basson soiton opettelu

**''**

Olen soittanut bassoa muutaman kerran ja ihastuin siihen niin kovin, että ajattelin kehittää siitä uuden harastuksen.
Onko aloittelijan hankala opetella soittamaan?
toivottavasti joku vastais....

15

4939

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hynder

Etis netistä tablatuureja bassolle, jos et halua ruveta opettelee teoriapuolta, mut kandee niitäkin vähän opetella esim. täältä http://koti.mbnet.fi/~mattij/index.htm

Ja tabloja esim. täältä
      www.activebass.com

Itelle tuli välillä sellasia megavi****ksia, ku homma ei oiken lähteny käyntiin, mut kyl se sit siitä. Siirryin sähkiksestä kontrabassoon ~:P.

• hynder

parashan ois jos hommaisit opettajan.....

• sami

mulla sama vika, oon soittanu bassoa muutaman kerran musantunneilla. nyt tekis mieli hankkia basso ja vähän äkkii. ostan ens kesänä jos tää hinku ei mee ohi.
      en rupee mitää tunteja oottamaan, iha vaa harrastuksena kelasin...

• **''**

Mäkin oon soitellu musantunneilla, ja kärpänen puras että pitäs basso hankkii itellekki.
        Ja aattelin sitä kans ihan harrastuksena, että mitään tunteja en kovin alkas ottamaan...

• hynder

Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.

• **''**
        hynder kirjoitti:

Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.

Ja opit sitten kuitenki soittaan?

• hynder
        **''** kirjoitti:

Ja opit sitten kuitenki soittaan?

Sitä jotain pientä jos osaa soittaa...

• Sami

ajattelin tässä samalla kysästä, että saako 400€:lla hyvää sähköbassoa(ei käytettyä) alottelijalle?

entä onko 300€ maksavat vahvistimet mistään kotoisin??

• Diipadaapa

Minä en ymmärrä, miks aloittelijat eivät voi ostaa käytettyä bassoa? Pääsee a)halvemmalla b) saa parempi laatuisen basson käytettynä sillä hintaa, kuin uuden,kalliin ja elektroniikaltaan huonomman.

Parempi ja käytetty basso on helpompi saada kaupaksi, kun vähänkäytetty, uusi ja huono.

• Basso69

400:lla saa hyvän basson jopa vähän kauemmin soitaneelle

• Basismi on hieno laji

Menin soitto tunnille ja ensimmäisellä tunnilla opin että matalin kieli on E. Toisella tunnilla opettaja opetti toiseksi alimman kielen olevan A. Kolmannelle tunnille en sitten ole ehtinytkään, kun on tuota keikkaa riittänyt...

• minä vaan

bassoo on tosi helppo soittaa! mä tykkään soittaa bassoo ja se on tällä hetkellä mun ainut harrastus :(

• Basso 145

Selostakaas vähän tuota basson sormillasoittamisen tekniikkaa. Jos tulee basso hankittua niin olisi siitä hyvä tietää.

• Haasteellista

Ei se helppoa ole, siis se soittaminen sitten kun oikeasti osaa soittaa.

• Tapssani

Joo, onhan sitä bassoa hurjan paljon helpompi soittaa sormilla, kuin esimerkiksi varpailla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      709
      1763
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      272
      918
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      867
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      109
      677
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      591
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      557
    7. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      61
      549
    8. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32
      540
    9. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      42
      532
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      520
    Aihe