Miten laihtua 58 kilosta 54 kiloon?

jooones

Oon siis 165/58 ja harrastan kilpaurheilua yli 20h viikossa, joten mikään dieetti jossa saa syödä vain vähän kaloreita ei onnistu. Ja haluan siis laihtua tämän 4 kiloa 54 kiloon, jotta voisin olla täysin tyytyväinen itseeni. Painoin noin 2 vuotta sitten 54 kiloa, mutta jotenkin noi kilot on vaan hiipinyt mulle, ja nyt haluaisin niistä eroon 3kk aikana. Kokemuksia tai vinkkejä anyone?

12

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 363748yfhghghgh

      Et kerro ikääsi etkä sukupuoltasi. Et ole ylipainoinen.

    • Miche-Li

      Olet kilpaurheilija. Jaksaisitko kilpailla, jos olisit 54kg? Miten voisit?
      Juoksijat tapaavat olla sitkeitä ja laihoja. HIIT on ehkä nopein ratkaisu.
      Hyvä, että ravitset kehoasi riittävästi. Urheilu on kuluttavaa.

    • Jooones

      Oon 17 v tyttö. Taitoluistelu on lajini ja se edellyttää hoikkaa vartaloa, siksi haluaisin laihtua

      • Miche-Li

        Hyvä! Katsoin dokumenttia sen ranskalisen taitoluistelijan - voittajan -
        dietistä ja harjoittelusta päästäkseen huipulle.
        Tämä lähes kaksimetrinen nuorukainen söi, mitä äitinsä valmisti:
        perunamuusin sijaan kukkakaalimuhennosta ja nokare lihaa/proteiinia.
        Siinä poju istui muiden kanssa pöydässä pienen asettinsa kanssa ja
        katseli, miten muut mättäsivät muusia ja makkaraa.
        Mutta kyllä oli ero kehoissakin! Toiset olivat suuria kuin talot ja
        taitoluistelija oli lihaksikas, ei tippaakaan ylimääräistä rasvaa missään.
        Nyt asia on niin, että sinä saat olla sitä normaalipainon alarajalla.
        Saat lajistasi luonnon itsensä valmistamaa "hyvänolon-hormoonia".
        Mutta, jos olet kilpaileva taitoluistelija, niin mitä valmentajasi sanoo.
        Älä tule tänne netille kyselemään hyvää tahtoviltakaan neuvonantajilta!
        Meillä EI ole tarvittavaa tietoa harjoituksistasi sun muusta!
        Käänny valmentajasi puoleen! Hänellä pitäisi olla kiinnostusta asiasta.
        Onnea sinulle harjoituksiisi, mutta muista, lajissasi ei ole varaa saada huimauskohtauksi, putoamisia liian vähästä ravinnosta!


      • ss2222

        Laskee VAIN ylimääräisistä herkuista tulevat kalorit,ja merkkaa vain ne kalenteriin esim karkki 100g =400 kal pitsa 400g 1500 kal
        -terveellistä kasvisruokaa pitää syödä jossa lihaa ja rasvaa vähintään 2000 kal pv

        -teen itse ruumiillisesti raskasta työtä.Laihtumisvauhti on ollut nyt alussa 1kg viikossa ja vyötärön ympärysmitta on pienentynyt 1cm(samaan tulokseen pääsee harrastamalla esim pyöräilyä tai hiihtoa kolme tuntia joka päivä)laihtuminen on aina alussa nopeampaa

        Ylimääräisistä herkuista tulevista kaloreista pystyy helposti ARVIOIMAAN lihomisen ja laihtumisen.Esim jos on liikuntaa harrastamaton ja syö 3000 kal pävässä ja kuluttaa vain 2000 kal niin lihoo kolme kiloa kuukaudessa.Jo yksi 300g mustikkapiirakka sisältää 1200 kal

        kun laihduttaa oikeaoppisella syömisellä niin vyötärön ympärysmitta pienentyy ja paino saattaa pysyä välillä samassa.Jo puolen kilon laihtuminen kuukaudessa on hyvä tulos ja 2 kg kk on erittäin hyvä tulos.


      • ss2222

        Tv ohjelmissa annetaan täysin väärää tietoa ihmisille laihduttamisesta.Nopeissa laihdutuksissa pienillä kalorimäärillä laihtuu myös lihasmassaa joka aiheutta sen että kilot tulevat takaisin.(laihdutusohjelmat ovat vain viihdeohjelmia joilla metsästetään katsojia kanaville.Niissä ei puhuta mitään terveellisestä laihdutuksesta ja siitä miten painon saa pysymään samana.Todellisuudessa esim kilon lihominenkin tapahtuu aivan pienellä kalorimäärän ylityksellä.Tv ohjelmissa esitetään monesti mitä herkkuja lihoneet ovat syöneet, siitä saa helposti sen kuvan että ovat syöneet niitä vuosikausia,kun todellisuudessa se onkin tapahtunut hyvin lyhyessä ajassa.

        Herkuttelu pitää tehdä aina oikealla terveellisellä ruualla joka on paremman makuistakin kuin lihottavat herkut.

        Kaalipata ( paremman makuista kuin esim ranskalaiset perunat)

        1 dl pitkäjyväistä riisiä
        200 g nauta jauhelihaa
        200g palvattua sianlihaa
        2 rkl öljyä
        1rkl voita
        80g kpl sipulia (yksi pieni)
        40 g purjoa (n 5cm)
        100g porkkanaa (yksi pieni)
        1 tl murskattua valkosipulia (kukkurallinen)
        800 g keräkaalia
        1,5 tl suolaa
        1 tl pippurimauste yrttinen,(reilu)
        ½ tl pippurimauste kolme eri pippuria.viher,musta ,valkopippuri
        ½ tl meiramia
        6 dl lihalientä (2 palaa)

        Valmistusohje
        -mittaukset mittalusikoilla,eikä tavallisella t lusikoilla
        -Valmistetaan 10 cm syvässä kolmen litran teräskasarissa,johon voi laittaa kannenkin.(ei matalalla uuninpeltillä)
        1 Ensin kaikki kasvikset punnitaan ja mitataan ja suikaloidaan Mausteet laitetaan valmiiksi pikku lautaselle,sekä keitetään lihaliemikuutiot 6 dl vesimäärässä

        2 kaali ja porkkana paistetaan isolla fiskarssin vokkipannulla n 15 min isolla teholla koko ajan hämmentäen .Paistamisen alussa pannulle oliiviöljyä 1rkl (kaaliin pitää tulla hyvä paistinpinta,mutta se ei saa palaa)

        -kaali laitetaan toiselle levylle teholle 2 ja kansi päälle sillä aikaa kun ruskistetaan jauhelihoja.(se esikypsentää lisää kaalia ja porkkanaa)

        3 ruskistetaan vain kevyesti jauheliha paistinpannulla isolla teholla n 10 min ja lisätään samalla mausteet ja sipulit (pannulle 1 rkl voita)ruskistamisessa täytyy varoa ettei liha pääse vähäkään palamaan,pannu otetaan heti pois liedeltä ruskistamisen jälkeen.

        4 paistinpannusta tarkasti maku pois pienellä vesimäärällä

        5 laitetaan riisit uunivuodan pohjalle

        6kerros kaalia riisien päälle,sen päälle lihat ja lopussa pintaan kaalia.

        7kaadetaan lihaliemivesi päälle

        tunnissa)7 kypsennetään 1 tunti 200°C uunissa ilman kantta (pintaan tulee paistinpinta mikä tekee lisämakua ruokaan,pinta pitää tarkastaa jo puolen tunnin jälkeen niin että ei tule liikaa paistinpintaa.Uunista riippuen sopiva pinta voi tulla jo puolessa

        9 päälle alumiinifolio tai kansi.Haudutetaan vielä 1 tunti 150°C asteessa

        -maistuu hyvin ilman puolukkasurvosta


      • Fatnbutterfly

        Hei Joones. Täällä on setä 60 v, viiden lapsen isoisä jolla on tästä palstasta 20 vuoden kokemus. Sama kokemus koskee myös ravitsemusta ja painonhallintaa..
        Kun kyselet täältä neuvoa laihdutukseen, otapa ja lue noita muita laihdutuskeskusteluja. Vuosiin en ole täällä nyt käynyt koska nämä keskustelut, varsinkin painonhallintaan liittyvät ovat pelkkää riitelyä, pahansuopaisuutta ja uskomuksia täynnään. Niiden lisäksi suurin osa on sitä mieltä että.... eikä heillä ole mitään katetta sille mielipiteelle jonka he Sinullekin esittävät. Miche-Li vastasi Sinulle että tiedustelisit valmentajaltasi mikä olisi kohdallasi parasta.
        Heti sanon, että jos valmentajasi tietäisi, etä olisi 4:ää kiloa painavampi mitä haluat olla. Vain harvat valmentajat tietävät ravinnosta mitään muuta kuin lajiliitot opettavat ja lajiliitothan ovat taas Valion ja Atrian (katso kenen tarrat ovat minkäkin liiton verkkareissa) yms koulutukset käyneet.
        Mikäli halua saada ne 4 kg pois, se on ihan oma asiasi eikä kuulu muille.
        Mutta koska olet alaikäinen, on Sinun kerrottava asiasta vanhemmillesi, selitettävä heille mikä on tavoitteesi ja saatava heiltä hyväksyntä sille.
        Tämän jälkeen Sinulle on laadittava uusi ravinto-ohjelma jonka tulee olla turvallinen, tehokas ja - mikä tärkeintä - tehostaa harjoitteluasi, lihaskuntoasi, hapenottokykyäsi ja lisäksi turvat ravinteet myös "korvien väliin".
        Aivomme koostuvat hermosoluista - aivojen hermosolujen rakenne koostuu erilaisista rasvoista ja välittäjäaineina toimivat erilaiset aminohapot jne. Ei siis ole aivoillekaan sama mitä suuhun laitamme. Sama koskee koko elimistöä ja ihan kaikilla ihmisillä samalla tavoin, eli ei ole mitään merkitystä mihin uskoo tai mitä muotia yrittää seurata. Elimistö tarvitsee sitä mitä tarvitsee eikä sitä voi mainoksilla muuttaa.. Urheilijalle se mitä tarvitaan on ehkä vielä vähän tärkeämpää.
        Mikäli neuvottelet vanhempiesi kanssa ja saat vihreätä valoa, kerro heille että ruoka maksaa aina. Hyvä ruoka myös. Kirjoittele sitten tänne niin annan vähän vinkkiä.


      • Fatnbutterfly

        Kaalipata on toki hyvää ja terveellistäkin, mutta sillä ei ravitsemusristikkoa ratkaista.


      • Miche-Li
        Fatnbutterfly kirjoitti:

        Hei Joones. Täällä on setä 60 v, viiden lapsen isoisä jolla on tästä palstasta 20 vuoden kokemus. Sama kokemus koskee myös ravitsemusta ja painonhallintaa..
        Kun kyselet täältä neuvoa laihdutukseen, otapa ja lue noita muita laihdutuskeskusteluja. Vuosiin en ole täällä nyt käynyt koska nämä keskustelut, varsinkin painonhallintaan liittyvät ovat pelkkää riitelyä, pahansuopaisuutta ja uskomuksia täynnään. Niiden lisäksi suurin osa on sitä mieltä että.... eikä heillä ole mitään katetta sille mielipiteelle jonka he Sinullekin esittävät. Miche-Li vastasi Sinulle että tiedustelisit valmentajaltasi mikä olisi kohdallasi parasta.
        Heti sanon, että jos valmentajasi tietäisi, etä olisi 4:ää kiloa painavampi mitä haluat olla. Vain harvat valmentajat tietävät ravinnosta mitään muuta kuin lajiliitot opettavat ja lajiliitothan ovat taas Valion ja Atrian (katso kenen tarrat ovat minkäkin liiton verkkareissa) yms koulutukset käyneet.
        Mikäli halua saada ne 4 kg pois, se on ihan oma asiasi eikä kuulu muille.
        Mutta koska olet alaikäinen, on Sinun kerrottava asiasta vanhemmillesi, selitettävä heille mikä on tavoitteesi ja saatava heiltä hyväksyntä sille.
        Tämän jälkeen Sinulle on laadittava uusi ravinto-ohjelma jonka tulee olla turvallinen, tehokas ja - mikä tärkeintä - tehostaa harjoitteluasi, lihaskuntoasi, hapenottokykyäsi ja lisäksi turvat ravinteet myös "korvien väliin".
        Aivomme koostuvat hermosoluista - aivojen hermosolujen rakenne koostuu erilaisista rasvoista ja välittäjäaineina toimivat erilaiset aminohapot jne. Ei siis ole aivoillekaan sama mitä suuhun laitamme. Sama koskee koko elimistöä ja ihan kaikilla ihmisillä samalla tavoin, eli ei ole mitään merkitystä mihin uskoo tai mitä muotia yrittää seurata. Elimistö tarvitsee sitä mitä tarvitsee eikä sitä voi mainoksilla muuttaa.. Urheilijalle se mitä tarvitaan on ehkä vielä vähän tärkeämpää.
        Mikäli neuvottelet vanhempiesi kanssa ja saat vihreätä valoa, kerro heille että ruoka maksaa aina. Hyvä ruoka myös. Kirjoittele sitten tänne niin annan vähän vinkkiä.

        Pelkään. ettäolet oikeassa valmentajien suhteen. Antavat ties mitä "droogia"
        tulosten parantamiseksi, välittämättä tyttösten terveydestä.
        Ovatko lääkärien,dietistien neuvot parempia?
        Olen katsonut niitä kirjoja 5:2 dieettejä, jolloin syödään joku
        1400kcal 5pvä ja 600kcal 2pvä.
        Sama tohtori kirjoittaa taas uuden "keksinnön" ja kehpoittaa paastoamaan
        milloin 16h tai 18h.
        Nyt on taas tullut uusi kirja jonka hankin: 800kcal viikkoja.
        Samalta tohtorilta. Hänen neuvojaan olen katsellut TV:stä.
        Pikkuinen kuiva ukki, jolta rahapussinpohja alkanut häämöttää, joten
        viimeinen "tukimus" saa lompakon pulskistumaan.
        Minunlaisteni typerysten avulla, jotka ostavat hänen ideansa.

        No niin, 17-vuotiaalla typyllä on varmaan hormonit muuttumassa ja
        naisen muodot hahmottumassa kaikista 20h)vkko rääkistä huolimatta.
        Ammattiurheilijoillekin tulee syötyä suklaapala näin vuodenvaihteessa ja
        sitten tulee hätä käteen, kun kilpailut lähestyvät jalihakset ovat laiskistuneet.
        Itse en siihen sairaaseen systeemiin alkaisi. Kuluttaa liikaa kehoa.

        Mitä aivoihin tulee, niin minulle sopii se rasvainen soijajauhe hyvin soppiin.
        Siinä on kai 20% rasvaa ja auttaa keskitymään opiskeluihin.
        Minäkin olen pudottamassa -5kg ja sen teen syöden normaalisti ja
        lisäten liikuntaa 3h/pvä. Vaihtelevasti. Löhömisten jälkeen.
        Mutta kukaan ei hetsaa suorituksiin, eikä ole myymässä kykyjäni.
        Sääliksi käy ammattiurheilijat. Dobing ja orjakaupalta se tuntuu.
        Myydään pelaajia sinne tänne kuin aiemminkin. Hyi olkoon!
        Harvoin olen seurannut sitä likaista peliä enää, kun olen saanut tietoa.


      • FatnbutterFly

        Liikuntaa 3h/päivä? Taodat olla ulkona tästä maailmasta? Tai ainakin työelämästä.
        Mikäli liikut 3 h/päivä, tulisi Sinunkin huolehtia että energian palamisessa syntyvät happiradikaalit saavat vastaansa ravintoaineita jotka antvat niille kyytiä.
        Soija on hyvä mutta ei se kaikkeen kykene, eikä edes pakurikääpä, ternimaidosta puhumattakaan.


      • Miche-Li
        FatnbutterFly kirjoitti:

        Liikuntaa 3h/päivä? Taodat olla ulkona tästä maailmasta? Tai ainakin työelämästä.
        Mikäli liikut 3 h/päivä, tulisi Sinunkin huolehtia että energian palamisessa syntyvät happiradikaalit saavat vastaansa ravintoaineita jotka antvat niille kyytiä.
        Soija on hyvä mutta ei se kaikkeen kykene, eikä edes pakurikääpä, ternimaidosta puhumattakaan.

        Kouluaikana ja työaikana olen KÄVELLYT matkat yli 1h! Se tekee mennen tullen 2h3omin!/pvä. Lisäksi TV:n edessä voimistelua/kuntopyörää/yogaa/
        styrketräning/NordikWalker=hiihtoa sisällä.
        Välistä olen ollut puoliaikatyössä ja samalla opiskellut.
        Siinäkin on ollut KÄVELYÄ päivittäin! Työstä kouluun.
        Iltaisin, keväisin varsinkin, KÄVELYT ovat mainio aika opiskella samalla.
        Jotkut suosivat musiikin kuuntelua. Minä valitsen OPISKELUN.
        Miten paljon olen silloin ULKONA tästä maailmasta?
        Tosin OMIA lapsia en ole hankkinut. Lapset ovat ULKONA minun elämästäni.
        Sukulaiseni ovat sikiävää sorttia, joten lapsia on ollut aina kuvassa mukana.
        Moni pyöräilee työmatkat. Sitäkin on tullut harrastettua aika ajoin.
        Älä sinä äijä-sa'tana säkätä minun elämäntavoistani mitään!
        Ne ovat olleet passelit minulle!
        Nyrkin ja hellan väli EI KUULU minun elämässäni "sisällä" olemiseen!
        Mitä soijaan tulee, niin useat kaupassa olevat "pirtelöt" koostuvat juuri
        SOIJASTA kemiallisista lisäaineista, jotka ovat ULKONA minun ravinnostani.
        Teen ne omat "pirtelöni" itse, kuten hyväksi näen.
        Juuri nyt istahdin tähän kahvikupposen kanssa ja alan yogata 45min!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe