Moi! Monesti kuulee, että sinkkuna pitkään olleilla on vaan rima liian korkealla. Itsellä rima menee siinä, että kumppanin pitää ulkoisesti miellyttää eli sytyttää himot ja luonteen pitää olla hyvä.
Oon tässä miettinyt, että jos noista laskisi rimaa, eli leikittelen ajatuksella, että ottaisin kumppaniksi ihmisen, joka ei ulkoisesti viehätä eli toisin sanoen ei kiinnosta seksuaalisesti, niin mitä se suhde silloin pitäisi sisällään?
Täytyy sanoa, että itse en pystyisi moiseen. Pelkkä ajatuskin siitä, että pitäisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka ei ulkoisesti sytytä, saa mut tuntemaan ahdistusta.
Olenko siis poikkeava? Pystyttekö te muut syttymään seksuaalisesti ihmisestä, joka teitä ei ulkoisesti miellytä?
Pitäisikö kumppaniksi ottaa joku joka ei sytytä?
78
610
Vastaukset
- 121212121212
Et ole poikkeava vaan klooniarmeijan jäsen.
Luultavasti myös ulkonäköön liittyvät toiveet ovat tismalleen samat kuin muillakin naisilla.
En nyt viitsi luetella niitä tässä ettei tule syytteitä totuuksien latelemisesta.- Rose_91
Mä luulen, että meillä jokaisella on ns. minimitoiveet seurustelukumppanille. Vai seurustelisitko itse ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta sinua lainkaan? Enkä tässä tarkoita sitä, että ensitapaamisella pitäisi sytyttää vaan, että pidemmän tutustumisen jälkeenkään ei tule sellainen olo, että haluaisi olla yhdessä.
Eihän aloituksessa sanota, että kumppanin pitäisi olla täydellinen. - Ohi.meni.taas
Et vastannut aloittajan kysymykseen lainkaan.
- 121212121212
Rose_91 kirjoitti:
Mä luulen, että meillä jokaisella on ns. minimitoiveet seurustelukumppanille. Vai seurustelisitko itse ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta sinua lainkaan? Enkä tässä tarkoita sitä, että ensitapaamisella pitäisi sytyttää vaan, että pidemmän tutustumisen jälkeenkään ei tule sellainen olo, että haluaisi olla yhdessä.
Eihän aloituksessa sanota, että kumppanin pitäisi olla täydellinen.Ap juurikin tarkoitti ensinäkemältä sytyttävää miestä.
- Naisasialooser1
Niin tarkoitti ja sellainen mies sytyttää kaikki muutkin naiset, joiden joukosta löytyy paljon aloittajaa kauniimpia naisia, siksi hän ei sytyttävää miestä ole saanut eikä saa.
Aloittaja haluaa saman miehen minkä muutkin klooniarmeijan jäsenet haluavat, mutta hänen rahkeensa ei tähän riitä. Aloittajan pitäisi tyytyä tasoiseensa mieheen, eli lyhyeen, kaljuuntuneeseen, tihrusilmäiseen, mahakkaaseen, perunanenäiseen ja leuattomaan mieheen. Naisasialooser1 kirjoitti:
Niin tarkoitti ja sellainen mies sytyttää kaikki muutkin naiset, joiden joukosta löytyy paljon aloittajaa kauniimpia naisia, siksi hän ei sytyttävää miestä ole saanut eikä saa.
Aloittaja haluaa saman miehen minkä muutkin klooniarmeijan jäsenet haluavat, mutta hänen rahkeensa ei tähän riitä. Aloittajan pitäisi tyytyä tasoiseensa mieheen, eli lyhyeen, kaljuuntuneeseen, tihrusilmäiseen, mahakkaaseen, perunanenäiseen ja leuattomaan mieheen.Niin eikös sunkin pitäisi tyytyä vaan johonkin oman ikäiseesi ylipainoiseen naiseen:)
Mulla on oma oppi, pertismi. Sen perusajatus on "ota se joka sytyttää".
- HauskintaTänään
Hahahaa....! Virkistävän hauska setä mukana. Kaltaisiasi lisää, kiitos!
- ei.valinnanvaraa
Hyvähän sinun on sanoa että et pystyisi siihen koska olet nainen ja sulla on valinnanvaraa miehistä aivan helvetisti.
Mieti jos olisit mies ja sulla ei olisi valinnanvaraa, olisi eri ääni kellossa.
Minä tiedän että mun on otettava sellainen nainen joka ei täysin sytytä, ei ole vaihtoehtoa.
Keskustelunavaus tuo mieleen lausunnot "jos heillä ei ole leipää, syökööt leivoksia"- Kysyvä
Millä tavalla mulla juuri naisena on valinnan varaa? Lähtisitkö esittelemään niitä apajia, joihin viittaat? Itse olen etsinyt viimeiset 15 vuotta, mutta äärimmäisen harvoin kukaan sytyttää. Ja silloin kun sytyttää, niin itse en välttämättä sytytä. Himot ei siis kohtaa. Vai olisiko sulla tähän kenties jokin ratkaisu, esim. keino syttyä/kiinnostua seksuaalisesti niistä joista ei kiinnostu seksuaalisesti?
Onko normaalia, että osa miehistä aiheuttaa yhtä vähän seksuaalista vetovoimaa kuin vaikka kaverinaiset? - Naisasialooser1
Niin et itse sytytä niitä sytyttäviä miehiä koska et ole kaunis ja olet iäkäskin eli tasosi ei niihin miehiin riitä. Ne miehet saavat valita isosta naisjoukosta parhaat päältä.
Tuo, että äärimmäisen harvoin kukaan sytyttää, tarkoittaa vain sitä että sytyt vain top5% miehistä joita tosiaan on harvassa.
On täysin normaalia, että et kiinnostu tavallisista miehistä, joista kukaan muukaan nainen ei kiinnostu toistenne kopioita kun olette. - 2322
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Kyllä on. Kaikille on vaihtoehto olla myös yksin jos ei saatavilla olevat partnerit miellytä. Ehkä kysymys pitäisikin esittää niin päin, että mitä sellaista saatte irti epätyydyttävästä parisuhteesta kumppanin kanssa joka ei sytytä, että siihen on ehdoin tahdoin pakko päästä mieluummin kuin elää sinkkuna?
- ei.valinnanvaraa
2322 kirjoitti:
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Kyllä on. Kaikille on vaihtoehto olla myös yksin jos ei saatavilla olevat partnerit miellytä. Ehkä kysymys pitäisikin esittää niin päin, että mitä sellaista saatte irti epätyydyttävästä parisuhteesta kumppanin kanssa joka ei sytytä, että siihen on ehdoin tahdoin pakko päästä mieluummin kuin elää sinkkuna?
Itse olen ainakin parisuhdeihminen, saan elämästä paljon enemmän irti kun olen parisuhteessa.
Epätyydyttävänkin naisen kanssa ajan viettäminen yhdessä on paljon parempi ratkaisu kuin olla kokonaan yksin. Minun tulee suhteessa ollessani käytyä esim ulkomailla ja muissa sosiaalisissa tapahtumissa joissa ei yksin muuten tulisi käytyä.
Epätyydyttäväkin nainen pystyy tarjoamaan hyvää seuraa ja seksiä vaikka ei näyttäisi viehättävältä.
Itse en oikeastaan kaipaa kavereita, kaipaan naista parisuhdetta varten. ei.valinnanvaraa kirjoitti:
Itse olen ainakin parisuhdeihminen, saan elämästä paljon enemmän irti kun olen parisuhteessa.
Epätyydyttävänkin naisen kanssa ajan viettäminen yhdessä on paljon parempi ratkaisu kuin olla kokonaan yksin. Minun tulee suhteessa ollessani käytyä esim ulkomailla ja muissa sosiaalisissa tapahtumissa joissa ei yksin muuten tulisi käytyä.
Epätyydyttäväkin nainen pystyy tarjoamaan hyvää seuraa ja seksiä vaikka ei näyttäisi viehättävältä.
Itse en oikeastaan kaipaa kavereita, kaipaan naista parisuhdetta varten.Tämän täytyy olla pilaa...
- 2322
ei.valinnanvaraa kirjoitti:
Itse en oikeastaan kaipaa kavereita, kaipaan naista parisuhdetta varten.No, sitten meitä on kovin moneen junaan kyllä... Itse en moiseen pystyisi. Joskus kolmenkympin korvilla oli tyytymisyritys mukavan miehen kanssa jonka seurassa oli hauskaa ja rentoa mutta joka ei sytyttänyt. Yritys päättyi mielipahaan ja sen seikan toteamiseen, että mulle "ihan kivaan" tyytyminen ei ole mahdollista, en vaan yksinkertaisesti pysty siihen. Olisin vain tehnyt molempien elämästä helvettiä ja olisin katkeroitunut toiselle siitä ettei hän ole sellainen jota olisin voinut haluta ja aidosti seksuaalisesti rakastaa. Ehkä sulle sitten sinkkuelämä tuntuu vaihtoehdolta joka ei oikeasti ole mikään vaihtoehto, samalla tavalla kuin tuo tyytymissuhde mulle.
- miehet.toimikaa.näin
2322 kirjoitti:
No, sitten meitä on kovin moneen junaan kyllä... Itse en moiseen pystyisi. Joskus kolmenkympin korvilla oli tyytymisyritys mukavan miehen kanssa jonka seurassa oli hauskaa ja rentoa mutta joka ei sytyttänyt. Yritys päättyi mielipahaan ja sen seikan toteamiseen, että mulle "ihan kivaan" tyytyminen ei ole mahdollista, en vaan yksinkertaisesti pysty siihen. Olisin vain tehnyt molempien elämästä helvettiä ja olisin katkeroitunut toiselle siitä ettei hän ole sellainen jota olisin voinut haluta ja aidosti seksuaalisesti rakastaa. Ehkä sulle sitten sinkkuelämä tuntuu vaihtoehdolta joka ei oikeasti ole mikään vaihtoehto, samalla tavalla kuin tuo tyytymissuhde mulle.
Miehen olis pitänyt hakata sut henkihieveriin muutaman kerran ja käydä panemassa jokaista kaveriasi.
Sit olis ollut "sitä jotain" ja "kemiaa" sekä olisit kohottanut itsetuntoasi ja sosiaalista statustasi kun olisit nähnyt että mies kelpaa kavereillesikin. - Sairaidenkohtauspaikka
Kuten varmasti itsekin tiedät, tuollaiset impulsiiviset väkivallalla leikittelevät kommentit ovat merkki kommentoijan mielenterveysongelmista. Tällä palstalla on varmaan muutama eri henkilö, joilla on samantyylisiä mielenterveysongelmia ja tapa kommentoida naisia ja leikitellä väkivallalla naisia kohtaan.
Ihmisillä on paha olla ja sitten tällaiset palstat ovat sairaille varmasti sellainen paikka/väylä purkaa sisäisiä ristiriitoja ja agressioita esimerkiksi naisia halventavilla ja naisiin kohdistuvaa väkivaltaa pursuavilla kommenteilla.
- Palstalainaus
"se nainen jonka pillu ei kostu rumalle miehelle, tulisi keittää elävältä"
-NAL- - Kysyvä
Kysymys oli naisille ja miehille. Pystyykö miehet siis syttymään naisesta, jonka ulkonäkö ei sytytä vai onko kyse ihan yksilöllisistä eroista? Jos nimittäin itse olisin mies, en voi kuvitellakaan että syttyisin naisista joiden ulkonäkö ei miellytä.
- Jyyyyyh
Niin, ethän sinä naisena kykene käsittämään että mies pystyy rakastamaan naista siitäkin huolimatta että ulkonäkö ei ole välttämättä täydellinen. Naisen logiikka kun ei ole samanlainen.
- Kysyvä
Jyyyyyh kirjoitti:
Niin, ethän sinä naisena kykene käsittämään että mies pystyy rakastamaan naista siitäkin huolimatta että ulkonäkö ei ole välttämättä täydellinen. Naisen logiikka kun ei ole samanlainen.
Uskomatonta! Täytyy nostaa hattua teille miehille, että sytytte vaikkei kumppanin ulkonäkö miellytä. Mikä himonne sitten saa syttymään ellei ulkonäkö? Mitä ajattelette rai minne katsotte kun harrastatte seksiä ihmisen kanssa, jonka ulkonäkö etoo?
- Kysyvä
Jyyyyyh kirjoitti:
Ja rakkaudestahan en puhunut. Ihmisiä voi rakastaa ulkonäöstä huolimatta (kaverirakkaus, lähimmäisen rakkaus jne). Mutta seksuaalinen rakkaus eli rakastaminen ja himoitseminen eli parisuhteen kulmakivet ei itselläni ainakaan rakennu, ellei kumppanin ulkonäkö sytytä. Miehillekö naisen ulkonäöllä ei ole merkitystä? Aivan käsittämätöntä jos näin on! Wou olisi hienoa olla mies, voisi ottaa kenet tahansa ja kaikki maailman naiset olisi vaihtoehtoina! Kaikki kelpaisi! Oon miehet teille kade, täytyy sanoa! :D
- Tyyda
Kysyvä kirjoitti:
Ja rakkaudestahan en puhunut. Ihmisiä voi rakastaa ulkonäöstä huolimatta (kaverirakkaus, lähimmäisen rakkaus jne). Mutta seksuaalinen rakkaus eli rakastaminen ja himoitseminen eli parisuhteen kulmakivet ei itselläni ainakaan rakennu, ellei kumppanin ulkonäkö sytytä. Miehillekö naisen ulkonäöllä ei ole merkitystä? Aivan käsittämätöntä jos näin on! Wou olisi hienoa olla mies, voisi ottaa kenet tahansa ja kaikki maailman naiset olisi vaihtoehtoina! Kaikki kelpaisi! Oon miehet teille kade, täytyy sanoa! :D
On syytäkin olla kateellinen, sinä pinnallinen narsistihuora.
- Myönnäpinnallisuutesi
Tyyda kirjoitti:
On syytäkin olla kateellinen, sinä pinnallinen narsistihuora.
Osui ja upposi.
T. Pulla - 121212121212
Kysyvä kirjoitti:
Uskomatonta! Täytyy nostaa hattua teille miehille, että sytytte vaikkei kumppanin ulkonäkö miellytä. Mikä himonne sitten saa syttymään ellei ulkonäkö? Mitä ajattelette rai minne katsotte kun harrastatte seksiä ihmisen kanssa, jonka ulkonäkö etoo?
Ja vaihtoehdot on nuo kaksi?
Joko ulkonäkö sytyttää tai etoo?
Ei niin ettei ulkonäkö aiheuta heti räjähtäviä "kemioita" muttei edokaan...ja sitten tutustuessa mies alkaakin sytyttämään?
Pelkästään ulkonäöllisesti ani harva mies sytyttää naisia. Jos vaatimus on että miehen tulee sytyttää pelkän ulkonäön perusteella, niitä miehiä riittää ani harvoille naisille. ts. sinun on oltava nuori ja kaunis, tai muussa tapauksessa unelmamiestä ei ole eikä tule.
Ja todisteet:
http://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curve1.png
http://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curve.png - Palstan.Rumin.Mies
Kysyvä kirjoitti:
Kaava on hyvin yksinkertainen jos haluaisit sen ymmärtää mutta sinähän et halua. Rautalangasta kerran vielä:
Naisilla on valinnanvaraa valita. Siksi kun vaihtoehtoja on vaikkapa esim sadasta miehestä' valita paras niin te ette silloin tyydy mihinkään muuhun kuin siihen miesjoukon pieneen kärkikastiin. Näinollen voitte antaa lukemattomat määrät pakkeja rumille ja tavismiehille ja jos juuri sillä hetkellä muuta ei ole tarjolla niin odotatte että joku kärkikastista vapautuu ja silloin alat kilpailemaan tästä adoniksesta jos omat rahkeesi häneen riittää. Tiedät kyllä että siitä kilpailee myös kaikki muut naiset.
Suurimmalla osalla miehistä ei ole varaa valita kuin korkeintaan muutamasta ja rumalla ei edes senkään vertaa joten mies yleensä joutuu tyytymään edes johonkin joka näyttää vihreää valoa ulkonäöstä riippumatta. Siksi meidän rumien miesten keskuudessahan pyörii sanonta "se runkkaa joka valkkaa" kuvastaen hyvin näitä mahdollisuuksia.
Yhteenvetona sanoisin että näinollen miesten ja naisten parinvalinnasta ei voi missään kohdin puhua samassa asiayhteydessä.
Vai menetkö afrikan nälkäänäkevälle puhumaan savimajaan että miksi sulle ei kelpaa sisäfile, kaviaari, hanhenmaksa, sushi yms vaan vedät pelkkiä heinäsirkkoja sekä pienen kupin riisiä tai lumpeen juuria päivälliseksi. Ainiin ei tullu mieleen et sillä nälkäsellä ei ole rahaa eikä näinollen varaa valita mitä syö. - AvioATmies
Kysyvä kirjoitti:
Minua ei henkilökohtaisesti nappaa pätkääkään vaikka olet omassa elämäsi pinnallinen kauneudenpalvoja jolle kaikki miehet ovat välittömästi joko "sytyttäviä" tai sellaisia joiden "ulkonäkö etoo", mutta normaaleille ihmisille tässä välissä on aivan helvetisti variaatiota.
Ihmisestä voi myös oppia näkemään kauniita piirteitä ja muita ominaisuuksia jotka lisäävät sitä seksuaalistakin kiinnostusta. Itselleni on ainakin käynyt niin, että joitakin vaatimattomamman näköisiä naisia kohtaan on kiinnostus noussut, kun on huomannut miten hienoja ja kiinnostavia tyyppejä he ovat, ja taas sitten hyvännäköiset ovat välittömästi lakanneet kiinnostamasta ikävän oloisen persoonan takia. Toimiva henkilökohtainen kemia voi olla paljon tärkeämpi tekijä kun hurmaava ulkonäkö.
- ongelmaonjoratkaistu
Itseasiassa evoluutio on jo ratkaissut ongelman miesten puolesta. Miksi luulet joidenkin miesten vain kääntävän selkänsä orgasmin jälkeen?
Miehen ajatukset ennen orgasmia: "Juuri tuollaisen vanhan ja lihavan naisen paneminen on salainen fetissini. Miten olen voinutkaan olla niin sokea, etten huomannut tätä kauneutta jo aiemmin. Tämä on kiihottavinta ikinä!"
Sama mies 2 minuuttia myöhemmin laukeamisen jälkeen: "Ei helvetti panin juuri maailman ruminta naista. Miten minä olin niin sokea että minä niin menin tekemään? Itseasiassa filosofisesti ajatellen, minkä takia seksuaalisia haluja on edes olemassa? Ne ovat niin turhia ja joutavaa ajanhukkaa. Jos vain aina tultuisi tältä, minä voisin ihan hyvin elää loppuelämäni selibaatissa jossakin munkkiluostarissa. Nyt pitää keksiä miten tästä pääsee karkuun." - Tahvo52
No kyllähän se kokonaisuus ratkaisee mutta pitää kyllä myöntää että kyllä ulkonäkökin vaikuttaa asiaan. On se kuitenkin myös niin että vaikka nainen olisi ihan kuinka hyvän näköinen tahansa mutta on ääliö, bimbo, ylimielinen tai jotain sellaista niin en kyllä tikullakan koske....ja näitähän valitettavasti piisaa. Ihmisiä jotka luulevat itsestään liikaa, kuvittelevat olevansa parempia kuin muut. Noh, yhtä lailla kusipäitä löytyy myös miehistä.
Jos konkretiaksi pitäisi pukea tämä niin ehkä ulkonäkö 60-70% ja loput sitten muut asiat. Mjaa-a himo kuulostaa erikoiselle. Mikä himo pitäisi syttyä? Seksin himoko? No ei se ihan herkästi kyllä syty tässä tomumajassa, mutta mielenkiinto ihmistä ja sen persoonaa kohtaan voi syttyä. Jos sitten hyvin on käynyt, se seksuaalinenkin himo on voinut nostaa päätään jossain vaiheessa.
Seksin himosta ei ole kyllä koskaan vielä tullut mentyä suhteseen, mutta läheisyyden halusta useinkin. :)- crux
Onneksi en ole noin ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen. Voin oikein hyvin syttyä monenlaisista naisista jos keskustelut menevät kivasti ja tuntuu lämpöä joka voi pienestä kitkasta roihahtaa liekkeihin. Sinä olet varmasti nuori ja lapsellinen, ehkä vähän tyhmäkin, joten kaikki mikä on pinnan alla, on sinulle vielä tuntematonta. Voi olla että viisastut, mutta eipä sekään varmaa ole.
- Naisasialooser1
Ei se nuori ole vaan vanha täti, sanoi jo 15v etsineensä sitä top5% miestä, sitä kuitenkaan saamatta.
- mies_86__
Omasta vinkkelistä kuulostaa siltä kuin koko "suhde" olisi yksi farssi, eikä siinä komediassa ole voittajia.
Ei pidä.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Onko se sitten hyvä syttyä komealla jännämiehelle. Varmaan aika monet naiset ovat antaneet pillua miehelle joka lyö naista ihan avioliitossakin.
- 2215
Otsikon voi tulkita kahdella tavalla.
"Pitäisikö kumppaniksi ottaa nimenomaan joku joka ei sytytä?" No ei tietenkään, tuskin kukaan tällaista on ehdottanutkaan.
"Pitäisikö kumppaniksi ottaa joku kokonaisuutena sopiva siitä huolimatta, että hän ei sytytä?" Kyllä. Mutta saa se sytyttäminenkin olla yksi kriteereistä, kunhan ei ole ainoa tai tärkein. Kannattaa myös muistaa, että himottavan ja etovan välissä on aika paljon tilaa, ja useimmat ehdokkaat ovat jossain siellä välimaastossa.
Itselleni seksi ei ole keskeinen osa parisuhdetta, ja voisin hyvin olla seksittömässä suhteessa tai harrastaa seksiä siitä huolimatta, ettei toinen erityisemmin sytytä, kunhan ei ole suorastaan vastenmielinen.- en.suosittele
"voisin hyvin olla seksittömässä suhteessa tai harrastaa seksiä siitä huolimatta, ettei toinen erityisemmin sytytä, "
Tällaisella asenteella ei saa sitoutua ihmiseen, jolle seksi on todella tärkeää ja jolle on tärkeää myös kokea olevansa haluttu. Muuten huijaa toista. - 5582
en.suosittele kirjoitti:
"voisin hyvin olla seksittömässä suhteessa tai harrastaa seksiä siitä huolimatta, ettei toinen erityisemmin sytytä, "
Tällaisella asenteella ei saa sitoutua ihmiseen, jolle seksi on todella tärkeää ja jolle on tärkeää myös kokea olevansa haluttu. Muuten huijaa toista.Jokaisen oma asia sanoa kun tutustutaan, mikä on itselle tärkeää. Ja kyllähän tuo varmasti tulee suhteen alkuvaiheessa viimeistään esiin, kuinka paljon kumpikin haluaa seksiä ja onko jotain hulluja kuvitelmia/vaatimuksia seksi'taidoista' ym.
Kai se nyt on päivänselvää, ettei pidä sitoutua, jos joku asia on toiselle tärkeä ja toista ei kiinnosta - oli se sitten seksi tai mikä tahansa muu asia. - 2322
Ööh siis sinulle seksi ei ole tärkeää, ja siitä johtuen seksuaalinen vetovoima ei saa olla kenellekään muullekaan tärkeä palinvalintakriteeri..?
- AvioATmies
2322 kirjoitti:
Ööh siis sinulle seksi ei ole tärkeää, ja siitä johtuen seksuaalinen vetovoima ei saa olla kenellekään muullekaan tärkeä palinvalintakriteeri..?
2215 kyllä sanoi "Itselleni..." joten henkilökohtaisesta näkemyksestä on kyse. Yhdyn siihen kuitenkin sataprosenttisesti.
Aloittajan oletus näyttää olevan että seksuaalinen vetovoima on vetovoimaa nimenomaan ensisijaisesti viehättävän ulkonäköön ja vasta sen jälkeen mahdollisiin muihin ominaisuuksiin, ja niin kuin näiden päinvastainen järjestys olisi AP:n mielestä jotenkin luonnonvastaista.
- Liarliarliar
Ei. Monilla työnantajillakin on tällainen ismi olemassa, sillä miksi rakentaa suhdetta epäluottamuksen varaan.
- prettyars
Ongelma on siinä, että treffeillä tai baarissa mielikuva ihmisestä tehdään vain parissa sekunnissa. Tätä ensimmäistä mielikuvaa ei viitsitä/haluta muuttaa, vaan luotetaan ensireaktioon.
Moni ihminen on tavannut esim. opiskelun tai työn kautta ihmisiä, joiden ulkonäkö ei miellytä aluksi, mutta kun tällaisen ihmisen kanssa on tekemisissä enemmän, niin ulkonäkö unohtuu ja alkaa huomata, että mitä muuta ihmisessä on. Joku vaatimattoman näköinen saattaakin olla tosi hauska ja paremmin tutustuessa alkaa ehkä hymyillä enempi ja rentoutuu, joten huomaa, että se toinen onkin paljon kivemman näköinen kuin mitä alussa oli.
Monella miehellä ja naisella on romanttinen käsitys parisuhteesta. Pitäisi heti olla rakkautta ensi silmäyksellä. Jos näin todella ajattelee, niin samalla sitä blokkaa muut tavat rakastua, ihastua ja tutustua toiseen hitaasti. Ihmisellä voi myös olla voimakkaita ennakkoluuloja siitä, että millainen ihminen oikeasti sytyttää sängyssä. Hyvä rakastelija ei ole sidoksissa ulkonäköön. Rakastella voi pimeässäkin ja keskittyä muihin aisteihin kuin näköaistiin.
Kasvojen kauneuden perusteella ei voi myöskään tehdä mitään johtopäätöstä siitä, kuinka himokas toinen on, mitä hän haluaa sängyssä tai että miten hyvin teidän "vehkeet" sopivat yhteen. Vaikka toinen olisi täydellinen kasvoiltaan ja vartaloltaan, hän saattaa silti olla sängyssä "lahna" tai hän saattaa olla libidoltaan heikko eli hänellä ei ole yhtään tai ei juurikaan seksihaluja.
Minusta oleellisinta olisi tutustua ihmiseen ja antaa hänelle mahdollisuus, vaikka hänen ulkonäkönsä ei olisikaan täydellinen. Aika näyttää sitten kyllä, että onko suhteellanne aineksia enempäänkin.- 2322
Periaatteessa pitkälti samaa mieltä. Ulkonäkö ja vetovoima, ns. seksuaalinen kemia ei ole sama asia kuin korkeintaan äärimmäisen pinnalliselle ihmiselle. Mutta minusta se hidas tutustuminen tapahtuu luontevimmin nimenomaan töiden, opiskelun, kaveripiirin tms kautta. Baari on siihen huono paikka. Tuntuu jotenkin absurdilta lähteä jokaisen alkuun ei-niin-kiinnostavan vastaantulijan kanssa virittelemään tapailusuhdetta vain sen takia, että periaatteessa kiinnostus _saattaa_ herätä myöhemmin. Aika monta sammakkoa saa tuolla taktiikalla pussata ennenkuin löytyy se prinssi.
Näinpä, samaa mieltä hyvin pitkälti. Itse taas koen olevani niinpäin romanttinen, että ajattelen tykkääväni ihmisestä jos hänen persoonansa ja luonteensa tekee minuun vaikutuksen. Sen ulkonäön kanssa ei ole niin tarkkaa, kuin sen mitä ihmisen päässä liikkuu.
Hyvän tyypin ukonäkö jostain kumman syystä alkaa miellyttää, kun ihmisestä tykkää muuten.
- JKFnesdfsdfsdfsdf
"joka ei ulkoisesti viehätä eli toisin sanoen ei kiinnosta seksuaalisesti, niin mitä se suhde silloin pitäisi sisällään?"
Kun tajuat että sinun ei tarvi poseerata kumppanillesi koska hän ei ole joku jota hinkuat ja jonka mukaiseksi haluat itsesi taivutella, avaudut seksuaalisesti ja alat toteuttaa itseäsi estoitta. Pyydät kumppaniltasi asioita joita et kehtaisi muilta pyytää, koska jos hän kieltäytyykin tai loukkaantuu niin et koe menetyksentunnetta.
Tämä johtaa seksuaaliseen ahaa-elämykseen ja täyteen itsetoteutukseen joka puolestaan on äärimmäisen tyydyttävää. Lisäksi koska kumppani on varmasti tietoinen ulkoisista puutteistaan hän suostuu todennäköisemmin aivan kaikkeen mitä keksit ja haluat.
Tämän takia en väheksy ns. ei-niin-viehättäviä naisia kumppanina. Heitä voi polkea kuin tulpatonta mopoa täsmälleen niinkuin itseä lystää. Hyvin nautinnollista. Seksuaalisuus kun ei pohjimmiltaan sijaitse siinä kumppanissa ja hänen avuissaan - vaan kokijassa itsessään. Vapautuminen on nastaa. Tyhmä kysymys.. ;D
Tyytyminen on väärin itseään ja toista kohtaan.. Näin ainakin mun näkövinkkelistä katsottuna.. Sitä Jotain tarvii olla ja Vieläpä MolemminPuolisesti, eikä mitään Feikkiä vaan vain ja ainoastaan Aitoa.. ;PEi!
Uskon, että suurin osa miesten suhteita on ns tyytymissuhteita tyyliin tuo on paras mitä saan.
- Oi-voi-voi
Kuten myös Ekille ja Timpalle aikoinaan kävi.
- okokokokokok
Realistisesti ajateltuna juuri noin. Vai kuka mies saa juuri sellaisen näköisen/luonteen omaavan naisen joka sytyttää täydellisesti? Luulen että vain miehet jotka on täydellisiä, kaikki muut joutuu tyytymään.
Itsekin laitan tinderissä tykkäyksen tuhansille naisille ja niistä kuka minut kelpuuttaa niin minä kelpuutan hänet. Näen kyllä tinderissä paljon ihannenaisia mutta niitä mun ei ole ikinä mahdollista saada. - 2322
okokokokokok kirjoitti:
Realistisesti ajateltuna juuri noin. Vai kuka mies saa juuri sellaisen näköisen/luonteen omaavan naisen joka sytyttää täydellisesti? Luulen että vain miehet jotka on täydellisiä, kaikki muut joutuu tyytymään.
Itsekin laitan tinderissä tykkäyksen tuhansille naisille ja niistä kuka minut kelpuuttaa niin minä kelpuutan hänet. Näen kyllä tinderissä paljon ihannenaisia mutta niitä mun ei ole ikinä mahdollista saada.Niin... Toisaalta, eihän ne sun parjaamat tylsät tavisnaisetkaan saa niitä täydellisiä miehiä, vaan pitää huolia joku sun kaltaisista tai olla ilman.
- AvioATmies
2322 kirjoitti:
Niin... Toisaalta, eihän ne sun parjaamat tylsät tavisnaisetkaan saa niitä täydellisiä miehiä, vaan pitää huolia joku sun kaltaisista tai olla ilman.
Tämähän nyt on elämän totuus. Ne jotka kuvittelevat olevansa täydellisiä ja vaativat samaa kumppaniltaan ovat useimmiten juuri niitä ikisinkkuja. Olkoot. Me jotka olemme valmiita kompromisseihin, pariudumme, ja voimma rakentaa sitä parisuhde-elämää siitä sitten eteenpäin, olkoon se sitten kahden epätäydellisen ihmisen yhteiseloa taikka jopa perheen perustamista.
okokokokokok kirjoitti:
Itsekin laitan tinderissä tykkäyksen tuhansille naisille ja niistä kuka minut kelpuuttaa niin minä kelpuutan hänet. Näen kyllä tinderissä paljon ihannenaisia mutta niitä mun ei ole ikinä mahdollista saada.Se johtuu naisten hypergmiasta, eli parisuhteissa ja seksissä mies on tasokkaampi.
Huono juttu miesten kannalta. Miehet joutuvat tyytymään, mutta naisille suodaan mahdollisuus ihastua ja saada tasoaan parempaa.
Naiset sanovatkin, ettei pidä tyytyä mihinkään.- 7p14
Oi-voi-voi kirjoitti:
Kuten myös Ekille ja Timpalle aikoinaan kävi.
Eki j Timppa ovat trollin keksimiä hahmoja, pösilö!
- Naisasialooser1
Et ole poikkeava vaan kaavamainen pinnallinen nainen, jonka kriteerit miehen sytyttävyydelle on samat mitä muillakin naisilla.
Ja jos et kerran sellaista ole saanut nuorena ja kauniimpanakaan niin mikä saa sinut kuvittelemaan, että saisit sellaisen vanhana? Jos sinulla olisi mahdollisuus niihin kiimaläpeä kostuttaviin miehiin mitä kaikki muutkin naiset haluavat niin olisit jo sellaisen saanut.
Tasosi ei siis riitä alkuunkaan himoja herättävään mieheen ja tasosi laskee koko ajan ja on jo nyt pohjalukemissa siitä mitä se oli huippuvuosinasi.
Joko rusinoidut yksin tai otat miehen, jota muutkaan naiset eivät himoitse. - Sinkkumies---
Ei pidä otta ketä tahansa. Pitää ottaa kiltti ja kunnollinen. Ota se uhjoin ja huljaisin poika sieltä työpaikaltasi tai harrastuksista
- koekumppaniksi
Kaikkea kannattaa kokeilla ainakin kerran. josko sytyttää perästäkäsin.
- ota.ota.ota
Jos ehkä 10% herättää himot ja 10% etoo, niin suurin osa ja todennäköinen kumppani ovat jotain muuta kuin ääripäätä. Sitä top 10%:a himoitsee luultavasti moni muukin, joten jos kaikki kelpuuttaisivat vain himoittavan kumppanin niin maailma olisi täynnä sinkkuja ja väkiluku tekisi jyrkkää sukellusta. Suurin osa tyytyy kumppaniin, joka ei sytytä. Valitettavan monet venkoilevat sitä ennen turhan pitkään täydellistä odotellen, osa panorinkeleissä rietastellen, osa pakkoselibaatissa.
- kjfofshkahkjhkjh
"Sitä top 10%:a himoitsee luultavasti moni muukin"
Ei välttämättä. Kaikilla se top 10% ei ole sama. - AvioATmies
kjfofshkahkjhkjh kirjoitti:
"Sitä top 10%:a himoitsee luultavasti moni muukin"
Ei välttämättä. Kaikilla se top 10% ei ole sama.Kyllä se aika pitkälti on. Niin miehet kun naisetkin kuvittelevat olevansa mies/naismaussaan kovinkin uniikkeja, mutta loppujen lopuksi kuitenkin ne ihaillummat miehet ja naiset ovat kovin pieni osuus sukupuolen kokonaispopulaatiosta.
- ksjooohahlahsdhfl
AvioATmies kirjoitti:
Kyllä se aika pitkälti on. Niin miehet kun naisetkin kuvittelevat olevansa mies/naismaussaan kovinkin uniikkeja, mutta loppujen lopuksi kuitenkin ne ihaillummat miehet ja naiset ovat kovin pieni osuus sukupuolen kokonaispopulaatiosta.
En tarkoittanut, että ihmisillä olisi erityisen uniikkeja mies/naismakuja, vaan ihan vaan sitä, että eri ihmisiä vetää puoleensa eri asiat, ja aina ne eivät suinkaan mene niin, että kaikki haluaisivat sen klassisella tavalla kauneimman/komeimman tyypin. Seksuaalinen vetovoima ja halu voivat kohdistua eri lailla.
Toki jotkut ihmiset saavat osakseen enemmän huomiota ja ihailua kuin toiset ja jotkut ovat halutumpia kuin toiset, mutta halussa ja vetovoimassa on aika monta muuttujaa.
- Exmartta
Kohdalleni on osunut seksuaalisesti himottavia miehiä. Ainoastaan yhdellä miehellä oli niin huonot käytöstavat, että jo ajatus yhteisestä yöstä oli täysin poissuljettu. Ulkoisesti hän oli hyvän näköinen.
- no.shit.Sherlock
On tietenkin osunut kun et ole muita vilkaissutkaan.
Olet kuten kaikki muutkin naiset.
- kunnollinen-mies
Naisilla on se että jos miehen ulkonäkö miellyyttää niin luonteella ei ole väliä. Nainen antaa kohdella itseään huonosti jos mies on komea, nainen antaa pettää ja väkivaltainen mies voi olla eikä nainen halua erota.
- tason.vaikutus
Pariutuminen ja erityisesti tyytyminen on kiinnostavia asioita.
Olen huomannut itsestäni, että käyttäydyn eri tavalla eritasoisten naisten kanssa.
Naisten kanssa joita pidän kauniina niin minusta tulee mielipiteetön koiranpentu, yritän kaikin tavoin miellyttää ja mietin jatkuvasti miten minun kannattaisi käyttäytyä koska pelkään että menetän hänet.
Naisten kanssa joita en pidä kauniina niin olen oma itseni, uskallan olla eri mieltä, en anna juurikaan erityiskohtelua.
Aika harmillista, että vaikka omalla käyttäytymisellä tarkoittaa hyvää niin tekeekin itselleen karhunpalveluksen.. - 2322
Mä pidin aikanani molemminpuolista romanttista ja seksuaalista vetovoimaa ainoana kriteerinä. Toki jos olisi taipumusta kiinnostua ongelmatapauksista, niin olisi pitänyt vetää muitakin linjoja esim. päihteiden suhteen, mutta ei ollut vielä ongelma kun en muutenkaan kiinnostunut mistään päihde/mt/yms tapauksista. Silloin tällöin sain kuulla neuvoja riman laskemiseksi ja hetken oikeasti yritinkin, mutta eihän siitä tullut kuin paha mieli kaikille. Onneksi löytyi sitten lopulta se jonka kanssa synkkasi tunnepuolellakin.
- 2322
scrg kirjoitti:
Luuletko että toinen osapuoli on joutunut laskemaan rimaa?
Ei se mahdotonta tietysti ole, mutta hänelle oli tarjolla ainakin palstalla miesten tärkeimmiksi kriteereiksi väitetyillä aspekteilla (ulkonäkö, ikä, kokemattomuus) parempiakin ehdokkaita. Veikkaan, että tuo haki vähän eri juttuja kuin miehet keskimäärin. Kun taas niillä mittareilla, joilla mä pesin silloiset muut tarjokkaat, mä olen varsin hyvä löytö eikä tyytyminen tunnu todennäköiseltä.
Enkä mäkään siis mikään suohirviö toki ole, oli vaan kauniimpiakin vaihtoehtoja mistä valita. 2322 kirjoitti:
Ei se mahdotonta tietysti ole, mutta hänelle oli tarjolla ainakin palstalla miesten tärkeimmiksi kriteereiksi väitetyillä aspekteilla (ulkonäkö, ikä, kokemattomuus) parempiakin ehdokkaita. Veikkaan, että tuo haki vähän eri juttuja kuin miehet keskimäärin. Kun taas niillä mittareilla, joilla mä pesin silloiset muut tarjokkaat, mä olen varsin hyvä löytö eikä tyytyminen tunnu todennäköiseltä.
Enkä mäkään siis mikään suohirviö toki ole, oli vaan kauniimpiakin vaihtoehtoja mistä valita.Nuoremman iän preferointi näkyy kun katsotaan massoja, mutta ei välttämättä yksittäistapauksissa ja ulkonäköäkin jokainen arvioi juuri sen katsojan silmillä. Jokainen yksilö hakee aina vähän jotain muuta kuin kaikki keskimäärin ja löytäminen on sitten helpompaa jos ei pidä rimaa turhan korkealla kaikissa asioissa. Vaikeita valintoja tietenkin että milloin ja missä asiassa rimaa on laskettava.
- ikään
näin keski ikäisen miehen mieleen on vetoa naisen olemukseen mikä sytyttää kun pelkän seksin perässä ei enää jaksa juosta etsien seuraa.
- Edwardo_tienviitta
Naisilla on järjestään rima liian korkealla. Osa sen ymmärtää jo melko aikaisessa vaiheessa ja tyytyy ihan mukavaan perus-Perttiin, osalla se ottaa vuosikymmenen, jos toisenkin, sekä rikkoutuneen sielun ja arpisen hanurin. Joillakin toki käy hyvä säkä. Voisikin kai luonnehtia, että mitä kauempaa ja nuorempana koettaa olla viisas, niin viheliäs pariutumisprosessi sujuu sitä pehmeämmin. Tietenkin henkiset ominaisuudet vaikuttavat kaikkeen, joten aina auttaa jos ei mieti liikaa ja antaa biologian käännellä rattia kuskin ihastellessa yllättäviä maisemia.
- Tyttövaaa
No olishan se aika epämiellyttävä ajatus, että helliessä ja rakastellessa jne. aattelisin vaan, että onpa tolla vino naama tms. En mä varmaan pystyis nauttimaan siitä... Mutta suurin osa pojista on tosi söpöjä ja komeita. :)
- eitokikaan
Ei? Sen sijaan kannattaisi opetella sellaiseksi, että syttyminen ei olisi niin ulkonäkösidonnaista, ja tunnustaa itselleen, että omalla ajatusmaailmallaankin voi vaikuttaa siihen minkä kokee kiinnostavaksi.. Helpompaa silleen. Yleensä tää tapahtuu iän myötä, kun oppii vähän tarkemmin sen mistä itse oikeastaan syttyykään.
Moni nainen esim. ressailee ettei voi harkita alle 170cm miestä. Kun se ei ole seksuaalisesti sytyttävä. Ja itte saattaa olla 160cm hottentotti. Ei se ole loogista."Moni nainen esim. ressailee ettei voi harkita alle 170cm miestä. Kun se ei ole seksuaalisesti sytyttävä. Ja itte saattaa olla 160cm hottentotti. Ei se ole loogista."
Mikään naisiin liittyvä ei ole loogista. Se on naisten ahneutta ja hypergamiaa.
- Naisasialooser1
Toivottavasti mahdollisimman moni komea jännämies hakkaa naisen kuoliaaksi. Siinä on sitten muille naisille miettimistä että valitseeko miehen ulkonäön perusteella.
- Äitisisisi
Muumien määrä laaksossasi on sinulla kovin alhainen.
- Nainen23vee
Minä taas en juuri tavoittele niitä komeita -ja rikkaita gigoloja, vana tykkään "rumista" -ja karskeista äijistä mutta en usko että oma tasoni riittää edes niihin. En minkään mutantinkaan kanssa ala seurustelemaan. Vittu että on vaikeaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.41115950Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352506- 941916
- 831768
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461357- 981265
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811178Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341170Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831159Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211123