Palstan sisällön suhteen alkanut vuosi 2017 näyttää olevan edellistäkin surkeampi. Enteilee maailmanloppua.
Hulluksi on mennyt
70
561
Vastaukset
Niih...
Riippuu siitä, miltä kantilta katsoo.
Jatkua voi näin ja loppua koko tämä. Tämä on ollut lähinnä solvaamispalsta.
pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Ei täällä juuri oikeaa keskustelua saa aikaiseksi.
Ei nimittelemällä toista osapuolta voi saadakaan keskustelua.
- Huhhulii
Ei täällä juuri oikeaa keskustelua saa aikaiseksi.
Jatkuva hihhuli-sanan ja vastaavien viljely on tehokkain tapa tappaa kaikki oikea keskustelu.
Huhhulii kirjoitti:
Jatkuva hihhuli-sanan ja vastaavien viljely on tehokkain tapa tappaa kaikki oikea keskustelu.
Ahaa, viittaatko minunkin tapaani käyttää "uskovista" hihhuli-nimitystä? No joo, syyllinen olen. Sanottakoon kuitenkin, että oman osani nimittelyistä olen saanut itsekin, mutta haluan silti pyrkiä keskustelemaan asioista asiallisesti ja perustellen.
- kristitty_mies
Ahaa, viittaatko minunkin tapaani käyttää "uskovista" hihhuli-nimitystä? No joo, syyllinen olen. Sanottakoon kuitenkin, että oman osani nimittelyistä olen saanut itsekin, mutta haluan silti pyrkiä keskustelemaan asioista asiallisesti ja perustellen.
Täytyy myöntää että minäkin olen käyttänyt sanaa "hihhuli". Se kuvaa hyvin uskovaa joka on älyttömän tyhmä. Itse pidän itseäni kristittynä, mutta en ole mielestäni ainakaan tyhmä. Tunnustan tosiasiat, enkä pakene taivaisiin kun puhutaan niistä.
Huhhulii kirjoitti:
Ehkäpä sitä "hihhuli" sanaa käytetään koska palstan ns. "oikeauskoiset" hyvin usein käyvät kiinni henkilöön keskusteluista sen sijaan että keskustelisivat aiheesta.
Esim. minua on sanottu milloin miksikin vain siitä syystä että en ole samaa mieltä näiden "oikeauskoisten" kanssa.
Tasapuolisuuden vuoksi sinä varmasti olet myös sitä mieltä että näiden "oikeuskoisten" kielenkäyttö on se joka tappaa keskustelun palstalla?YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Ehkäpä sitä "hihhuli" sanaa käytetään koska palstan ns. "oikeauskoiset" hyvin usein käyvät kiinni henkilöön keskusteluista sen sijaan että keskustelisivat aiheesta.
Esim. minua on sanottu milloin miksikin vain siitä syystä että en ole samaa mieltä näiden "oikeauskoisten" kanssa.
Tasapuolisuuden vuoksi sinä varmasti olet myös sitä mieltä että näiden "oikeuskoisten" kielenkäyttö on se joka tappaa keskustelun palstalla?>> Tasapuolisuuden vuoksi sinä varmasti olet myös sitä mieltä että näiden "oikeuskoisten" kielenkäyttö on se joka tappaa keskustelun palstalla? <<
Näiden muutamien suomi24-palstojen ja US:n blogikirjoittajien perusteella sanoisin, että poliittisesti ja muuten aktiivisten fundamentalistien kanssa keskusteleminen on kuollut idea.
Ne kun ei halua, osaa tai kykene keskustelemaan. Syystä että he ovat ehdottoman varmoja, että juuri heillä on hallussaan varma totuus käsiteltävästä asiasta.
Kun tuohon lisätään se, että he eivät usein myöskään koe tarpeelliseksi peitellä ylimielisyyttään, niin siinähän sitä on keskusteluainekset kasassa.
On mielestäni ihan sama, onko kyse Puolimatkasta vai Simeliuksesta, Räsäsestä vai räyhiksestä eli lukeneesta vai typeryksestä, sivistyneestä vai moukasta, niin tyyli on pohjimmiltaan sama. Ne tipauttaa oman kantansa pöydälle kuin linnunpaskan ja keskustelu on käytännössä siinä.
Ymmärtääkseni samantapaiseen johtopäätökseen näyttää päätyneen muutama US-bloggaajakin. Eräskin sanoi, että muuten hyvä kuvaus Tapsasta, mutta keskustelukumppaniksi hän ei Tapsaa nimittäisi.
Joko allekirjoitat noiden fundisten mielipiteen tai olet heitä vainova vihollinen.
ID-jengissä tyyli on myös sama. Populistista tunteisiin vetoavaa propagandaa, suoranaista valehtelua, perustelemattomien väitteiden vyörytystä, henkilöön kiinni käymistä ja vastaavaa roskaa.- ei.nimi.merkkiä
Tässähän olette hyvin edustettuna, koko tähänastinen porukka, jotka tähänmennessä olette vastanneet, torre mukaanlukien.
Samoja jankutuksia vuodesta toiseen, eipä paljoa nappaa lähteä keskustelemaan.
Pahimpina häiriköinä multinikki evl, tässä ketjussa kristitty_mies.
Kuten on tullut aikaisemmin mainittua, pitäkää nyt tunkkinne ja lässyttäkää keskenänne, tämän olette itse aiheuttaneet.
Senverran olen palstaa silloin tällöin seurannut, että kristityt eivät viihdy enää palstalla ja tästä on tullut ateisitien "työpaja", jossa tunnutte viihtyvän keskenänne. ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
Tässähän olette hyvin edustettuna, koko tähänastinen porukka, jotka tähänmennessä olette vastanneet, torre mukaanlukien.
Kuten on tullut aikaisemmin mainittua, pitäkää nyt tunkkinne ja lässyttäkää keskenänne, tämän olette itse aiheuttaneet.
Senverran olen palstaa silloin tällöin seurannut, että kristityt eivät viihdy enää palstalla ja tästä on tullut ateisitien "työpaja", jossa tunnutte viihtyvän keskenänne.Ei ehkä "nappaa", mutta sinäkin käyt vain henkilöön kiinni tässä ja nyt.
- ei.nimi.merkkiä
torre12 kirjoitti:
Ei ehkä "nappaa", mutta sinäkin käyt vain henkilöön kiinni tässä ja nyt.
Tarvittavassa määrin kyllä, itse et vaan huomaa, että teet sitä jakuvasti.
Sinunkin kirjoituksia olen huomannut jo lopetetulta kk- palstalta, kuten monen toisenkin, jutut eivät ole muuttuneet näiden vuosien aikana miksikään, mistähän tämä mielestäsi kertoo ?
Minäpä kerron, syvästä inhosta kristittyihin, josta Jeesus aikoinaan jo varoitteli mm. vuorisaarnassa.
Olen aikaisemmin joskus kysynyt, miten kristityn elämä voi näinkin paljon kiinnostaa ateistia, joka puheidensa mukaan ei edes usko Jumalaan ?
Itseäni ei kiinnosta ateistin uskomattomuus niinpaljon, että lähtisin heidän edustamille palstoille sitä vastaan taistelemaan, tai ylipäätään edes kommentoimaan, jokainen päättää henkilökohtaisista asioistaan itse ja siihen tulee toisten tyytyä.
Täällä sensijaan olen kuullut vaikka minkätasoisia haukkumanimiä kristityistä, joten ei pidä ihmetellä, että kristityt eivät viihdy täällä haukuttavana.
Tämä on mennyt täysin ala-arvoiseksi, täällä ei keskustella, vaan täällä jankutetaan samaa sontaa vuodesta toiseen.
Ps. aloittajasta on sanottava, ettei yleensä tähän syyllisty. - torre11
ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
Sinunkin kirjoituksia olen huomannut jo lopetetulta kk- palstalta, kuten monen toisenkin, jutut eivät ole muuttuneet näiden vuosien aikana miksikään, mistähän tämä mielestäsi kertoo ?
Minäpä kerron, syvästä inhosta kristittyihin, josta Jeesus aikoinaan jo varoitteli mm. vuorisaarnassa.
Olen aikaisemmin joskus kysynyt, miten kristityn elämä voi näinkin paljon kiinnostaa ateistia, joka puheidensa mukaan ei edes usko Jumalaan ?
Itseäni ei kiinnosta ateistin uskomattomuus niinpaljon, että lähtisin heidän edustamille palstoille sitä vastaan taistelemaan, tai ylipäätään edes kommentoimaan, jokainen päättää henkilökohtaisista asioistaan itse ja siihen tulee toisten tyytyä.
Täällä sensijaan olen kuullut vaikka minkätasoisia haukkumanimiä kristityistä, joten ei pidä ihmetellä, että kristityt eivät viihdy täällä haukuttavana.
Tämä on mennyt täysin ala-arvoiseksi, täällä ei keskustella, vaan täällä jankutetaan samaa sontaa vuodesta toiseen.
Ps. aloittajasta on sanottava, ettei yleensä tähän syyllisty."Minäpä kerron, syvästä inhosta kristittyihin".
Et saa minua syvästi inhoamaan kristittyjä, sillä kristittyjä on täälläkin monenlaisia. Esim. olin hyvin paljon mieltynyt juhani1962- nimimerkkiin, ja moneen muuhunkin kristittyyn palstan ulkopuolella.
Itse en niinkään vihaa uskovia, vaan valehtelua ja mustamaalausta. Teet siis aika rankkoja yleistyksiä. ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
Ps. aloittajasta on sanottava, ettei yleensä tähän syyllisty."Täällä sensijaan olen kuullut vaikka minkätasoisia haukkumanimiä kristityistä, joten ei pidä ihmetellä, että kristityt eivät viihdy täällä haukuttavana."
Laitatkohan kristityt jotenkin yhteen muottiin? Minäkin olen kristitty. Näin siitäkin huolimatta että näkemykseni ovat mitä ovat, ja huolimatta kaikista haukkumanimistä joita olen palstalla saanut.
Milloin olen kovaa kieltä käytttänyt on vastapuoli sen yleensä ansainnut. Esimerkkinä vaikkapa kristityn irvikuvat eli minun sanastossani "uskovat", jotka vuodesta toiseen pyrkivät mitätöimään lähimmäistensä tasa-arvoiset ihmisoikeudet ja ihmisarvon antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihinsa vedoten, tulkintoihin, jotka ovat lähinnä Kristuksen opetuksen rienausta. Heidän kirjoituksensa myös vilisevät niin ala-arvoisia nimityksiä lähimmäisistään, että he ovat ihan omalla käytöksellään ansainneet heihin kohdistuvat huomattavasti lievemmät nimitykset. Useimmat heistä ovat terveen järjen ulottumattomissa, joten miksipä he täällä viihtyisivätkään keskustelemassa asioista, joista ymmärtäminen vaatii muutakin kuin parin raamatunjakeen muistamisen ja pronssikautisen tietämyksen.- Simelius1
Pe.ku kirjoitti:
Ei nimittelemällä toista osapuolta voi saadakaan keskustelua.
Näin on. Kun perustelut loppuvat, alkaa haukunta. Ei sellaista keskustelua jaksa.
- uskisP
Simelius1 kirjoitti:
Näin on. Kun perustelut loppuvat, alkaa haukunta. Ei sellaista keskustelua jaksa.
Uskovilta ei koskaan lopu perustelut ja itse asiasta puhuminen, mistä seuraa, että meidän ei tarvitse koskaan haukkua. Mutta ateistit ym. ovat pakotettuja aina lopuksi menemään haukkumiseen kun heillä ei ole enää perusteluja. Hehän eivät tunne kristinuskoa ja siksi ovat aina itse asiassa heikoilla.
uskisP kirjoitti:
Uskovilta ei koskaan lopu perustelut ja itse asiasta puhuminen, mistä seuraa, että meidän ei tarvitse koskaan haukkua. Mutta ateistit ym. ovat pakotettuja aina lopuksi menemään haukkumiseen kun heillä ei ole enää perusteluja. Hehän eivät tunne kristinuskoa ja siksi ovat aina itse asiassa heikoilla.
"Uskovilta ei koskaan lopu perustelut ja itse asiasta puhuminen, mistä seuraa, että meidän ei tarvitse koskaan haukkua."
Oletkos miten paljon palstan keskusteluja lukenut?uskisP kirjoitti:
No niin. Ateistit "eivät tunne kristinuskoa".
Olet väärässä; monet ateistit tuntevat kristinuskon sekä monia muitakin uskontoja; sehän on jo yleissivistystä. Eli ateistit eivät ole "heikoilla" kuten luulet. Itse olen huomannut että ateistit tuntevat UT:a paremmin kuin kristityt.- ei.nimi.merkkiä
"Täällä sensijaan olen kuullut vaikka minkätasoisia haukkumanimiä kristityistä, joten ei pidä ihmetellä, että kristityt eivät viihdy täällä haukuttavana."
Laitatkohan kristityt jotenkin yhteen muottiin? Minäkin olen kristitty. Näin siitäkin huolimatta että näkemykseni ovat mitä ovat, ja huolimatta kaikista haukkumanimistä joita olen palstalla saanut.
Milloin olen kovaa kieltä käytttänyt on vastapuoli sen yleensä ansainnut. Esimerkkinä vaikkapa kristityn irvikuvat eli minun sanastossani "uskovat", jotka vuodesta toiseen pyrkivät mitätöimään lähimmäistensä tasa-arvoiset ihmisoikeudet ja ihmisarvon antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihinsa vedoten, tulkintoihin, jotka ovat lähinnä Kristuksen opetuksen rienausta. Heidän kirjoituksensa myös vilisevät niin ala-arvoisia nimityksiä lähimmäisistään, että he ovat ihan omalla käytöksellään ansainneet heihin kohdistuvat huomattavasti lievemmät nimitykset. Useimmat heistä ovat terveen järjen ulottumattomissa, joten miksipä he täällä viihtyisivätkään keskustelemassa asioista, joista ymmärtäminen vaatii muutakin kuin parin raamatunjakeen muistamisen ja pronssikautisen tietämyksen." Laitatkohan kristityt jotenkin yhteen muottiin?"
Kyllä laitan vieläkin, kristitty ihminen on Jeesuksen seuraaja, joka ei mm. tavallasi väheksy Raamatun sanaa, kirjoittamalla siitä tyyliin;
"Milloin olen kovaa kieltä käytttänyt on vastapuoli sen yleensä ansainnut. Esimerkkinä vaikkapa kristityn irvikuvat eli minun sanastossani "uskovat", jotka vuodesta toiseen pyrkivät mitätöimään lähimmäistensä tasa-arvoiset ihmisoikeudet ja ihmisarvon antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihinsa vedoten, tulkintoihin, jotka ovat lähinnä Kristuksen opetuksen rienausta."
"Antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihin"
- tämä lause kertoo kaiken oleellisen suhteestasi Jeesukseen.
Mikäli joku käyttää ns. kovaa kieltä, pitäisi hälytyskellojen alkaa jo soida, aidot kristityt vaan eivät käytä "kovaa kieltä", vaan mielummin vaikenee.
Tällä palstalla kristiyn on vaikea, ellei mahdotonta kirjoittaa oikeastaan mitään, siitä olette pitäneet laumana "kiitettävästi" huolta. ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
" Laitatkohan kristityt jotenkin yhteen muottiin?"
Kyllä laitan vieläkin, kristitty ihminen on Jeesuksen seuraaja, joka ei mm. tavallasi väheksy Raamatun sanaa, kirjoittamalla siitä tyyliin;
"Milloin olen kovaa kieltä käytttänyt on vastapuoli sen yleensä ansainnut. Esimerkkinä vaikkapa kristityn irvikuvat eli minun sanastossani "uskovat", jotka vuodesta toiseen pyrkivät mitätöimään lähimmäistensä tasa-arvoiset ihmisoikeudet ja ihmisarvon antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihinsa vedoten, tulkintoihin, jotka ovat lähinnä Kristuksen opetuksen rienausta."
Mikäli joku käyttää ns. kovaa kieltä, pitäisi hälytyskellojen alkaa jo soida, aidot kristityt vaan eivät käytä "kovaa kieltä", vaan mielummin vaikenee.
Tällä palstalla kristiyn on vaikea, ellei mahdotonta kirjoittaa oikeastaan mitään, siitä olette pitäneet laumana "kiitettävästi" huolta.Eihän "tulkinnoista" puhuminen kerro mitään suhteesta Jeesukseen. Mutta tämä kertoo paljon sinun asenteesta muihin kirjoittajiin.
Huhhulii kirjoitti:
Sen sijaan arkkipiispan ja Helsingin piispan nimittäminen mädättäjiksi sekä Saatanan lähettiläiksi on hyvin asiallista juttukulttuuria.
qwertyilija kirjoitti:
>> Tasapuolisuuden vuoksi sinä varmasti olet myös sitä mieltä että näiden "oikeuskoisten" kielenkäyttö on se joka tappaa keskustelun palstalla? <<
Näiden muutamien suomi24-palstojen ja US:n blogikirjoittajien perusteella sanoisin, että poliittisesti ja muuten aktiivisten fundamentalistien kanssa keskusteleminen on kuollut idea.
Ne kun ei halua, osaa tai kykene keskustelemaan. Syystä että he ovat ehdottoman varmoja, että juuri heillä on hallussaan varma totuus käsiteltävästä asiasta.
Kun tuohon lisätään se, että he eivät usein myöskään koe tarpeelliseksi peitellä ylimielisyyttään, niin siinähän sitä on keskusteluainekset kasassa.
On mielestäni ihan sama, onko kyse Puolimatkasta vai Simeliuksesta, Räsäsestä vai räyhiksestä eli lukeneesta vai typeryksestä, sivistyneestä vai moukasta, niin tyyli on pohjimmiltaan sama. Ne tipauttaa oman kantansa pöydälle kuin linnunpaskan ja keskustelu on käytännössä siinä.
Ymmärtääkseni samantapaiseen johtopäätökseen näyttää päätyneen muutama US-bloggaajakin. Eräskin sanoi, että muuten hyvä kuvaus Tapsasta, mutta keskustelukumppaniksi hän ei Tapsaa nimittäisi.
Joko allekirjoitat noiden fundisten mielipiteen tai olet heitä vainova vihollinen.
ID-jengissä tyyli on myös sama. Populistista tunteisiin vetoavaa propagandaa, suoranaista valehtelua, perustelemattomien väitteiden vyörytystä, henkilöön kiinni käymistä ja vastaavaa roskaa.>Joko allekirjoitat noiden fundisten mielipiteen tai olet heitä vainova vihollinen.
Valitettavasti näin on. Kuuluu ankaran dualistiseen hyvä/paha-maailmankatsomukseen.ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
Senverran olen palstaa silloin tällöin seurannut, että kristityt eivät viihdy enää palstalla ja tästä on tullut ateisitien "työpaja", jossa tunnutte viihtyvän keskenänne.>Senverran olen palstaa silloin tällöin seurannut, että kristityt eivät viihdy enää palstalla
Fundiskristityille on erittäin tyypillistä, että te ette viihdy missään missä ette pääse yksisuuntaisesti saarnaamaan tai saa runsaasti samanmielistä palautetta. (Jälkimmäisen Räyhis hoitaa kohdallaan ihan itse ja kai siksi täällä viihtyykin. :D)uskisP kirjoitti:
>Uskovilta ei koskaan lopu perustelut ja itse asiasta puhuminen, mistä seuraa, että meidän ei tarvitse koskaan haukkua.
Eli olet siis sinäkin sitä mieltä, että Räyhis ei ole uskovainen lainkaan?
Sinä Simelius olet joskus jopa lähes kohtelias ja kirjoitat aina yhdellä nikillä, mikä on erinomainen juttu ja ansaitsee tässä hullujenhuoneessa tunnustuksen.ei.nimi.merkkiä kirjoitti:
" Laitatkohan kristityt jotenkin yhteen muottiin?"
Tällä palstalla kristiyn on vaikea, ellei mahdotonta kirjoittaa oikeastaan mitään, siitä olette pitäneet laumana "kiitettävästi" huolta.""Antiikkisiin ja taikauskoisiin kristinuskon tulkintoihin"
- tämä lause kertoo kaiken oleellisen suhteestasi Jeesukseen."
Jos se kertoo sinulle suhteestani Jeesukseen, et ole ymmärtänyt mitään mitä olen kirjoittanut. Tuon lauseen pitäisi kyllä kertoa jotakin suhteestani "uskoviin".- ei.nimi.merkkiä
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Uskovilta ei koskaan lopu perustelut ja itse asiasta puhuminen, mistä seuraa, että meidän ei tarvitse koskaan haukkua.
Eli olet siis sinäkin sitä mieltä, että Räyhis ei ole uskovainen lainkaan?
Sinä Simelius olet joskus jopa lähes kohtelias ja kirjoitat aina yhdellä nikillä, mikä on erinomainen juttu ja ansaitsee tässä hullujenhuoneessa tunnustuksen.Oletko jotenkin etuoikeutettu jakamaan tällaisia tunnustuksia, joita mm itse et toistaiseksi ole pystynyt ansaitsemaan ?
- kuka.on.syyllinen
Nii, ja sitten alkoivat syylliset pesemään kasvojaan. "En se minä ollut".
- Kuka.on.syyllinen
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Koskas sinä alat pesemään kasvojasi?
Seurasi palstapoliisin karjahdus " syyllinen esiin".
- kuka.on.syyllinen
Enkös minä vasta tuossa ylempänä tunnustanut että minä se olin?
Palstan säyseimmät alkoivat tulla tunnon tuskiin.
kuka.on.syyllinen kirjoitti:
Palstan säyseimmät alkoivat tulla tunnon tuskiin.
*ripottelee päälleen tomua ja tuhkaa*
*ripottelee päälleen tomua ja tuhkaa*
Kiitos aamun naurusta. Se piristi ja ties vaikka se pidensi ikääkin.
Tai lisäsi ;-)qwertyilija kirjoitti:
Tai lisäsi ;-)Kunnon nakratus tekee aina eetwarttia :D
- kuka.on.syyllinen
qwertyilija kirjoitti:
Tai lisäsi ;-)Joku piti asiaa vitsinä, eikä voinut pidätellä nauruaan.
Kunnon nakratus tekee aina eetwarttia :D
Totta ja onneksi ei ollut just aamukaffet suussa.
- kuka.on.syyllinen
Kunnon nakratus tekee aina eetwarttia :D
Ei pitäisi nauraa näin vakavalle asialle. Hulluus on tarttuvaa.
kuka.on.syyllinen kirjoitti:
Ei pitäisi nauraa näin vakavalle asialle. Hulluus on tarttuvaa.
Nauru tekee hyvää. Kokeilisit joskus.
- kuka.on.syyllinen
Nauru tekee hyvää. Kokeilisit joskus.
Etkö tiedä sitä viisautta että,
"Räkänokastakin mies tulee, mutta ei tyhjän naurajasta". kuka.on.syyllinen kirjoitti:
Etkö tiedä sitä viisautta että,
"Räkänokastakin mies tulee, mutta ei tyhjän naurajasta".Mää muistelin että se mennee että "mies se tulee räkänökastakin, mutta tyhjännaurajasta tulee paljon ilosempi mies".
Mää muistelin että se mennee että "mies se tulee räkänökastakin, mutta tyhjännaurajasta tulee paljon ilosempi mies".
Vakavan masennuksen yksi merkki on se, ettei naurata koskaan.
Ihan kokemuksesta kerron. Onneksi siitä on jo aikaa.qwertyilija kirjoitti:
Ihan kokemuksesta kerron. Onneksi siitä on jo aikaa.Kippis sille...
- viimeksi.nauraa
Mää muistelin että se mennee että "mies se tulee räkänökastakin, mutta tyhjännaurajasta tulee paljon ilosempi mies".
Ps. 126:2
Silloin oli meidän suumme naurua täynnä, ja kielemme riemua täynnä; silloin sanottiin pakanain keskuudessa: "Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan". pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Kippis sille...
Kiitos ja virtuaalikippis sullekin. Konkreettisemmat kippikset saa odottaa Helmikuulle, kun on tuo tipaton ja hipaton Tammikuu ;-)
qwertyilija kirjoitti:
Kiitos ja virtuaalikippis sullekin. Konkreettisemmat kippikset saa odottaa Helmikuulle, kun on tuo tipaton ja hipaton Tammikuu ;-)
Itse asiassa minäkin kippistelin teen ja inkiväärin voimalla.
Itse asiassa minäkin kippistelin teen ja inkiväärin voimalla.
Päätin kokeilla tomaattikeiton vaikutusta. No, ruuanlaiton opettelu on yksi ajankuluistani. Lähikaupan naismyyjiltä sain tänäänkin hyviä vinkkejä tuohon tomaattikeittoon.
qwertyilija kirjoitti:
Päätin kokeilla tomaattikeiton vaikutusta. No, ruuanlaiton opettelu on yksi ajankuluistani. Lähikaupan naismyyjiltä sain tänäänkin hyviä vinkkejä tuohon tomaattikeittoon.
Tomaattikeitto on aivan mahtavaa. Lempiravinolassani otan aina tomaattikeiton aluksi. Täällä on myös andalusialainen keitto, joka on kylmä tomaattikeitto lisukkeineen. Hyvää sekin. Mutta lempiravintolan Ana ei saa sitä tehtyä kovin maukkaaksi.
Itse vaikka kokkaan, niin eipä ole tullut noita ruokia tehtyä.torre12 kirjoitti:
Tomaattikeitto on aivan mahtavaa. Lempiravinolassani otan aina tomaattikeiton aluksi. Täällä on myös andalusialainen keitto, joka on kylmä tomaattikeitto lisukkeineen. Hyvää sekin. Mutta lempiravintolan Ana ei saa sitä tehtyä kovin maukkaaksi.
Itse vaikka kokkaan, niin eipä ole tullut noita ruokia tehtyä.Tytär ihastui tomaattikeittoon kun käytiin vuodenvaihteessa Fuerteventura'lla.
Pitää treenata kotona, niin kun se taas piipahtaa kotona, niin pistän sille kotimaisen tomaattikeittoni eteen.
ps tomaatit on kaltattupilkkuviivaviiva kirjoitti:
Totisesti, tämä versio on paljon lähempänä omaa kokemustani.
torre12 kirjoitti:
Itse vaikka kokkaan, niin eipä ole tullut noita ruokia tehtyä.Mahtavaa on. Tietysti tuoreista raaka-aineista tulee parasta, mutta yllättävän hyvää on myös pakattu valmis soppa. (Jos joku tietää kuivapussitomaattikeiton joka on hyvää, vinkatkoon merkin niin kokeilen.)
qwertyilija kirjoitti:
Tomaattikeitto on herkkuwa, mutta itse en osaa sitä oikein herkulliseksi valmistaa. Vaimo kun tekee, niin jotenkin siitä tulee ihan eri makuista kuin minun tekemänä, vaikka ihan samat ainekset. Kummallista...
Mahtavaa on. Tietysti tuoreista raaka-aineista tulee parasta, mutta yllättävän hyvää on myös pakattu valmis soppa. (Jos joku tietää kuivapussitomaattikeiton joka on hyvää, vinkatkoon merkin niin kokeilen.)
>> Tietysti tuoreista raaka-aineista tulee parasta <<
Riippuu kokista, mutta joo, kotimaisista tomaateista tuli eka kerralla ihan tomaattikeiton makuista. Muistuttaa sitä lomamatkalla nautittua soppaa.
Tosin siellä oli paremmat kyytipojatkin ruualle.
>> yllättävän hyvää on myös pakattu valmis soppa <<
Se kaupan myyjä suositteli felixin lamiskeitoa ja makarooneja sekaan, mutta päätin kokeilla tuon Arlan ohjeen mukaan.
Vaimo ainakin tykkäsi ja santsasi eli ei kait se ihan poskelleen mennyt.
https://www.arla.fi/reseptit/tomaattikeitto-tuoreista-tomaateista/qwertyilija kirjoitti:
>> Tietysti tuoreista raaka-aineista tulee parasta <<
Riippuu kokista, mutta joo, kotimaisista tomaateista tuli eka kerralla ihan tomaattikeiton makuista. Muistuttaa sitä lomamatkalla nautittua soppaa.
Tosin siellä oli paremmat kyytipojatkin ruualle.
>> yllättävän hyvää on myös pakattu valmis soppa <<
Se kaupan myyjä suositteli felixin lamiskeitoa ja makarooneja sekaan, mutta päätin kokeilla tuon Arlan ohjeen mukaan.
Vaimo ainakin tykkäsi ja santsasi eli ei kait se ihan poskelleen mennyt.
https://www.arla.fi/reseptit/tomaattikeitto-tuoreista-tomaateista/Vesi herahti kielelle, tuota kokeilen heti kun tomaatit halpenee. Tai vaikka ennenkin.:)
Vesi herahti kielelle, tuota kokeilen heti kun tomaatit halpenee. Tai vaikka ennenkin.:)
Kyllä täälläkin halvimmat tomaatit maksavat kaupassa 1.29 €, kanarialaiset. Mutta totta tosiaan taidanpa itsekin yrittää. Tosin en usko kykeneväni parempaan kuin tämä Ana- kokkini.
Mutta teen paellan kyllä paremmin kuin täkäläiset.torre12 kirjoitti:
Kyllä täälläkin halvimmat tomaatit maksavat kaupassa 1.29 €, kanarialaiset. Mutta totta tosiaan taidanpa itsekin yrittää. Tosin en usko kykeneväni parempaan kuin tämä Ana- kokkini.
Mutta teen paellan kyllä paremmin kuin täkäläiset.Hiljattain lähimarketissa oli ulkomaiset luumutomaatit, en muista mistä, euron kilo. Siinä olisi ollut sopan paikka.:)
Vesi herahti kielelle, tuota kokeilen heti kun tomaatit halpenee. Tai vaikka ennenkin.:)
Tyttö oli flunssassa kotonaan, joten käytiin sen luona tuossa suht lähellä ja vietiin sille litra tomaattikeittoa keittoa ja patonki kaveriksi.
Tykkäs kovasti vaikka saattoi siinä olla sukulisää mukana.
Ja totta, kotimaiset tomaatit on ainakin lähi K-Marketissa suht hintavia, melkein saa jauhelihaa samalla kilohinnalla. Mutta kerran piti kokeilla. Kalttasin ehkä hiukan liian kauan (3min) ja huom. veitsen on oltava viiltävän terävä siihen tomaattien viiltoon ;-)qwertyilija kirjoitti:
Ihan kokemuksesta kerron. Onneksi siitä on jo aikaa.Ei tästä kauan ole kun olimme avokkini ja hänen ystävättärensä kanssa liikkeellä jolle on sattunut aivan liikaakin negatiivista viimeisen parin vuoden aikana, vakavia juttuja ja joka on kieltämättä alakuloinen.
Sanoipa vaan ettei ole nauranut näin aikoihin, meidän melkoisen pimeä ja musta huumori ilmeisesti toimi. Meillä kun se tilannekomiikka toimii, ei sitä tarvitse ajatella, jonkin sanomasta lauseesta vain tulee jokin hervoton assosiaatio mieleen.
Huumorista ylipäätään, itsestään pilkan tekeminen, itselleen nauraminen ja vaikeiden asioiden kääntäminen mustaksi huumoriksi on ollut ainakin minulle tavallaan yksi keino selvitä pahimmista paikoista. Haudan vakavaahan tämä elämä ei ole eikä saa olla.a-teisti kirjoitti:
Ei tästä kauan ole kun olimme avokkini ja hänen ystävättärensä kanssa liikkeellä jolle on sattunut aivan liikaakin negatiivista viimeisen parin vuoden aikana, vakavia juttuja ja joka on kieltämättä alakuloinen.
Sanoipa vaan ettei ole nauranut näin aikoihin, meidän melkoisen pimeä ja musta huumori ilmeisesti toimi. Meillä kun se tilannekomiikka toimii, ei sitä tarvitse ajatella, jonkin sanomasta lauseesta vain tulee jokin hervoton assosiaatio mieleen.
Huumorista ylipäätään, itsestään pilkan tekeminen, itselleen nauraminen ja vaikeiden asioiden kääntäminen mustaksi huumoriksi on ollut ainakin minulle tavallaan yksi keino selvitä pahimmista paikoista. Haudan vakavaahan tämä elämä ei ole eikä saa olla.Tsemppiä teille molemmille.
Itseironia kohtuumäärissä on ihan hyvä ominaisuus, itseä kun ei kannata ottaa ihan haudanvakavasti. Jos osaa nauraa itselleen, on nauruaihe aina mukana.qwertyilija kirjoitti:
Tsemppiä teille molemmille.
Itseironia kohtuumäärissä on ihan hyvä ominaisuus, itseä kun ei kannata ottaa ihan haudanvakavasti. Jos osaa nauraa itselleen, on nauruaihe aina mukana.Tärkeää on myös osata hiljaa moittia ja haukkua itseään kun tulee hölmöiltyä. Sekä komentaa. Silloin on vaimokin ikään kuin aina mukana!
- kakofoonisuutta
Itse ajattelen, että arkkipiispan toivoma kirkon moniäänisyys on sitä mitä on tavoiteltukin.
>> Itse ajattelen, että arkkipiispan toivoma kirkon moniäänisyys on sitä mitä on tavoiteltukin. <<
Näin skeptikkona pohdin, että a) toivooko arkkipiispa moniäänisyyttä ja b) kuka ja miten tuota moniäänisyyttä on tavoiteltu.
Minusta arkkipiispa Mäkinen yrittää löytää kompromissia ja selitysmallia, joka häivyttäisi sen ikävähkön tosiasian, että kirkossa on monta rintamalinjaa.- arkipiiska
qwertyilija kirjoitti:
>> Itse ajattelen, että arkkipiispan toivoma kirkon moniäänisyys on sitä mitä on tavoiteltukin. <<
Näin skeptikkona pohdin, että a) toivooko arkkipiispa moniäänisyyttä ja b) kuka ja miten tuota moniäänisyyttä on tavoiteltu.
Minusta arkkipiispa Mäkinen yrittää löytää kompromissia ja selitysmallia, joka häivyttäisi sen ikävähkön tosiasian, että kirkossa on monta rintamalinjaa.No ainakin puheissaan arkkipiispa on toivonut kirkon olevan moniääninen, kaikenlaisten ihmisten laitos. Ja tällä foorumilla tämä moniäänisyys on nyt sitten toteutunut kaikessa loistossaan. Miksi valittaa?
Eikös kuitenkin jotain kehitystäkin vuodella 2017 ole tapahtunut kun aivan pahimpia virkkaajia ja törkyturpia on jotenkin vaiennettu vai ovatko he poistuneet vapaaehtoisesti?
Täällä on ollut selvästi moderointia viime aikoina. Nyt törkypuheita on vaikeampi saada tuotua esiin.
torre12 kirjoitti:
Täällä on ollut selvästi moderointia viime aikoina. Nyt törkypuheita on vaikeampi saada tuotua esiin.
Hyvä niin.
torre12 kirjoitti:
Olen tosiaan huomannut, että poistoja on entistä enemmän. Osa helposti, osa vaikeammin ymmärrettäviä. Enemmistö ehkä edellisiä kuitenkin.
Olen tosiaan huomannut, että poistoja on entistä enemmän. Osa helposti, osa vaikeammin ymmärrettäviä. Enemmistö ehkä edellisiä kuitenkin.
Ylläpidolla on kuulemma jokin poistorobotti, joka poistaa ainakin tekstit, joissa on englantia.
qwertyilija kirjoitti:
Ylläpidolla on kuulemma jokin poistorobotti, joka poistaa ainakin tekstit, joissa on englantia.
We'll see.......;)
Joo, koska meikäläisenkin viestejä on poistettu "sääntöjen vastaisina", niin on mennyt jo aika lailla överiksikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057