Täällä pienikätinen muutaman vuoden kuluttua kuusikymppinen nainen. Kuntosaliharrastelu on jatkunut pari vuosikymmentä, ja jatkuu edelleen, mutta ongelmana ovat kivuliaat kulumat sormissa, etenkin peukaloissa. Varsinkin kulmasoudussa ja ylätaljan kanssa on hankaluuksia, kun ote ei millään tahdo pitää.
Olisiko jonkinlaisista vetoremmeistä apua? Vai altistavatko ne esim rannekivuille? Ja ovatko ne miten helppokäyttöisiä? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?
Kokeilisin kyllä mielelläni, vaan en yhtään tiedä, minkätyyppinen vetoremmi olisi kokeilun arvoinen. Eikä mikään äijämäinen nahkaremmin lärpäke, vaan sellainen pikkukätöseen sopiva...Olisiko kenelläkään suosituksia?
Vetoremmeistäkö helpotusta näppivaivaiselle?
4
219
Vastaukset
- vm43
Perusmalli on noin 25mm leveä, kokonaispituudeltaan 60:n cn:n luokkaa oleva, juoksusilmukalla varustettu nahkaremmi joka on helposti kiristettävissä itse kunkin ranteen mukaan.
Jos haluat kätöseen mitoitettua niin tee itse. Hamassa muinaisuudessa valmistin remmit saappaan varsista. Mitoitin silmukan kourani mukaan = supussa oleva nyrkki mahtui kiinteästä silmukasta. Kiinnitin aralditilla ja sisarniitillä.
Minusta ne olivat parempia kuin "hirttoremmit".
Kun tottuu käyttämään niin mitään silmukkaa ei tarvita vaan suora hihna, nahka tai kangas, pyöräytetään ranteen takaa ja kiristetään tankoon.
Aloitettuani "uusheränneenä" 6-kymppisenä, vedin alkuun sormilukolla tietäen, että peukalot tottuvat muutamassa viikossa mutta en viitsinyt odottaa vaan muutaman kokeilun jälkeen olen tehnyt maven, hackin, rinnallevedot ja jopa leuanvedot remmeillä.
Voi keskittyä vetoon eikä puristukseen. Konttoristin kyynärvarret eivät tosin vahvistu.
Remmien oikea käyttö säästää sormia ja ranteita. Muutama salituttava nainen käyttää vedoissa ja mm. ylätaljassa ja vastaavissa. Minusta remmit antavat paremman tuntuman tankoon kuin hanskat joita jotkut käyttävät ilmeisesti känsien välttämiseksi. - kjjhggj
Perus remmit tai esim. Versa grip.
- kukamikäken
Kiitos kommenteista! Piti googlailla, joten pääsin jonkinlaiseen käsitykseen miten noita käytetään...sitten vaan pitää jostain tuollaiset hommata...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136