Valmis vuokraamaan? Ongelmia

VuokraponiEhkä

Moi! Olen siis 12v tyttö, oon ratsastanu n. 4 vuotta kohta. Osaan hallitusti ratsastaa käyntiä, ravia ja laukkaa. Olen käynyt monissakin estekisoissa ja koulukisoissa. Koulua mentäessä osaan tehdä esim. Pohkeenväistöjä, peruutuksia, sulkutaivutuksia, avotaivutuksia, etuosakäännöksiä ja takaosakäännöksiä, sekä kaikkea tavallista esim asetuksia pysähdyksiä laukanvaihtoja väistöjä jne.
Haluisin alkaa vuokrata sellasta ponia, jolla tällä hetkellä valmentaudun ja menen tunneilla ja kilpailen. Oon ratsastanu sillä näytöksessä ja tunnen sen myös hoitaessa hyvin. Se on siis ratsastuskoulun oma. En tiedä olisinko valmis vuokraamaan sitä/jotain muuta? Olen jo valmiiksi keksinyt miljoona eri asiaa mitä voin tehdä itsenäisellä, mutta en ole varma olenko valmis alkamaan vuokraamaan sitä?

3

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

Ei vuokraamiseen ole mitään sääntöä, että pitäisi olla tietyntasoinen jotta voisi vuokrata. Hevosen omistaja päättää, millaisen vuokraajan ottaa: toiset ottaa kokemattomiakin, toiset vain kokeneempia, osa vaatii että on täysi-ikäinen, toinen ottaa myös lapsia...

Vuokraamisessa ei yleensä oleellista ole se, mitä osaa ratsastaessa. Yksittäiset temput ei siis oikeastaan vaikuta. Oleellista on se, pärjääkö hevosen kanssa itsenäisesti. Toisaalta moni on myös valmis opettamaan tuota itsenäisesti toimimista, eli sekään ei ole aina ongelma, vaikka ei osaisikaan.

Eli kannattaa tietysti kysyä, voisitko vuokrata!
      Ongelma voi olla se, että ratsastuskoulut harvoin hevosia vuokraa. SRL:n alaiset ratsastuskoulut eivät muistaakseni edes saa vuokrata hevosia ratsastukseen ilman valvontaa.

Ratsastustunteja ei pidä unohtaa, vaikka vuokraisikin, koska ratsastustaidon kehittäminen on oma ja hevosen etu.

• VuokraponiEhkä

Kiitti tosi paljon! Aion kysyä.

• Anonyymi

Itse olen saman ikäinen, mutta olen kyllä ratsastanut koko ikäni. Mielestäni olet valmis vuokraamaan jotain hevosta/ponia😊 Mutta tietenkin täytyy jutella hevosen/ponin omistajan kanssa perus asioista😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      157
      13549
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      75
      9813
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9182
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8159
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      41
      6789
    6. 150
      6195
    7. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      88
      4617
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      40
      4512
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3415
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      402
      1308
    Aihe