Miksi miehen pitää tehdä aloite?

seeerri

Miksi miehen pitää monesti ja melkein aina tehdä esim. baarissa aloite? Minkä takia se on monen naisen mielestä "miehen tehtävä"? Onko kyseessä on itsekkään sukupuolittunut näkökanta, että nainen kokee itsensä tavoittelemisen arvoiseksi ja miehen tehtävä on toimia välineenä tämän narratiivin täyttymiseksi?

Kyse on kuitenkin rakenteellisesta syrjinnästä, jolloin nainen on päättävässä asemassa, voi halutessaan dissata ja torjua miehen. Yhden baari-illan aikana mies voi tulla torjutuksi monen naisen taholta. Ikävä ilmiö on, että monesti torjuntoihin liittyy naisen puolelta miehiä alentavia, halveksivia ja nöyryyttäviä elementtejä, varsinkin jos on tyttöporukka jolle näyttää. Tällainen käy raskaasti miehen itsetuntoon ja minäkuvaan. Miksi tämä kulttuuri on rakennettu näin? Olisi vähintäänkin kohtuullista, että naiset aktivoituisivat ja saisivat tuta, miltä ne pakit tuntuvat. Ei mies voi hormoneilleen mitään. Mediassa, joka on naisten hallitsemaa, miesten tarpeita, tunteita ja kokemuksia vähätellään suhteessa naisten kokemuksiin, jotka ikään kuin olisivat jalompia ja aidompia. Käsittääkseni molemmilta sukupuolilta löytyy kuitenkin sydän, aivot ja ruuansulatusjärjestelmä.

Jos teette haun suomi24:sen treffipalvelussa vaikka kolmekymppiset ikäryhmästä, niin seuraa etsiviä naisia on 2 / 3 vähemmän kuin seuraa etsiviä miehiä. Kyllä joku on tässä yhtälössä pielessä.

20

2621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EdesUnissa

      En ole asiasta samaa mieltä. Kyllä minulle useimmiten nainen tekee aloitteen, sillä
      niin se nykyisin on. Naiset halunnevat myös valita sen hetken milloin on aika tehdä aloite, sillä ovat tulleet esim. kaverinsa kanssa ja ensiksi haluavat rauhassa puhua omia asioitaan.

    • kylläsenäino

      Suurimmaksi osaksi miehen pitää tehdä aloite. Outoa on, että miehet alistuvat tähän vallankäytön muotoon. Moni tuttu on hakenut ulkomailta (ei Thaimaasta) naisen, eikä heidän ole kertaakaan tarvinnut tehdä aloitetta. Siksi olen itsekin varannut kevääksi matkan ulkomaille. En jaksa enää kuunnella suomalaisen naisen vaatimuksia ja jatkuvaa tyytymättömyyttä, vaikka kaikki on elämässä hyvin ja kunnossa. Moni nainen kasvatetaan nirppanokaksi, tämä näkyy sitten parinvalinnassa, joka ei ole koskaan biologisesti suosinut tavallista miestä.

      • maailman_kiertäjä

        sama tulin tehneeksi, Austaliassa tutustuimme, päätimme tulla suomeen useistakin syistä joita en tähän listaa, mutta virhe se oli. Suomalaiset naiset jotka oli mulle naamalle sanonut ettei suomalainen mies ole ihmissuhteen arvonen, alkoi aika ajoin sanomaan et eikö suomalainen muka kelpaa ja naisen työ paikallakin oltiin kateellisia ja tehtiin olosta vaikeaa.Kumppanini ei halunnut jäädä ja oman yritystoiminnan alotuksen takia en voinut lähteä mukaan niin ero tuli.

        Ja koko aiheeseen sellanen et naiset sais vähä kahtoo peiliin enemmän kun tekevät vaatimuksiaan ja valitsevat sen ahmedin tai stefanon ennen oman kulttuurin väkeä,osa saa siitä sen lapsen ja sitte se kotimaan äijä käykin yhtäkkiä


    • botinhuijaajaajaajaajaa

      no tämä on helpppoa...taidat olla kysymys botti joten vastaan jotain ihan puuta heinaa...
      Eli vastaus kysymykseen on auton naisen katsoessa kättä kumarra olemaan hyvä helppo kosketus auttaa mikäli ei ole toisin kättä

      Kiitos.
      Saako lisää näitä tyhmiä kysymyksiä?

    • robbiehoodi

      Aloittaja ei ole botti. Kysymys on aiheellinen, niin kuin kysymys siitä, miksi naiset pyrkivät ottamaan vallan parisuhteissa ja miehen rooliksi jää käskyjen kuunteleminen. Koskaan en ole törmännyt niin rumaan puhetapaan, kun suomalaisten naisten miehiään kohdistamaan ja monesti julkiseen solvaukseen.

      • vaimitenoli

        nuorempi vanhemmalle miehelle


    • Turun_ketsuppi

      Se nyt on vaan niin, että se joka haluaa jotain enemmän (hormonitoiminnan sanelemana) on kauppaa etsivä asiakas ja se joka myy on kauppias. Ja kun kysyntä ylittää tarjonnan, ei kauppiaan tarvitse kauheasti mainostaa tuotettaan.

      Näin kärjistetysti. Premium-tuotteet kuitenkin pyrkivät kohdennettuun mainontaan.

    • huuhaahii

      Eikö täällä ole kellään mitään älyllistä analyysia vaan pelkkää mitä sylki suuhun tuo? Kyllä kyse on kuitenkin hyvin epätasa-arvoisesta asetelmasta, jonka monet miehet mukisematta nielevät. Ehkä kysyntää pitäisi laajentaa maan rajojen ulkopuolelle. Minusta ainakin vaikuttaa, että monet nykynaiset ovat täysin pilalle hemmoteltuja, itsekkäitä, suhteellisuudentajunsa menettäneitä, joita kokonainen lammasarmeija miehiä palvoo.

      • Baarien_aakkoset

        Aloituksessa oli kyllä sitten kyse *baareista* nimenomaan, ja niissähän kyllä on aika primitiivinen meininki. Jos tarkoitat muuten yhteiskunnassa, niin toki voi olla, että tasa-arvon kasvatit 70-90-luvulla syntyneet on vähän menneet liian nössöiksi ja herkiksi naisten vaatimuksien suhteen yhteiskunnan pehmistymisen myötä... veikkaan, että tilanne muuttuu kun Suomi ghettoistuu...

        Tästä ketjusta voit nuorten naisten kommentteja baarialoite-aiheesta bongata, aika puhuvia, ja voit todeta että he kyllä tekevät aloitteita hymyillä ja katsekontakteilla kiinnostavia miehiä kohtaan.

        www.demi.fi/keskustelut/suhteet/kuinka-lahestytte-miesta-baarissa-milla-avaatte-keskustelun


      • Riiiiiiiiiiiii

        Jokaisella lajilla on omat soidinmenonsa. Olemme perimämme vankeja, eikä se aina tunnu järkevältä nyky-yhteiskuntaan sovellettuna. Tuossa kansantajuisesti aiheesta yhdestä näkökulmasta: http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/seksin_luonnonhistoria_20_minuutissa
        Kysynnästä ja tarjonnasta maininnut vastaaja, juuri näin.
        Myös järkeä käyttämällä löytää sopivan kumppanin = jos ei oma taso riitä siihen omasta mielestä parhaaseen eli todennäköisesti yli oman tasosi, yritä esim. toiseksi parasta, mieti mistä löytyisi parempia, yritä nostaa omaa tasoasi mitä se nyt sitten kellekin on.


      • a_____aa_____a

        Siis kysyntää ei voisi vaan voi - mikään ei estä muuttamasta muualle. Jos tarpeeksi kauas menet, niin voit saada vieläpä muutaman eksotiikka-pisteen. Ihan samalla tavalla VOI olla iskemättä naisia Suomessa. Sitä ei toki voi tehdä, että pakottaa muutkin miehet olemaan iskemättä.

        Jos yhtään lohduttaa, niin samalla on niitäkin naisia joita kukaan ei tule ikinä iskemään baarissa ja kokevat etteivät kelpaa kenellekään.


    • aloite

      Miksi miehen pitää monesti ja melkein aina tehdä esim. baarissa aloite?
      – ei pidä, se on vapaaehtoista
      Ajattelin itsekin aiemmin, että minun miehenä on tehtävä aloite. Yleensä sain pakit ja turhauduin ja päätin ”ei koskaan enää”. Puhuin asiasta avoimesti, kaikki tutut naiset tiesivät asiasta.
      Sitten tuli aloitteita upeilta naisilta joita aiemmin en edes rohjennut tavoitella, enkä vieläkään tiedä miksi. Olinko avun tarpeessa olevan oloinen? Näkyikö päälle, että en ole iskemässä? Olikohan kysymys säälistä?

    • Ripatitiralla

      Itse ainakin odotan mieheltä aloitetta, jos itse koen hänen olevan "out of my league", eli huomattavasti korkeammassa asemassa. Oli kyse sitten sosiaalisesta statuksesta, töistä tai ulkonäöstä.
      Eli olen tuolloin epävarma itsestäni.

      Jos taas olen varma ja mies on minusta samalla tasolla tai vähän alempana, ei ole mitään ongelmaa mennä tekemään ensimmäistä yritystä. Ja jos mies torjuu sen, se sattuu vain sen aikaa, elämä jatkuu.
      Jos mies taas ei tajua, niin testataan uudestaan!
      (nimim. yritin yhtä miestä neljästi, kunnes oikeasti ymmärsi, että olen kiinnostunut hänestä.)

    • Näinonmarjat

      Kysykää itseltänne: mihin miestä tarvitaan nykyaikana? Noniin, panemiseen.
      Jos naisella on elämä suurinpiirtein kunnossa, tulotaso kohtalainen tai peräti hyvä, ei nainen tarvitse miestä muuhun kuin itsensä tyydyttämiseen.
      Nyt kysyn: onko vaikeuksia ymmärtää miksi nykyaikana mies joutuu tekemään aloitteen, maassa kerjäten anella pimppiä?
      Jos on epäselvää, mene peilin eteen ja kerro idiootille minulta terveisiä.

      • EliKuinkaNeOn

        "Nyt kysyn: onko vaikeuksia ymmärtää miksi nykyaikana mies joutuu tekemään aloitteen, maassa kerjäten anella pimppiä?"

        Itse asiassa on. Sillä kuvasit juuri edellisessä virkkeessä tasatilanteen: Nainen ei tarvitse miestä kuin itsensä tyydyttämiseen, eikä mies naista. Miten symmetrisestä tilanteesta seuraa epäsymmetrinen eli miksi miehen vain pitää tehdä aloite?


    • Nainen456231

      Itse tykkään odottaa että vain mies tekee aloitteen, no rehellinen syy on että se on mukavampaa/helpompaa odotella kun ehdokkaita luokse tulee itsestään. Jos tietäisit että sulle tullaan tekemään aloite, vaivautuisitko itse menemään jonkun luokse? Veikkaan että et menisi sinäkään. Silloin ei tarvitse tätä jännittävää tilannetta itse kohdata että saako toiselta pakit vaiko ei.
      Ei ole mitenkään itsekästä olla menemättä tekemään aloitetta ellei halua/ole kiinnostunut vain toisesta. Sen joka omasta päätöksestään menee tekemään aloitteen, tulee varautua että pakit voi tulla tai voi olla että ei tule pakkeja.

    • lkjalkjasdf

      Jos mies saa baari-illan aikana useilta naisilta pakit, kannattaisiko miettiä hiukan toimintatapaa? Tuleeko ehkä käytyä liian nopeasti asiaan? Näkyykö päälle, että on vain yhden illan juttua vailla ja aikoo kiertää niin monta naista, että lopulta joltakulta lohkeaa? Pakkeja on luvassa ainakin kaikilta niiltä naisilta, jotka eivät ole tulleet paikalle yhden yön munan takia. Eli aika monelta.

    • Nainen26Espoo

      Ei ole mitään väärää olla menemättä iskemään tai tekemään aloite jos ei halua. Se on jokaisen päätös eikä siinä ole mitään itsekästä minun mielestä.

    • Anonyymi

      Sitä minäkin vihaan, olen kuullut näitä että nainen on ihan pirun ihastunut mieheen mutta homma kuihtui sitten sanoihin "vittu mikä mulkku toi äijä se on varmaa homo tai jotain kun mä kosketan mun hiuksii ja se ei tuu mua iskemään" "oletko edes mennyt juttelemaan?" "en, koska se on miesten tehtävä..." sääli.

      Naisten muoti on nirppanokkaisuus (miehet tulevat myös perästä) valitaan ihan pirunmoinen kumppani joka ei ole yhtään naisen itseä arvoinen, esimerkiksi 100kg 160cm nainen etsii hoikkaa ja sporttista brad pittiä. Jos nainen rakastaa koiria ja mies sanoo olevansa enemmän kissaihmisiä niin "fuk off".

      Nimimerkillä kokemusta näistä on ja paljon!

    • Anonyymi

      Jos mies ei niin paljon saa itsesyään irti, ett tulis juttusille edes...
      Kyllä mun puolestani saavat istua tai seista kököittää yksinään. Kyllä mä hymyn saatan suoda, mutt juttusille sen uroksen on kyllä itse tultava.
      Jutelkoot sitten vaikka ilmoista, tai mun kengistäni... yks lysti, kunhan ei aloita: "Teille vai meille kultasein?"
      Johtuen siitä ett mä haluan taatusti ensin tutustua kyseiseen mieheen. En ole yhden illan/yön hupi, vaan mä etsin kestävämpää parisuhdetta, eikä se taatusti alkane sukupuolisuhteella, mulla on oma vanhanaikainen arvomaailmani.

      Enkä ole ainutlaatuinen nainen tässä suhteessa, juttu seura kiinnostaa lähes aina, enkä nolaavia kommentteja heitä, jos siihen ei ole aihetta. Fakta.

      Mutt ihan varma on ett, ryöpötys seuraa, jos vonkaaminen yltyy "poskettomuuteen" asti, eli aletaan kyselemään "kilohintaa" äänekkäästi, jos minä en kahden keskeisiin kotipileisiin aio osallistua.
      Näiden sankareiden pitääkin niellä itse se nöyryytys, jonka käytöksellään ovat saaneet aikaiseksi.

      Tansseissa mä tanssin 16- 100 vuotiaiden miesten kanssa, jos itse pystyssä pysyvät.
      Miesten ulkomuoto tai rotukaan ei ole se este, jolla tanssittajan valitsen. Tosin pari kertaa olen kieltäytynyt, koska pelkäsin likastavani kuraan omat vaatteeni.
      Miehet kun olivat painineet paviljongin pihalla, selvttäneet ilmeisesti välejään.
      Tämä tästä aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe