Lopahtaako vuokrafirman mielenkiinto?

NäinköOn

Itselle tullut tunne että jos yhdenkin poikkipuolisen sanan esität haastattelussa (oudolta vaikuttavista käytännöistä), tai joudut skippaamaan tarjotun työn naurettavan alhaisen palkan takia, niin turha odotella soittoa enää ikinä? Moneen vuokrafirmaan olen hakemuksia laitellut ja osasta töitä olen joutunut kieltäytymään koska palkka on ollut todella pieni (alle 10e/t, minulla usean vuoden kokemus alan töistä), ja jos myöhemmin olen laittanut samaan firmaan hakemuksia hyvältä vaikuttaviin paikkoihin niin eipä enää perään soitella. Ovatko vuokrafirmat todella noin mulkkuja, että jos ei kiinnosta alipalkkaus tai muuten hatarat työehdot, niin ei pääse töihin?

7

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näyttöjä_näyttöjä

Nykyään on vain niin että harva kykenee teekemään oikeasti töitä.
      Joten jokaisen on annettava näytöt osaamisestaan.
      Näitä"huippu" työntekijöitä on pilvin pimein ja todellisuudessa eivät pysty lunastamaan puheitaan, heiltä on huono mennä pudottamaan tuntiliksaa.
      Tästä syystä ensin näytöt ja sitten parempi palkka.

jos ei ole kiinnostusta antaa niitä näyttöjä niin mikä kiinnostus työnantajalla on silloin palkata?

• NäinköOn

Ei ole mikään tae että työnantaja liksaa nostaisi vaikka kuinka raataisit alipalkattuna (ellei työsoppariin oikeasti laiteta että "palkka nousee tämän ja tämän jälkeen" jne). Itselläni ei ole kiinnostusta alkaa nuolemaan esimiesten aanusta ja paahtaa huonolla liksalla ilman takeita siitä, että palkkaus saadaan kohdilleen. Tosiasia kuitenkin on, että harvassa ovat ihmiset jotka tekee töitä "ihan vaan tekemisen ilosta", eli kyllä siitä sellaisen korvauksen haluaa että pystyy laskunsa ja elämisensä maksamaan. Itsellänikin on suosittelijoita cv:ssä (ja työsoppareissa koeajat) sitä varten että työnantaja voi varmistua että olen hyvä työntekijä.

• En_usko

Miksi ihmeessä kovan luokan ammattimies tekisi pienellä palkalla työtä työnantajalle, kun voi omissa nimissään saada itsellensä huipputienestit.
        Tuskin kukaan on niin tahvo ja taukki. Kyllä huipputekijä tietää tarkasti oman arvonsa eikä nahkaansa myy halvalla. Se on varma se.
        Huippuja on todellakin varsin vähän (erittäin kallispalkkaisia), hyviä on sangen runsaasti, huonojakin löytyy runsaasti.

• pitäkööpaskatyönsä

On ne semmosia herkästi nokkiintuvia omituisia hörhöjä.

• Guvibononp

Ei tuu mistään mitään näillä kommenteilla

• Loisia

Näinhän se on. Joudut rukoilemaan päästäksesi elämäsi paskimpaan työhön ja tekemään rahaa turhalle välistävetäjälle, joka henkilöstövälitysfirma on. Henkilöstövälitysfirmat pitäisi lain voimalla saada kuriin ihan samalla tavalla kuin pikavippifirmat. Näillä ei periaatteessa ole paljon eroa. Kumpikin käyttää hyväkseen ahdinkoon ajautuneita ja vetää välistä. Henkilöstövälitysfirmalla on ammatimmaisen rekrytoinnin kanssa yhtä paljon tekemistä kuin pankilla pikavippifriman kanssa. Kumpaakin koskee sama asia, että yhteiskunta toimisi paremmin ilman niiden olemassa oloa. Me emme tarvitse heitä, he tarvitsevat meitä.

• kansanviholliset

Vuokrafirmat ovat lama-ajan paskafirmoja ,jos olisi todellinen työvoimapula niin tällaisia riistofirmoja ei edes tarvittaisi mihinkään.

Nyt vain haetaan sopivan tyhmää sakkia tekemään töitä puoli-ilmaiseksi ja olemattomilla työehdoilla.

Hyväksikäyttöä ja riistoa eipä juuri muuta ,kannat samalla yrittäjän riskin ja joustat vain yhteen suuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe