Lopahtaako vuokrafirman mielenkiinto?

NäinköOn

Itselle tullut tunne että jos yhdenkin poikkipuolisen sanan esität haastattelussa (oudolta vaikuttavista käytännöistä), tai joudut skippaamaan tarjotun työn naurettavan alhaisen palkan takia, niin turha odotella soittoa enää ikinä? Moneen vuokrafirmaan olen hakemuksia laitellut ja osasta töitä olen joutunut kieltäytymään koska palkka on ollut todella pieni (alle 10e/t, minulla usean vuoden kokemus alan töistä), ja jos myöhemmin olen laittanut samaan firmaan hakemuksia hyvältä vaikuttaviin paikkoihin niin eipä enää perään soitella. Ovatko vuokrafirmat todella noin mulkkuja, että jos ei kiinnosta alipalkkaus tai muuten hatarat työehdot, niin ei pääse töihin?

7

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näyttöjä_näyttöjä

      Nykyään on vain niin että harva kykenee teekemään oikeasti töitä.
      Joten jokaisen on annettava näytöt osaamisestaan.
      Näitä"huippu" työntekijöitä on pilvin pimein ja todellisuudessa eivät pysty lunastamaan puheitaan, heiltä on huono mennä pudottamaan tuntiliksaa.
      Tästä syystä ensin näytöt ja sitten parempi palkka.

      jos ei ole kiinnostusta antaa niitä näyttöjä niin mikä kiinnostus työnantajalla on silloin palkata?

      • NäinköOn

        Ei ole mikään tae että työnantaja liksaa nostaisi vaikka kuinka raataisit alipalkattuna (ellei työsoppariin oikeasti laiteta että "palkka nousee tämän ja tämän jälkeen" jne). Itselläni ei ole kiinnostusta alkaa nuolemaan esimiesten aanusta ja paahtaa huonolla liksalla ilman takeita siitä, että palkkaus saadaan kohdilleen. Tosiasia kuitenkin on, että harvassa ovat ihmiset jotka tekee töitä "ihan vaan tekemisen ilosta", eli kyllä siitä sellaisen korvauksen haluaa että pystyy laskunsa ja elämisensä maksamaan. Itsellänikin on suosittelijoita cv:ssä (ja työsoppareissa koeajat) sitä varten että työnantaja voi varmistua että olen hyvä työntekijä.


      • En_usko

        Miksi ihmeessä kovan luokan ammattimies tekisi pienellä palkalla työtä työnantajalle, kun voi omissa nimissään saada itsellensä huipputienestit.
        Tuskin kukaan on niin tahvo ja taukki. Kyllä huipputekijä tietää tarkasti oman arvonsa eikä nahkaansa myy halvalla. Se on varma se.
        Huippuja on todellakin varsin vähän (erittäin kallispalkkaisia), hyviä on sangen runsaasti, huonojakin löytyy runsaasti.


    • pitäkööpaskatyönsä

      On ne semmosia herkästi nokkiintuvia omituisia hörhöjä.

    • Guvibononp

      Ei tuu mistään mitään näillä kommenteilla

    • Loisia

      Näinhän se on. Joudut rukoilemaan päästäksesi elämäsi paskimpaan työhön ja tekemään rahaa turhalle välistävetäjälle, joka henkilöstövälitysfirma on. Henkilöstövälitysfirmat pitäisi lain voimalla saada kuriin ihan samalla tavalla kuin pikavippifirmat. Näillä ei periaatteessa ole paljon eroa. Kumpikin käyttää hyväkseen ahdinkoon ajautuneita ja vetää välistä. Henkilöstövälitysfirmalla on ammatimmaisen rekrytoinnin kanssa yhtä paljon tekemistä kuin pankilla pikavippifriman kanssa. Kumpaakin koskee sama asia, että yhteiskunta toimisi paremmin ilman niiden olemassa oloa. Me emme tarvitse heitä, he tarvitsevat meitä.

    • kansanviholliset

      Vuokrafirmat ovat lama-ajan paskafirmoja ,jos olisi todellinen työvoimapula niin tällaisia riistofirmoja ei edes tarvittaisi mihinkään.

      Nyt vain haetaan sopivan tyhmää sakkia tekemään töitä puoli-ilmaiseksi ja olemattomilla työehdoilla.

      Hyväksikäyttöä ja riistoa eipä juuri muuta ,kannat samalla yrittäjän riskin ja joustat vain yhteen suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe