Eroaminen....

esqe

avokista on niin vaikeaa, miten te muut olette eronneet, kun toinen ei halua lähteä.
Pitäisikö perua koko juttu.

13

1298

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_hetkauta_minua

      siitä vaan. oma on päätöksesi.

    • vaihtoehtokin_on

      Miksi juuri sen toisen pitäisi lähteä, miksi et lähde itse?

      • sivustaarvuuttelua

        Tietysti siksi, että asunto on hänen.


    • 1säpappa

      Meillä nainen sai lähteä saman tien ku kerto et hänellä on toinen.
      Eroa tosin hidasti vähän se et yhteinen lapsi oli vasta puolen vuoden vanha, mut sanoin et mun kans samassa sängyssä hän ei mielellään siitä päivästä lähtien nuku. Tuli sit aamulla viis minuuttia ennen ku lähdin duuniin, ja lähti taas miehelään viis minsaa sen jälkeen ku olin päässy töistä kotiin. Tätä jatku puol vuotta ennenku hän sai oman asunnon ja muutti sinne kokonaan. (lapsen kans alko sit vuoroviikot)

      Jollei ois lasta ollu, niin ois saanu lähtee samantien kokonaan.

      • 1säpappa

        Vois tähän lisätä senkin, et talo oli yhteinen. Lähes täyttä velkaa.
        Sen sumplimiseenkin meni tietty oma aikansa, mut mä lunastin talon ja velan.

        Onneks oltiin eron jälkeenkin puheväleissä, vaikka tietysti välit oli vähän kireät. Etenkin tietenkin mulla, petetyllä ja jätetyllä. Mut siit pääs ohi.
        Vaikeinta oli se, et yhtäkkiä lapsi ei asunutkaan aina kotonaan. Ja sekin et isosiskonsa (joka siis ei ollut mun lapseni) kävi vain joka toinen viikonloppu.

        Erot ovat suhtautumiskysymys jos kyse on vain aikuisista. Vaikeaa on joutua eroon jälkikasvusta, ja varmasti se on vaikeaa myös lapsille.


    • Rautalankaa

      Tuttu tilanne. Mies asui luonani 10 v. , vaikka jätin hänet säännöllisesti n. 3 krt vuodessa. Ja vaikka kuinka väänsin rautalankaa, niin mies otti koiranpentu ilmeen ja oli hiljaa. Ei vaan lähtenyt ja aina sitten jotenkin lamaannuin siihen. Varmaankin siksi, että olen rauhaa rakastava ja ristiriitojen käsittely uuvuttaa minut nopeasti. En jaksa riidellä.

      Mies huomasi kai tämän ja uskon että tykkäsikin minusta. Jälkikäteen ikeämielisesti olen ajatellut, että ehkä asiaan vaikutti sekin, että asui luonani osallistumatta mitenkään asumiskuluihin, jotka ovat kuitenkin 1300 eur/kk. Asumiskulujen jakamisesta puhuinkin, mutta mies vaikeni ja/tai koki vääräksi sen, että hänenkin tulisi osallistua (WTF???)

      Etsin välissä jo uutta taloa, johon voisin muuttaa yksin. Lopulta kuitenkin ratkaisin asian niin, että avioiduin hänen kanssaan ja hain sitten eroa. Avioerohakemuksen kautta sain eron viralliseksi ja maistraatista pakkomuuton miehelle. Hankalasti meni, mutta toimi lopulta.

      • Lellu_567

        Avioitumisen sijaan tuossa olisi kannattanut hakea ex:lle häätö yhteiselämän loppumisen takia. Olisi mennyt helpommin..


      • 1säpappa

        Toi oli kyllä erikoisin ikinä kuulemani syy naimisiinmenolle. Mennä nyt naimisiin, että saisi eron.


      • Anonyymi

        Niin kauan miehet roikkuu,kun saavat hyötyä naisesta. Pistät vaa suorat sanat,ettet elätä. Minun ex lainas rahaa ja koitti muuta hyötyä. Kun huomas,ettei enää pysty hyödyntää,jätti rauhaan.


    • menneisyyteen_ei

      Minulle eroominen otti koville ja ottaa edelleen. Erosta tosin on niin vähä aikaa, mutta paluuta takaisin ei ole.
      Suhde oli myrskyisä rakastin kuitenkin toista paljon.

    • erotkaa

      omasta erostani on kulunut noin 5v elin avoliitossa 18v.nyt näin jälkikäteen voin sanoa ettei kannata jäädä roikkumaan suhteeseen jos ette ole onnellisia. mitä kauemmin vatvotte ja elätte huonossa parisuhteessa tulee siitä vaan isompi jälki pyykki. ja aiheuttaa isommat arvet. mitä nopeammin eroatte ei kerkee sitä lika pyykkiäkään kertymään ja erosta toipuu nopeamminkin kun ei ole vuosien likapyykkejä pestävänä. itse en ole enkä varmaan koskaan eheydykkään kokonaan erostamme mutta lapseni ovat onnellisempia ja ehyempiä ja elämämme seesteisempää.ja exsäänkin välit paremmat kuin koskaan.

    • vhjbbk

      Ei sitä eroomista laiteta toisen kontolle, että itselle se olsi helpompaa.
      Kun olet itse eron kannalla niin minusta sinun pitää tehdä se ero.
      Tuskin se toinen haluaa suhteesta lähteä, jos ei halua erota.

      Vähän tulee fliilis, että yrität päästä itse mahdollisen helpolla tavalla eroon toisesta, ettei vain tarvitse itse vaivautua mihinkään

    • Anonyymi

      Nykyää pysyn sinkkuna.Helpompaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe