Valmis vuokraamaan? Ongelmia

VuokraponiEhkä

Moi! Olen siis 12v tyttö, oon ratsastanu n. 4 vuotta kohta. Osaan hallitusti ratsastaa käyntiä, ravia ja laukkaa. Olen käynyt monissakin estekisoissa ja koulukisoissa. Koulua mentäessä osaan tehdä esim. Pohkeenväistöjä, peruutuksia, sulkutaivutuksia, avotaivutuksia, etuosakäännöksiä ja takaosakäännöksiä, sekä kaikkea tavallista esim asetuksia pysähdyksiä laukanvaihtoja väistöjä jne.
Haluisin alkaa vuokrata sellasta ponia, jolla tällä hetkellä valmentaudun ja menen tunneilla ja kilpailen. Oon ratsastanu sillä näytöksessä ja tunnen sen myös hoitaessa hyvin. Se on siis ratsastuskoulun oma. En tiedä olisinko valmis vuokraamaan sitä/jotain muuta? Olen jo valmiiksi keksinyt miljoona eri asiaa mitä voin tehdä itsenäisellä, mutta en ole varma olenko valmis alkamaan vuokraamaan sitä?

3

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

Ei vuokraamiseen ole mitään sääntöä, että pitäisi olla tietyntasoinen jotta voisi vuokrata. Hevosen omistaja päättää, millaisen vuokraajan ottaa: toiset ottaa kokemattomiakin, toiset vain kokeneempia, osa vaatii että on täysi-ikäinen, toinen ottaa myös lapsia...

Vuokraamisessa ei yleensä oleellista ole se, mitä osaa ratsastaessa. Yksittäiset temput ei siis oikeastaan vaikuta. Oleellista on se, pärjääkö hevosen kanssa itsenäisesti. Toisaalta moni on myös valmis opettamaan tuota itsenäisesti toimimista, eli sekään ei ole aina ongelma, vaikka ei osaisikaan.

Eli kannattaa tietysti kysyä, voisitko vuokrata!
      Ongelma voi olla se, että ratsastuskoulut harvoin hevosia vuokraa. SRL:n alaiset ratsastuskoulut eivät muistaakseni edes saa vuokrata hevosia ratsastukseen ilman valvontaa.

Ratsastustunteja ei pidä unohtaa, vaikka vuokraisikin, koska ratsastustaidon kehittäminen on oma ja hevosen etu.

• VuokraponiEhkä

Kiitti tosi paljon! Aion kysyä.

• Anonyymi

Itse olen saman ikäinen, mutta olen kyllä ratsastanut koko ikäni. Mielestäni olet valmis vuokraamaan jotain hevosta/ponia😊 Mutta tietenkin täytyy jutella hevosen/ponin omistajan kanssa perus asioista😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3855
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3570
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2270
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1684
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1588
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1329
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      945
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      100
      902
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      855
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      86
      771
    Aihe