Totuutta vai valhetta?

PäärynänMakuBesser

Onko syntihyväksyntä syntiä ? Entä kumpi terveellisempää päärynä vai omena?

28

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Onko syntihyväksyntä syntiä ?"
      _______________
      On.

      • Mitä syntejä hyväksyt? Ainakin lepopäivisin touhuavat.


    • PäärynäMaistuu
      • HomosteluIljettävää

        Oho, pitää alkaa päärynänjuojaksi. Aikamoiset terveysvaikutusteb paljous.


      • Onko teille oikeauskoisille olemassa mielestänne muitakin kuin homouden ja naispappeuden syntejä ja jos on, ovatko sellaiset synnit, joita ei itsessään huomaa, kuten esim. tuomitsemisen, farisealaisuuden (teeskentelyn), ylpeilyn, mässäilyn tai mammonanpalvonnan synnit, niin ovatko nekin synteinä samalla viivalla?


      • AteriaMateria

        Rikinkatkun haju on tosissaan inhottavaa haistella.


      • sage8 kirjoitti:

        Onko teille oikeauskoisille olemassa mielestänne muitakin kuin homouden ja naispappeuden syntejä ja jos on, ovatko sellaiset synnit, joita ei itsessään huomaa, kuten esim. tuomitsemisen, farisealaisuuden (teeskentelyn), ylpeilyn, mässäilyn tai mammonanpalvonnan synnit, niin ovatko nekin synteinä samalla viivalla?

        Voi olla, että jos homoja ei olisi, niin olisi synnitön maailma. Ja uskovien hommat loppuisivat siihen.


      • torre12 kirjoitti:

        Voi olla, että jos homoja ei olisi, niin olisi synnitön maailma. Ja uskovien hommat loppuisivat siihen.

        Näinhän se voisi olla. Aloituksia ainakaan palstalle ei tulisi näitten oikeauskoisten toimesta ja palsta kutistuisi miltei nollaan.


      • Itse.olet.väärässä
        sage8 kirjoitti:

        Näinhän se voisi olla. Aloituksia ainakaan palstalle ei tulisi näitten oikeauskoisten toimesta ja palsta kutistuisi miltei nollaan.

        Mitä sinulla on oikeaa vastaan?


      • Itse.olet.väärässä kirjoitti:

        Mitä sinulla on oikeaa vastaan?

        Minä tietenkin päätän mikä minusta on oikeaa ja kohtuullista. Kun täällä puhutaan oikeauskoisista, sillä yleensä tarkoitetaan niitä, jotka meuhkaavat oikeauskoisuudellaan ja tuomitsevat Jumalan "silmillä" toisia esim. helvettiin.


    • Niin nythän täytyisi ensin määritellä mitkä kaikki asiat ovat syntiä.

      Jotenkin palstaa lukiessa vaikuttaa siltä, ettei muita syntejä juuri olekkaan kuin seksuaalivähemmistön asiat ja se on kieltämättä aika kapeakatseista.

      Yhtään aloitusta en muista eroamisen synnistä, pettämisen synnistä, varastamisesta tai vaikka tappamisesta.

      Jos syntejä tarkastellaan niin mielestäni tuo tulisi sitten tehdä tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti.

      Ja jos nyt näin yli 20 vuotta avioliitossa olevana pohjalaisena miehenä voi sanoa niin kyllä minua nyppii paljon enemmän muut synnit ihan noin arkielämässä kuin joku pienen vähemmistön naimisiinmenot. Eli ehkä jotain suhteellisuudentajua noissa voisi olla, ainahan se siivoaminenkin aloitetaan keräämällä suurimmat pois.

      • Monesti vaikuttaa, että nämä multinikki ja kumppanit jopa leveilevät sillä, että ovat synnittömiä kun ovat heteroita eivätkä hyväksy liberaalisia pappeja ja vallankin liberaalisia naispappeja.


      • sage8 kirjoitti:

        Monesti vaikuttaa, että nämä multinikki ja kumppanit jopa leveilevät sillä, että ovat synnittömiä kun ovat heteroita eivätkä hyväksy liberaalisia pappeja ja vallankin liberaalisia naispappeja.

        Ja vähän niinkin, että mitä vähemmän vastustaa ja ei hyväksy, niin sen parempi ihminen.


      • sage8 kirjoitti:

        Monesti vaikuttaa, että nämä multinikki ja kumppanit jopa leveilevät sillä, että ovat synnittömiä kun ovat heteroita eivätkä hyväksy liberaalisia pappeja ja vallankin liberaalisia naispappeja.

        Niin. Olen sanonut aikaisemminkin, että tuo homoudensynti on siinä mielessä heteromiehelle kätevä koska siitä tietää, ettei koskaan itse ole eikä tule siihen sortumaan.

        Toinen asia on sitten katsoa elämäänsä muuten , sieltä saattakin sitten yksi sun toinen synti putkahdella ikävästi silmille.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin. Olen sanonut aikaisemminkin, että tuo homoudensynti on siinä mielessä heteromiehelle kätevä koska siitä tietää, ettei koskaan itse ole eikä tule siihen sortumaan.

        Toinen asia on sitten katsoa elämäänsä muuten , sieltä saattakin sitten yksi sun toinen synti putkahdella ikävästi silmille.

        Asia on vähän toisin. Minulla on kokemusta siitä, että vissit heteromiehet voivat harrastaa seksiä miehen kanssa; mutta ei mitään sen syvempää tunnetta. Siis eivät ole mitenkään homoja tai siihen suuntautuneita.

        Pertsahan miettii jatkuvasti vain miesten välistä seksiä, joten on täysin mahdollista, että hän voisi maata miehen kanssa, ja kärsii aatoksistaan. Ja siksi hän tuollainen kun on.


      • Olishan niitä tekstejä muistakin synneistä jos vain haluaisi niitä lukea mutta tähän homouteen on näillä palstan jänkääjillä mieli jämähtänyt. Ja kun homous olisi helppo jättää koko luottelosta pois koska se vaan on pelkästään sitä mitä se on, synnynnäinen ominaisuus.


      • sage8 kirjoitti:

        Olishan niitä tekstejä muistakin synneistä jos vain haluaisi niitä lukea mutta tähän homouteen on näillä palstan jänkääjillä mieli jämähtänyt. Ja kun homous olisi helppo jättää koko luottelosta pois koska se vaan on pelkästään sitä mitä se on, synnynnäinen ominaisuus.

        Pertsakin on paasannut sen kuusi vuotta ja päälle ilman mitään vaikutusta. Yksikään homo ei osaa edes ajatella voivansa olla joku muu tai muuttua toiseksi.


      • oletko.väärässä
        sage8 kirjoitti:

        Olishan niitä tekstejä muistakin synneistä jos vain haluaisi niitä lukea mutta tähän homouteen on näillä palstan jänkääjillä mieli jämähtänyt. Ja kun homous olisi helppo jättää koko luottelosta pois koska se vaan on pelkästään sitä mitä se on, synnynnäinen ominaisuus.

        Sinäkään et ota kantaa muuhun kuin homouteen.


      • oletko.väärässä kirjoitti:

        Sinäkään et ota kantaa muuhun kuin homouteen.

        Minä ottaisin mielelläni jos muutkin synnit kiinnostaisi aloittajia.


      • puhutaansynneistäsi
        nähty.on kirjoitti:

        Minä ottaisin mielelläni jos muutkin synnit kiinnostaisi aloittajia.

        Mitä muita syntejäsi haluat tunnustaa?


      • puhutaansynneistäsi kirjoitti:

        Mitä muita syntejäsi haluat tunnustaa?

        Otetaan vaikka tämmönen aika monia koskettava , välinpitämättömyys.


      • puhutaansynneistäsi
        nähty.on kirjoitti:

        Otetaan vaikka tämmönen aika monia koskettava , välinpitämättömyys.

        Miten koet välinpitämättömyytesi synnillisyyden?


      • puhutaansynneistäsi kirjoitti:

        Miten koet välinpitämättömyytesi synnillisyyden?

        No koko ihmiskuntaa tai ylipäätänsä meitä jotka elämme täällä onnelistien tähtien alla, kokoajan maapallolla ihmisiä kuolee nälkään, mitä me teemme " vaihdetaan korkeintaan telkkarin kanavaa ja mussutetaan makkaraa"

        Katselemme uutisista kuinka "väärä uskoinen mies" kantaa pommituksessa kuollutta lastaan huutaen perään, mitä teemme "pidämme sitä välttämättömä" miksi ?

        Näemme kadulla köyhän ihmisen joka etsiin roskakoreista pulloja, mitä teemme "käännämme katseemme muualle, ettemme joutuisi kohtaamaan"


      • puhutaansynneistäsi
        nähty.on kirjoitti:

        No koko ihmiskuntaa tai ylipäätänsä meitä jotka elämme täällä onnelistien tähtien alla, kokoajan maapallolla ihmisiä kuolee nälkään, mitä me teemme " vaihdetaan korkeintaan telkkarin kanavaa ja mussutetaan makkaraa"

        Katselemme uutisista kuinka "väärä uskoinen mies" kantaa pommituksessa kuollutta lastaan huutaen perään, mitä teemme "pidämme sitä välttämättömä" miksi ?

        Näemme kadulla köyhän ihmisen joka etsiin roskakoreista pulloja, mitä teemme "käännämme katseemme muualle, ettemme joutuisi kohtaamaan"

        Miten sinä voisit auttaa tuota tilannetta ja mikset sitten toimi?


      • nähty.on.ei.kirj
        puhutaansynneistäsi kirjoitti:

        Miten sinä voisit auttaa tuota tilannetta ja mikset sitten toimi?

        Toimin kokoajan. Eli siinä mielessä omatuntoni on puhdas. En siis länkytä vaan homoista kun ympärillä lukuisia avuntarvitsioita.

        Näihän Jeesus itse opetti "anna vähästäkin ja pidä aina heikoimpien puolia"


      • oletko.väärässä kirjoitti:

        Sinäkään et ota kantaa muuhun kuin homouteen.

        Olet väärässä. Otan kantaa ainakin tuomitsemiseen ja mammonaan homouden lisäksi. Homous ei sinällään minua kiinnosta koska olen umpihetero mutta kun huomaan homojen syyllistämisen ja alaspainamisen niin silloin puutun monesti asiaan.


      • nähty.on kirjoitti:

        No koko ihmiskuntaa tai ylipäätänsä meitä jotka elämme täällä onnelistien tähtien alla, kokoajan maapallolla ihmisiä kuolee nälkään, mitä me teemme " vaihdetaan korkeintaan telkkarin kanavaa ja mussutetaan makkaraa"

        Katselemme uutisista kuinka "väärä uskoinen mies" kantaa pommituksessa kuollutta lastaan huutaen perään, mitä teemme "pidämme sitä välttämättömä" miksi ?

        Näemme kadulla köyhän ihmisen joka etsiin roskakoreista pulloja, mitä teemme "käännämme katseemme muualle, ettemme joutuisi kohtaamaan"

        >> Näemme kadulla köyhän ihmisen joka etsiin roskakoreista pulloja, mitä teemme <<
        Tyhjennän autoni sinne kertyneistä tyhjistä ed-energiajuomapulloista tuon kerääjän muovikassiin. Aina.


      • >> Jotenkin palstaa lukiessa vaikuttaa siltä, ettei muita syntejä juuri olekkaan kuin seksuaalivähemmistön asiat <<

        Totta ja syystä että palstaa dominoi pari fundamentalistia ja niillä on aina kerrallaan yksi pääkohde ja pari sivujuttua, joita ne vastustaa.

        Tällä hetkellä fundamentalistien mielenkiinnon kohteina ovat spn-laki, abortti, islamisaatio ja tietenkin... heihin itseensä kohdistuva vaino.

        (tyyliin habbohyökkäys, häätö kirjamessuilta, tuhopoltolla uhkailu, rautaputken isku ja some-vainosta terroriksi eskaloituva kansanmurha)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7200
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe