Snookerista..

tml

Jos "touching ball" -tilanteessa osuu väripalloon, onko se virhe? Saako siinä tilanteessa pussittaa punaisen?

7

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.S.

      Touching ball -tilanteessa ei tule virhepisteitä, vaikka osuisikin väripalloon tai vaikka ei osuisi mihinkään palloon. Ainoa sääntö on, että pallo on lyötävä "pois päin" siitä punaisesta pallosta, johon lyöntipallo koskettaa. Punaisen pallon saa toki pussittaa, jos pystyy, mutta edellä mainitusta säännöstä johtuen pussitettava punainen ei voi olla se "touching ball".

      • rml

        Kiitos tiedosta!!


      • steve
        rml kirjoitti:

        Kiitos tiedosta!!

        Niin siihen koskettavaan palloon ei saa osua sen takia, koska tuplakosketuksen (joka on virhe) valttaminen on mahdottomuus. Yleisin ratkaisu tollasessa tilanteessa on vierittaa kivi snookeriin, jos se millaan vaan on mahdollista.


      • maguire
        steve kirjoitti:

        Niin siihen koskettavaan palloon ei saa osua sen takia, koska tuplakosketuksen (joka on virhe) valttaminen on mahdottomuus. Yleisin ratkaisu tollasessa tilanteessa on vierittaa kivi snookeriin, jos se millaan vaan on mahdollista.

        Mitäs jos pelaajalla A on lyöntivuorossa ja hänen on lyötävä punainen pallo. Pelaaja A pussittaa punaisen pallon mutta tulee touching ball toiseen punaiseen. Miten peli jatkuu? Taitaa olla pelaajan A virhe vaikka mitä tekisi?


      • T.S.
        maguire kirjoitti:

        Mitäs jos pelaajalla A on lyöntivuorossa ja hänen on lyötävä punainen pallo. Pelaaja A pussittaa punaisen pallon mutta tulee touching ball toiseen punaiseen. Miten peli jatkuu? Taitaa olla pelaajan A virhe vaikka mitä tekisi?

        Kyseessä ei ole virhe. Pelaaja A:n on tuossa tilanteessa lyötävä jotakin (nimettyä) väripalloa ja myös osuttava siihen (aivan kuten "normaalissakin" lyönnissä). Punainen touching ball ei tietenkään saa liikkua lyöntihetkellä, muuten tuloksena on push stroke.


      • T.S.
        T.S. kirjoitti:

        Kyseessä ei ole virhe. Pelaaja A:n on tuossa tilanteessa lyötävä jotakin (nimettyä) väripalloa ja myös osuttava siihen (aivan kuten "normaalissakin" lyönnissä). Punainen touching ball ei tietenkään saa liikkua lyöntihetkellä, muuten tuloksena on push stroke.

        Kädet olivat tuossa aikaisemmassa viestissä ajatusta nopeammat...eli käsittääkseni push stroke voi tulla tilanteessa, jossa lyöntipallo koskettaa "sallittua" palloa (toisin sanoen lyöntipallo on kiinni esim. punaisessa ja seuraavana lyöntivuorossa on punainen).

        Tässä esimerkkitapauksessa punainen pallo ei saa liikkua jo pelkästään sen vuoksi, että lyöntipallon on seuraavassa lyönnissä osuttava ensin väripalloon.


      • Anonyymi00007
        T.S. kirjoitti:

        Kädet olivat tuossa aikaisemmassa viestissä ajatusta nopeammat...eli käsittääkseni push stroke voi tulla tilanteessa, jossa lyöntipallo koskettaa "sallittua" palloa (toisin sanoen lyöntipallo on kiinni esim. punaisessa ja seuraavana lyöntivuorossa on punainen).

        Tässä esimerkkitapauksessa punainen pallo ei saa liikkua jo pelkästään sen vuoksi, että lyöntipallon on seuraavassa lyönnissä osuttava ensin väripalloon.

        Kohdepallohan (värillinen tai punainen) määräytyy sen mukaan, mitä edellisellä lyönnillä tapahtui. Jos vastustaja missasi pussituksen, niin sulla on lyöntivuoro POISPÄIN SIITÄ PALLOSTA, JOHON VALKOINEN NOJAA. Jos kosketus on väripallossa, sun pitää osua punaiseen. Jos kosketus on punaisessa, sun ei tarvitse välttämättä osua mihinkään, ei edes valliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe