Joulu ja itkettäminen

Perhejoulu

Opiskelevat lapsemme tulevat jouluksi kotiin. Olen sairastunut juuri vakavahkoon tautiin. Puolisolla on tapana lasten läsnäollessa ilkeillä ja huutaa minulle. Pelkään hirveästi, että nytkin tapahtuu niin. Tulen lasten silmissä säälittäväksi tai halveksuttavaksi miehen voiman edessä. Itku ja tunteet nousevat erityisesti juuri lasten ollessa paikalla. Haluaisin, että lapsella olisi hyvä olla. Sairauden takia kyyneleet on muutenkin herkässä. Miehelle ei tästä voi sanoa, koska alkaisi ilkeilyn ja huutamisen nyt jo jatkuen loppu vuoteen. Miksi hän hakee lapsista tukea ilkeilylleen??

3

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

Ei muuta kun varaat lomareissun itsellesi vaikka 23.12 alkaen ja heti kun pokkipuolinen sana tulee niin lähdet reisuun niin helpottaa. älä tee mitään joulun eteeen vaan laitat muut tekemään ja sanot kerran kunnolla miheelsi että erotaan kun tästä yhteiselosta tule mitään. Miehesi on oppinut tuon asian lapsuuden kodissaan että puolisoa voi haukkua tai muuten mollata.

• Oppeliini1

Mekk.ltä hyvä ohje.
      Sinun ei todellakaan tarvitse enää toimia toisten sylkykuppina. Olet jo hoitanut sen osan tarpeeksi kauan.
      Pakkaa laukkusi edeltäpäin valmiiksi ja heti kun ilkeydet alkavat sataa, tekemättä mistään minkäänlaista numeroa, poistut paikalta. Lähdet mihin tahaansa. Pois ilkeyksien saavuttamattomiin.

Tuo tekee kaikille hyvää: lastesi ei tarvitse nähdä sinun pahaaoloasi, miehesi lopettaa ilkeyksien viestinnän kun kohde puuttuu ja sinä saat kerrankin olla rauhassa vähän aikaa.

Oletko ajatellut koskaan jäättää tuo paha mies kokonaan pois elämästäsi?

• Äläturhaanitke

Anteeksi mutta ymmärsinkö oikein mies itkettää tahallaan sinua? Ei teillä ainakaan asiat ole kunnossa silloin. Ei puoliso toista itketetä tahallaan. Miksi olet tuollaisen puolison kanssa joka itkettää? Huh ei ole kyllä pitemmän päälle tervettä tuollainen kuvio. Kerro lapsillesi kuinka joudut itkemään kun kohdellaan huonosti. Ymmärtävät kyllä. Joko laittavat isänsä ruotuun tai jos eroatte niin saat tuen sille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe