Länsi-afrikkalaiset miehet

Annalie

Onko kenelläkään kokemuksia senegalilaisista tai gambialaisista miehistä?

23

8432

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Minulla on paikallisia tuttuja Gambiassa ja olen itsekin matkustellut siellä aina välillä.

      Gambialaiset miehet aloittavat suhteen länsimaisen naisen kanssa usein vain taloudellisen hyödyn vuoksi ja heillä on usein monta rautaa tulessa. Koska kummatkin maat ovat suhteellisen köyhiä niin elintasopakolaisuus ei ole harvinaista. Omasta kotimaasta halutaan usein päästä paremman leivän ääreen ja sehän onnistuu hommaamalla ulkomaalainen vaimoke. Muuten kyseisissä maissa ihmiset ovat melko vanhoillisia ja taika-uskoisia.. Sukset menevät helposti ristiin.

      Jos etsit aitoa rakkautta niin kannattaa varmasti unohtaa afrikkalaiset miehet. Aitoa sielunkumppania sieltä on nimittäin todella vaikea löytää. Suomessa asuvat gmabialaiset/senegalilaiset ovatkin sitten jo toinen luku

      • Excuse me?

        "Jos etsit aitoa rakkautta niin kannattaa varmasti unohtaa afrikkalaiset miehet."

        Hyvin sanottu, pointsit himaan! Jos sinulla on kokemuksia gambialaisista miehistä, varmaankin tiedät, että Gambia ei ole yhtä kuin koko Afrikka.

        En tiedä gambialaisista omassa maassaan enkä siis heitä lähde tuomitsemaan, mutta Suomessa asuvat gambialaiset ovat Suomen afrikkalaisten pohjasakkaa - kouluttamattomia, sivistymättömiä, kielitaidottomia, usein jopa lukutaidottomia. Tämä on afrikkalaisten piirissä tunnettu tosiasia. Naisen, jonka tiedetään henganneen gambialaisten kanssa, on erittäin vaikea saada itselleen esim. nigerialaista miestä oikeaan suhteeseen, koska häntä ei enää oteta tosissaan. Puhun nyt siis sellaisista nigerialaisista tai muista afrikkalaisista, jotka ovat kunnon ihmisiä ja etsivät aitoa parisuhdetta.

        Pitkään länsi-afrikkalaisen (ei gamb./seneg.) kanssa avoliitossa eläneenä tunnen ja tiedän pääkaupunkiseudun afrikkalaisista yhtä ja toista ja täytyy sanoa, että yhteenkään Suomen gambialaiseen en koskisi pitkällä tikullaan. Kriminaaleja kamaveikkoja ja naistennaurattajia ovat kaikki ne, jotka tunnen. Sovinistisia, väkivaltaisia ja vastuuttomia perhesuhteissaan ja heidän kanssaan hengaavat naiset ovat juuri näitä tyhjäpää-pissaliisoja, joista täällä hehkutetaan.

        Pyysin miestäni antamaan nopean kommentin näiden kahden kansalaisuuden edustajista ja hän alkoi nauraa: "Kyllä sinä tiedät, mitä mieltä minä niistä olen! Sano, etteivät ota elämää tosissaan, haluavat vain hillua elämän läpi tekemättä yhtään mitään ja käyttää ihmisiä hyväkseen. 90 prosenttia niistä ei ole koskaan täällä ollut missään töissä ja kaikilla on lapsia ja exiä pitkin poikin Suomea." Että näin.

        Senegalilaisia en tunne niin montaa, mutta heistä olen saanut samoja "viboja" ja kuullut aivan samanlaisia kommentteja. Useilla esim. ghanalaisilla ja nigerialaisilla on normaali elämä täällä Suomessa - perhe, koulutus, työ, koti - ja he elävät arkeaan lähes kuten kuka tahansa suomalainen. He ovat asettuneet aloilleen ja sopeutuneet. Sen sijaan en tunne yhtäkään senegalilaista tai gambialaista, joka eläisi näin. En haluaisi uskoa, että asia on niin, mutta monta vuotta tilannetta seuranneena on myönnettävä, että totta se on. Tänne eksyneet gambialaiset ja senegalilaiset ovat ihan oma kastinsa. Aivan kummaa porukkaa jopa näin moku-suhteessa elävän silmin katsottuna.

        Nämä kommenttini johtuvat siis omista havainnoistani, enkä väitä niiden olevan mikään absoluuttinen totuus. Ehkä on vain sattumaa, etten näiden vuosien aikana ole muunlaisiin tyyppeihin törmännyt, eikä miehenikään ole toisenlaista kuvaa 30 elinvuotensa aikana onnistunut muodostamaan. Sattumaa ehkä, mutta todennäköisesti ei ole. Ja sanottava on vielä sekin, etteivät muut afrikkalaisetkaan ole mitään pyhimyksiä ja kaikenlaista viipottajaa löytyy joka kansalaisuudesta. Kuitenkin tunnen useita onnellisia, pitkään yhdessä vaimonsa/miehensä ja perheensä kanssa pysyneitä afrikkalaisia miehiä ja naisia, sekä tietenkin monia kunnollisia ja fiksuja sinkkuja, ja heistä kukaan ei ole gambialainen tai senegalilainen. Jostain se kyllä kertoo.


      • Ei oo totta... :-D
        Excuse me? kirjoitti:

        "Jos etsit aitoa rakkautta niin kannattaa varmasti unohtaa afrikkalaiset miehet."

        Hyvin sanottu, pointsit himaan! Jos sinulla on kokemuksia gambialaisista miehistä, varmaankin tiedät, että Gambia ei ole yhtä kuin koko Afrikka.

        En tiedä gambialaisista omassa maassaan enkä siis heitä lähde tuomitsemaan, mutta Suomessa asuvat gambialaiset ovat Suomen afrikkalaisten pohjasakkaa - kouluttamattomia, sivistymättömiä, kielitaidottomia, usein jopa lukutaidottomia. Tämä on afrikkalaisten piirissä tunnettu tosiasia. Naisen, jonka tiedetään henganneen gambialaisten kanssa, on erittäin vaikea saada itselleen esim. nigerialaista miestä oikeaan suhteeseen, koska häntä ei enää oteta tosissaan. Puhun nyt siis sellaisista nigerialaisista tai muista afrikkalaisista, jotka ovat kunnon ihmisiä ja etsivät aitoa parisuhdetta.

        Pitkään länsi-afrikkalaisen (ei gamb./seneg.) kanssa avoliitossa eläneenä tunnen ja tiedän pääkaupunkiseudun afrikkalaisista yhtä ja toista ja täytyy sanoa, että yhteenkään Suomen gambialaiseen en koskisi pitkällä tikullaan. Kriminaaleja kamaveikkoja ja naistennaurattajia ovat kaikki ne, jotka tunnen. Sovinistisia, väkivaltaisia ja vastuuttomia perhesuhteissaan ja heidän kanssaan hengaavat naiset ovat juuri näitä tyhjäpää-pissaliisoja, joista täällä hehkutetaan.

        Pyysin miestäni antamaan nopean kommentin näiden kahden kansalaisuuden edustajista ja hän alkoi nauraa: "Kyllä sinä tiedät, mitä mieltä minä niistä olen! Sano, etteivät ota elämää tosissaan, haluavat vain hillua elämän läpi tekemättä yhtään mitään ja käyttää ihmisiä hyväkseen. 90 prosenttia niistä ei ole koskaan täällä ollut missään töissä ja kaikilla on lapsia ja exiä pitkin poikin Suomea." Että näin.

        Senegalilaisia en tunne niin montaa, mutta heistä olen saanut samoja "viboja" ja kuullut aivan samanlaisia kommentteja. Useilla esim. ghanalaisilla ja nigerialaisilla on normaali elämä täällä Suomessa - perhe, koulutus, työ, koti - ja he elävät arkeaan lähes kuten kuka tahansa suomalainen. He ovat asettuneet aloilleen ja sopeutuneet. Sen sijaan en tunne yhtäkään senegalilaista tai gambialaista, joka eläisi näin. En haluaisi uskoa, että asia on niin, mutta monta vuotta tilannetta seuranneena on myönnettävä, että totta se on. Tänne eksyneet gambialaiset ja senegalilaiset ovat ihan oma kastinsa. Aivan kummaa porukkaa jopa näin moku-suhteessa elävän silmin katsottuna.

        Nämä kommenttini johtuvat siis omista havainnoistani, enkä väitä niiden olevan mikään absoluuttinen totuus. Ehkä on vain sattumaa, etten näiden vuosien aikana ole muunlaisiin tyyppeihin törmännyt, eikä miehenikään ole toisenlaista kuvaa 30 elinvuotensa aikana onnistunut muodostamaan. Sattumaa ehkä, mutta todennäköisesti ei ole. Ja sanottava on vielä sekin, etteivät muut afrikkalaisetkaan ole mitään pyhimyksiä ja kaikenlaista viipottajaa löytyy joka kansalaisuudesta. Kuitenkin tunnen useita onnellisia, pitkään yhdessä vaimonsa/miehensä ja perheensä kanssa pysyneitä afrikkalaisia miehiä ja naisia, sekä tietenkin monia kunnollisia ja fiksuja sinkkuja, ja heistä kukaan ei ole gambialainen tai senegalilainen. Jostain se kyllä kertoo.

        Sissi ei enää uskalla kirjoittaa oikealla nimellään!! :-D Olisit jättänyt pois nuo älyttömät löpinät miten nigerialaiset ovat oikein erityisen kunnollisia ihmisiä, niin olisi voinut mennä vielä läpi. "erittäin vaikea saada nigerialaista miestä itselleen", ihan kuin olisi joku voitto "saada" itselleen joku loisäijä Nigeriasta!! :-D


      • Excuse me?
        Ei oo totta... :-D kirjoitti:

        Sissi ei enää uskalla kirjoittaa oikealla nimellään!! :-D Olisit jättänyt pois nuo älyttömät löpinät miten nigerialaiset ovat oikein erityisen kunnollisia ihmisiä, niin olisi voinut mennä vielä läpi. "erittäin vaikea saada nigerialaista miestä itselleen", ihan kuin olisi joku voitto "saada" itselleen joku loisäijä Nigeriasta!! :-D

        ??? En oikein tajunnut tuota sissi-viittausta. Täällä on siis joku kirjoittaja, jonka nimi on Sissi vai oliko tuo sissiksi nimittely joku ironinen viittaus rohkeuteen? En kirjoita "omalla nimellä", kun en ole sellaista rekisteröinyt. Onko se niin kamalaa?

        En sanonut, että nigerialaiset, ja avomieheni muuten ei ole nigerialainen, olisivat jotenkin erityisen kunnollista porukkaa. Monet ovat täysiä paskiaisia, mutta niin ovat monet suomalaisetkin. Totesin vain, että kaikissa muissa tuntemissani afrikkalaisissa on näitä hyviäkin tyyppejä, mutta gambialaisissa ja senegalilaisissa ei ole.

        Ei tietenkään ole mikään "voitto" saada loisäijää vaikka olisi mistä maasta, tyhmäkö olet? Sinulle voittona voidaan pitää jo pelkästään sitä, että satut osumaan oikeille näppäimille, kun noita räpellyksiäsi tänne lähettelet. Toisille meistä sen sijaan oikean parisuhteen löytäminen on ihan realistinen tavoite, "saa" sen elämänsä miehen sitten Beninistä tai Porvoosta. Minä ainakin koen sen suurena voittona, että olen löytänyt elämänkumppanin, jonka kanssa oikeasti tiedän haluavani mennä naimisiin joskus ja viettää loppuelämäni yhdessä. Läheskään kaikki eivät siihen pysty, eivätkä varsinkaan silloin, jos ovat niin rajoittuneita kuin sinä.


      • Anonyymi
        Excuse me? kirjoitti:

        "Jos etsit aitoa rakkautta niin kannattaa varmasti unohtaa afrikkalaiset miehet."

        Hyvin sanottu, pointsit himaan! Jos sinulla on kokemuksia gambialaisista miehistä, varmaankin tiedät, että Gambia ei ole yhtä kuin koko Afrikka.

        En tiedä gambialaisista omassa maassaan enkä siis heitä lähde tuomitsemaan, mutta Suomessa asuvat gambialaiset ovat Suomen afrikkalaisten pohjasakkaa - kouluttamattomia, sivistymättömiä, kielitaidottomia, usein jopa lukutaidottomia. Tämä on afrikkalaisten piirissä tunnettu tosiasia. Naisen, jonka tiedetään henganneen gambialaisten kanssa, on erittäin vaikea saada itselleen esim. nigerialaista miestä oikeaan suhteeseen, koska häntä ei enää oteta tosissaan. Puhun nyt siis sellaisista nigerialaisista tai muista afrikkalaisista, jotka ovat kunnon ihmisiä ja etsivät aitoa parisuhdetta.

        Pitkään länsi-afrikkalaisen (ei gamb./seneg.) kanssa avoliitossa eläneenä tunnen ja tiedän pääkaupunkiseudun afrikkalaisista yhtä ja toista ja täytyy sanoa, että yhteenkään Suomen gambialaiseen en koskisi pitkällä tikullaan. Kriminaaleja kamaveikkoja ja naistennaurattajia ovat kaikki ne, jotka tunnen. Sovinistisia, väkivaltaisia ja vastuuttomia perhesuhteissaan ja heidän kanssaan hengaavat naiset ovat juuri näitä tyhjäpää-pissaliisoja, joista täällä hehkutetaan.

        Pyysin miestäni antamaan nopean kommentin näiden kahden kansalaisuuden edustajista ja hän alkoi nauraa: "Kyllä sinä tiedät, mitä mieltä minä niistä olen! Sano, etteivät ota elämää tosissaan, haluavat vain hillua elämän läpi tekemättä yhtään mitään ja käyttää ihmisiä hyväkseen. 90 prosenttia niistä ei ole koskaan täällä ollut missään töissä ja kaikilla on lapsia ja exiä pitkin poikin Suomea." Että näin.

        Senegalilaisia en tunne niin montaa, mutta heistä olen saanut samoja "viboja" ja kuullut aivan samanlaisia kommentteja. Useilla esim. ghanalaisilla ja nigerialaisilla on normaali elämä täällä Suomessa - perhe, koulutus, työ, koti - ja he elävät arkeaan lähes kuten kuka tahansa suomalainen. He ovat asettuneet aloilleen ja sopeutuneet. Sen sijaan en tunne yhtäkään senegalilaista tai gambialaista, joka eläisi näin. En haluaisi uskoa, että asia on niin, mutta monta vuotta tilannetta seuranneena on myönnettävä, että totta se on. Tänne eksyneet gambialaiset ja senegalilaiset ovat ihan oma kastinsa. Aivan kummaa porukkaa jopa näin moku-suhteessa elävän silmin katsottuna.

        Nämä kommenttini johtuvat siis omista havainnoistani, enkä väitä niiden olevan mikään absoluuttinen totuus. Ehkä on vain sattumaa, etten näiden vuosien aikana ole muunlaisiin tyyppeihin törmännyt, eikä miehenikään ole toisenlaista kuvaa 30 elinvuotensa aikana onnistunut muodostamaan. Sattumaa ehkä, mutta todennäköisesti ei ole. Ja sanottava on vielä sekin, etteivät muut afrikkalaisetkaan ole mitään pyhimyksiä ja kaikenlaista viipottajaa löytyy joka kansalaisuudesta. Kuitenkin tunnen useita onnellisia, pitkään yhdessä vaimonsa/miehensä ja perheensä kanssa pysyneitä afrikkalaisia miehiä ja naisia, sekä tietenkin monia kunnollisia ja fiksuja sinkkuja, ja heistä kukaan ei ole gambialainen tai senegalilainen. Jostain se kyllä kertoo.

        Et halunnut uskoa niin mutta taitaa se olla niin sivusta seuranneena


    • winona

      Olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä on jonkin verran gambialaisia tuttuja. Kohtaamisistamme heidän kanssaan tulee näin äkkiseltään mieleen kaksi hyvin kuvaavaa esimerkkiä:

      1) Mieheni joutui heittämään erään gambialaisen tuttunsa meiltä ulos ja kieltämään tulemasta enää koskaan, koska mies käyttäytyi minua kohtaan niin sovinistisesti ja alentuvasti, etten voinut uskoa korviani. Minun olisi omassa kodissani pitänyt istua kiltisti hiljaa ja palvoa miestä, joka jauhoi täyttä potaskaa ja käyttäytyi huonosti. Hän ei edes käyttänyt minusta omaa nimeäni, vaan kutsui minua koko ajan termillä "nainen" ("Hey, you woman!"). Jälkeenpäin kuulimme, kuinka mies ympäriinsä levitteli juttuja "kauheasta akasta", jonka ---- on mennyt naimaan. Olen kuulemma noitunut mieheni jotenkin. Ja meillä oli hauskaa :-)

      2)Olimme yhdessä mieheni kanssa ulkona ja samassa baarissa oli myös eräs toinen gambialainen tuttumme. Kävi sitten niin, että joku tuli kysymään mieheltäni saisiko hän ryöstää minut tanssilattialle. Mieheni tähän tokaisi tietenkin, että "Älä nyt minulta kysy, vaan vaimoltani. Hän osaa ihan itse päättää." Kieltäydyin kunniasta ja mies poistui. Tilanne olisi ollut siinä, jos ei tämä tuttu gambialainen olisi hyökännyt mieheni kimppuun ja alkanut syytellä häntä siitä, ettei hän arvosta vaimoaan, kun ei suuttunut tanssiinhakijalle ja kieltänyt minua menemästä tanssimaan. Hänen olisi siis pitänyt pistää tappelu pystyyn, koska joku julkesi pyytää minua tanssimaan. Me ajattelemme mieheni kanssa, että tuollaisissa tilanteissa on parempi, että minä itse kieltäydyn, koska ei siitä voi kukaan mies suuttua. Siitä sen sijaan joku juntti voi saada aiheen tappeluun, jos mies kieltää minua menemästä tai kieltää jotain miestä minulle puhumasta. Loogista, eikö niin? Kyllä kai, mutta ei tämän gambialaisen mielestä. Pahemman laatuista sovinismia minun mielestäni. Mies siis kohteli minua huonosti, kun ei määräillyt minua. Hohhoijaa.

    • tilastoista

      Senegalista en tiedä mutta käsittääkseni Gambia on niitä Afrikan maita joissa AIDS on oikea kansantauti. Käsittääkseni lähes puolella aikuisista on HIV virus. On kyllä melkoista leikkimistä hengellään jos noiden kanssa pitää seukata.

      • ...

        on muuten masennus. kärsitkö sinä kenties siitä vai miksi sinun pitää yrittää tallata maan rakoon jokainen keskustelija joka on kanssasi eri mieltä?


      • janina
        ... kirjoitti:

        on muuten masennus. kärsitkö sinä kenties siitä vai miksi sinun pitää yrittää tallata maan rakoon jokainen keskustelija joka on kanssasi eri mieltä?

        Tiedätkö, että sussa on yksi aika paha puute keskustelijana. Muutat puheenaihetta sitä mukaa, kun joku puhuu sinut pussiin.


      • angie

        Ei kannata omia uskomuksiaan tänne kirjoitella Hivistä.. voi esimerkiksi tutustua tilastoihin.


      • ööö...

        se on Sambia...


      • tosissaanko?
        ööö... kirjoitti:

        se on Sambia...

        vai on Gambia nyt Sambia? :)

        mitä aineita käytät?


    • likka

      Vielä siitä taika-uskoisuudesta. Monet Gambialaiset uskovat pahoihin voimiin (esim. noitiin) Pöllöt ovat hävinneet Gambiasta lähes kokonaan, koska taika-uskoiset ihmiset tappavat näitä. Pöllöä pidetään pahan vertauskuvana ja paikalliset uskovat noitien osaavan muuntautua pällöiksi.

      Muut lemmikki-eläimet paitsi mustat kissat eivät ole kovin kovassa kurssissa Gambiassa. Ne ovat haluttua tavaraa, koska ihmiset uskovat näiden nahan suojaavan heitä yliluonnollisilta voimilta. Normaalisti joitain vuosia lemmikkinä pidetty musta kissa aina tapetaan ja sen nahka säästetään ja pingotetaan puukehykseen.

      Olen oppinut tämän kaiken Gambialaiselta nettituttavaltani. En pitänyt häntä aluksi taika-uskoisena, koska hän ei uskonut edellämainittuihin juttuihin. Yllätyin todella paljon kun hän sanoi minulle ettei naisi koskaan sinisilmäistä naista. Silmien sininen väri kuvastaa hänestä jotain uhkaavaa. En saanut kunnon selitystä asiaan joten turha siitä on kai enempää kertoa. Kyseinen mies ei tohtisi istua yksin samassa huoneessa sinisilmäisen naisen kanssa :D

      Kuulostaa hullulta.. eikö?

    • hmmmmmmm

      Hyvä kysymys.
      Minäkin olen ajatellut, mutta tansanialaista naista. Tai ei sentään.

      Intialainen ei olisi niin tumma.
      Ja olisi hoikka ja upea ryhtinen.
      hmmmmmm...

      onko kellään kokemuksia?

      Tai sitten koira?..... ne ei eläisi niin kauan...
      hmmmmm täytyy vielä miettiä....

      VOI JUMALAUTA TEITÄ SUOMIAKKOJA, KUN
      OLETTE IDIOOTTEJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Annalie

        Anteeksi vaan..mielenkiintoista lukea tämäkin viesti ketju:)) Kyllä siellä pikkuaivoissa näyttää pyörivän kummallisia ajatuksia ja päätelmiä. Missä kohden viestäni lukee, että etsin gambialaista tai senegalilaista miestä?? Kiitos asiallisista vastauksista.


      • kaa??

        Ois kyllä kivaa tietää miksi naiset on niin vauhkoina mustiin miehiin. Itse olen tavallinen suomalainen mies, enkä ole koskaan tuntenut vetoa mustiin naisiin.


      • sivistynyt
        kaa?? kirjoitti:

        Ois kyllä kivaa tietää miksi naiset on niin vauhkoina mustiin miehiin. Itse olen tavallinen suomalainen mies, enkä ole koskaan tuntenut vetoa mustiin naisiin.

        Etkö ole huomannut mitä primitiivisempi mies on,
        sitä suurempi muna.
        Jos miehellä on pääajatus vain suvunjatkaminen,
        juurien keräys, niin heppi on iso.

        Ja naiset luulee että koolla on väliä.
        Hehehehehehehhehehehhehehehehe

        Ootteko koskaan ostaneet hanskoja, naiset?
        Ei pientä kättä voi tunkea isoon hanskaan.
        Se vain ei toimi.

        :)


      • minä
        sivistynyt kirjoitti:

        Etkö ole huomannut mitä primitiivisempi mies on,
        sitä suurempi muna.
        Jos miehellä on pääajatus vain suvunjatkaminen,
        juurien keräys, niin heppi on iso.

        Ja naiset luulee että koolla on väliä.
        Hehehehehehehhehehehhehehehehe

        Ootteko koskaan ostaneet hanskoja, naiset?
        Ei pientä kättä voi tunkea isoon hanskaan.
        Se vain ei toimi.

        :)

        Miksei pientä kättä voi tunkea isoon hanskaan? Hyvinhän se sinne mahtuu!! vaikeempaa se toisin päin on :)


    • minnie

      Sen verran tiedän, että ystävättäreni (50v) tutustui 29v. gambialaiseen ja poika palvoi häntä kuin kuningatarta. Harva se päivä tuli rakkauskirjeitä, rakkaustextareita ja naimisiinkin mentiin. Rakkaus kesti tasan sen, että poika sai oleskeluluvan ja silloin jo kävi ilmi, että hänellä oli 3 rakastajatarta. Että sillai...eipä kovasti käy kateeksi...

      • musta, hyvä juttut

        hehehehhehehhehehehehheheheh

        :)



        ehhehehehehehhehehehehhehe




        musta , tää oli hyvä juttu


    • sira

      Minun tähän astisen elämäni suurin rakkaus on ollut gambialainen mies. Tunsimme pitkään jo ennen kuin mitään sen enempää välillemme tulikaan. Jätin suomalaisen poikaystäväni hänen takiaan ja olin onnellinen. En katsonut järjellä asioita vaan sydämellä, ja jouduin pettymään gambialaiseen rakkauteeni, monta kertaa mutta annoin aina anteeksi, siis toiset naiset.
      Hän oli minua paljon vanhempi ja lapsiakin hänellä on kaksi. Lopulta en enää jaksanut sitä soutamista ja huopaamista ja lopetin suhteemme. Hän halusi minut takaisin kauan mutta en enää mennyt, halusin jotakin enemmän. En suostunut miksikään madonnaksi jalustalle, sillä aikaa kun hän iski baareissa naisia. Hänessä en ihastunut väriin tai kansalaisuuteen vaan sydämelliseen, ihmiseen, ja rakastavaan isään mikä hän hyvinä hetkinä oli. Ikinä en myöskään pelännyt hänen kanssaan, että hän löisi tai mitään sellaista, jota olen joutunut suomalaisen miehen taholta kestämään.
      Tästä on aikaa jo vuosia ja nykyään olemme ihan hyvissä väleissä jo yhteisten tuttujemmekin takia.Tiedän myös että hän auttaa minua tarvittaessa jos apua tarvitsen, ikinä hän ei ole myöskään taloudellisesti minua käyttänyt hyväksi.
      Ystäväpiirini on ollut aina varsin kansainvälinen ja gambialaisiakin tunnen moneen lähtöön niin hyvässä kuin pahassa. Tuntemani gambialaiset hyvät miehet ovat suojelevia ja pitävät huolen omistaan. Naiset taas ovat vieraanvaraisia, iloisia ja minut on aina otettu siskoksi joukkoon. Toisaalta tiedän myös näitä vastuuttomia luusereita, joiden pään "helppo" elämä Suomessa on sekoittanut.
      Tämä oli vain minun tarinani mutta en usko että kenenkään hyvyys tai pahuus ole verrannollinen syntyperän kanssa.

      • Anonyymi

        Itse pitkään ulkomailla eläneenä naisena afrikkalaisen miehen kanssa en ole seurustellut, mutta paras ystävättäreni on ghanalainen ja lapsemme ovat parhaat ystävykset. Voin vain todeta, että ystävättäreni on maailmaan lojaalisin ihminen, ja kääntää kyllä jokaisen kiven, jos tarvitsen apua. Olemme tunteneet jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      On aika paljon kokemuksia, tulee yleensä biletettyä heidän kanssa, jos oon tyttyöporukalla liikkeellä. Jos mies on mukana, niin sit ei. Ovat todella hauskaa seuraa, kohteliaita ja mukavia.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      433
      3130
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2512
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      370
      2359
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe