Puhelinhaastattelu, miten niihin tottuu?

Pällli

Kannattaako mun enää edes hakea paikkoihin, joissa tiedän käytettävän puhelinhaastattelua esikarsinnassa? Olen niissä niin mahdottoman huono, että optimismi vaihtuu häpeään.

Viimeksi luulin oppineeni läksyni ja olin tehnyt jopa muistiinpanot valmiiksi. Mutta haastattelu tuli aivan yllättäen, enkä kehdannut kieltäytyä. Keskustelin mukavia ja vastailin ympäripyöreitä. Harmi vaan, etten edes muistanut, mitä tarkalleen olin hakemassa. Vaikka todella halusin sen paikan.

Mulla on monia hakuja samaan aikaan. Pitäisikö opetella aina vastaukset valmiiksi, liimata työpaikkailmoitukset seinälle ja lukea tehdyt hakemukset vähintään joka ilta? Ja toistaa tämä koko sen 1-2 viikon ajan, kun soitto ehkä tulee tai ehkä ei?

Onko parempi jos seuraavalla kerralla juksaan olevani kaupassa ja palaavani paremmalla ajalla? Vai menetänkö siten spontaaniuspisteitä?

Kokemuksia, ajatuksia...

2

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkicx

      Pidä pieni muistivihko mukana, jossa muistiinpanot mukana. Työnantajat tykkää "kävelevistä toimistoissa". Tietenkin olisi myös, että hakisit Sinua kiinnostaviin töihin. Sitähän siinä mitataan. Motivaatiota.

    • perus_juttu

      Sormi valmiina kiskaisemaan puhelimesta akku irti. Sitten vaan valittaa verkon huonoa toimintaa kun soittaa 5min päästä takaisin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe