joutuu aivan varmasti kiusatuksi. Itse opin elämään vian kanssa jättämällä r-alkuiset sanat yksinkertaisesti pois sanavarastostani. Auta armias jos osuu työkavereita joiden nimet alkavat r:llä. Kyllä se on aika hämmentävää kun aikuisiltakin ihmisiltä saa asiasta kuulla ja joutuu kokemaan kiusaamista.
Minä olen elämässäni saanut asiasta niin monesti kuulla, ettei enää hetkauta millään tavalla. Vika on eikä pois lähde, pitää vain yrittää elää.
:).
R - viasta
3
267
Vastaukset 3
- aojwr83uw
On kyllä kurjaa, että aikuiset ihmiset huomioi tuollaiset puheviat, luulisi heidän olevan järkevämpiä. Itse olen kärsinyt punastumisesta(ihan mitättömissäkin tilanteissa) ala-asteen lopusta alkaen ja nyt olen jo kauan ollut aikuisiässä. Onneksi kohdalleni on sattunut ymmärtäväisiä työkavereita, jotka eivät ainakaan ole pilkanneet asiasta niin kuin joskus peruskoulussa ja lukiossa. Itse ajattelen, että tuo on osa persoonaani, eikä se tee minusta sen huonompaa tai heikompaa ihmistä. Samaa ajattelen sinustakin R-vikainen! Tsemppiä jatkoon!
Itsellä puhevika, joka johtuu lapsuuden traumoista ja siitä on muutaman kerran kuullu vitsiä heitettävän, muttei haukuttu. Kun on näitä tapauksia kyseessä, kannattaa aina miettiä, onko kyseessä vitsi vai haukkumista. Vaikka kuinka kamalalta se jostain syystä saattaa kuulostaa, niin jotkut kyllä vitsailee asiasta. Minäkin. Jos sinua aikuiset kiusaa puheviasta, pyydä heitä lopettamaan ja jos ei lopu niin työpaikalla voit mennä vastuuhenkilön puheille.
- ilonsakullakin
Itselläni on lievähkö r-vika. En jätä suinkaan sanoja joissa r-kirjain on lausumatta. Varmaan siitä kiusattaisiin vieläkin enemmän. Tosiasiassa minua ei ole paljoakaan kiusattu, olen ollut useissa työapaikoissa , eikä tuo ole työnsaantia vaikeuttanut.
Tosin olen huomannut että jotkut kiusaavat lausumalla välillä ärrän samalla lailla kuin itsekin. Ja tätä tekevät omasta mielestään fiksut, jo keski-ikäiset naiset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61461
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1671058Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.261886- 69789
- 63768
- 74723
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?22666Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?136641Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran68616- 42589
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32578- 54553
- 55528
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?101517Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.42504- 38499
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40493- 44474
- 30473
Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri20468