Puhelinhaastattelu, miten niihin tottuu?

Pällli

Kannattaako mun enää edes hakea paikkoihin, joissa tiedän käytettävän puhelinhaastattelua esikarsinnassa? Olen niissä niin mahdottoman huono, että optimismi vaihtuu häpeään.

Viimeksi luulin oppineeni läksyni ja olin tehnyt jopa muistiinpanot valmiiksi. Mutta haastattelu tuli aivan yllättäen, enkä kehdannut kieltäytyä. Keskustelin mukavia ja vastailin ympäripyöreitä. Harmi vaan, etten edes muistanut, mitä tarkalleen olin hakemassa. Vaikka todella halusin sen paikan.

Mulla on monia hakuja samaan aikaan. Pitäisikö opetella aina vastaukset valmiiksi, liimata työpaikkailmoitukset seinälle ja lukea tehdyt hakemukset vähintään joka ilta? Ja toistaa tämä koko sen 1-2 viikon ajan, kun soitto ehkä tulee tai ehkä ei?

Onko parempi jos seuraavalla kerralla juksaan olevani kaupassa ja palaavani paremmalla ajalla? Vai menetänkö siten spontaaniuspisteitä?

Kokemuksia, ajatuksia...

2

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkicx

Pidä pieni muistivihko mukana, jossa muistiinpanot mukana. Työnantajat tykkää "kävelevistä toimistoissa". Tietenkin olisi myös, että hakisit Sinua kiinnostaviin töihin. Sitähän siinä mitataan. Motivaatiota.

• perus_juttu

Sormi valmiina kiskaisemaan puhelimesta akku irti. Sitten vaan valittaa verkon huonoa toimintaa kun soittaa 5min päästä takaisin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4099
    2. 61
      3359
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      164
      3063
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3024
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2509
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2326
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      187
      2038
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2024
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      65
      1982
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe