Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kyllästynyt ja turhautunut työn hakemiseen

kyllästynyt1

Olen niin kyllästynyt ja turhautunut tähän työn hakemiseen. Itse olet aktiivinen, selaat työpaikkailmoituksia laitat hakemuksia etc, mutta saat aina vaan sen melkeinpä jo ennalta arvattavissa olevan "vakiovastauksen" et valitettavasti tullut valituksi tehtävään tms ennalta-arvattavaa. Osa työnantajista ei vastaan millään tavalla hakemuksiin, tosin en koskaan jää odottamaan vastausta kun tiedän että nykyiset työnantajat ovat täysiä persereikiä jotka kohtelevat työpaikanhakijoita tylysti

17

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustaontästäkin

      Ei kannata kuitenkaan lannistua. Sitä ei koskaan tiedä milloin se kohdalle napsahtaa, yrittämällä voi vain onnistua. Jos ei laita hakemuksia, niin silloin ei ainakaan ole mitään mahiksia työpaikkaan.

    • pallot_ilmassa

      Kun hakee avointa työpaikkaa johon pyydetään hakemukset, niin hakijoita voi olla satoja samalla apajalla saalista kärkkymässä. Silloin mahdollisuudet ovat todellakin pienet. Hakea kannattaa mieluummin omatoimisesti firmoihin aivan sokkotreffinä. Silloin on yksin hakemassa ilman kilpailijoita. Näin siis yksityisillä työmarkkinoilla. Valtion/kuntien/julkishallinnon paikat on sitten asia erikseen. Ei kannata lannistua/antaa periksi. Maailma vain on sellainen. Uutta matoa koukkuun.

      • kyllästynyt1

        Se ja sama hakeeko vaiko ei hae töitä ihan samaan lopputulokseen pääsee. Että ei tule valituksi, nykyisin yhtä avointa työpaikkaa kohti on laskennallisesti vähintään 30hakijaa. Työnantajat perehtyvät hakijoiden hakijoiden hakemuksiin pikkuseikkoihin huomiota kiinnittäen että vilkkua viilataan ja nussitaan ja katsotaan myös hakijan valokuva ja googletaan työnhakijaa ja koitetaan urkkia enemmän tietoja.


    • mennyttäaikaakaipaa

      Ne on ne 3 kovaa päättäny tukea vain eliittiä, se on niitten etu kun on mahdollisimman monta oven takana jonossa , helpotuksia peräperään ilman velvotteita,kulut otetaan sairaiden ja työttömien pussista , sitä saa mitä tilaa ....itse luovutin jo aikaa sitten , loppu motivaatio tähän konkkapesään ja miten sitä hoidetaan,elellään velaksi sitten ja leikitään maailman pelastajaa, enää ei jaksa
      raataa noitten johdolla ,nyt vaan olla möllötellään ,kippis ja parempaa uuttavuotta!

    • Ikärasismianäes

      Vain ikä ratkaisee. Jos yli 30v, niin nippanappa, jos yli 40v tuskin
      onnistut, jos yli 50v, niin ei toivoakaan. Suomessa on tosi paha ikärasismi käytössä, vaikka näin ei myönnetäkään. Aivan kuten korruptiokin on aivan normaali käytäntö, vaan sekin on vaan maan tapa.

      • kyllästynyt1

        No tuota ikä asiaakin olen miettinyt että 35v ikää nii kelpaako sitä enää töihinkään, kun ikärasismia on työnhakussa olemassa


      • kyllästynyt111

        Kyllästynyt ja väsynyt tähän työnhakuun olen. Minnekkään et pääse edes työpaikkahaastatteluun asti. Sama homma on jos haet aikuispuolelle kouluun hyvä että edes haastatteluun taikka pääsy/valintakokeisiinkaan pääsee,


      • 25vuotiasinssi

        Häh, 35v, sehän on mitä parhain ikä työntekoon? Ei tällaista räkänokkaa sen sijaan kukaan halua, ellei ole ikäistään pöhöttyneemmän näköinen... Korkeintaan harjoittelijan palkalla kesätöihin... Assistentin roolissakin on mulle kuulemma ehkä liikaa vastuuta. Mitäs sitten teet.


    • Jiffer

      Olin tänään viimeistä päivää töissä. Ahdistaa jo nyt koko työnhaku ja se, että joutuu taas asioimaan työkkärin kanssa.

    • hAkhak

      Kaikkiaan 34 hakijaa tavoittelee Finanssivalvonnan instituutiovalvonnan osastopäällikön tehtävää. Aaah TUOSSAPA TYÖPAIKKA JOSSA SAAT KUNNON LIKSAA "olemalla" Ihmekös kiinnostaa.

    • kuyuyitt

      Minä olen käynyt syksyn jälkeen 3 työhaastattelussa, eikä kukaan ole ilmoittanut haastattelun tulosta jälkeenpäin, vaikka kaikki ovat luvanneet ilmoitella seuraavan 2 viikon kuluessa.

      Ärsyttävää käytöstä rekrytoijilta. Jätetään hakija odottelemaan eikä edes ilmoiteta selvää päivämäärää, jonka jälkeen päätös on tehty.

      Lisäksi on tietysti näitä hakemuksia joista tietää jo etukäteen että 500 hakijaa, eikä mitään mahdollisuutta edes haastatteluun. Tuttujen kautta saa parhaiten töitä, jos joku sattuu suosittelemaan.

      • turpaanvaan

        Itse en jää odottamaan loispummiyrittäjän tai rekrytoijan yhteydenottoa. Olen huomannut että suurinosa työnantajista ja rekrytoijoista on täysiä kusipäitä joita pitää vetää vapaa-aikana/pimeällä kujalla turpaan sen minkä vaan lähtee.


    • turhauttavaa1

      Todellakin turhauttavaa työnhakua... Tuli työhakemus tehtyä kunnolla vaivaa nähden ja hakuajan päätyttyä sain vastaukseksi hakuajan jatkumisesta. Jaa, ilmeisesti odotellaan sitten, jos löytävät vähemmän huonon työntekijän. Jos eivät löydä, niin kutsuvatkohan minut haastatteluun..? Tuskin, kyllä tuo vastaus kertoi jo tarpeeksi, mitä ajattelevat minusta. Muihinkin paikkoihin on tullut hakemuksia laitettua, mutta eipä ole mitään kuulunut.

      • valitettavastinäin

        Ne jatkavat hakuaikaa, kunnes löytävät jonkun toisen. Tämä on itse myös koettu.


      • oon_kulkuriksi_syntynyt
        valitettavastinäin kirjoitti:

        Ne jatkavat hakuaikaa, kunnes löytävät jonkun toisen. Tämä on itse myös koettu.

        Toiset hakevat töitä. Toiset väkästävät, puunaavat ja vahaavat työhakemuksiansa. Tiedä sitten kumpi on parempi menetelmä. On tämä työttömyys kuitenkin niin syvältä.


    • 651287

      Työpaikan hakeminen on oikeasti aivan hullun hommaa. Turha vaivautua. Luovutan yli tuhannen hakemuksen jälkeen. Ikää 52v. Ilmeisesti olen yhteiskunnan loinen ja pummi. Laiska vetelys.

      • Sammahär_

        Vähän sama fiilis, luovutan homman. Pitäkää tunkkinne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe