Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö

ahdistaa

Hei,

sairastatko yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä? Miten se oirehtii sunulla? Miten sait diagnoosin ja kuinka sitä on hoidettu?

Olen menossa lääkäriin jatkuvan ahdistuksen takia. Olen huomannut, että oireeni sopivat tähän sairauteen. Kuulisin mielenkiinnolla, onko yleistyneeseen ahdistuneisuuteen tepsiviä hoitokeinoja. Jatkuva huoli ja pelko on todella uuvuttavaa...

29

11413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menninkäinenmetsästä

      No sekin sivudiagnoosi löytyy, kaiken muun ohella.
      Varmaankin terapia tms. keskusteluapu olisi parasta hoitoa, pääsisit keskustelemaan pelkoja synnyttävistä asioista, pohtimaan syy-seuraussuhteita ja sitä kautta keksimään/harjoittelemaan keinoja, miten niistä voisit päästä eroon. Jossain netistä löytyy myös erinäisiä ”työkirjoja” itseopiskeluun (en nyt muista osoitteita, googlella), varmaankin myös ahdistuksen tiimoilta, jos haluaa kokeilla ensihätään.

    • Maikkuasd

      Moi kyllä minulla on kyseinen diagnoosi. Minulla ahdistus liittyy ihmissuhteisiin, eli pelkään koko ajan menettäväni ihmiset ympäriltäni ja tämä aiheuttaa sen "murheen oravanpyörän" mistä en pääse eroon. Haluaisin ihmisiä lähelle mutta en uskalla ottaa, tai jos otan niin alan vieraannuttaa pelkoni takia heitä heti itsestäni mikä taas johtaa siihen että tottakai he lähtevätkin. Luottamus ihmisiin ja itseeni ihmissuhderintamalla on tasan nolla eikä mitkään ihmissuhteet onnistu. Helpointa minun olisi olla ilman ihmissuhdetta, silloin olisin ns "stressittömässä tilassa" mutta en pysty. Olen ihan kaunis nainen ja miehet lähestyvät minua erittäin aktiivisesti joten on vaikea pysytellä täysin yksinäänkin, kun vielä läheisyydenkaipuuni on suuri. Olen tavallaan koukussa huomioon mitä saan miehiltä mutta sitten en myöskään pysty miehiä kuitenkaan vastaanottamaan. Kunnollista ihmissuhdetta minulla ei ole ollut pariin vuoteen, suhteet ovat satunnaisia tapaamista ja pääosin sitten viestittelen ja soittelen useamman miehen kanssa mutta kenenkään kanssa en varsinaisesti seurustele. En osaa rakastaa itseäni enkä muita.

      Minulla on somaattisia häiriöinä vatsakipuja ja unettomuutta. Unettomuus välillä pahempi, välillä parempi. Olen levoton, hermostunut, stressaantunut ja pahalla tuulella välillä. Joskus on tosi hyviä päiviä ja joskus tosi huonoja. Olen tunnetasolla ihan hukassa enkä tiedä mistään mitään. Keskitynkin elämässäni paljon ns ulkoisiin asioihin koska niissä minä saavutan onnistumisen tunteen, eli talousasiat, koti, auto, työ ym ovat sellaisia missä pärjään ja olen hyvä. Tunneasiat ovat ihan päin persettä.

      Käyn nyt psykoterapiassa, noin kk verran olen käynyt, saa nähdä auttaako.

      • y_ahdistuneisuus

        Taitaapi pohjimmiltaan olla sama oireilua kuin minulla eli ongelma on kiintymyksessä. Jouduin jättämään naisen jota oikeasti rakastin, koska en pystynyt parisuhteeseen. Se sattui niin, että itkin sitä kaksi vuotta. Nyt olen ollut vuoden psykoterapiassa. Tilanne on toivonmukaan pikkuhiljaa menossa parempaan suuntaan.


    • Ahdistuja

      Olen sairastanut paniikkihäiriötä jo 25 vuotta ja noin 5 vuotta yleistä ahdistuneisuushäiriötä. Lääkkeinä on Sepram 30 mg, Propral 10 mg ja Opamox 15 mg. Opamoxia en ole tarvinut pitkään aikaan, mutta nyt sairauteni paheni. Sain paljon sydämen muljahduksia, jäi lyöntejä väliin... Jouduin yhtenä yönä menemään päivystykseen, jossa otettiin ekg sekä muita verikokeita. Kaikki oli kunnossa, mutta oireiluksi jäi pelkotila, tärinä sekä jatkuva itsetarkkailu.
      Propral vaihdettiin Emconcoriin 2,5 mg ja Opamoxia otan nyt puolikkaan 3 kertaan päivässä.
      Pelko jatkuu ja aamuisin herään tärinään ja pelkoon. Psykoterapia on alkamassa. Miten te muu olette tästä selvinneet?

      • Hei ahdistuja, vieläkö seuraat tätä ketjua, mikä on tilanteesi nyt? Itsellä hyvin samanlainen tilanne ja mielellän kuulisin tilanteestasi.


      • Nuppu83

        Itse sain diagnoosin pari vuotta sit ahdistuneisuushäiriöön.oireet oli jännityksen tunne,levottomuus,itkuisuus,tykytykset ja vaikea unettomuus.sain lääkityksen ja terapiaa.meni kuukausia ennenkun lääkitys alkoi toimimaan mutta sitten kun alkoi ni kaikki muuttui.nyt kaikki hyvin mutta lääkitystä jatkan vielä pitkään en halua enää samoja tunteita kun silloin


    • ahdistaa

      Kävin lääkärillä, joka ei osannut sanoa oikein mitään. Pääsin kuitenkin psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan. Sain uuden ajankin, katsotaan mihin tämä tästä kehkeytyy..

      Tahtoisin myös kuulla, miten muut olette selviytyneet? Onko paranemismahdollisuuksia?

    • GAD_

      Sairastuin yleistyneeseen ahdistukseen nelisen vuotta sitten. Mies löysi uuden kumppanin, halusi eron, ja siinä suuressa surussa piti jaksaa talon myynti ja uuden asunnon etsiminen. Se vain oli jostakin syystä minun sietokyvylleni liikaa. Ahdistus alkoi ensin yksittäisillä paniikkikohtauksen tapaisilla kohtauksilla ja oli pahimmillaan aamuisin. Kohtauksia tuli vain muutama. Siitä se yleistyi pikku hiljaa jatkuvaksi ja nyt pelon ja kauhun tunne on enemmän tai vähemmän koko ajan päällä.

      Alan nyt viidentenä vuonna olla suunnattoman, suunnattoman väsynyt tähän jatkuvaan kauhun tunteeseen. Olen koko ajan äärimmilleni jännittynyt ja virittynyt, kuin valmiina ampaisemaan pakoon. Siinä ohessa pitäisi jaksaa käydä töissä ja hoitaa arkiset asiat. Sosiaalisia suhteita en jaksa enää ollenkaan, kaikki voimat menee itsensä pitämiseen kasassa. Haluan olla hiljaisuudessa kotona aina kun vain voin. Ihmiset ja ihmisjoukot pelottavat, kaikki pelottaa. Vanheneminen pelottaa, taloudellinen selviytyminen pelottaa (vaikkei ole edes syytä), terveys huolestuttaa, maailman tila huolestuttaa, tulevat vastoinkäymiset kuristavat kurkkua. Jossakin vaiheessa on jaksettava vanhempien kuolema, asioiden järjestely ja kaikki mitä siitä seuraa. Millä ihmeellä, kun en meinaa selvitä edes tavallisesta arjesta.

      Oireita on läjäpäin: voimakas huimaus, näköhäiriöt, huonovointisuus, vapinan tunne, lihasheikkous, aistiyliherkkyydet, puristuksen tunne otsalla, painostava möykky pallean kohdalla, heikko keskittymiskyky, kova uupumus, muistiongelmat.

      Diagnoosin sain psykiatrilta, mutta olin kyllä jo ennen sitä tunnistanut tilan. Alkuun söin jonkin aikaa Anksilonia, mutta eipä se tehnyt kesää ei talvea. Rauhoittavat eivät auta. Terapiakaan ei ole auttanut enkä enää jaksa siellä turhan takia hypätäkään. Olen kantanut sinne jo pienen omaisuuden eikä siitä ollut mitään hyötyä. Koetan vain keskittyä selviytymiseen päivä kerrallaan, en enää edes jaksaisi mitään hoitosuhdetta.

      • Anonyymi

        Sain kokeneelta psykiatrilta Esitopraami nimistä ahdistuslääkettä, 5 mg/aamulla ja sama illalla. Sa
        malla vähentelen Venlafaxinin 150:stä 75:een. Näiden lääkkeiden kanssa käytän Opamoxia 2 viikon ajan 2x15 ainakin, koska alku- ja vierotusoireet ovat aika vaikeatkin ja sitten lievenevät ja Opamoksin voi hiljalleen jättää pois.
        Päällä on nyt aktivoitunut ahdistuneisuus, mutta
        uskon tasoittuvani normaaliksi. Olen 74 ja kaiken kaikkiaan elänyt hyvän elämän. Eli ollut terve.
        Pitäs juoda vain kupillinen kahvia, vältää stressiä, liikkua, syödä terveellisezti, hoitaa ystävyyssuhteita ym. Olosi paranee, kun saat hyvän pitkäaikaisen psyykelääkkeen ja vain tarvittaessa Opamoxia.
        Luota vain että paremmat ajat tulee...olet
        kärsinyt tarpeeksi. Voimahalaus, ystäväni


    • ahdistaa

      Minulla on myös tuo jatkuva varuillaan olon ja pelon tunne. Kun kysytään miksi, niin ei ole yksiselitteistä vastausta, vaan se on vyyhti kaikkea. Miten voikin ihmispolo olla jatkuvasti hätätila päällä. En jaksa uskoa asioiden omalla kohdallani enää muuttuvan paremmiksi.. Mutta jos jollain on selviytymistarina jaettavaksi, kuulisin sen mielelläni.

      • Hänen.kädessään

        Nimimerkit, ahdistaa ja GAD_ Kovin on tuttuja teidän molempien olotilat ja tuntemukset. Kävin aikanaan noita raastavia pelon/kauhun olotiloja läpi. Ne ovat syvien vesien läpi taistelemista, Kauhujen kuilujen ylittämistä, ei oikein löydä sanojakaan millä noita aikoja kuvaisi. Kuitenkaan ei fyysiseen terveyteeni pahempia vaivoja kärsimyspoluiltani jäänyt.

        Tiedän etten olisi selvinnyt hengissä niistä elämäni tragedioista, ilman uskoani Jumalaan. Henkilökohtainen uskoni Jeesukseen, hänen mahdollisuuksiin ja voimaansa elämässäni, elämäni ylläpitäjänä, toivat valoa pimeään tunneliini, jossa välillä tuntui, että yhtään tästä ei mennä eteenpäin. Kun nuo ajat tulevat mieleeni, jolloin elämän myrskyt venyttivät kestokykyni äärimmilleen, niin sain kuitenkin kokea ja huomata omalla kohdallanikin, kuten eräässä laulussa lauletaan "Tuskaa, ei pisaraakaan liikaa" Pikkuhiljaa valo ja elämä vaikuttivat niin, että aloin vahvistumaan. Raamatun kirjoitukset ja rukous valoivat minuun luottamusta, jonka varassa jaksoin elämäni surujen ja koettelemusten yli.

        Katsellessani mennyttä elämääni, huomaan, että vaikeat ajat toivat myös hyviä asioita elämääni, joista olen tänään kiitollinen. Tulevaisuuden pelot ym kielteiset tunnetilat ovat hellittäneet. Luotan, että tulevaisuuteni on hänen kädessään. Olin ennen oikein ammattimurehtija, niin nykyisin saan uudessa elämässäni elää sisäisen rauhan tunnoin. Niinkauan kuin on elämää, on myös toivoa. Jeesushan lupaa Sanassaan: Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.


    • Maikkuasd

      Tuosta toipumisesta kysyitte ja että voiko korjaantua.. varmasti hyvin paljon kiinni siitä että pystyykö tunnistamaan mistä se olotila johtuu ja voiko sille syylle tehdä jotain.

      Minä olen nyt siis ollut siellä psykoterapiassa ja sanoisin että se varmastikin auttaa osittain jos pystyy olemaan siellä rehellinen. Muutenhan sinne on turha mennäkään. Olennaista on että pystyy itse tunnistamaan ja hyväksymään sen mistä oma olotila ja pakokauhu on saanut alkunsa ja myöntää itselleen mistä se johtuu. Minulla esimerkiksi turvaton kiintymysmalli joka on lapsesta asti kehittynyt vääränlaiseksi, meidän perheessä ollut seksuaalista hyväksikäyttöä, uskottomuutta ym mikä on vaikuttanut perheen käyttäytymiseen ja minun tunne-elämäni kehittymättömyyteen ja vääristymiseen vahvasti. Olen tajunnut vasta nyt, että minä ajattelen eri tavalla kuin muut normaalit ihmiset. Olen oikeasti tähän asti luullut että olen "normaali" ja ajatellut että kaikki ajattelevat niin kuin minä. On ollut suuri järkytys tajuta että en olekaan "normaali" vaan että minulla on ongelma. Olen kyllä tajunnut että minulla on jotain vialla mutta en ole tajunnut että ongelma on näin iso. Olen luullut että kaikilla on oman pään sisällä yhtä hankalaa.

      Nuo Jeesushommat voi unohtaa, kukaan muu, ihminen, ei Jeesus ei kukaan voi tätä olotilaa korjata puolestasi vaan se pitää korjata itse. Jos se Jeesus on olemassa niin se voi siinä olla avuksi mutta ei varmastikaan kenenkään ongelmia pyyhi pois tuosta vaan. Uskoon tulo voi olla hetken harha ja helpottaa oloasi hetkellisesti, mutta sitten kun huomaat ettei se varsinainen ongelma sieltä mihinkään hävinnyt niin pettymys on kahta kauheampi.

      Uskaltakaa vaatia sitä psykoterapiaa ja menkää sinne ja olkaa siellä rehellisiä, muuta neuvoa en osaa antaa. Itsellä on pitkä tie ja tämän minun ongelman hoitaminen edes jollekin tasolle on kuulemma vuosien työ. TIetysti lääkkeet voivat auttaa vähän mutta nekään eivät ongelmaa poista. Itse en syö mitään lääkkeitä nyt.

      • jeesauspelastaa

        Amen! Jeesus ei auta tässä asiassa vaan itse(vaikka ammattiauttajan avulla) on tunnistettava syy mistä se paha olo kumpuaa. Itse "juoksin" omaa ahdistustani pakoon n.10 vuotta ennenkuin ymmärsin että ne ongelmat on tunnistettava, kohdattava ja käsiteltävä...


      • Anonyymi

        Jeesus elää ja tuomitsee sinutkin!


      • Anonyymi

        Kehottaisin kokeileen jeesusta, sillä hän oli taivaassa isän tukönä kun maan piiri perustettiin,
        Ja jumala joka sanallaan loi galaksit, ihmiset jne. kyllä pystyi lähettämään palan itsestään jeesuksen muodossa ja tehdä neitsyen raskaaksi, koska hän on koko raskaus systeemin tehnyt ja silmäsi jotka toimii kuin monimutkainen tietokone ilman sähköä, bäri näytöllä.

        Tiedän hyvin että henkivallalloista ahdustukset, masennukset ja lamaannuksen henkivalta voi tulla, mutta jumala pystyy korjaamaan myös traumat, paremmin kuin syntinen terapeutti.
        Mutta hän ei tee väkivaltaa, rukoile ja pyydä, et siinä mitään menetä,
        Säästät kehosi terveempänä kun jeesus parantaa ilman psyykkepillereitä, jotka myrkyttää maksaa munuisia ja haimaa, ja jos hyvin uskoo niihin, voi kuvitella että maksan munuisten ja koko kehon turvotuksessa ja kemiallisessa kilometrin päähän ulkomuodosta näkyvästä epätasapinosta, joka on pillereillä tehty, parantaa.
        En syytä jos uskotte moisiin pillereihin, minä en usko.


      • Anonyymi
        jeesauspelastaa kirjoitti:

        Amen! Jeesus ei auta tässä asiassa vaan itse(vaikka ammattiauttajan avulla) on tunnistettava syy mistä se paha olo kumpuaa. Itse "juoksin" omaa ahdistustani pakoon n.10 vuotta ennenkuin ymmärsin että ne ongelmat on tunnistettava, kohdattava ja käsiteltävä...

        Mitä se meidän kuolevien jotka olemme vain tomu, lainasilmin, laina ihossa, laina luissa, mitä voimaa luulet siinä lainanutussa olevan.
        Jumala ei tarvitse sinun itsetuntojasi, eikä sinun omaa voimaa, sillä hän asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden tykönä joilla on särjetty ja nöyrä henki.
        Heikkoudessa jumala on väkevä, eli silloin hän pääsee täyttämään tämän laina nahakani sisustan, kun minä itse ja minun oman vahvuuteni kerskaus on poissa,
        Sillä ei jumala kerskaajan sydämmeen mahdu, koska hän on niin vahva itsessään, että hän kyynärpäillään tökkii jumalan pois kuin jonkin saastan,
        Jonka edessä hän on kerran tuomiolla.

        Ole siis heikko,
        Sillä rajan tuolla puolella tajuat, ettei sinun, voimasi, mielipiteesi, tahtosi,
        Ylpeytesi ja kerskaulsesi ollut muuta kuin tuulen pieksämää tomua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus elää ja tuomitsee sinutkin!

        Jeesus on kuollut ja kuopattu, joten hän ei auta ketään!


    • Hänen.kädessään

      Menneisyydessä tapahtuneet rankat elämänkokemukset jättävät syviä haavoja ihmisen sisimpään, ja vaikka niistä, itse tapahtumatilanteista ei olisi muistissa juuri mitään, niin kokijansa tunnemuistissa ne elävät. Jos ovat tapahtuneet lapsuudessa, niin lapsen mieli ei ole kyennyt niitä käsittelemään/ymmärtämään, ja kun aikuisen turva on puuttunut/ei ole ollut ketään, jolle olisi voinut puhua/itkunsa itkeä. Hylkäämisten mitätöintien, hyväksikäyttöjen, kaltoinkohtelua, häpeää ja niiden seurauksena itkemättömät itkut. Koteloituneiden kielteisten tunteiden taakka.

      Ihmismielen kätköistä taakka nousee välillä mielen pintaan pelkotiloina, masennuksena, katkeruutena, lähes jatkuvana tyytymättömyytenä, unihäiriöinä. Kun näihin lisätään vielä kantajansa nykyisen elämän haasteet/murheineen, niin onko ihme jos paukut loppuu, takki on tyhjä. Tavallista on, että apua lähdetään hakemaan vasta, kun on pakko.

      Rehellisyydessä, omassa tahdissa kohdaten menneisyyden kipupisteitä, puhumalla/purkamalla lukkiutuneita tunteita. ON LUPA ANTAA TULLA ESILLE KAIKKI NE ASIAT TUNTEINEEN, (olivat ne sitten mitä hyvänsä)Tärkeää on antaa aikaa sisäiselle parantumiselle. Sisimmän haavat/vammat ovat monelle tulleet vuosien aikana, joten parantuminenkin niistä kestää oman aikansa.

      Jeesus, elämäni Vapahtaja, jonka kanssa olen saanut katsella omaa elämääni, on minulle tuonut todellisen avun. Kertoohan sen jo hänen nimensäkin. Raamatusta löytyy hänen suunnitelmansa luomilleen ihmisille. Jeesus sanoo, että Hän on tie, totuus ja elämä. Totuus lupaa: >Minä olen Herra, sinun Parantajasi>

    • jotainasioista

      Minä olen nelikymppinen nainen ja sairastunut noin 21-v ensimmäisen kerran ahdistukseen ja paniikkiin. Nyt kun on kulunut kaikenlaisten oireiden kanssa jo 20 vuotta niin olen oppinut terpiassa monta juttua. Itsellä tämä ahdistus ja negatiivisen ajattelun kierre on täysin kotoa opittua. Isä on ollut ahdistunut ja siirtänyt tän minuun. Lapsena joutui koko ajan myötäilemään isän mielialoja ja isällä oli katastrofi-ajattelua joka asiasta. Aina tapahtuu se "pahin". Kaikista asioista kaivetaan vain ne negatiiviset asiat. Nytkin kun oman perheen kanssa lähdettiin keväällä matkalle isä tokaisi että onnettomuuksiahan sattuu usein.

      Minulla oireina ajoittain sydämen tykytys, hikoilu, vatsakivut (joita muuten muistan että isälläkin oli). Huono uni. Psyykkisesti oireina tulevien asioiden murehtiminen, kohdistuu lapsiini. Pelkään että heidän elämä menee tulevaisuudessa mönkään, vaikka ei mitään syytä olsi. Kun muut ajattelee että oma laps saa töitä ja menee naimisiin ja tulee lapsia niin minä ajattelen että ei saa töitä, ei löydä kumppania ym. Vaikka lapset on lukiossa ja ammattikoulussa ja menestyväti ihan ok.Olenkin koko äitinä olo ajan tietoisesti katsonut etten puhu näistä asioista ja sitten edelleen siirrä näitä lapsiini.

      Eli itselläkin herkästi menee tuohon negatiivisen ajattelun kehään.

      Lääkkeenä tällä hetkellä Propral tarv. Minulla auttaa todella hyvin. Se kun rauhoittaa fyysisiä oireita rauhoittaa se samalla koko ihmisen. Masennuslääke oli noin 10 vuotta sitten, Cipralex. Nyt olen päättänyt että hoidan mieltäni kalaölyllä ja muilla vitamiineilla. Mindfuldness-harjoituksilla, liikunnalla jossa keskityn siihen, miltä fyysisesti se tuntuu ja kuinka rentoudun. Nämä tietysti olen jo 20 vuoden aikana oppinut ja ne vaatii opettelua. Ihan vasta sairastuneen kannattaa ottaa esim. lääkitys vastaan. Lisäksi teen välillä paperilla listan kun oikein taas mörköjä alkaa tulla, asioista joille en voi mitään ja asoista joihin voin vaikuttaa. Tällaiset ihmiset kuin minä koetaan esim. maailman hätä voimakkaana koska jotenkin ajattelen että lapsenikin joutuu mahdollisesti kärsimään...Oikeastaan summaan näin "kokemuksella" että loppupelissä täytyy opetella rauhoittamaan kroppa, että mielikin rauhoittuu. Kun koko ajan on adrenaliinit päällä on kierre valmis.

    • y_ahdistuneisuus

      Virallinen diagnoosini on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Tosin en edes tunne itseäni yleensä mitenkään ahdistuneeksi. Välillä myös diagnoosina on ollut ei elimellinen unettomuus, koska suurin ongelma minulla on ollut nukahtaminen ja nukkuminen. Itselläni tämä oireilu on niin jymäkkää, että myös prepsykoottisia oireita voi olla. Tosin kelläpä pää kestäisi kolmea viikkoa muutaman tunnin unilla per yö. Näin ollen psykoosilääkitys on se mikä minut on pelastanut ja kun olo paranee, voi annostuksen säätää minimiin. On tiedossa, että olen vakavasti traumatisoitunut jo vauvaiällä. Eli jos pitäisi itse joku diagnoosi laittaa, niin varmasti oikea diagnoosi minulle olisi vakava (posttraumaattinen) stressihäiriö. Myös nuo prepsykoosioireet ovat mielestäni vain trauman aiheuttamia taantumia, mutta niin voimakkaita ettei niitä kestä eikä siten voi kohdata. Ja vain tunteet muistavat. Mitään konkreettisia muistikuvia minulla ei ole. Lisäksi minulla on ollut varsin paljon tärinää, jossa koko keho voi täristä erittäin voimakkaasti. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tärinä on hyvä asia ja olo helpottuu, kun antaa kehon vaan täristä.

    • silentheart

      itse kärsin ahdistuksesta ja koska olen paljon yksin kotona, se tuntuu välillä mahdottomalta kestää. Käyn terapiassa mutta en ole vielä tajunnut mikä sen pointti on, koska ei ole oikein mihinkään auttanut. Kärsin unettomuudesta, paniikkihäiriöistä, olen stressaantunut ja vaikka nukahtaisin heräilen yöllä säikähtäneenä. En oikein pysty syömään tai tekemään mitään enää ja tuntuu että terapeutti ei ihan ymmärrä kuinka paha on olla. Syynä ehkä sekin etten osaa selittää niin hyvin ja en kerro kaikkea. Miten te jotka käytte terapiassa, kerrotteko kaiken? Hävettää kertoa päiväkännäämisestä, viiltelystä ja tunteja jatkuvasta itkemisestä joka usein johtaa paniikkikohtaukseen.

      • Anonyymi

        Mä kävin vuoden kuvataideterapiassa vaikka itse halusin psykoterapiaan. Minä en saanut koskaan tietää miksi mut laitettiin kuvataideterapiaan. Luultavasti sen takia että tykkäsin peruskoulussa kuvaamataidosta,mutta se ei tarkoita sitä että se olisi paras terapiamuoto. Vuoden terapia meni siihen kun terapeutti itse piirteli ja maalasi paperille. Ja esitteli sitten taidonnäytteensä mulle.Vuoden hänen taiteentekoansa seurasin kunnes sanoin etten hyödy terapiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kävin vuoden kuvataideterapiassa vaikka itse halusin psykoterapiaan. Minä en saanut koskaan tietää miksi mut laitettiin kuvataideterapiaan. Luultavasti sen takia että tykkäsin peruskoulussa kuvaamataidosta,mutta se ei tarkoita sitä että se olisi paras terapiamuoto. Vuoden terapia meni siihen kun terapeutti itse piirteli ja maalasi paperille. Ja esitteli sitten taidonnäytteensä mulle.Vuoden hänen taiteentekoansa seurasin kunnes sanoin etten hyödy terapiasta.

        "Vuoden terapia meni siihen kun terapeutti itse piirteli ja maalasi paperille. Ja esitteli sitten taidonnäytteensä mulle."
        Järkyttävää. Minä kävin kuvataideterapiassa useamman vuoden, terapeutti oli tosi hyvä ja ammattitaitoinen. Piirtelin tietenkin itse, ja hän kommentoi varovasti. Se oli keskustelua, joskus harvoin hän itse piirsi jotain kun halusi sillä tavoin kommentoida. Hänellä oli pitkä koulutus, taisi olla psykodynaaminen tausta. Varmaan sinulla on ollut joku huonommin koulutettu joka ei ole käynyt omaa terapiaansa kunnolla loppuun.
        Kävin myöhemmin vielä toisessa terapiassa, kun elämäntilanne muuttui, näillä oli väliä kymmenisen vuotta. Toinen terapeutti oli psykodynaaminen koulutukseltaan. Hänenkin kanssaan minulla meni hyvin. Keskusteluissa ei oikeastaan ollut heidän kanssaan paljon eroa, paitsi että kuvataideterapiassa aloitettiin aina niin että minä itse piirsin tai maalasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vuoden terapia meni siihen kun terapeutti itse piirteli ja maalasi paperille. Ja esitteli sitten taidonnäytteensä mulle."
        Järkyttävää. Minä kävin kuvataideterapiassa useamman vuoden, terapeutti oli tosi hyvä ja ammattitaitoinen. Piirtelin tietenkin itse, ja hän kommentoi varovasti. Se oli keskustelua, joskus harvoin hän itse piirsi jotain kun halusi sillä tavoin kommentoida. Hänellä oli pitkä koulutus, taisi olla psykodynaaminen tausta. Varmaan sinulla on ollut joku huonommin koulutettu joka ei ole käynyt omaa terapiaansa kunnolla loppuun.
        Kävin myöhemmin vielä toisessa terapiassa, kun elämäntilanne muuttui, näillä oli väliä kymmenisen vuotta. Toinen terapeutti oli psykodynaaminen koulutukseltaan. Hänenkin kanssaan minulla meni hyvin. Keskusteluissa ei oikeastaan ollut heidän kanssaan paljon eroa, paitsi että kuvataideterapiassa aloitettiin aina niin että minä itse piirsin tai maalasin.

        Kuvataideterapeuttini oli hyvä piirtämään mikä aiheutti mussa alemmuuden tunnetta koska itse en osaa piirtää hyvin. Jos puhuin jostain niin käski piirtää tunteeni paperille.En saanut puhua tunteistani ääneen hänelle. Lause jonka muistan hänen sanoneen kun itkin usein koko tunnin oli:Vaikka sulla on paha olla,niin se ei tarkoita että olisin paha ihminen. Tämähän auttoi tosi paljon. Mietin mielessäni että miksi hän sanoi noin.En ole missään vaiheessa sanonut että tuntisin olevani paha ihminen.Ihan kuin hän olisi puhunut ihmiselle joka on tehnyt jonkun rikoksen.Minä vaan itkin.Mutta tämä ei ollut eka kerta kun itkeminen nähdään terapiassa rikoksena. Aiemmin eri terapeutti oli sanonut itkemiseni olleen lapsellista ja minun piti lopettaa itkeminen heti.Minulla oli todettu aikasemmin keskivaikea masennus.Eli jos on masentunut niin älä vaan itke julkisesti toisen ihmisen läsnäollessa koska se on lapsellista.


    • Anonyymi

      Varoitan, iltalehtien mukaan itse tehty testit antvat aina masennksen, ahdistusken tms.
      Pysy poissa psykiatreista, sillä heistä saat ikuiset traumat, he ovat rahasampoja lääketehtaille, ja jos yrität lopettaa rahan tuottoa eli 1000 erilaista pahoin vointi oiretta tuottavat pillerit jotka tekee sinulle sellaisen kemiallisen epätasapainon, että elämästäsi tulee helvetti. Varsinkin siinä vaiheessa kun et enää tuota rahaa pillereitä syömällä, he vangitsevat sinut kuin rikollisen KGB ottein kuin kulakin,
      Nöyryyttävät, nujertavat alistavat, simputtavat, jos olet herkkä sinun on erityisen vaikea selvitä niistä traumoista mitä em. Sadismi ja rangaistuksena annettu pakkopiikitys joka on fyysistä kidutusta, ja sinulle tulee siitä pelko koko psykiatriaa kohtaan, ja pahimmassa tapauksessa alat nähdä suomen stalin tyypin kiduttjana, mutta heidän guru oli marx, meillä freud, joihin pakko uskomista molemmat maat edellyttää, ellet usko guruja, olet kidutettavana, koska et ole yhteistyöhaluinen kiduttajasi kanssa, etkä usko vainoharhaisia pillerikauppaa varten tehtyjä teorioita.
      Koska heti kun sinulle tehdään leima, sinua käsitellään kuin juutalaista.

      Leimarit itse, psykiatrit
      Pilkaa sinua kuin SS sotilas.
      Koska leimatessaan sinut he akitoivat itse itsensä pilkaan , vohaan, simputukseen ja väkivaltaan sinua kohtaan,
      Leiman jälkeen et ole koululääketeiteen ihmisten mielestä minkään arvoinen,
      Koska he uskoo suulla tehtyjä diaknooseja,
      Siksi et tule kelpaamaamaan erikois sairaan hotoon lainkaan,
      Joudut maksamaan itse sappirakko leikkauksesi, sillä jos on mitään kipua leiman jälkeen, sinut kiidätetään psykiatrille, ja pannaan vaan rahaa tuottavat pillerit koska kela maksaa selkäsi takana joka pilleristä ruhtinaallisesti, sinusta siirtyvä raha ei näy,
      Mutta psykiatrit ja tohtorit ja apteekki tienaa niillä enemän kuin millään muulla,
      Eli on takuu varma että saat diaknoosin, ja olet sen jälkeen pilkan kohde.

      Psykiatrit ovat kuin stalin, silloin jos et usko heidän gurujensa suulla tekemiä teorioita tieteeksi (eli et ole manipuloitava) he pidättävät kuin stalin ne jotka ei marxia uskoneet
      Ja silloin näet psykiatriaan hakeutuu vain despootit,
      Varootan, peru aikasi, älä lähde psykiatreille kauppatvaraksi, he kyllä myy sinut pilleri tehtaalle orjaksi, mutta vapaaksi heistä et koskaan pääse, he tulee kotiin vahtimaqn että syöt pillerisi, eli toimit raha sampona maailaman ahneimille ihmiseille, tohtoreille, psykiatreille ja apteekkareile.
      Uskotko että näkymättömässä sisommässä on tauteja?
      Kuka ne näkee?
      Kuka ne kuvaa?
      Kuka on koskaan käynyt näkymättömän sisimmän sisällä?
      Kuka on ottanut siitä geeni biobsian?
      Silti psykiatrit v a l e h t e l e e että näkymättömän sisimmän taudit (jotka on kuvitteellisia sulla tehtyjä diqknooseja) on gennettisiä ilman geeni testejä.

      Jos olet herkkä ihminen varo, sillä ennemmin tai myöhemmin psykiatrien despotismi tulee esiin, eli kun he sinusta pilleri orjan saa, he ei salli sinun olla vapaa, koska pakkohoito on kaikkein tuottavin psykiatrialle.
      Valtio maksaa kulut ja pakko hoidossa joka naamaan työnnetään 2-3000 euron edestä pillereitä per/kk eli pakkohoito 3 kk tuottaa vähintäin 10 000 rahaa tohtorien apteekkarien kassaan yhteiskassaan , lääketehtaathan omistaa nää 2 ryhmää.

      Jos uskot että maksaa haimaa ja munuaisia myrkyttämällå näkymätön sisimpäsi paranee taudeista joita siellä ei ole olemassakaan, niin mene myrkytettäväksi, ellet ymmärrä että psykiatri on kuin pölyimuri kauppias se myy sähkö kayttöisen imurin taloon, jossa ei ole sähköjä.
      Tässä on kyse elimstöstäsi, joka myrkytetään kemialliseen epätasaoainoon, jos menet näkymättömän sisimmän pilleri puoskareille orjaksi ja kauppatavaraksi.

      • Anonyymi

        Olipa hullu kirjoitus 😳 ihan pelottais tavata tuo kirjoittaja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hullu kirjoitus 😳 ihan pelottais tavata tuo kirjoittaja..

        Kummallisia asioita sinä pelkäät. Minusta kyseinen kirjoittaja kirjoittajaa ihan asiallisesti ja mielenkiintoisia juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallisia asioita sinä pelkäät. Minusta kyseinen kirjoittaja kirjoittajaa ihan asiallisesti ja mielenkiintoisia juttuja.

        Mustamaalaa, pelottelee, esittää valheita faktoina ja suoraan sanottuna rivien välistä pystyy lukemaan että kirjoittaja on avun tarpeessa.
        Koko teksti vaikuttaa siltä että se on kirjoitettu päihteissä tai psykiatrisen häiriön vallitessa.


    • Anonyymi

      Rankan paroksetiinista vieroittautumisen jälkeen minulla on ollut ennennäkemätöntä ahdistusta. Sitä voisi kuvailla kuin itse piru kävisi kurkkuun kiinni kehon sisältä päin. Herään tähän tunteeseen joka yö aamuyön tunteina. Johtunee siitä, että vieroituksen ja siitä koituneen trauman seurauksena kehoni on taistele-pakene -tilassa 24/7. Mielenterveystalon tietoisuustaitoharjoitukset eivät tähän valitettavasti ole auttaneet. Ainoastaan Propral 40 mg on tähän auttanut. Jos joku on kokenut samaa tai vastaavaa, esim. päihteiden käytön seurauksena, niin kuulisin mielelläni kokemuksia. Voihan olla, että tapauksessani on kyse jonkinasteisesta akatisiasta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe