Kertokaa, pyydän

vatsalihaksiahaluan

Jätkä 17v kysyy aiheesta vatsalihastreeni kotona.

Olen parin kuukauden aikana iltaisin kotona nelisen kertaa viikossa suorittanut tälläistä vatsalihastreeniä:

- yht. 100kpl istumaannousu kädet niskan takana. (suoritan siis 40x vajaa minuutin tauko, 30x vajaa minuutin tauko ja 30x)

-yht. 6-8min lankkua (teen sen verran mitä hyvältä tuntuu, mutta aina vähintään 2min reilu minuutin tauko, 2min reilu minuutin tauko ja 2min)

Tunnen vatsalihaksieni voimistuneen, mutta mitään silminnähtävää muutosta ei ole tapahtunut.
En ymmärrä näistä treenihommista mitään, joten plz kertokaa minulle miltä tämä minun treenini kuulostaa/miten voin sitä parantaa? Rehellisenä tavoitteena siis pyykkilautavatsa
Ps. pituutta noin 180cm ja painoa vähän reipas 70kg

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjhgffd

      Vatsalihakset tehdään keittiössä...

      • vatsalihaksiahaluan

        Kerro toki lisää


      • Kommentti viittaa varmaan siihen, että erottuva ja lihaksikas pyykkilautavatsa vaatii alhaisen rasvaprosentin. Esimerkiksi vähän pehmeälihaisella voimanostajalla saattaa olla todella vahvat vatsalihakset, mutta jos kropassa on reilummin rasvaa, eivät nämä lihakset näy kunnolla.

        Ihan aluksi voi jo sanoa, että suurin osa ihmisistä (ainakin niistä, jotka eivät kauheasti tiedä lihaskuntoharjoittelusta) tekee istumaannousut väärillä lihaksilla. Vatsalihakset sitä paitsi aktivoituvat kunnolla vain rutistusten alkuvaiheessa, joten tämä liike ei ole parhaita vaihtoehtoja vatsalihasten treenaamiseen. Suosittelen lukemaan tämän seuraavan artikkelin ja sen jatko-osat, niissä on selkeästi kerrottu teoriaa ja annetaan esimerkkejä hyvistä liikkeistä:

        https://lihastohtori.wordpress.com/2012/04/22/vatsalihakset-rantakuntoon-osa-i/


      • vatsalihaksiahaluan
        senja_92 kirjoitti:

        Kommentti viittaa varmaan siihen, että erottuva ja lihaksikas pyykkilautavatsa vaatii alhaisen rasvaprosentin. Esimerkiksi vähän pehmeälihaisella voimanostajalla saattaa olla todella vahvat vatsalihakset, mutta jos kropassa on reilummin rasvaa, eivät nämä lihakset näy kunnolla.

        Ihan aluksi voi jo sanoa, että suurin osa ihmisistä (ainakin niistä, jotka eivät kauheasti tiedä lihaskuntoharjoittelusta) tekee istumaannousut väärillä lihaksilla. Vatsalihakset sitä paitsi aktivoituvat kunnolla vain rutistusten alkuvaiheessa, joten tämä liike ei ole parhaita vaihtoehtoja vatsalihasten treenaamiseen. Suosittelen lukemaan tämän seuraavan artikkelin ja sen jatko-osat, niissä on selkeästi kerrottu teoriaa ja annetaan esimerkkejä hyvistä liikkeistä:

        https://lihastohtori.wordpress.com/2012/04/22/vatsalihakset-rantakuntoon-osa-i/

        Kiitoksia hyödyllisestä linkistä!


    • vatsapyöräreeni

      Me ollaan noin saman ikäsii,painosii,pitusii ja mulla on hyvä vinkki miten saat minuutissa näkyviin käytä vatsapyörää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1873
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1310
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1063
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      149
      951
    5. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      81
      924
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      915
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      81
      777
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      729
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      698
    Aihe