Laihtuminen ja painon putoaminen.

vm43

Eivät ole yksi ja sama asia.
Seuraamalla vaakanäytön muutosta voi pettää itseään.
3kk:n aikana painoni laski 6kg vaikka makasin sohvalla ja söin 2 - 4:n tunnin välein.
Vyötäröni ei ohentunut tippaakaan vaan lihakset korvautuivat rasvakudoksella.
Vielä 5kk myöhemmin, aloitettuani jo liikunnan, rasva %:ni oli melkein 5% korkeampi kuin ennen makuurupeamaa.

Tämän hetken tilanne. Vatsatautuipidemiasta johtuen painoni laski yhdessä yössä 3,5kg. En laihtunut vaan menetin nestettä. Lihas ei sentään katoa noin lyhyessä ajassa.
Mittanauha, vaatteiden sopivuus, luotettava kehon koostumusmittaus, ne kertovat vaakaa luotettavammin tilanteen!

5

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 260i

      Näin on. Kiloihin tuijotetaan liikaa. Suurin osa ihmisestä on vettä. Yksi litra vettä painaa kilon. Osa painonvaihtelusta liittyy nestemäärän vaihteluun. Lihaskudos painaa enemmän kuin rasvakudos. Toki puntarinkin lukemaa voi olla hyvä seurata, mutta nämä on hyvä pitää mielessä tulosta arvioidessaan.

    • Vaakassa

      Kyllä se vaaka on ihan oiva laihtumisen mittari. Plus miinus 2 kiloa on aivan normaalia painovaihtelua riippuen kehon nestelastista ja suolistossa olevasta ruuan määrästä.
      En mä tiedä ketään aikuista joka tota ei tietäisi ja valistusta tässä tarttis.

      Kyllä se ihminen vaakasta näkee tulisiko syömisiin kiinnittää huomiota, lukema kertoo ja etenkin jos se on tasasesti vähin erin nouseva niin tartuttava asiaan heti. Vaatteista huomaa lihomisensa vasta kun lisäkiloja on kertynyt useampi. Eikä tavan tallaajat missään kehonkoostumusmittauksissa kuukausittain hyppää. Eikä muuten hyppää vaakallakaan joka päivä.

      • pikkumyy2017

        Olen ikäni ollut normaalipainossa. Koskaan en ole omistanut vaakaa. Tosin en ole omistanut teeveetä tai sohvaakaan... Eli ei painonhallinta edellytä vaa'an omistamista. Itse asiassa mittanauha on järkevin väline. Haitallisin rasva kertyy sisäelimiin.

        Painon kertymisen tai turvotuksen huomaa kyllä ilman vaakaakin, jos ei harrasta massiivista itsepetosta. Ainakin naisten vaatetuksissa vyötärö alkaa kiristää heti. Miehillä voi olla eri asia. Jotkut vaan heittävät sen massunsa roikkumaan vyötärön yli ja ongelma on sillä poissa mielestä.


    • jfggdsffasfsfsa

      Samaa mieltä! Ei pitäisi sokeasti luottaa vaakaan. Itselläni on ollut persaukiskausia ja sitä kautta Pelastusarmeijan leivällä elämistä. Olen ihmetellyt, etten laihdu enempää ja että menkat eivät jää pois. Olen syönyt vain lihaskudostani ja se on korvaantunut rasvalla. Kyllä rasvakin on taas vähentynyt ja korvaantunut lihaksella ravinnon parantuessa ja liikunnan lisääntyessä. Tosin ikääntyessä rasvaprosentti helposti nousee ja lihasmassan ylläpitäminen heikentyy. Jollei siis ole ihan himoliikkuja ja erittäin vahvarakenteinen.

      Olen miettinyt paljon painoasiaa, vaikkei itselläni varsinaista paino-ongelmaa ole ikinä ollut. Ihmiset ovat ihan sekaisin painonhallintansa kanssa. Mukana on ihan ufoja uskomuksia. Tosiasiassa lienee suurin osa laihtuisi, kun vain pistäisi ruokavalionsa kuntoon. Ilman nälkää ja ilman rääkkiä. Mutta kun kaikki pitää saada nyt ja heti. Hidas muutos on varmempi kuin nopea. Ja pysyvämpi.

      Äsken tuli hyvä dokkari sokerista Siinä porukka karsi turhat sokerit ja piilosokerit ruokavaliostaan. Jo kuudessa viikossa näkyi selvää laihtumista. Katsokaa, tosi hyvä ohjelma!!!

      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/11/prisma-totuus-sokerista

      • sugarless

        No totta mooses ne laihtui, söivät ennen keksejä, makeisia, eineksiä ja limua litratolkulla päivittäin, olivat aivan hukassa terveellisen ruokavalion kanssa.
        Mun mielestä ei kylläkään ollut erityisen hyvä dokumentiksi, enempi semmoinen Olet mitä syöt-tyyppinen viihdeohjelma.
        Mutta totta se, et pois arkiruokavaliosta tyhjät valkoista sokeria runsaasti sisältävät moskat, jo sillä tekee aimo palvelukseen terveydelleen ja painolleen. Oli vaakaa tai ei.
        Sit sen jälkeen voi vähän katsella että onko muutenkin tyhjää energiaa ruuassa hiilarien muodossa, valkoista höttöleipää, pastaa yms.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe