Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

R - viasta

entoivokenellekään

joutuu aivan varmasti kiusatuksi. Itse opin elämään vian kanssa jättämällä r-alkuiset sanat yksinkertaisesti pois sanavarastostani. Auta armias jos osuu työkavereita joiden nimet alkavat r:llä. Kyllä se on aika hämmentävää kun aikuisiltakin ihmisiltä saa asiasta kuulla ja joutuu kokemaan kiusaamista.

Minä olen elämässäni saanut asiasta niin monesti kuulla, ettei enää hetkauta millään tavalla. Vika on eikä pois lähde, pitää vain yrittää elää.

:).

3

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aojwr83uw

      On kyllä kurjaa, että aikuiset ihmiset huomioi tuollaiset puheviat, luulisi heidän olevan järkevämpiä. Itse olen kärsinyt punastumisesta(ihan mitättömissäkin tilanteissa) ala-asteen lopusta alkaen ja nyt olen jo kauan ollut aikuisiässä. Onneksi kohdalleni on sattunut ymmärtäväisiä työkavereita, jotka eivät ainakaan ole pilkanneet asiasta niin kuin joskus peruskoulussa ja lukiossa. Itse ajattelen, että tuo on osa persoonaani, eikä se tee minusta sen huonompaa tai heikompaa ihmistä. Samaa ajattelen sinustakin R-vikainen! Tsemppiä jatkoon!

    • Itsellä puhevika, joka johtuu lapsuuden traumoista ja siitä on muutaman kerran kuullu vitsiä heitettävän, muttei haukuttu. Kun on näitä tapauksia kyseessä, kannattaa aina miettiä, onko kyseessä vitsi vai haukkumista. Vaikka kuinka kamalalta se jostain syystä saattaa kuulostaa, niin jotkut kyllä vitsailee asiasta. Minäkin. Jos sinua aikuiset kiusaa puheviasta, pyydä heitä lopettamaan ja jos ei lopu niin työpaikalla voit mennä vastuuhenkilön puheille.

    • ilonsakullakin

      Itselläni on lievähkö r-vika. En jätä suinkaan sanoja joissa r-kirjain on lausumatta. Varmaan siitä kiusattaisiin vieläkin enemmän. Tosiasiassa minua ei ole paljoakaan kiusattu, olen ollut useissa työapaikoissa , eikä tuo ole työnsaantia vaikeuttanut.

      Tosin olen huomannut että jotkut kiusaavat lausumalla välillä ärrän samalla lailla kuin itsekin. Ja tätä tekevät omasta mielestään fiksut, jo keski-ikäiset naiset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe