joutuu aivan varmasti kiusatuksi. Itse opin elämään vian kanssa jättämällä r-alkuiset sanat yksinkertaisesti pois sanavarastostani. Auta armias jos osuu työkavereita joiden nimet alkavat r:llä. Kyllä se on aika hämmentävää kun aikuisiltakin ihmisiltä saa asiasta kuulla ja joutuu kokemaan kiusaamista.
Minä olen elämässäni saanut asiasta niin monesti kuulla, ettei enää hetkauta millään tavalla. Vika on eikä pois lähde, pitää vain yrittää elää.
:).
R - viasta
3
250
Vastaukset
- aojwr83uw
On kyllä kurjaa, että aikuiset ihmiset huomioi tuollaiset puheviat, luulisi heidän olevan järkevämpiä. Itse olen kärsinyt punastumisesta(ihan mitättömissäkin tilanteissa) ala-asteen lopusta alkaen ja nyt olen jo kauan ollut aikuisiässä. Onneksi kohdalleni on sattunut ymmärtäväisiä työkavereita, jotka eivät ainakaan ole pilkanneet asiasta niin kuin joskus peruskoulussa ja lukiossa. Itse ajattelen, että tuo on osa persoonaani, eikä se tee minusta sen huonompaa tai heikompaa ihmistä. Samaa ajattelen sinustakin R-vikainen! Tsemppiä jatkoon!
Itsellä puhevika, joka johtuu lapsuuden traumoista ja siitä on muutaman kerran kuullu vitsiä heitettävän, muttei haukuttu. Kun on näitä tapauksia kyseessä, kannattaa aina miettiä, onko kyseessä vitsi vai haukkumista. Vaikka kuinka kamalalta se jostain syystä saattaa kuulostaa, niin jotkut kyllä vitsailee asiasta. Minäkin. Jos sinua aikuiset kiusaa puheviasta, pyydä heitä lopettamaan ja jos ei lopu niin työpaikalla voit mennä vastuuhenkilön puheille.
- ilonsakullakin
Itselläni on lievähkö r-vika. En jätä suinkaan sanoja joissa r-kirjain on lausumatta. Varmaan siitä kiusattaisiin vieläkin enemmän. Tosiasiassa minua ei ole paljoakaan kiusattu, olen ollut useissa työapaikoissa , eikä tuo ole työnsaantia vaikeuttanut.
Tosin olen huomannut että jotkut kiusaavat lausumalla välillä ärrän samalla lailla kuin itsekin. Ja tätä tekevät omasta mielestään fiksut, jo keski-ikäiset naiset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3342752Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."802483SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis572225Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251702
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis631566- 1401502
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731348Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.901178Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134