Aknen tuoma PUNOITUS kasvoilla

Onko jollain omakohtaista kokemusta / tietoa, miten saisi aknen tuoman punoituksen pois kasvoista? Itse sairastuin akneen kuudennella luokalla ja vasta nyt e-pillereiden käytön myötä olen saanut näppyjen määrän vähenemään. Vihdoinkin ihoni olisi sellainen, että voisin kulkea ulkona ilman meikkivoiteita, mutta punoitus ei anna periksi. Posket, nenän seutu, leuka ja otsa "hehkuvat" punaisina. Aamulla herätessä iho näyttää kivalta, mutta verenkierron vilkastuttua punoitus nousee kasvoille...
Kertokaa, jos teillä on epäilyjä mistä se voisi johtua ja miten sen saisi pois...
1753
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ihosi saattaa olla hyvin ohut, mutta on nuorempana rasvoittunut herkästi ja kerännyt epäpuhtauksia talinerityksestä.

Löydät vinkkejä ihon hoitoon myös paljon internetistä esim. apteekkien kotisivuilta. Sinun on vain tunnistettava ihosi. Onko se kuiva, helposti rasvoittuva vai...?

Apteekista on myös saatavilla monia ihon normaalihoitoon tarvittavia hoitoaineita (myös eri liikkeistä saa, mutta apteekin tuotteet on paremmin testattu) joilla voi parantaa ihon laatua. Ihoa ei kannattaa mahollisimman vähän ja valita miedot ja sopivat hoidot. sebamed on yksi tuote merkki joka soveltuu monelle iholle ja sillä voidaan vahvistaa ihon laatua. Keramideja (ihon omia kosteusgeenejä) sisältävät rasvat ja voiteet ovat hyviä jotka eheyttävät ihoa erilaisten rasitusten jälkeen ja tekevät ihosta paksumman. Näistä esimerkkinä oli muistaakseni Ceralin... muitakin merkkejä on olemassa ja niitä voi ihan apteekkarilta kysyä. Ihan kuukauden päivittäisellä hoidolla saa jo ihmeitä aikaan... ja mikäli alkaa käyttämään jotain tiettyä mikä sopii omalle iholle päivittäin saa aikaan vielä enemmän.

Oikeella hoidolla saat myös verenkiertoa hillittyä ja punoituksesi vähenee.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Punastelija kirjoitti:

Onko jollain omakohtaista kokemusta / tietoa, miten saisi aknen tuoman punoituksen pois kasvoista? Itse sairastuin akneen kuudennella luokalla ja vasta nyt e-pillereiden käytön myötä olen saanut näppyjen määrän vähenemään. Vihdoinkin ihoni olisi sellainen, että voisin kulkea ulkona ilman meikkivoiteita, mutta punoitus ei anna periksi. Posket, nenän seutu, leuka ja otsa "hehkuvat" punaisina. Aamulla herätessä iho näyttää kivalta, mutta verenkierron vilkastuttua punoitus nousee kasvoille...
Kertokaa, jos teillä on epäilyjä mistä se voisi johtua ja miten sen saisi pois...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu