Kauppojen vialliset CD-levyt!!

Jari

Nämä seuraavat levyt ovat viallisia eivätkä toimi edes kaikissa DVD-soittimissa. Näitä myyvät mm. Anttilat ja Citymarketit.

Shakira - Laundry Service (Sony/Epic)
Natalia Imbruglia - White lilies Island (BMG)
Westlife - World of our own (BMG)
Gregorian - Master of chants II (Edel)

Näistä voi laittaa palautetta
http://www.sonymusic.fi
Epicin markkinointipäällikkö Mikko Hultman
[email protected]

http://www.bmg.fi
BMG:n markkinointipäällikkö Kimmo Valtanen
[email protected]

Sekä
http://www.edel.se

He ovat tästä vastuussa. Jos olette jo ehtineet ostaa näitä, niin palauttakaa takaisin kauppaan.

t. Jari



Nelosen uutiset 24.1.2002

Suojaus tekee CD-levyihin vikoja

Lisääntynyt CD-levyjen kotikopiointi on avannut markkinat erilaisille kopioinninestojärjestelmille. Niiden käyttö yleistyy levy-yhtiöiden mukaan tänä vuonna selvästi. Ongelmana on se, että nämä suojatut CD-levyt eivät aina toimi kotona. Erityisesti tietokoneiden CD-rom-asemat ja uudet DVD-soittimet kieltäytyvät pyörittämästä levyä.

Levyissä tai myyntihyllyssä pitäisikin olla suomenkielellä ilmoitus siitä, että levy ei toimi kaikissa soittimissa. Nyt ilmoituksia ei löydy kuin englanniksi tai saksaksi pienellä präntättynä. Kuluttaja-asiamiehen kanta asiaan on selkeä.

- Kuluttaja on oikeus odottaa, että hänen ostama CD-levy toimii kaikissa laitteissa. Jos jokin uutuustuote ei toimikaan, niin myyjän velvollisuus on tästä kertoa, toteaa kuluttaja-asiamies Erik Mickwitz.

Kopioinninesto aiheuttaa myös sen, että laillista kopiota omaan käyttöön ei voi tehdä. Suojattujen levyjen sanotaan olevan myös heikompilaatuisia, eivätkä kestä käyttöä yhtä hyvin kuin normaalit levyt.

Ääni- ja kuvatallennetuottajien toiminnanjohtaja Arto Alaspää on toista mieltä. Hänen mukaansa suojauksen ei pitäisi haitata sisällön kuunneltavuutta eikä muutakaan lailliseksi tarkoitettua käyttöä.

Mikäli levy ei toimi kodin kaikissa cd-pyörittimissä tai autosoittimessa, eikä siitä ole ilmoitettu etukäteen, levy voidaan palauttaa kauppaan. Kyseessä on virheellinen tuote.

- Jos levy ei toimi kaikissa soittimissa, niin kyseessä on vika. Tuolloin kuluttajalla on oikeus vaihtaa se toimivaan tuotteeseen, vahvistaa Mickwitz. NELONEN

2

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss Wire

      Ainakin Manic street preachersin Louder than War DVD:stä on sadellut valituksia, mutta mitä minä olen kuullut, niin niitä ei ole otettu vastaan liikkeissä tai itse...öhöm taisiko olla "sonylla"

    • Anonyymi

      minä ostin Mahlerin 8. sinfonia levyn. Valmistajaksi tai julkaisijaksi on ilmoitettu Warner Classic. Koko levy on täynnä ajoitusvirheitä. Musiikki loppuu ennen kuin koneen laskuri menisi nollaan. Tiedän, että en saa korvausta mistään, olisi kuitenkin lohduttavaa jos olisi olemassa oikea postiosoite, jonne oikeutettua valitusta voisi lähettää. Olisin kiitollinen auttavasta vastauksesta. Terveisin Lorand Szigethy Tuusula.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe