basson soiton opettelu

**''**

Olen soittanut bassoa muutaman kerran ja ihastuin siihen niin kovin, että ajattelin kehittää siitä uuden harastuksen.
Onko aloittelijan hankala opetella soittamaan?
toivottavasti joku vastais....

15

4836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hynder

      Etis netistä tablatuureja bassolle, jos et halua ruveta opettelee teoriapuolta, mut kandee niitäkin vähän opetella esim. täältä http://koti.mbnet.fi/~mattij/index.htm

      Ja tabloja esim. täältä
      www.activebass.com

      Itelle tuli välillä sellasia megavi****ksia, ku homma ei oiken lähteny käyntiin, mut kyl se sit siitä. Siirryin sähkiksestä kontrabassoon ~:P.

      • hynder

        parashan ois jos hommaisit opettajan.....


    • sami

      mulla sama vika, oon soittanu bassoa muutaman kerran musantunneilla. nyt tekis mieli hankkia basso ja vähän äkkii. ostan ens kesänä jos tää hinku ei mee ohi.
      en rupee mitää tunteja oottamaan, iha vaa harrastuksena kelasin...

      • **''**

        Mäkin oon soitellu musantunneilla, ja kärpänen puras että pitäs basso hankkii itellekki.
        Ja aattelin sitä kans ihan harrastuksena, että mitään tunteja en kovin alkas ottamaan...


      • hynder

        Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.


      • **''**
        hynder kirjoitti:

        Mutta siitä sitä oppis nopeemmin, ja jäis turhautuminen vähemmälle. Tosin en minäkään mitään tunteja kertaakaan ottanu.

        Ja opit sitten kuitenki soittaan?


      • hynder
        **''** kirjoitti:

        Ja opit sitten kuitenki soittaan?

        Sitä jotain pientä jos osaa soittaa...


    • Sami

      ajattelin tässä samalla kysästä, että saako 400€:lla hyvää sähköbassoa(ei käytettyä) alottelijalle?

      entä onko 300€ maksavat vahvistimet mistään kotoisin??

      • Diipadaapa

        Minä en ymmärrä, miks aloittelijat eivät voi ostaa käytettyä bassoa? Pääsee a)halvemmalla b) saa parempi laatuisen basson käytettynä sillä hintaa, kuin uuden,kalliin ja elektroniikaltaan huonomman.

        Parempi ja käytetty basso on helpompi saada kaupaksi, kun vähänkäytetty, uusi ja huono.


      • Basso69

        400:lla saa hyvän basson jopa vähän kauemmin soitaneelle


    • Basismi on hieno laji

      Menin soitto tunnille ja ensimmäisellä tunnilla opin että matalin kieli on E. Toisella tunnilla opettaja opetti toiseksi alimman kielen olevan A. Kolmannelle tunnille en sitten ole ehtinytkään, kun on tuota keikkaa riittänyt...

    • minä vaan

      bassoo on tosi helppo soittaa! mä tykkään soittaa bassoo ja se on tällä hetkellä mun ainut harrastus :(

      • Basso 145

        Selostakaas vähän tuota basson sormillasoittamisen tekniikkaa. Jos tulee basso hankittua niin olisi siitä hyvä tietää.


      • Haasteellista

        Ei se helppoa ole, siis se soittaminen sitten kun oikeasti osaa soittaa.


    • Tapssani

      Joo, onhan sitä bassoa hurjan paljon helpompi soittaa sormilla, kuin esimerkiksi varpailla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe