pois se minusta, Mielummin köyhä ja sinkku kuin jonkin minun, sinun, meidän, teidän, lasten perheen isän kanssa deittaileminen.

• rappiolla rahallisesti

Joo niin siinä käy! Kyllä sitä kahden tuloilla eli huomattavaati rikkaampaa elämää noin niinkuin rahallisesti. Jäädessä yksin neljän lapsen kanssa, vuokrataloon, täytyy sanoa että viimeinen viikko ennen tiliä on kyllä nälkäviikko joka hemmetin kuukausi.

Mies maksaa enää kolmesta lapsesta sen minimin ja se on silläselvä. Mun tuloilla maksetaan puolet lasten ruuista. Mutta lapset tarvii muutakin, vaatetta, harrastusvälineitä, luistimet ja sukset pakosti kouluun! Jokaiselle pölkupyörät.Talvivaatteet, kesävaatteet, harrastukset, reput, kaverien synttärilahjat, joulut ym kaikki! Ei se kata läheskään puolia miehen elatusmaksu lasten menoista. Ruuat saisi, mutta muuhun se ei sitten riitäkään. Ja toiseksi, vastuu on kokonaan äidillä! Siitäkin mies liukenee.
      Jos lapsen menoerä laitettaisiin todella puoleksi, elatusmaksun pitäisi olla 1500 mk/kk, ainakin talvella, kun talvivaatteet maksaa jumalattomasti.

Menepä ostaan neljät toppavaatteet jalkineineen, se on lähes 600 mk per lapsi! eli 2400 mk/ 4 lasta! Että silleen! Jos sukset ja luistimet tarvii vielä ostaa, se on toiset mokomat lissää, eikä riitäkään.

Entä kesällä kasvaville lapsille pyörät? Jos osta kaksi pyörää yht aikaa, et selviä alle 5.ooo mk ollenkaan!

• köyhä

markkaa vai euroa? Summat muuttuu hurjasti!

• opiskelija

Minä ainakin skidinä ymmärsin, jos ne polkupyörät ei olleet niitä uusimpia. Faija usein korjasi jonkin vanhan pyörän ja saattoi siihen laittaa jotain sievää koristettakin, että olisi söpömpi.

Usein suksetkin kiersi kasvuikäisten serkusten/tuttavien kesken vuosikausia aina sopivalle omistajalle, koska jos niillä hiihdetään lähinnä koulussa niin eivät ne siinä paljoa kulu. Ja sen verran kehtaa hiihtää huonommillakin.

Tosin vaikka en olekaan vielä paljoa yli parikymppinen niin huomaan jo minun nuoruudestani vaatimustason lapsillakin nousseen huimasti. Jo ala-asteella pitää olla muotikuteet ja merkkivaatteitakin näkyy. Saa niihin paljon rahaa uppoamaan jos tarvitsee. Tosin onneksi ne lapset heittää jossain välissä tuon pituuskasvun pois niin ei tarvitse ihan aina olla uusia pidempiä housuja yms. hankkimassa.

• Rutiköyhä

Kyllä molemmat puoliskot köyhtyy.

• rappiolla rahalliseti
        köyhä kirjoitti:

markkaa vai euroa? Summat muuttuu hurjasti!

Minä en tunne euroa! Käytän aina markka sanaa, ja aina on laskin mukana. En luota kertotaululaskuuni, aina se heitää suuntaan tai toiseen. Olen muutamia kertoja mokannut hinnoissa tuon euron takia, että sain opikseni.

Halpa eurohinta ei olekaan halpa markoissa!

Markka antaa selvän hinnan tuotteesta.

• valittaa

Joopajoo, aina nämä on tällaisia ruikutuksia. Kun en saa kuin niiiin vähän rahaa mistään.
        Kolmesta lapsestasi saat lapsilisiä 242,50€ (ja jos olet yh, niin yh-lisä päälle)lisäksi saat sen minimin kolmesta lapsestasi exältäsi 3x118,15 = 354,45€, ja jos itse osallistut samalla summalla omien lastesi elatukseen, niin teillä on pelkästään lasten elatukseen käytettävissä melkein 950€/kk.
        Tuoko ei sitten muka riitä mihinkään?
        Ihme ruikutusta.

• eronnut

mielummin köyhä kuin onneton...

• myös eronnut

onnelisuus on tärkein

• olen minä
        myös eronnut kirjoitti:

onnelisuus on tärkein

Miten olla onnellinen köyhänä?

Se on vain rikkaiden etuoikeus. Nekun sanoo aina että ei he rahan takia eikä raha mitään merkitse, vaan se onnellisuus! Joo hyvä se on sanoo kun ei ole huolta huomisesta. Vittu, jos oot onnellinen ja nälkäinen, niin onko kivaa hah! Kysyn minä.

• köyhä
        olen minä kirjoitti:

Se on vain rikkaiden etuoikeus. Nekun sanoo aina että ei he rahan takia eikä raha mitään merkitse, vaan se onnellisuus! Joo hyvä se on sanoo kun ei ole huolta huomisesta. Vittu, jos oot onnellinen ja nälkäinen, niin onko kivaa hah! Kysyn minä.

yksinhuoltaja, pitää sinut puuroissa ja velleissä ja muussakin!

• huolimatta
        olen minä kirjoitti:

Kun olen maksanut verot ja vuokran niin käteen jää pikkasen alle 400 egee käteen kuukaudesa, siitä sitten vielä pois työmatkakulut.Enkä valita koska tunnen ensimmäistä kertaa elämässäni että saan elää ja olla onnellinen.
        Ja siitäkin rahasta mikä jää käteen niin saan tehtyä hyvää kotiruokaa, käyn jopa baareissa välillä, vaatteitakin saa ostettua kun tarvitsee ja ostan muodin mukaiset vaatteet.
        Ei tietenkään tuolla rahalla pärjäisi jos tekee Stokkalla ruokaostokset ym.

• Rutiköyhä
        huolimatta kirjoitti:

Kun olen maksanut verot ja vuokran niin käteen jää pikkasen alle 400 egee käteen kuukaudesa, siitä sitten vielä pois työmatkakulut.Enkä valita koska tunnen ensimmäistä kertaa elämässäni että saan elää ja olla onnellinen.
        Ja siitäkin rahasta mikä jää käteen niin saan tehtyä hyvää kotiruokaa, käyn jopa baareissa välillä, vaatteitakin saa ostettua kun tarvitsee ja ostan muodin mukaiset vaatteet.
        Ei tietenkään tuolla rahalla pärjäisi jos tekee Stokkalla ruokaostokset ym.

enhän mää väittänytkään etteikö köyhänä vois olla onnellinen. Ei kai se pelkkä raha tee onnelliseksi vaan kuten sanotaan "raha tekee hyvää hermoille".

• Nimetön

kokemusta on ihan tarpeeksi. Mutta paskaako siitä, elämä jatkuu.

• jackie

Jos jokainen avioliittoon aikova tutustuisi huolellisesti ensin lakipykäliin ja toimisi niiden antamien viisausten mukaisesti, niin köyhyyttä ei kai eronneilla olisi niin paljon. Yksin asuminenhan sinänsä on paljon kalliimpaa kuin jos kaksi henkilöä jakaisi kaikki kustannukset - sehän on selvä.

Useimmiten avioeron sattuessa se luottavaisempi osapuoli saa kuitenkin kaiken taloudellisen ahdingon osakseen.

Sinisilmäiset hörhöt valittelevat tälläkin palstalla köyhyyttään, kun ovat typerässä rakkaudenhuumassaan menneet naimisiin ja antaneet puolisonsa hääräillä lakimiestensä kanssa sellaiset sopímukset, jotka aikaansaavat eroprosessissa vain köyhyyttä sille hyväuskoiselle hörhölle (samanlaiselle kuten minäkin).

Nuorille pitäisi jo peruskoulun viimeisillä luokilla opettaa avioliiton lakipykäliä, jotta he välttyisivät harhakäsityksiltä ja psykopaattien suuremmilta vehkeilyiltä tulevissa parisuhdemyllerryksissään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe