Varastotöitä tehdään ainakin AKT:n , muovi- ja kemianteollisuuden sekä kaupan alan TESsin mukaan. Samasta työstä voi siis saada helposti 500 €/kk enemmän tai vähemmän sopimuksesta riippuen. Hienoa toimintaa näin työntekijän kannalta.
Sama työ, eri palkka
2
218
Vastaukset
- AlanKoulutettuApina
Kyllä, näin on. Olenpa nähnyt terminaalityötä tarjottavan jopa huolinta-alan (toimihenkilöiden) tessillä! Ja se on paska se. Tietääkö joku, millä perusteella työnantaja voi päättää, mitä käytetään?
- valejur
Työehtosopimuksesta - yleensä heti alusta - löytyy pykälä, jossa kerrotaan sopimuksen soveltamisala/ulottuvuus. Jos työnantaja kuuluu työnantajaliittoon, niin työnantajan on noudatettava alalla solmittua työehtosopimusta. Jos työehtosopimus on yleissitova, sitä on noudatettava myös järjestäytymättömien työnantajien työpaikoilla. Yleissitovat työehtosopimukset täällä http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/.
Esim. Kaupan työehtosopimusta noudatetaan yrityksessä, jonka toimialana on vähittäiskauppa, tukkukauppa, agentuuritoiminta, kioskikauppa, huolto- ja liikenneasematoiminta, kaupan palvelu- ja tukitoiminta tai konevuokraus.
Jos alalla ei ole lainkaan työehtosopimusta, niin noudatetaan joka tapauksessa työlainsäädäntöä ja palkka yms. työsuhteen ehdot sovitaan työsopimuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043