basson soiton opettelu

**''**

Olen soittanut bassoa muutaman kerran ja ihastuin siihen niin kovin, että ajattelin kehittää siitä uuden harastuksen.
Onko aloittelijan hankala opetella soittamaan?
toivottavasti joku vastais....

15

4885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hynder

Etis netistä tablatuureja bassolle, jos et halua ruveta opettelee teoriapuolta, mut kandee niitäkin vähän opetella esim. täältä http://koti.mbnet.fi/~mattij/index.htm

Ja tabloja esim. täältä
      www.activebass.com

Itelle tuli välillä sellasia megavi****ksia, ku homma ei oiken lähteny käyntiin, mut kyl se sit siitä. Siirryin sähkiksestä kontrabassoon ~:P.

• hynder

parashan ois jos hommaisit opettajan.....

• sami

mulla sama vika, oon soittanu bassoa muutaman kerran musantunneilla. nyt tekis mieli hankkia basso ja vähän äkkii. ostan ens kesänä jos tää hinku ei mee ohi.
      en rupee mitää tunteja oottamaan, iha vaa harrastuksena kelasin...

• **''**

Mäkin oon soitellu musantunneilla, ja kärpänen puras että pitäs basso hankkii itellekki.
        Ja aattelin sitä kans ihan harrastuksena, että mitään tunteja en kovin alkas ottamaan...

• hynder

Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.

• **''**
        hynder kirjoitti:

Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.

Ja opit sitten kuitenki soittaan?

• hynder
        **''** kirjoitti:

Ja opit sitten kuitenki soittaan?

Sitä jotain pientä jos osaa soittaa...

• Sami

ajattelin tässä samalla kysästä, että saako 400€:lla hyvää sähköbassoa(ei käytettyä) alottelijalle?

entä onko 300€ maksavat vahvistimet mistään kotoisin??

• Diipadaapa

Minä en ymmärrä, miks aloittelijat eivät voi ostaa käytettyä bassoa? Pääsee a)halvemmalla b) saa parempi laatuisen basson käytettynä sillä hintaa, kuin uuden,kalliin ja elektroniikaltaan huonomman.

Parempi ja käytetty basso on helpompi saada kaupaksi, kun vähänkäytetty, uusi ja huono.

• Basso69

400:lla saa hyvän basson jopa vähän kauemmin soitaneelle

• Basismi on hieno laji

Menin soitto tunnille ja ensimmäisellä tunnilla opin että matalin kieli on E. Toisella tunnilla opettaja opetti toiseksi alimman kielen olevan A. Kolmannelle tunnille en sitten ole ehtinytkään, kun on tuota keikkaa riittänyt...

• minä vaan

bassoo on tosi helppo soittaa! mä tykkään soittaa bassoo ja se on tällä hetkellä mun ainut harrastus :(

• Basso 145

Selostakaas vähän tuota basson sormillasoittamisen tekniikkaa. Jos tulee basso hankittua niin olisi siitä hyvä tietää.

• Haasteellista

Ei se helppoa ole, siis se soittaminen sitten kun oikeasti osaa soittaa.

• Tapssani

Joo, onhan sitä bassoa hurjan paljon helpompi soittaa sormilla, kuin esimerkiksi varpailla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe