Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi laskea hiilihydraatteja jouluna?

Jouluontaas

"Ihanaa kun kaloreita ei lasketa, ainoastaan hiilihydraatteja", kirjoittaa Heikkilä facebookissa.

Itse en jaksa hiilihydraatteja laskea, paljon mukavampaa syödä rennosti näin joulun aikaan. Jotenkin sääliksi käy vhh-porukkaa kun joutuvat joulunakin laskemaan hiilareita ja syömään rajoitetusti. Monet herkut jää syömättä.

14

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rainerif

      En ole koskaan laskenut tai rajoittanut hiilihydraatteja enkä ole koskaan ollut lihava ja terveenäkin olen pysynyt. Tuttava mies alkoi karppaamaan, söi pekonia, voita jne. ja sai sydänkohtauksen. Hän on melko vatsakas

      • luuloonsairautta

        Laihoilla ihmisilla, jotka ei rajoita hiilihydraattien syöntiä on riskinä saada 1:s diabetes. Koska monet heistä sairastaa lievää autoimmuuni sairautta, vaikka luulevat olevansa terveitä.


      • Okanagan

        Juntti kertoo taas joulusatuja.


      • luuloonsairautta

        Kysymyksessä ei ole mikään uskonkappale, vaan tilastollinen totuus.


      • tämäkin.joulu.espanjassa

        Niin, minkä ikäinen olet, minä aloin lihomaan ekan kerran kun kaikki 4 lastamme lähti maailmalle opiskelemaan ja jäimme kahden, olin silloin noin 46 vuotias.

        Tokan kerran tuli paino-ongelmia kun jäin eläkkeelle, 68 vuotiaana ja puoliso oli vielä 6 kk töissä, 66 vuotiaaksi.

        Molemmilla kerroille söin yli puoli vuotta kotona olessani lähe täysin valmiita kaupan ruoka-annoksia joissa oli kalorit, noin 100 kcal/100 g ja juomana oli vain vettä. Kun siihen opetteli 2 viikkoa, homma oli helppoa.

        nyt on taas parikymmentä vuotta mennyt kivasti, uskomattoman vähällä pärjää, kun muistaa sen mitä söi 20-40 vuotiaana.


      • maraToonAriz

        Oletko ikinä harrastanut liikuntaa?

        Veikkaan että et. Heikkiläkin sanoo, että liikuntaa ei saisi harrastaa yli 3 kertaa viikossa eikä yli 20 min kerralla. Naurettavaa puhetta keskivartalolihavalta ortopedilta.


    • ljlojljolj

      Karpin on rentoa elää sillä meillä on vapaus syödä myös maukkaita läskipossuja.

      • Zachre

        Kyllä kaikilla on vapaus syödä läskipossuja. Karppi sen sijaan joutuu kieltäytymään monesta ruuasta joita esim. minä voin syödä. Mahtaa harmittaa?


      • näin--on

        Luulen, että karppaajien ruokavalikoima on paljon laajempi kuin sinun.
        Karppaajat kieltäytyvät ainoastaan viljatuotteista ja perunasta.
        Perunan sijaan voi ottaa kukkakaalia, lanttua tai myskikurpitsaa. Spagettikurpitsa on myös josku paikallaan.
        Pastan tilalle voi ottaa munakoisoa, kesäkurpitsaa.
        Myös kaaleista saa hyviä ruokia, kuten ruusu, tai parsakaalista.
        Keräkaalista ja jauhelihasta saa hintaansa nähden parasta ja maukkainta ruokaa.
        Aniskala ei myöskään ollenkaan huonoa.
        Kaikki nämä sisältävät enemmän ravinteita kuin viljatuotteet ja peruna.
        Niin mitä muuta tulee mieleen, jota emme voi syödä?


      • spedepasanen

        Ero on siinä, että karppaajat kieltäytyvät monista ruuista, kun taas minä en kieltäydy mistään, vaan syön mielelläni kaikkea monipuolisesti.


      • monipuolinen_Spede
        spedepasanen kirjoitti:

        Ero on siinä, että karppaajat kieltäytyvät monista ruuista, kun taas minä en kieltäydy mistään, vaan syön mielelläni kaikkea monipuolisesti.

        Niin pipareita, jolutorttuja, konvehteja sekä makeaa joululimppua, ne ovt minun monipuolinen jouluherkku kattaus!! Niin ja riisipuuroa makealla sekehedelmä keitolla se se vasta monipuolista onkin ;-)


      • EnkeliAvain

        Sinun mielestäsikö ruokavalion rajoittaminen tekee siitä monipuolisen? :-)


    • daaaaaa

      Minä uskon Bul Mentulaa hän sanoo iltalehdessä etti joulun aika ketään lihota vaikka söisi mitä vaan eikä liikkuisi lainkaan ja näinhän se on!!!

    • jjjöojh

      painonvartijat ne niitä pisteitä kräknää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe