Autoton mies on pahinta!

KoettuKokemus

Siinähän se tulikin. En muista nähneeni pitkään aikaan keskustelua autoista, joten sanottakoon tässä, ettei sellaista miestä olekaan, joka ei saa kyytiläistä kelvolliseen autoon.

Sitä paitsi autoton mies on täysi nolla. Autottomuus merkitsee
1. Köyhyyttä = valmis siipeämään naista
2. Hippiyttä = arki köyhäilyä, hankalaa ja kurjaa
3. Epäromanttisuutta = nainen kuskina hätistää hellät tunteet

99

2849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peniksenjatke

      Autollinen mies/nainen on pahinta mitä tiedän:

      1. Autoilla braassaillu kuuluu amiksille ja heikkoitsetuntoisille. Akateemiset eivät autoja harrasta.
      2. Auto on peniksen jatke.
      3. Autot kuuluvat pääosin ei-akateemisiin ammatteihin kuten: taksikuski, rekkakuski, siivoustyönjohtaja, autoileva siivooja, autoileva vartija, autoileva poliisi, ambulanssin kuljettaja, postiauton kuljettaja, loka-auton kuljettaja, pizzataksi, jäätelöauto, kirjastoauto jne jne. Kaikki ammatit pääosin amislaisia ja muutama amk eli ei yhtään akateemista.
      4. Autoilu saastuttaa luontoa
      5. Vain laiskat ja tyhmät autoilevat lähimpään kauppaan, lastentarhaan jne.
      6. Autoissa ei ole mitään romanttista eikä hellää
      7. Autoilu on vaarallista. Moni kuolee tai loukkaantuu vakavasti liikenneonnettomuuksissa.
      8. Autolla ajaessa ei voi lukea eikä haaveilla. Myöskään maistissa tai liian väsyneenä ei saa olla.
      9. Rahaa menee ihan turhaan humpuukiin. Paljon kivempaa ja hyödyllisempää saa tuolla rahalla. Riistofirmat laskuttavat ylimääräisiä autoilevilta. Monta huijaria mahtuu mukaan! Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan maksaa.
      10. Auto on epäkäytännöllinen. Ei voi parkeerata mihin sattuu. Viihteelle lähtö ja tulo ei ole mukavaa jos pitää olla raivoraitis.
      11. Kateelliset pyrkivät vahingoittamaan hienoja autoja. Auton voi varastaa tai tahalleen sabotoida.

      • Ei-autoa-eikä-muutakaan

        Hänellä ei selvästikään ole naista. :D


      • JossainMuualla

        Minulla on tähän radikaali ajatus:

        Mitäs, jos auto on vaikka näppärä kulkuväline?


      • heitäx.sinne.ja.tänne

        Voi mennä ihan mihin tahansa koska tahansa. Vaikka lääkäriin kovassa kuumeessa.

        Kaiken ei tarvitse mahtua reppuun.

        Lapsillakin on mukavampaa talvella istua autossa, jos matka on pitkä.

        En vaadi mieheltä juuri mitään. Edes auto on kuitenkin oltava. Autottomia täytyy aina kuskata.


      • viinaputeli
        Ei-autoa-eikä-muutakaan kirjoitti:

        Hänellä ei selvästikään ole naista. :D

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.


      • tiedetään
        viinaputeli kirjoitti:

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.

        Status ja resurssit, niitä nainen rakastaa.


      • Anonyymi

        Auto pitää miehellä olla. Törkeän näköistä että mies kulkee Bussilla.


      • Anonyymi
        viinaputeli kirjoitti:

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.

        Itse olen 35 vuotias gay mies ei ole autoa.


      • Anonyymi
        viinaputeli kirjoitti:

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.

        No keski-ikä näyttää sulle mitä on olla sen ylipainoisen lättäp erseen kanssa aviossa.
        Avaa silmäsi tollo ja katsele pariskuntia kauppakeskuksissa. Hyi ttu! Onnea ja
        menestystä sotanorsus kanssa😆


      • Anonyymi
        viinaputeli kirjoitti:

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.

        Katsokaa suvun kanssa peiliin niin hymy hyytyy pullero.


      • Anonyymi
        viinaputeli kirjoitti:

        Ei autoa, ei naista, ei työtä. Ei nämä ole miehiä.
        Koko suku nauraa tälläisille hyypiöille.

        Samaa mieltä ja viellä kun kärähtää runkkaamasta jonkun sukulaisen luona WC.ssä ja nuuskuttamassa vanhan mummom aluhousuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen 35 vuotias gay mies ei ole autoa.

        Milläs kuljet asiakkaalta toiselle julkisilla? Menee tupla aika julkisilla kuin omalla autolla? Suhaat päivittäin Vantaa-Hki- Espoo- Turku- Lahti- Tre. Koskaan ei tiedä etukäteen kenen luona oltava milloinkin, asiakas päättää milloin heille sopii tulla? Samalle päivälle voi tulla ensin Vantaa-Tampere- Hki- Lahti- Espoo- Turku, 8h aikana, safkis välissä, miten hoidat sen julkisilla? Taksi maksaa extra, ei tuo säästöä. Asiakkaat eivät ole ihan ytimessä, että joutuisi käyttämään myös paikallibusseja kaupungien sisällä.


      • Et selvästikkään asu maaseudulla, huonojen kulkuyhteyksien päässä palveluista. Nehän ne eniten jeesusteleekin autoista, citykanit.


    • Autoulevatohtorieiväit

      Joo, onneksi mulla makaa parkkipaikalla katsastamaton romu 80luvulta, en oo sit ihan täysin nolla ;D
      Kyll täst vielä noustaan kunhan saan sen laitettus :)

    • Lässynblää

      Pläääh. Onpas surkea provo. Yrittäisit edes keksiä jotain uutta.

      • MitäHaetTäältä

        Eikö tämä muoti vieläkään hellitä - että kaikki aloitukset leimataan provoiksi. Mistään ei sinun kaltaistesi tylsimysten mielestä voisi keskustella. Miksi yleensä liikut palstalla?


    • ootkotamperseestäOLET

      Auton käyttämnen likkumisen on jälkeeenjäänyttä junttiutta mikä laiskistaa ja läskistää käyttäjänsä. Sohvaperunoiden, ankeuttajien sekä synkistelijöiden liikkumismuoto.

      • qqwqwwwww

        Mee töihin. Sit on varaa autoon..


    • julkisetrulaa

      Auto on maalaisten juttu. Kaupungissa ei tarvi, jos on töissä keskustassa.

      • Ei-autoa-eikä-muutakaan

        Sinulla ei selvästikään ole naista. :D


      • lihatipunen

        Julkiset kulkee muuallekin kuin keskustaan...vai tarviinko nyt auton, koska en ole keskustassa töissä??? Enkä myöskään asu keskustassa.


      • KukaTykkääMistäkin

        En tiedä sukupuoltasi, mutta se ei estä minua lausumasta mielipidettäni: naisena en voisi edes KUVITELLA seurustelevani autottoman miehen kanssa. Romantiikan rippeetkin karisevat siinä, kun tarjoaa kyytiä autottomalle miehelle. Kokeiltu on.


      • stadionmun
        Ei-autoa-eikä-muutakaan kirjoitti:

        Sinulla ei selvästikään ole naista. :D

        Eikä sinulla mitään käytöstapoja. :D


      • KukaTykkääMistäkin kirjoitti:

        En tiedä sukupuoltasi, mutta se ei estä minua lausumasta mielipidettäni: naisena en voisi edes KUVITELLA seurustelevani autottoman miehen kanssa. Romantiikan rippeetkin karisevat siinä, kun tarjoaa kyytiä autottomalle miehelle. Kokeiltu on.

        Autollisena miehenä en voisi kuvitellakaan seurustelevani naisen kanssa, jolle miehen auton omistaminen on seurustelun ehto.

        Sellaisesta tulee mieleen juurikin kaksivärivärjätty tukka, tupakointi ja plösähtänyt vartalo ja hypergamia.


      • voi.tyhmyys
        Yogamies kirjoitti:

        Autollisena miehenä en voisi kuvitellakaan seurustelevani naisen kanssa, jolle miehen auton omistaminen on seurustelun ehto.

        Sellaisesta tulee mieleen juurikin kaksivärivärjätty tukka, tupakointi ja plösähtänyt vartalo ja hypergamia.

        No ei AUTO nyt sun statusta nosta! :D

        Itse en tunne ketään miestä, jolla ei ole autoa. Parilla tonnilla saa jo ihan luotettavan pelin, jos niistä jotain tietää.. :D

        Status nousee vasta, jos arvo yli 30 000e, tai on joku makee jenkkirassi tms.


      • zeromiehet
        voi.tyhmyys kirjoitti:

        No ei AUTO nyt sun statusta nosta! :D

        Itse en tunne ketään miestä, jolla ei ole autoa. Parilla tonnilla saa jo ihan luotettavan pelin, jos niistä jotain tietää.. :D

        Status nousee vasta, jos arvo yli 30 000e, tai on joku makee jenkkirassi tms.

        Mies ei edes hanki autoa, jos pitää todennäköisenä ettei saa naista, koska hän ei kelpaa parisuhteeseen.
        Siksi on turha mennä bubiin myöskään tuhlaamaan rahojansa, koska ei saa ikinä mitään kuin rupia perseeseen.


      • jkylästä
        KukaTykkääMistäkin kirjoitti:

        En tiedä sukupuoltasi, mutta se ei estä minua lausumasta mielipidettäni: naisena en voisi edes KUVITELLA seurustelevani autottoman miehen kanssa. Romantiikan rippeetkin karisevat siinä, kun tarjoaa kyytiä autottomalle miehelle. Kokeiltu on.

        Jos on ulosotossa ja alkkis, ei ole autoa. Toivottavasti ei ole naistakaan. Pitää riittää oman elämän pilaaminen ja jättää muut rauhaan.


      • voi.tyhmyys kirjoitti:

        No ei AUTO nyt sun statusta nosta! :D

        Itse en tunne ketään miestä, jolla ei ole autoa. Parilla tonnilla saa jo ihan luotettavan pelin, jos niistä jotain tietää.. :D

        Status nousee vasta, jos arvo yli 30 000e, tai on joku makee jenkkirassi tms.

        Väitinkö minä että nostaa?


    • että.silleen

      Se on kaiketi jokaisen oma asia hankkiiko auton tai ei! Kaikki eivät myöskään tarvitse autoa siinä suhteessa kun joku toinen.

      Jos sinkku asuu kaupungin keskustassa ja työpaikkakin on kävelymatkan päässä tai hyvän bussiyhteyden takana, ei todellakaan kannata hankkia autoa.Keskustassa on vaikeuksia saada auto parkkiin, ja jos saat niin se taatusti maksaa myös sulle...tavalla tai toisella.

      Auton ylläpitäminenkin jo yksistään maksaa: bensa, öljyt, renkaat, huolto, katsastus, vakuutukset, valtiolle käyttövero, tuulilasin pyyhkimet, lamput, pesut, parkkipaikan maksut, istuinsuojat, akku, ja tulpat, pakkasnesteet, tietokoneen vikakoodit ym..loputon suo...
      Jos oikeesti tarvitsee autoa harvoin, on taxi taatusti halvempi vaihtoehto ja sulla on silloin kuljettaja, voit ottaa vaikka viiniä tai grokin ei haittaa, ett ole rattijuoppokaan.

      Siis jos ei työssään tai työmatkoihin välttämättä tarvitse autoa... älä hanki sellaista!
      Asioita voi järkevästi ratkaista muutenkin, Lainaamalla, vuokraamalla, pyytää ystävän palvelua tai käyttää taxia tahi bussia. Kesäaikaan myös polkupyörä ja rullaluistimet ovat käteviä siirryttäessä paikasta toiseen.Eikä ole pysäköinti ongelmiakaan.

      Aloittaja kunhan provoilee!

      Itselläni on työsuhdeauto käytössä, tarvittaessa. Ennen tätä työpaikkaani, kun olin useassa paikassa töissä... juoksin työmatkat...muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
      Kovassa pakkasessa tai kaato sateella: ajoin bussilla tai otin taksin!
      Käydessäni tansseissa milloin, veli vei ja haki pois autollaan ja minä olin lapsenvahtina tarvittaessa... se oli vaihtokauppaa silloin! Molemmat hyödyimme järjestelystä.

      • automees

        Autolla pääsee ja hevosella myös. Ennen hevoseton sinkkumies oli kummajainen, varsinkin villissä lännessä. Pääsee paikkoihin just silloin kun haluaa, ei tarvi odotella. Pyörällä ja apostolinkyydillä tosin myös, mutta se on hidasta. Ja jos keli on sitä mitä nyt, niin saattaa joutua lasarettiin päämäränsä sijasta. Puhumattakaan muista"vaaroista", joku deeku tai huumehörhö häiriköi matkantekoasi. Auto on liikkuva kotisohva, yksityinen aitio-/näköalapaikka ja mainio kutupaikkakin, ei tarvi sietää ylimääräisiä häiriöitä.

        Jos itse remppaa niin pääsee halvemmalla. Ja nätisti ajaa niin pysyy ehjänäkin. Itse olin pitkään autoton, nuoruudessa oli kyllä autot ja kortti hankittu, ja pyöräilin/busseilin työmatkat, kovissa ja ainaisissa tuulissa poljin ja aikatauluja piti pitää silmällä että ehti, jos ei niin jäit pysäkille ja mitäs sitten? Jalan kotiapäin ja eikö vain ala satamaan. Läpimärkänä kämpille jatkuvasateisen 6km kävelyn jälkeen. Taksi ja bussikin ovat kalliita jos säännöllisesti käyttää, yli 3e tai 16e/reissu. Kausikortilla puolet halvempaa mutta nekin erääntyy jos et käytä. Automatka/reissu on halvempi, 4e:lla ajaa jo pitkälle, bussilla sen 6km ja taksilla ehkä 1,5km. Autolla pääse myös hetkessä kauas.

        Jotenkin naisten juttu on julkinen liikenne, liikkuva juorutila, ja taksi on erittäin kallis peli. Ei oikein ymmäretä sitä ja raha on vain hidaste eikä totaalinen este jos oletkin mies. Auto on homo sapiensin (viisas mies) kulkuväline, kun sitä raaskii hoitaa kuin hevosta ennen, niin se kyydittää kyllä ja jaksaa. Ja perävaunussa vaikka perheen. Viisas siinä mielessä että tietää kulkupelinsä "terveydentilan" ja osaa/raaskii ennakoida viat/huoltaa ajoissa. Tosin mekaaniikan ja tekniikan tuntemus/tuntuma ja sen opiskelu on suotavaa.

        On maksullisilla kulkuvälineillä tietysti funktionsa, mutta kyllä se auto vain on ylivoimainen jos haluaa päästä halvemmalla paikasta A paikkaan B silloin kun haluaa ja järkevässä ajassa. Se on kuin köyhän miehen yksityissuihkari.

        Kuten seksissäkin, on ne maksulliset ja se oma. Suosin mieluiten omaa.


      • peltilehmät.brömbröm

        Ennen asuttiin periferioissa missä piti olla kulkupeli mikäli tahtoi poistua tuppukylästään välillä muuallekin. Kaupunkirakenne mahdollisti suuren määrän väestöä ynnä palveluita pakkautua suhteellisen pienelle alueelle ja yksityisten kulkuvälineiden tarve väheni.

        Stadin ja jonkun jyväkylänkin kokoisissa kaupungeissa ei tarvitse omaa autoa vaan sellainen on silkkaa hulluutta kun ainakin Stadissa on skuru ja metro dösien lisäksi. Stadissa ja kaupungeissa fillari on kätevin kulkuväline, kelissä kuin kelissä kun ei täällä ulista kuten junantuomat satoi tai paistoi.

        Landellahan on rehupunteilla ja kohta stogeen hyppäävillä aina liian märkää tai kuivaa, lämmintä tai kylmää. :D


      • PalstaTrolli

        "Stadissa on skuru ja metro dösien lisäksi"

        Ei kaise ole tarttuvaa?!!


      • PalstaTrolli kirjoitti:

        "Stadissa on skuru ja metro dösien lisäksi"

        Ei kaise ole tarttuvaa?!!

        Kyllä se valitettavasti taitaa olla. U-käännös on sallittu motarilla "Helsinki/Helsingfors"-kyltin jälkeen.


      • Anonyymi
        peltilehmät.brömbröm kirjoitti:

        Ennen asuttiin periferioissa missä piti olla kulkupeli mikäli tahtoi poistua tuppukylästään välillä muuallekin. Kaupunkirakenne mahdollisti suuren määrän väestöä ynnä palveluita pakkautua suhteellisen pienelle alueelle ja yksityisten kulkuvälineiden tarve väheni.

        Stadin ja jonkun jyväkylänkin kokoisissa kaupungeissa ei tarvitse omaa autoa vaan sellainen on silkkaa hulluutta kun ainakin Stadissa on skuru ja metro dösien lisäksi. Stadissa ja kaupungeissa fillari on kätevin kulkuväline, kelissä kuin kelissä kun ei täällä ulista kuten junantuomat satoi tai paistoi.

        Landellahan on rehupunteilla ja kohta stogeen hyppäävillä aina liian märkää tai kuivaa, lämmintä tai kylmää. :D

        Itse olen nelikympinen runkari Jyväskylästä ei ole autoa


    • RepikääTästä

      Yksityisautoilu lisääntyy joka vuosi.

      • revinsalaattia

        Joo, Kiinassa ja vastaavissa vinkuintioissa lisääntyy mutta lännessä vähenee vähenemistään.


    • nyt..jäpöstää

      Akateemiset on nyhverö lusuja. Automies joka osaa menopelinsä korjata saa niin rajusti pillua että
      basipaktia on hierottava joka ehtoo kurvän kärkeen.

      Siinä on naimisen maku kun automies käy pykälään.
      Ainoastaan mopomies saa vahvemmin pillua!!

      • että.silleen

        Jos sun finnis on tulehtunut ja joka ilta sitä hoidat, kuihtuu se kohta kokonaan pois!
        =))


      • BMW2002Turbo

        Kyllä näitä pyöräileviä nyhveröitä löytyy kaikilta aloilta, kouluja käymättömät duunarit säästävät muutaman pennin saadakseen pään täyteen viikon päätteeksi vitutukseen vuokraluukussaan. Toki onhan jurri ansaittu kun lahopää on paskaduunissaan sitkutellut koko viikon, ei edes saikkua uskalla hakea potkujen pelossa.


    • Poliisipop

      Sä oot menettänyt kortin tai..

    • Just.näin

      Juuri näin, trolli. Juurikin näin. Kaiva se trollin olemus syvältä munaskuistasi, kaiva kaiva. Mutä sieltä löytyy. No autoton mies tietenkin.

    • Mulla on ajokortti, muttei autoa.

    • Yksi_unohtui

      4. Homoutta. Autoton mies on hintti, kaikki sen tietävät.

    • 422434

      Ajan törkykalliilla laatuautolla. Kyllähän siellä takapenkeillä on muutama "elämän rakkaus" tullut kaadettu

    • Itsekin olin aika pitkään melko autoiluvastainen, mutta sitten tapahtui jotakin, eli julkinen liikenne meni vituiksi, eikä esim. porukoiden luokse ollut mitenkään yksinkertaista päästä (ts. joutuu säällä kuin säällä odottelemaan bussia kylmällä juna-asemalla toista tuntia).

      Autossa toki on omat huonot puolensa, kuten hirmusti kuluja ja tokihan se saastuttaakin, mutta ihan kaikkea yllämainittua negatiivista en kyllä allekirjoittaisi.

      Esim. liikunta voi suorastaan lisääntyä auton hankkimisen myötä, kun pääsee helposti hiihtolatujen äärelle minne päin kaupunkia tahansa. Aiemmin piti vain kiertää tuota iänikuista lähilatua ja sinnekin kantaa suksia jonkinmoinen matka. Samoin kansallispuistoihin ja muille retkeilyalueille on usein aika mahdotonta päästä julkisilla, ja kukkarolle käypi se vuokrauskin jos useammin haluaisi noissa käydä.

      Itse kuljen lyhyehköt arkiset työ- ja asiointimatkat ympäri vuoden pyörällä, mutta auto otetaan käyttöön sitten lähinnä vapaa-ajalla kun haluaa käydä jossain vähän kauempana.

      Yhteenvetona siis mielestäni ilman autoa kaupungissa kyllä pärjää, mutta paljon vapaampaa elämä kyllä on, kun pääsee tarvittaessa liikkumaan juuri sinne minne haluaa ja milloin haluaa.

    • Kammarikaupoi

      Kukaan ei vapaaehtoisesti kaupungissa asu. Ei siellä voi
      aikainen mies toteuttaa itseään.
      Miten siellä betoni viidakossa mehtästät jäniksiä tai sorsia. Miten siellä onnistuu kalastus ja muu veneily.
      Ei siellä pysty edes hengittään ja sen saatananmoinen
      meteli pyhäaren kanssa. Ei ole ihmisen paikka se. Ei ole!!

    • SoliterniuM1977__

      Eipä ole ajokorttia ja olen 40v mies. Eipä ole naistakaan. No enpä tarvitsekaan. Kävellen kuljen 2 km:n työmatkani täällä pikkukaupungissa. Ellen rikastu, en ajokorttia/autoa hommaa. Asun myös vuokralla ja aion aina asuakin. Ellen rikastu. Halvemmaksi tulee asuminen mulla vuokralla, kuin jos maksaisin lainanlyhennystä ja yhtiönvastiketta. Sen verran pienet vuokrat täällä onneksi. Varmasti vaikuttavat naisettomuuteen kaikki nämä. Se on voi voi. Yksin mennään ja hyvä niin, muutenkin nykynaiset lihavia. Ei kiinnosta. Elämä jatkuu.

    • Sinkkumies42-

      En ole nähnyt tarvetta ostaa autoa vaikka rahaa olisi. Säästän mielummin rahaa kun tuhlaan sitä. Bussilla pääsee kauemmas jos haluaa.

    • Jokainen tavallaan. Tietyissä alakulttuureissa yksityisautoilu nähdään tärkeänä oman arvon tunnon ylläpitäjänä. Kuten Homer Simpson totesi, "public transport is for losers!". Jos ei laske itseään kyseisiin alakulttuureihin, niin sitten autottomuus on monessa tapauksessa ihan jees valinta.

      • Margaret Thatcher totesi myös että " A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure. "


      • outsider1 kirjoitti:

        Margaret Thatcher totesi myös että " A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure. "

        Mikä sosialistinen media tämän tiedon lähteenä on?


      • "Tietyissä alakulttuureissa yksityisautoilu nähdään tärkeänä oman arvon tunnon ylläpitäjänä."

        Nähdäänkö sinun alakulttuurissasi laiskottelu sekä yhteiskunnan ja toisten ihmisten rahoilla eläminen oman arvon tunnon ylläpitämisenä?


      • mitäs_me_amikset

        Hah, työtön amistomppeli yritti kirjoittaa "omanarvontunto", ja aitoon amistyyliinhän se sieltä ulos tuli.


      • mitäs_me_amikset kirjoitti:

        Hah, työtön amistomppeli yritti kirjoittaa "omanarvontunto", ja aitoon amistyyliinhän se sieltä ulos tuli.

        Kyllä sen voi noinkin kirjoittaa. Tällöin ilmaisun sävy muuttuu hieman. Vain intelligenssiään kultivoineet ymmärtävät tällaisten tyyliseikkojen päälle. ;-)


      • eijjuma
        outsider1 kirjoitti:

        Kyllä sen voi noinkin kirjoittaa. Tällöin ilmaisun sävy muuttuu hieman. Vain intelligenssiään kultivoineet ymmärtävät tällaisten tyyliseikkojen päälle. ;-)

        No kerropa sitten mikä ero on oman arvon tunnolla ja omanarvontunnolla?


      • outsider1 kirjoitti:

        Kyllä sen voi noinkin kirjoittaa. Tällöin ilmaisun sävy muuttuu hieman. Vain intelligenssiään kultivoineet ymmärtävät tällaisten tyyliseikkojen päälle. ;-)

        "intelligenssiään kultivoineet"

        Olet opetellut hienoja sanoja. Oletko päässyt hyviin töihin ja perustanut menestyviä yrityksiä tiedoilla ja taidoillasi?


      • super-atm kirjoitti:

        "intelligenssiään kultivoineet"

        Olet opetellut hienoja sanoja. Oletko päässyt hyviin töihin ja perustanut menestyviä yrityksiä tiedoilla ja taidoillasi?

        Missä välissä olisin ehtinyt kun aika on mennyt intelligenssin kultivointiin?


      • eijjuma kirjoitti:

        No kerropa sitten mikä ero on oman arvon tunnolla ja omanarvontunnolla?

        Nuo välilyönnit.


      • hgdhgfdhgfh
        mitäs_me_amikset kirjoitti:

        Hah, työtön amistomppeli yritti kirjoittaa "omanarvontunto", ja aitoon amistyyliinhän se sieltä ulos tuli.

        Jep. :D :D :D

        Super ei pääse siitä yli, että outsider (hiton fiksu tyyppi) opiskelee yliopistossa.


      • dsdsew
        outsider1 kirjoitti:

        Nuo välilyönnit.

        Hahahah, tajusit itsekin mokanneesi.


      • tutkinnon.hankkinut
        hgdhgfdhgfh kirjoitti:

        Jep. :D :D :D

        Super ei pääse siitä yli, että outsider (hiton fiksu tyyppi) opiskelee yliopistossa.

        Ei ole mitään ylipääsemistä siinä, että joku on vielä keski-ikäisenäkin koulussa ja hankkii yhden turhan tutkinnon toisen turhan tutkinnon perään... kun ei edes töihin pääse ja mene.


      • dsdsew kirjoitti:

        Hahahah, tajusit itsekin mokanneesi.

        Oman arvon tunto on proosallisempi ellei jopa lyyrisempi ilmaisu. Sitä ovatkin käyttäneet monet kirjailijat Dostojevskin suomentajaa myöten.
        "Vain työn ja taistelun kautta on saavutettavissa itsenäisyys ja oman arvon tunto."
        https://fi.wikiquote.org/wiki/Fjodor_Dostojevski


      • tutkinnon.hankkinut kirjoitti:

        Ei ole mitään ylipääsemistä siinä, että joku on vielä keski-ikäisenäkin koulussa ja hankkii yhden turhan tutkinnon toisen turhan tutkinnon perään... kun ei edes töihin pääse ja mene.

        Ei oppi ojaan kaada, eikä tieto tieltä työnnä.


      • 903290
        hgdhgfdhgfh kirjoitti:

        Jep. :D :D :D

        Super ei pääse siitä yli, että outsider (hiton fiksu tyyppi) opiskelee yliopistossa.

        Outsider ei palstajuttujen perusteella mikään erityisen fiksu ole, ei varmaan tyhmäkään, mutta ei huomiota herättävän älykäs. Sulla vaan on tapana kehua niitä jotka ei sua ärsytä tai joista pidät. Koskee muitakin palstalaisia. Et ole objektiivinen. Jos täällä joku mensalainen kirjoittaisi ja sen jutuista et pitäisi, se ei voisi mielestäsi olla älykäs.


      • kjhgjhgkjhk
        903290 kirjoitti:

        Outsider ei palstajuttujen perusteella mikään erityisen fiksu ole, ei varmaan tyhmäkään, mutta ei huomiota herättävän älykäs. Sulla vaan on tapana kehua niitä jotka ei sua ärsytä tai joista pidät. Koskee muitakin palstalaisia. Et ole objektiivinen. Jos täällä joku mensalainen kirjoittaisi ja sen jutuista et pitäisi, se ei voisi mielestäsi olla älykäs.

        Muutkin palstalaiset? :) Taitavat kaikki kehut olla minulta. En ole ainakaan huomannut, että kukaan muu täällä ketään kehuisi.

        Annan myönteistä palautetta niille joista pidän. Joo.. No.. Täällä on paljon ihmisiä, joissa en ole huomannut vuosien aikana mitään hyvää.


      • hgdhgfdhgfh kirjoitti:

        Jep. :D :D :D

        Super ei pääse siitä yli, että outsider (hiton fiksu tyyppi) opiskelee yliopistossa.

        Ja ikää oli?

        En ole kateellinen kenenkään älykkyydestä. Outsider1 on opiskellut ja lähes viisikymppisenä edelleen opiskelee yliopistossa. Töitä hän ei ole saanut, eikä ole uskaltanut eikä osannut perustaa omaa yritystä. Onko se sitten älykkyyttä josta pitäisi olla kateellinen tai älykkyyttä laisinkaan?


    • HuoliHuomisesta

      Auton omistaminen ei ole järkevää tänä päivänä, jollei ole pakkoa. Jos kilometrit jää alle 20 000 km/v. Niin kannattaa funtsia, jollei ole välttämätöntä niin itse ainakin olisin ilman autoa silloin.

    • Huoletononmies

      Mitähän vittua? Itse omistin vielä vuosi sitten kaksi autoa. Toinen harrasteauto ja toinen siviiliin. Ensin möin harraste-rassin ja sitten vielä sen toisenkin. Ostin kunnon pyörän ja sijoitin rahat itseeni. Hankin asunnon sellaiselta paikalta kaupunkia, että kaikki palvelut on alle viiden kilsan säteellä kotoa. Jos matkustaa tartten, niin vuokraan auton, otan taksin, junan tai lennon. Ja laiskat akat voi hankkia oman autonsa. Mikä helvetin kuskaaja minä heille oon?

      • eeooyyy

        Ootko ensitreffit alttarilla se pyöräilevä mies?


    • rrovv

      Turha ostaa autoa jos asuu keskellä kaupunkia ja työpaikka lähellä, jos yks nainen ei kuskaa niin sitten joku toinen nainen.
      Toista se on mettäkylis asuvat niinkun minä, pitää olla monta autoa että edes yks auto on ajokuntoinen tarvittaessa.

    • Luin että.. Avuton mies on pahinta.

      Sehän sentään pitäisi paikkansa.

    • Eijaksasellaisia

      Pahinta miehessä on jatkuva narina, besservisseriyden ohella.

      • kaksinaismoralistista

        Eli mies ei saa käyttäytyä, kuin tyypillinen nainen?


      • Eijaksasellaisia
        kaksinaismoralistista kirjoitti:

        Eli mies ei saa käyttäytyä, kuin tyypillinen nainen?

        Ei ole ollenkaan sukupuolisidonnaisia asia, en tykkää noista piirteistä ylipäätään IHMiSISSÄ.


    • ressukoitariittää

      Ei autoa, ei naista, ei tulevaisuudensuunnitelmia.
      Taisin juuri kuvailla sinut, nahjusmiehen. Reppana palstalainen.
      Yritä hankkia töitä, että saisit elämällesi tarkoituksen, tuon jatkuvan kaljottelun sijalle.

    • Buhahaha

      Sitten pitäisi vaan määritellä mikä se "kelvollinen auto" on. Pelkään pahoin, että sellainen 20-40 tonnin uusikaan peruskulkine ei täytä kriteerejä.

      • Heh, miehelläni on auto joka maksoi 250€. Kallein on ollut 1000€. Jotta se on vaan kulkuneuvo, ei miehen jatke.

        Eikä mullakaan ole koskaan ollut 10 000€ kalliimpaa autoa, eikä tule vaikka oisin miljonääri. Miljonäärinä luopusin autosta kokonaan ja ajasin taksin kyydissä.😂


      • Buhahaha
        Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, miehelläni on auto joka maksoi 250€. Kallein on ollut 1000€. Jotta se on vaan kulkuneuvo, ei miehen jatke.

        Eikä mullakaan ole koskaan ollut 10 000€ kalliimpaa autoa, eikä tule vaikka oisin miljonääri. Miljonäärinä luopusin autosta kokonaan ja ajasin taksin kyydissä.😂

        No mutta ethän sinä muutenkaan allekirjoittanut AP:n väitettä autottomasta miehestä? Minä vaan meinaan sitä että JOS se pitäisi paikkaansa edes jossain tapauksissa, niin siihen ei tosiaan riitä se perusauto, eli kelvollinen auto = Jaguar, Mersu, BMW, Ferrari tms.


      • Buhahaha kirjoitti:

        No mutta ethän sinä muutenkaan allekirjoittanut AP:n väitettä autottomasta miehestä? Minä vaan meinaan sitä että JOS se pitäisi paikkaansa edes jossain tapauksissa, niin siihen ei tosiaan riitä se perusauto, eli kelvollinen auto = Jaguar, Mersu, BMW, Ferrari tms.

        No en kyllä, totta. Auton ei tarvi olla kallis ollakseen hyvä ja toimiva.😊


    • arkirealismi

      Peruslinjaus on se että tyyliin Hkin keskusta/muu hyvä joukkoliikennealue onnistuu autoton elämä esim. sinkkuna / pariskuntana. Heti kun meet kaupungin ulkopuolelle autoa tarvitsee. Ei onnistu mikään ilman autoa. Työssäkäynti kaupassakäynti kaikki liikkuminen, autolla.
      Naisia ei autot pahemmin kiinnosta, kunhan toimii. Miehissä voi olla sellaisia joita autot innostaa. Ja eihän se sukupuolesta ole kiinni mutta harvoin naiseen teet vaikutuksen autolla.

      • Oma auto kiinnostaa, muttei miehen auto. Näin omalla kohdallani.

        Mä kyllä mietin monelta kantilta mikä auto ja miksi. Kun itselleni ostan autoa.


    • kelaamies

      Oikea mies tykkää hevosvoimista ja bensiinin hajusta, oluesta ja naisista.
      ntiMies polkee itse virkatussa pipossa viemään KELAkirjettä.

    • Öö, autottomuus on myös fiksua jos kyydit onnistuu ilman omaa autoakin. Jonkinmoinen kuluerä auto kuitenkin on, saati jos se vaan seisoo pihassa käyttämättömänä. Tarpeettomana. Kuitenkin kaikkien vakuutusmaksujen ja verojen kulkiessa.

      Eihän auto ole kaikkialla välttämätön.

    • No herrajestas

      Luin, että "alaston mies on pahinta!"

      (oh,...näin kiire ei koskaan pitäisi olla...)

      Alaston mies saa tulla vaikka kamelilla. Tai Maranellon mustalla oriilla.

      • kllpoo

        Hyvä, minä oon tulossa, maranellon mustalla oriilla, vaihteeksi muutakin kuin punainen.. :)


    • 0taso

      Autoton mies, hmm ensiksi tulee mieleen alkoholismi/mammanpoika.
      Tekniikkaa pelkäävä lammas. Hintahtava juoppo työtön.

      • tylsämielikuvitus

        Onneksi todellisuus on paljon stereotypioita rikkaampi.


    • siitäsemeneepi

      Melkoinen luuseri on jos joutuu itse ajamaan omalla autolla :D

      Jokaisella kunnollisella miehellä kuuluu olla oma autonkuljettaja, tai sitten ajelee taksilla.

      Auton kuljettamisen homma on kuin siivoojan homma.

    • JJossainkaksin

      Autossa on pakoputkikin.

    • Anonyymi

      Itseasiassa töissä käyvänä ja autottomana se ei tarkoita köyhyyttä. Suomessa auton omistamisesta rangaistaan, ettei auton omistaminen ole taloudellisesti järkevää. Säästän tuhansia joka vuosi kun ei ole autoa.

    • Anonyymi

      Pontiac Pastor V8 on hyvä auto.

    • Anonyymi

      Mä taas otan mielelläni miehen, jolla ei ole autoa.

    • Minkäs huonoitsetuntoisen luuserin aloitus tämä on? Itselläni ei ole enää autoa, eikä tulekaan. Siksi autoton mieskään ei haittaa, enkä tarvitse häneltä autoa "statussymboliksi".

    • Senkö takia olen vieläkin sinkkuna, kun haluan olla aina kuskina? 😄 Sehän selittääkin..

      Vakavasti puhuen sillä ei ole merkitystä onko miehellä autoa vai ei, kunhan mies ei oleta minun alkavan kuskiksi hänelle. Satunnainen kuskailu on toki ok, mutta ns siipeily kaikissa muodoissaan saa niskavillat pystyyn. Minulle riittää muksun kuskailu.

      En ole ikinä seurustellut miehen kanssa, jolla ei olisi autoa. Se on niin tavallista omistaa autoa Suomessa, että autotonta ihmistä saa etsimällä etsiä. Pääkaupunkiseudulla toki on enemmän autottomia, kun julkinen liikenne toimii, mutta muualla arki onkin jo usein haastavampaa ilman autoa.

      • Anonyymi

        Julkinen liikenne toimii hyvin monessa kaupungissa, joten autoa ei tarvitse mihinkään.

        Autottomuus on myös arvovalinta. Yksityisautoilu saastuttaa myös ympäristöä.
        Ei ole mitään järkeä ostaa autoa, jos sitä ei välttämättä tarvitse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkinen liikenne toimii hyvin monessa kaupungissa, joten autoa ei tarvitse mihinkään.

        Autottomuus on myös arvovalinta. Yksityisautoilu saastuttaa myös ympäristöä.
        Ei ole mitään järkeä ostaa autoa, jos sitä ei välttämättä tarvitse.

        Julkisen liikenteen hyödyntämismahdollisuudet riippuvat paljon siitä, missä osassa kaupunkia asuu, missä päin käy töissä, millaiset ovat työajat, millainen perhetilanne jne. Monelle julkinen liikenne on takuulla oiva vaihtoehto myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella ainakin isommissa kaupungeissa, mutta esim. omassa lähipiirissäni lähes kaikki ovat autollisia ja sitä mieltä, että arki olisi todella hankalaa ilman autoa.

        Siitä olen samaa mieltä, ettei tietenkään ole järkeä ostaa autoa, jollei sellaista tarvitse.


    • Anonyymi

      Ford Musang omistaja mies on aina luuseri, mutta jos nainen omistaa, voisin hyäpätyytiin.

    • Autoton nainen vasta pahinta onkin. Kulkea nyt julkisilla tai fillarilla, mopolla omg. 🤣

    • Anonyymi

      moposkootteriton tyttö se nyt pahinpaa onkin kuin joku lada jyub ford musang

      josta autojutusta tulikin niewleen niin veli huomjasi minä en että kave ottanut Corvette-auton esille auronvalooh eli siis ... ei niin tärkeitä asioita jotain.

      https://www.corvsport.com/1987-corvette-specifications/

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe