Jatkuva pelkotila ohjelmien vanhentumisesta

M-Karvahattu

Jos ne lakkaa toimimasta 50 vuoden päästä? Hirvittävää kestää tuollainen. Lisäksi ohjelmat hajoo jatkuvasti ja olen sidottu Edgeen ja microsoft tiliin ikuisesti. Hirvittävää kestää. Tämä on hirvittävää kestää. En osaa käyttää tietokonetta normaalisti kun heti ohjelmat hajoo ja vanhenee. Hirvittävää kestää.

70

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-Karvahattu

      Lisäksi Delphi tulee uniin jatkuvasti, sitä on hirvittävää kestää.

    • Millä perusteella ohjelmat vanhenee 50v kuluttua?

      Näitähän usein pitää vaihtaa uusiin versioihin 1,5kk välein ja päivittämätön ohjelma lakkaa toimimasta tavallisesti muutamassa vuodessa.

      Windowsin käyttö on sinun oma valintasi ja tietokoneohjelmien mätääntymistä https://en.wikipedia.org/wiki/Software_rot vastaan on sellainen ratkaisu kuin päivittäminen.

      Mikä siinä päivittämisessä on sitten niin ongelmista?

      • zsrjzrsti

        Miksi sinulla aina ohjelmat hajoo ja vanhenee? Miksi sinulla on pelkotiloja?


      • win_lin_puoli_mieli

        Vaikka Windows-ohjelmat mätääntyisivät 50-vuodessa, aikaa on vielä parikyt vuotta.


      • zsrjzrsti kirjoitti:

        Miksi sinulla aina ohjelmat hajoo ja vanhenee? Miksi sinulla on pelkotiloja?

        Ei minulla hajoa ja tai vanhene mikään koska ylläpidän järjestelmiä asianmukaisesti, eli uusin vanhat paskat pois ajoissa.

        Lue vähän asiaa tästäkin uutisesta: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/jos-kauppa-pysahtyy--valtiolta-jaa-autoverot-saamatta/3uXpBRNU

        "Tiestön korjausvelkaa on noin 2,5 miljardia euroa"

        Niin että paljon mahtaa olla korjausvelkaa urpon tietokonejärjestelmissä? Korkausvelkaa on kaikki sellaiset ohjelmat ja laitteet joita ei ole päivitetty yhteensopivaksi nykyisten standardien ja rajapintaversioiden mukaiseksi. Windowsilla kaikki ohjelmat mitkä eivät ole HTML5:sta tai WinRT:tä, sisältävät korjausvelkaa.

        Vähäistä korjausvelkaa on se jos se sentään toimii .NET 4.x:llä tai Visual C 2015 redistributrablella.

        Minulla ei tietenkään ole mitään korjausvelkaa, hajoamista tai pelkotiloja koska olen ylläpitänyt järjestelmiä asianmukaisesti. Ne pelkotilat ja hajoamiset koskee esim. sinua jos et ymmärrä sitä että tietokoneohjelmat pilaantuvat samalla tavalla kuin vaikka Suomen tieverkko.


      • win_lin_puoli_mieli kirjoitti:

        Vaikka Windows-ohjelmat mätääntyisivät 50-vuodessa, aikaa on vielä parikyt vuotta.

        Microsoft lupaa rajapintaversioille vain 10v käyttöiän. Toimivat käytännössä hieman pidempään.

        Esimerkiksi Visual C 2005 ohjelmille ei luvata enää mitään, että voivat hajota vaikka seuraavassa päivityksessä vaikka se olisi hankittu viikko sitten. Ongelmat ja pelkotilat ovat niillä ketkä eivät ole siirtäneet ohjelmiaan uudemmille versiolle.


      • xftyguioiooppppp
        M-Kar kirjoitti:

        Ei minulla hajoa ja tai vanhene mikään koska ylläpidän järjestelmiä asianmukaisesti, eli uusin vanhat paskat pois ajoissa.

        Lue vähän asiaa tästäkin uutisesta: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/jos-kauppa-pysahtyy--valtiolta-jaa-autoverot-saamatta/3uXpBRNU

        "Tiestön korjausvelkaa on noin 2,5 miljardia euroa"

        Niin että paljon mahtaa olla korjausvelkaa urpon tietokonejärjestelmissä? Korkausvelkaa on kaikki sellaiset ohjelmat ja laitteet joita ei ole päivitetty yhteensopivaksi nykyisten standardien ja rajapintaversioiden mukaiseksi. Windowsilla kaikki ohjelmat mitkä eivät ole HTML5:sta tai WinRT:tä, sisältävät korjausvelkaa.

        Vähäistä korjausvelkaa on se jos se sentään toimii .NET 4.x:llä tai Visual C 2015 redistributrablella.

        Minulla ei tietenkään ole mitään korjausvelkaa, hajoamista tai pelkotiloja koska olen ylläpitänyt järjestelmiä asianmukaisesti. Ne pelkotilat ja hajoamiset koskee esim. sinua jos et ymmärrä sitä että tietokoneohjelmat pilaantuvat samalla tavalla kuin vaikka Suomen tieverkko.

        Eli .NET ja Visual C 2015 redistributrablella aiheuttavat pelkotiloja? Älä käytä niitä tai opettele käyttämään tietokonetta. Yritä vaikka päästä tietokoneen ajokorttikurssille jos sinulla jatkuvia pelkotiloja ohjelmista!


      • xftyguioiooppppp kirjoitti:

        Eli .NET ja Visual C 2015 redistributrablella aiheuttavat pelkotiloja? Älä käytä niitä tai opettele käyttämään tietokonetta. Yritä vaikka päästä tietokoneen ajokorttikurssille jos sinulla jatkuvia pelkotiloja ohjelmista!

        "Eli .NET ja Visual C 2015 redistributrablella aiheuttavat pelkotiloja?"

        Ei tietenkään aiheuta. Etkö osaa lukea vai mikä ongelma sinulla on?


      • sdtrjxdrykxdtyklxd5yuk
        M-Kar kirjoitti:

        Microsoft lupaa rajapintaversioille vain 10v käyttöiän. Toimivat käytännössä hieman pidempään.

        Esimerkiksi Visual C 2005 ohjelmille ei luvata enää mitään, että voivat hajota vaikka seuraavassa päivityksessä vaikka se olisi hankittu viikko sitten. Ongelmat ja pelkotilat ovat niillä ketkä eivät ole siirtäneet ohjelmiaan uudemmille versiolle.

        Visual C 2005 ohjelmat hajoavat sinulla? Ei muilla hajoa. Eli opettelisit käyttämään tietokonetta niin ei hajoaisi.


      • sdtrjxdrykxdtyklxd5yuk kirjoitti:

        Visual C 2005 ohjelmat hajoavat sinulla? Ei muilla hajoa. Eli opettelisit käyttämään tietokonetta niin ei hajoaisi.

        Ei minulla ole mitään Visual C 2005 ohjelmia mitkä voisi hajota. Minähän edelleenkin osaan ylläpitää ja olen hävittänyt tuollaiset roskat pois. Eli siis osaan käyttää tietokonetta oikein kun hajoaminen on mahdotonta.

        Kaikilla joilla on Visual C 2005 ohjelmia käytössä niin ne tietenkin hajoavat, sehän on itsestään selvää.


      • sdtrjxdrykxdtyklxd5yuk kirjoitti:

        Visual C 2005 ohjelmat hajoavat sinulla? Ei muilla hajoa. Eli opettelisit käyttämään tietokonetta niin ei hajoaisi.

        Kerrohan miksi et osaa käyttää tietokonetta ja päivittää Visual C 2005 ohjelmaa toimimaan vaikka Visual C 2010:llä tai uudemmalla?


      • toimiiks_mun_wörksi
        win_lin_puoli_mieli kirjoitti:

        Vaikka Windows-ohjelmat mätääntyisivät 50-vuodessa, aikaa on vielä parikyt vuotta.

        Toimiiks mun wörksi 7.0


      • win_lin_puoli_mieli

    • Siis ongelmallista. Kerros nyt kun sinulla on niitä ongelmia.

      • lödrkgmosdifgjosduijy

        "Jos ne lakkaa toimimasta 50 vuoden päästä? Hirvittävää kestää tuollainen."


      • lödrkgmosdifgjosduijy kirjoitti:

        "Jos ne lakkaa toimimasta 50 vuoden päästä? Hirvittävää kestää tuollainen."

        Missä luvataan Windowsille tehdyn ohjelman toimivan 50v?

        Rajapintaversioille luvataan 10v ja rapiat toimivuutta Windows 10:ssä. Ohjelmasta riippuen se voi toimiia vähemmän aikaa, riippuen millä työkaluilla on tehty.


      • xf5yejrtdrjj

        Nytkö sinulla on jo pelkotiloja rajapintaversioista? Että ne vanhenee ja sitten sinulla ohjelmat hajoo?

        Kannattaisiko etsiä apua ammattiauttajista kun sinulla jatkuvasti hajoo ohjelmat ja rajapintaversiot lahoavat?


      • xf5yejrtdrjj kirjoitti:

        Nytkö sinulla on jo pelkotiloja rajapintaversioista? Että ne vanhenee ja sitten sinulla ohjelmat hajoo?

        Kannattaisiko etsiä apua ammattiauttajista kun sinulla jatkuvasti hajoo ohjelmat ja rajapintaversiot lahoavat?

        "Nytkö sinulla on jo pelkotiloja rajapintaversioista?"

        Ei minulla ole ollut ikinä mitään pelkotiloja. Mikä sinun ongelma on?

        "Että ne vanhenee ja sitten sinulla ohjelmat hajoo?"

        Kaikki rajapintaversiot vanhenevat. Minulla ei hajoa tietenkään mitään.

        Kerro mitä ongelmia sinulla on siinä päivittämisessä kun sinulla on havaintojen perusteella jatkuvasti jotain pelkotiloja?


      • xftukxyppp

        "Minulla ei hajoa tietenkään mitään."
        Vaikka olet jatkuvasti ongelmissa hajoavien ja vanhentuvien ohjelmien kanssa?
        Normaalisti rajapinnat eivät aiheuta ihmiselle mielenterveydellisiä ongelmia, Ehkä olet poikkeus?


      • xftukxyppp kirjoitti:

        "Minulla ei hajoa tietenkään mitään."
        Vaikka olet jatkuvasti ongelmissa hajoavien ja vanhentuvien ohjelmien kanssa?
        Normaalisti rajapinnat eivät aiheuta ihmiselle mielenterveydellisiä ongelmia, Ehkä olet poikkeus?

        "Vaikka olet jatkuvasti ongelmissa hajoavien ja vanhentuvien ohjelmien kanssa?"

        Missä ja milloin? Vain ketjun aloittaja, eli ilmeisesti sinä on sanonut olevansa pelkotiloissa, ei osaa päivittää ohjelmia ja sillä on ongelmia vanhenevien ohjelmien kanssa ja aloitusviestistä päätellen on mielenterveydellisiä ongelmia. Olet ehkäpä poikkeus kun ei toista noin hölmöä löydy! Et osaa edes lukea vaikka olen sanonut hyvin selvästi että minulla ei ole mitään vanhaa roskaa käytössä joten ongelmaa ei voi tulla.

        Sinulla niitä ongelmia nyt selvästikin näyttää olevan: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14676483/jatkuva-pelkotila-ohjelmien-vanhentumisesta

        Että kerrohan nyt mikä ongelma sinulla on siinä päivittämisessä vai pitäisikö minun nyt tehdä joku ilmoitus että sinut saadaan hoitoon? Olet vaaraksi itsellesi ja ehkä muille joten eiköhän poliisi sinut poimi talteen ja saat jonkun lähetteen.


      • zsetbjklppplööääplö

        Olet monissa viesteissä valittanut että sinulla on jatkuvia pelkotiloja että ohjelmat vanhenevat, ja rajapinnat. Eli jonkinlaista apua olet hakemassa. Mielenterveystoimistosta voit kysyä että miten rajapinnat ja ohjelmien jatkuva vanheneminen sisältyy hoitosuunnitelmaan.


      • zsetbjklppplööääplö kirjoitti:

        Olet monissa viesteissä valittanut että sinulla on jatkuvia pelkotiloja että ohjelmat vanhenevat, ja rajapinnat. Eli jonkinlaista apua olet hakemassa. Mielenterveystoimistosta voit kysyä että miten rajapinnat ja ohjelmien jatkuva vanheneminen sisältyy hoitosuunnitelmaan.

        "Olet monissa viesteissä valittanut että sinulla on jatkuvia pelkotiloja"

        En varmasti ole, joten TODISTA.

        Jos et pysty todistamaan, kyse on sinun harhoistasi koska havaintojen perusteella vain sinulla on pelkotiloja.


    • Kerrotko jo mikä ongelma siinä päivittämisessä on kun sinulle tulee pelkotiloja?

      • drtuppppååp

        Pelkotiloista on vain havaintoja sinulta. Jatkuvia pelkotiloja ohjelmien vanhenemisestä ja jatkuva pelko rajapinnoista. Lisäksi sinulla on ongelmia päivittämisessä.


      • drtuppppååp kirjoitti:

        Pelkotiloista on vain havaintoja sinulta. Jatkuvia pelkotiloja ohjelmien vanhenemisestä ja jatkuva pelko rajapinnoista. Lisäksi sinulla on ongelmia päivittämisessä.

        Minä voin todistaa, että vain sinulla on niitä pelkotiloja: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14676483/jatkuva-pelkotila-ohjelmien-vanhentumisesta

        Havaintojen perusteella ei liity minuun millään tavalla. Kerro nyt niistä ongelmistasi vielä lisää? Sinullahan niitä ongelmia näyttää olevan paljon. Olet joku moniongelmainen.


      • ftyöppöåäöpåö

        Tuskin kysyisit apua pelkotiloihin ellei sinulla niitä olisi?
        Kun olet ollut jatkuvissa ongelmissa käyttää ohjelmistoja, rajapinnat erityisesti, joudut nyt kysymään apuja tietokoneen käytössä? Sinulle on neuvottu monta kertaa tutustumaan tietokoneen käyttöön vaikka alkeiskurseilla. Käy ne läpi niin ehkä pelkosi lieventyvät?


      • ftyöppöåäöpåö kirjoitti:

        Tuskin kysyisit apua pelkotiloihin ellei sinulla niitä olisi?
        Kun olet ollut jatkuvissa ongelmissa käyttää ohjelmistoja, rajapinnat erityisesti, joudut nyt kysymään apuja tietokoneen käytössä? Sinulle on neuvottu monta kertaa tutustumaan tietokoneen käyttöön vaikka alkeiskurseilla. Käy ne läpi niin ehkä pelkosi lieventyvät?

        "Tuskin kysyisit apua pelkotiloihin ellei sinulla niitä olisi?"

        Eli siis sinulla on pelkotiloja kun kerrat kysyt niistä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14676483/jatkuva-pelkotila-ohjelmien-vanhentumisesta

        Minähän en tällaista ole havaintojen perusteella tehnyt ikinä.

        "Kun olet ollut jatkuvissa ongelmissa käyttää ohjelmistoja, rajapinnat erityisesti, joudut nyt kysymään apuja tietokoneen käytössä?"

        En ole ikinä kysynyt apua koska olen ammattilainen joka tuntee tietokoneet läpikotaisin. Sinullahan niitä ongelmia oli: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14676483/jatkuva-pelkotila-ohjelmien-vanhentumisesta


      • pikkupoikaMvauhdissa

        * En ole ikinä kysynyt apua koska olen ammattilainen joka tuntee tietokoneet läpikotaisin

        HAH HAH HAA !!!!


    • Piratix

      Ei mitään pelkoa.
      Käytän piraattiohjelmia, ja jos joskus joku lakkaa toimimasta, käyn yksinkertaisesti imuroimassa uudemman version.

      Helppoa.

      • Eihän se auta siihen kun ohjelma menee toimimattomaksi.

        1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?

        Kaikkeen toki löytyy ratkaisut mutta homman juju on se, että uuden version lataaminen ei ratkaise sitä niin helposti kuin kuvittelet.

        Käytännössä yleensä tarvitsee siirtää tieto ennen kuin ohjelma hajoaa joten siirtoa ei voi tehdä siinä kohtaa kun on jo rikki.


      • sdfgsdgdf

        Eikös Truespace pysty exporttaamaan .3DS muodossa? Tai .OBJ?


      • sdfgsdgdf kirjoitti:

        Eikös Truespace pysty exporttaamaan .3DS muodossa? Tai .OBJ?

        Se pystyi exporttaamaan .3ds:ää kyllä, ja oli siinä myös .dae mutta en ole varma jälkimmäisen toimivuudesta.

        Mutta .3ds tunnetusti oli aika alkeellinen ja siinähän oli mm. 65536 verteksin rajoite, ja menikö nyt animoinnitkaan siihen..

        Pointti vähän se, että tietoa todennäköisesti häviää enemmän tai vähemmän ja jos ohjelma on hajonnut että sitä ei saa edes käyntiin niin siitä tulee vaan ylimääräistä harmia. Helpointa siirtää kun se ohjelma toimii, ja voi testata scenet uudessa sovelluksessa kun ovat siinä vierekkäin käynnissä ja tehdä tarvittavat korjaukset kun voi verrata miltä näyttää.

        Pointti siis se, että ei voi vaan odottaa ohjelman hajoamista ja sitten asentaa uuden ohjelman ja kuvitella että kaikki toimisi samalla tavalla. Sitä palaa helposti rahaa kun tarvitsee vaikka ostaa erikoishintainen tietokone jolla saa sen vanhan ohjelman toimimaan, siirrettyä datat jotka sitten voi vielä olla vähän puuttellisia. Se on huono juttu jos sattuu olemaan muutenkin kiire että ei ole aikaa nysväämiselle.

        Se on sellainen teknisenvelan/korjausvelan korkomaksu sitten.


      • vanhajaksaavaan

        Minulla on Amiga-500 ajalta OKT-musiikkitiedostoja jotka toimivat varmasti tänäänkin. Muistaakseni Foobariin sai addonin noita varten.Lisäksi Amigalla tehtyjä kuvia,tekstitiedostoja, assembler ja c-koodinpätkiä jotka toimivat wkympissä. Eli 30v vanhat tiedostot toimivat tänä päivänä.


      • 102030405060
        M-Kar kirjoitti:

        Eihän se auta siihen kun ohjelma menee toimimattomaksi.

        1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?

        Kaikkeen toki löytyy ratkaisut mutta homman juju on se, että uuden version lataaminen ei ratkaise sitä niin helposti kuin kuvittelet.

        Käytännössä yleensä tarvitsee siirtää tieto ennen kuin ohjelma hajoaa joten siirtoa ei voi tehdä siinä kohtaa kun on jo rikki.

        Sen verran pelisilmää kannattaa olla, että päivittää ohjelman ennen kuin se menee toimimattomaksi.

        Jos se pääsee menemään toimimattomaksi, niin sitten joutuu vähän ylimääräisiin töihin.

        Täytyy joko käyttää vanhaa konetta, missä vanhempi käyttis, tai taäytyy käyttää virtual boxia ja vanhaa käyttistä siinä.

        Jossei niilläkään selviä, sitten käyttää muita ohjelmia jotka tukee samoja formaatteja.

        Jossei niitäkään löydy, niin sitten menee koodaamiseksi ja tiedostoformaatin opiskeluksi.

        Pythonilla saa vaikka MS Office tiedostot purettua ja siihen löytyy kirjastoja, nehän ovat vain zipattuja XML tiedostoja.

        Mutta jottei joudu tällaiseen säätämiseen, niin kannattaa suosia avoimia, yleisiä, hyvin dokumentoituja ja laajasti tuettuja tiedostoformaatteja aina kun mahdollista.

        Eli mielellään niin ettei ole riippuvainen yhden ohjelman omista formaateista. :)


      • 102030405060

        Mutta esim. Office formaatithan ovat nykyään hyvin varmoja.

        Vanhat olivat vähän epävarmempia, mutta nekin aukeaa hyvin uudella officella.

        Tyylit voi vähän kosahtaa joissakin erikoistapauksissa, tosin, kylläpä minun Word 6.0:lla kirjoitetut dokumentit aukeaa tämän päivän officella ilman mitään kauneusvirheitä.


      • 102030405060

        Valokuvaat on vähän kinkkisiä.

        Minulla on omista kuvista sekä JPG, että RAW versiot tallessa.

        RAW sinäänsä paljon parempi laatuinen formaatti, mutta epävarmempi, joten täytynee säilyttää molemmat.


      • 102030405060 kirjoitti:

        Mutta esim. Office formaatithan ovat nykyään hyvin varmoja.

        Vanhat olivat vähän epävarmempia, mutta nekin aukeaa hyvin uudella officella.

        Tyylit voi vähän kosahtaa joissakin erikoistapauksissa, tosin, kylläpä minun Word 6.0:lla kirjoitetut dokumentit aukeaa tämän päivän officella ilman mitään kauneusvirheitä.

        "Mutta esim. Office formaatithan ovat nykyään hyvin varmoja."

        Juu, OOXML Strict siellä MS Office 365:ssa ja ODF 1.2 ilman extensioita LibreOfficessa ja Google Docsissa, hyvin pelaa kunhan rakenne on kunnossa.

        Officesta toiseen vaihdettaessa sitten on se missä voi tapahtua jotain jännää mutta ohjelman päivittäminen uudempaan on nykyään melko riskitöntä eikä tarvitse sitä formaattimuunnosta kun on jo saatu standardit sinne.

        "Tyylit voi vähän kosahtaa joissakin erikoistapauksissa, tosin, kylläpä minun Word 6.0:lla kirjoitetut dokumentit aukeaa tämän päivän officella ilman mitään kauneusvirheitä."

        Ne kannattaisi siirtää siihen OOXML Strict tai ODF 1.2 ilman extensioita muotoon, riippuen mitä käytät. Vanhojen Word 6.0 tiedostojen tuki toki voi helposti poistua jonkun päivityksen myötä, syystä että ei tarvitsisi ylläpitää sitä koodia ja on vähemmän turvareikiä paikattavana.


      • 102030405060 kirjoitti:

        Valokuvaat on vähän kinkkisiä.

        Minulla on omista kuvista sekä JPG, että RAW versiot tallessa.

        RAW sinäänsä paljon parempi laatuinen formaatti, mutta epävarmempi, joten täytynee säilyttää molemmat.

        Aivan, molemmat talteen niin ei harmia. Ja jos käsittelee kuvia ja ohjelma menossa vaihtoon niin jokaiselle projektille voi tehdä kansion mihin purkaa kuvan taso kerallaan ja tallentaa PNG:ksi niin siitähän niitä siirtää sitten kätevästi.


      • Piratix
        M-Kar kirjoitti:

        Eihän se auta siihen kun ohjelma menee toimimattomaksi.

        1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?

        Kaikkeen toki löytyy ratkaisut mutta homman juju on se, että uuden version lataaminen ei ratkaise sitä niin helposti kuin kuvittelet.

        Käytännössä yleensä tarvitsee siirtää tieto ennen kuin ohjelma hajoaa joten siirtoa ei voi tehdä siinä kohtaa kun on jo rikki.

        "1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?"

        Miksi siirtäisin ne johonkin toiseen ohjelmaan?
        Miksi ylipäätään tekisin tietokannan Worksillä?

        Käytän kuitenkin sen verran isojen ohjelmistotalojen ohjelmia, että ne tekevät kuitenkin aina toimivat päivitykset.

        Kun warettaa, ei kannata warettaa jotain nyrkkipajojen halpisohjelmia.


      • Piratix
        Piratix kirjoitti:

        "1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?"

        Miksi siirtäisin ne johonkin toiseen ohjelmaan?
        Miksi ylipäätään tekisin tietokannan Worksillä?

        Käytän kuitenkin sen verran isojen ohjelmistotalojen ohjelmia, että ne tekevät kuitenkin aina toimivat päivitykset.

        Kun warettaa, ei kannata warettaa jotain nyrkkipajojen halpisohjelmia.

        Käsitin, että tämä pelko ohjelmien vanhentumisista oli lähinnä kuitti M-Karille, joka pelottelee aina sillä, että esim. W10:n päivityksessä ohjelmat menevätkin yhtäkkiä rikki, ellei käytä Windows-kaupasta ostettuja kuukausimaksullisia ohjelmia.

        Tähän auttaa tietenkin uuden version lataaminen, eikä siihen tarvita mitään Windows-sovelluskauppaa.


      • Piratix kirjoitti:

        "1. Miten siirrät vaikka trueSpacella tehdyt 3D-scenet Blenderiin?
        2. Miten siirrät Worksin tietokannan MS Officeen tai vaikka Accessin tietokannan LibreOfficeen?"

        Miksi siirtäisin ne johonkin toiseen ohjelmaan?
        Miksi ylipäätään tekisin tietokannan Worksillä?

        Käytän kuitenkin sen verran isojen ohjelmistotalojen ohjelmia, että ne tekevät kuitenkin aina toimivat päivitykset.

        Kun warettaa, ei kannata warettaa jotain nyrkkipajojen halpisohjelmia.

        "Miksi siirtäisin ne johonkin toiseen ohjelmaan?"

        Vaikka siksi kun sen trueSpacen ylläpito loppui ja siihen ei saa päivitystä.

        "Miksi ylipäätään tekisin tietokannan Worksillä?"

        Vaikka siksi kun se oli halpa ja ison firman ohjelma.

        "Käytän kuitenkin sen verran isojen ohjelmistotalojen ohjelmia, että ne tekevät kuitenkin aina toimivat päivitykset."

        Microsoft omisti trueSpacen ja lopetti tuotteen ja Works oli myös Microsoftin ohjelma.

        Katsos kun isojen firmojenkin ohjelmat pilaantuvat ja niihin ei välttämättä saa päivityksiä, että joutuu sitten siirtämään datat toiseen ohjelmaan. Itsekseen se ei tapahdu ja sitten kun ohjelma on jo rikki niin se on joko myöhäistä tai voi olla hyvin kallista.


      • Piratix kirjoitti:

        Käsitin, että tämä pelko ohjelmien vanhentumisista oli lähinnä kuitti M-Karille, joka pelottelee aina sillä, että esim. W10:n päivityksessä ohjelmat menevätkin yhtäkkiä rikki, ellei käytä Windows-kaupasta ostettuja kuukausimaksullisia ohjelmia.

        Tähän auttaa tietenkin uuden version lataaminen, eikä siihen tarvita mitään Windows-sovelluskauppaa.

        No kerrohan mistä lataat uudemman version trueSpaceen? Tai vaikka Worksiin? Tai PageMakeriin?

        Ei sen kuukausi- tai vuosimaksullisen ohjelman tarvitse tulla Windows storesta, mutta se että on se kuukausi- tai vuosimaksu on aika tärkeää että ohjelmasta todellakin saa sen uuden version tai se on jotenkin muuten varmistettu. Sieltä Windows storesta sitten voi saada ilmaiseksikin kun sinne siirretään vain uudella tekniikalla olevia sovelluksia.

        Eli sen uuden version saaminen pitää perustua johonkin, että sen varmasti saa. Ei sitä voi olettaa kun Windowsille ei ole viimeiseen 10v tehty juuri mitään uusia asennettavia sovelluksia kun Windows ei oikein kiinnosta ohjelmistokehittäjiä.

        Katsos kun se Windows on sellainen, että lähes kaikki työpöytäohjelmat toimivat Windowseilla selaimen kautta. Ne paikallisesti asennettavat ovat hyvin usein jotain vanhaa paskaa mistä ei välttämättä uutta versiota saa ellei se ole siellä Storessa.

        Sehän ei ole minun vikani jos joku kuvittelee, että Windows jotenkin erityisesti kiinnostaisi alustana ohjelmistokehittäjiä että sille tehtäisiin työpöytäohjelmia joita asennetaan siihen. Lähes aina ovat kuukausi- tai vuosimaksullisia ne mitä asennetaan.


      • hjufjxfft

        "Katsos kun se Windows on sellainen, että lähes kaikki työpöytäohjelmat toimivat Windowseilla selaimen kautta."
        Ei minulla yksikään ohjelma toimi minkään selaimen kautta. Ihan höpinää noi sun juttus.


      • mari-karita
        M-Kar kirjoitti:

        "Miksi siirtäisin ne johonkin toiseen ohjelmaan?"

        Vaikka siksi kun sen trueSpacen ylläpito loppui ja siihen ei saa päivitystä.

        "Miksi ylipäätään tekisin tietokannan Worksillä?"

        Vaikka siksi kun se oli halpa ja ison firman ohjelma.

        "Käytän kuitenkin sen verran isojen ohjelmistotalojen ohjelmia, että ne tekevät kuitenkin aina toimivat päivitykset."

        Microsoft omisti trueSpacen ja lopetti tuotteen ja Works oli myös Microsoftin ohjelma.

        Katsos kun isojen firmojenkin ohjelmat pilaantuvat ja niihin ei välttämättä saa päivityksiä, että joutuu sitten siirtämään datat toiseen ohjelmaan. Itsekseen se ei tapahdu ja sitten kun ohjelma on jo rikki niin se on joko myöhäistä tai voi olla hyvin kallista.

        Juuri siksi ei kannata käyttää mikkisoftan ohjelmia kun ne ovat huonoja eivätkä välttämättä tomi edes kauaa, miksi kukaan haluaisi maksaa niistä jopa kuukausittain lopun ikäänsä. Mikkisoftalta vain käyttis jos ei vakoile, ohjelmat niiltä jotka ne osaa parhaiten tehdä.


      • mari-karita kirjoitti:

        Juuri siksi ei kannata käyttää mikkisoftan ohjelmia kun ne ovat huonoja eivätkä välttämättä tomi edes kauaa, miksi kukaan haluaisi maksaa niistä jopa kuukausittain lopun ikäänsä. Mikkisoftalta vain käyttis jos ei vakoile, ohjelmat niiltä jotka ne osaa parhaiten tehdä.

        Totta, ei ole pakko käyttää Windowsia. Tämä on puhtaasti oma valinta. Toki kannattaa huomioida se, että kaikki Windowsista riippuvaiset jutut ovat alisteisia Microsoftin mielivallalle ja se on oma valinta silloin.

        Minähän en tietenkään syrji mitään vaihtoehtoa. Minusta jokainen päättää omilla rahoillaan mitä haluaa.


      • M-Kar.tahtoo.keksin

        "Minähän en tietenkään syrji mitään vaihtoehtoa. Minusta jokainen päättää omilla rahoillaan mitä haluaa. "

        Mollaat ja dissaat kuitenkin kaikkia niitä jotka eivät sovi sinun kapeaan katsantokantaasi.


      • ijfghjdfg
        M-Kar kirjoitti:

        Totta, ei ole pakko käyttää Windowsia. Tämä on puhtaasti oma valinta. Toki kannattaa huomioida se, että kaikki Windowsista riippuvaiset jutut ovat alisteisia Microsoftin mielivallalle ja se on oma valinta silloin.

        Minähän en tietenkään syrji mitään vaihtoehtoa. Minusta jokainen päättää omilla rahoillaan mitä haluaa.

        "Totta, ei ole pakko käyttää Windowsia"
        Tietenkin on pakko jos ei halua tuhlata aikaansa toimimattomuuksiin.


      • ijfghjdfg kirjoitti:

        "Totta, ei ole pakko käyttää Windowsia"
        Tietenkin on pakko jos ei halua tuhlata aikaansa toimimattomuuksiin.

        Ei mikään pakko koska ei ole pakko käyttää Windowsia ja voi käyttää toimivia käyttöjärjestelmiä kuten vaikka CentOS:ia.


      • sdfzsefzserftset

        Tuommoisiin ei saa oikeita ohjelmia.


      • voi.teitä
        sdfzsefzserftset kirjoitti:

        Tuommoisiin ei saa oikeita ohjelmia.

        Lapsukainen sai taas kuningasaivovaurion ja rykäisi typeryyden.


      • mari-karita
        M-Kar kirjoitti:

        Totta, ei ole pakko käyttää Windowsia. Tämä on puhtaasti oma valinta. Toki kannattaa huomioida se, että kaikki Windowsista riippuvaiset jutut ovat alisteisia Microsoftin mielivallalle ja se on oma valinta silloin.

        Minähän en tietenkään syrji mitään vaihtoehtoa. Minusta jokainen päättää omilla rahoillaan mitä haluaa.

        Olet sis tullut järkiisi, 7 tosiaan paras windows, kasikin kai menettelee, ehkä mikkisofta vielä tekee yhtä hyviä floppi kympin jälkeen jos haluaa jatkaa käyttisten tekijänä. Ehkäpä ne luopuu vakoilusta, pakkopäivityksistä jne kympissäkin siihen mennessä kun 7 tuki loppuu, mutta ei siitä hyvää silti tule, pilviohjelmat ja kk-maksut tuhoon tuomittu ajatus.


      • mari-karita kirjoitti:

        Olet sis tullut järkiisi, 7 tosiaan paras windows, kasikin kai menettelee, ehkä mikkisofta vielä tekee yhtä hyviä floppi kympin jälkeen jos haluaa jatkaa käyttisten tekijänä. Ehkäpä ne luopuu vakoilusta, pakkopäivityksistä jne kympissäkin siihen mennessä kun 7 tuki loppuu, mutta ei siitä hyvää silti tule, pilviohjelmat ja kk-maksut tuhoon tuomittu ajatus.

        Windows 7:lla ei ole jatkuvuutta, että siitä siis vaihdetaan pois. Jos haluaa käyttää Windowsia niin päivitetään Windows 10:n.

        Windows 10 on viimeinen Windows. Se muuttuu vähitellen ja nimi ja ulkoasukin voi muuttua. Pari kertaa vuodessa tulee uusi Windows 10.

        Ohjelmien käyttöliittymät tehdään jatkossakin HTML5:lla riippumatta siitä mitä Microsoft haluaa tai tekee. Se on standardi tapa.


      • mari-karita
        M-Kar kirjoitti:

        Windows 7:lla ei ole jatkuvuutta, että siitä siis vaihdetaan pois. Jos haluaa käyttää Windowsia niin päivitetään Windows 10:n.

        Windows 10 on viimeinen Windows. Se muuttuu vähitellen ja nimi ja ulkoasukin voi muuttua. Pari kertaa vuodessa tulee uusi Windows 10.

        Ohjelmien käyttöliittymät tehdään jatkossakin HTML5:lla riippumatta siitä mitä Microsoft haluaa tai tekee. Se on standardi tapa.

        Et ole tähänkään asti osannut ennustaa etkä osaa nytkään ))


      • mari-karita kirjoitti:

        Et ole tähänkään asti osannut ennustaa etkä osaa nytkään ))

        Ei kyse ole mistään ennustuksesta vaan jo yleisessä tiedossa olevista asioista.


      • oletoikeassa
        M-Kar kirjoitti:

        Ei kyse ole mistään ennustuksesta vaan jo yleisessä tiedossa olevista asioista.

        Mikkisofta on ennenkin pyörtänyt päätöksensä, se on yleisesti tiedossa!! Ja pakkohan se on kun ihmiset ei teekään niin kuin haluavat.


      • oletoikeassa kirjoitti:

        Mikkisofta on ennenkin pyörtänyt päätöksensä, se on yleisesti tiedossa!! Ja pakkohan se on kun ihmiset ei teekään niin kuin haluavat.

        Miksi Microsoft pyörtäisi mitään päätöstä tässä asiassa?

        Windows 7 on kuluerä.


    • tälläst-pelleilyy

      Teet varmuuskopion "tärkeistä" tiedostoista Uusin ohjelma ei enää päivitysten jälkeen osaa varmuuskopiota purkaa. Vaan vaatis ohjelman vanhemman version. Vanhempi ohjelmaversio ei enään asennu uudempaan käyttöjärjestelmään.
      Vaan pitäs asentaa vanhempi käyttöjärjestelmä (vahmempi käyttöjärjestelmä ei sitten enää asennukkaan uudempaan koneeseen) jne ...

      • eiongelmaa

        Aina löytyy toinen ohjelma joka osaa avata jos päivitetty ei osaa ja aina löytyy ohjelmia joilla voi muuntaa tiedostot. Kympissä tosin ei toimi kaikki ohjelmat eikä kaikki edes tee sille ohjelmia, joten sitä ei kannata käyttää olenkaan.


      • Juurikin näin. Asia pitää huolehtia niin, että kaikki toimii. Itsestäänselvästi kaikki ei toimi.


      • eiongelmaa kirjoitti:

        Aina löytyy toinen ohjelma joka osaa avata jos päivitetty ei osaa ja aina löytyy ohjelmia joilla voi muuntaa tiedostot. Kympissä tosin ei toimi kaikki ohjelmat eikä kaikki edes tee sille ohjelmia, joten sitä ei kannata käyttää olenkaan.

        Kumma juttu kun ei löytynyt sitä vastausta siihen helppoon kysymykseen, että millä ohjelmalla muunnetaan ne .cob tiedostot tai .wdb tiedostot joten havaintojen perusteella voidaan päätellä, että eipä taida löytyä.


      • eiongelmaa
        M-Kar kirjoitti:

        Kumma juttu kun ei löytynyt sitä vastausta siihen helppoon kysymykseen, että millä ohjelmalla muunnetaan ne .cob tiedostot tai .wdb tiedostot joten havaintojen perusteella voidaan päätellä, että eipä taida löytyä.

        En tiedä kun en tarvitse niitä enkä viitsi etsiä vastausta.


      • eiongelmaa kirjoitti:

        En tiedä kun en tarvitse niitä enkä viitsi etsiä vastausta.

        Eli siis havaintojen perusteella ei löydy toista ohjelmaa mikä voi avata ja puhuit siis paskaa.


      • oletvainoharhainen
        M-Kar kirjoitti:

        Eli siis havaintojen perusteella ei löydy toista ohjelmaa mikä voi avata ja puhuit siis paskaa.

        En ole kirjoittanut mitään mistään mainitsemistasi tiedostoista koska en tarvitse sellaisia, kaikki tarvitsemani tulee toimimaan tai pystyy muuntamaan aina.


      • oletvainoharhainen kirjoitti:

        En ole kirjoittanut mitään mistään mainitsemistasi tiedostoista koska en tarvitse sellaisia, kaikki tarvitsemani tulee toimimaan tai pystyy muuntamaan aina.

        "En ole kirjoittanut mitään mistään mainitsemistasi tiedostoista koska en tarvitse sellaisia, kaikki tarvitsemani tulee toimimaan tai pystyy muuntamaan aina."

        Ei sillä ole mitään väliä mitä sinulla on. Väittämä ei silti pidä paikkaansa että aina löytyisi ohjelma. Se on paskapuhetta.

        Tuo on lähinnä ilkivallan tekoa neuvoa aloittelijoille väittämällä "aina on ohjelma millä saa auki" vaikka todistettavasti näin ei ole.

        Minkä vitun takia kaltaisesi pellet alkaa inistä tosiasioita vastaan ja haluaa aiheuttaa vahinkoa ihmisille? Mikä siinä on ongelma kun minä neuvon tekemään asiat oikein että ei pilaannu vaikka jonkun ihmisen kymmenen vuoden työt?


      • w3hzjzdzrjt

        Sinä aiheutat vahinkoa ihmisille kun et tajua ettei Windowsissa ole mitään vanhenevaa. Sekoitat varmaan jonkun linuxin ohjelmien kuolemisen ja rajapintojen mätänemisen Windowsiin. Linuxissa ohjelmat lakkaavat toimimasta ja rajapinnat kusee. Onhan se ilmaiseksi tehty kötöstys.


      • w3hzjzdzrjt kirjoitti:

        Sinä aiheutat vahinkoa ihmisille kun et tajua ettei Windowsissa ole mitään vanhenevaa. Sekoitat varmaan jonkun linuxin ohjelmien kuolemisen ja rajapintojen mätänemisen Windowsiin. Linuxissa ohjelmat lakkaavat toimimasta ja rajapinnat kusee. Onhan se ilmaiseksi tehty kötöstys.

        "Sinä aiheutat vahinkoa ihmisille kun et tajua ettei Windowsissa ole mitään vanhenevaa."

        Windowsissa on todistettavasti vanhenevaa: https://support.microsoft.com/fi-fi/help/896458/64-bit-versions-of-windows-do-not-support-16-bit-components,-16-bit-processes,-or-16-bit-applications

        Kaikki siellä muuttuu ja vanhenee kuten on vanhentunut kaiken aikaa.

        "Sekoitat varmaan jonkun linuxin ohjelmien kuolemisen ja rajapintojen mätänemisen Windowsiin."

        Linux on kerneli, siinä ei ole sovellusrajapintoja. Linux ei myöskään ole ilmaiseksi tehty.


      • mari-karita
        M-Kar kirjoitti:

        "Sinä aiheutat vahinkoa ihmisille kun et tajua ettei Windowsissa ole mitään vanhenevaa."

        Windowsissa on todistettavasti vanhenevaa: https://support.microsoft.com/fi-fi/help/896458/64-bit-versions-of-windows-do-not-support-16-bit-components,-16-bit-processes,-or-16-bit-applications

        Kaikki siellä muuttuu ja vanhenee kuten on vanhentunut kaiken aikaa.

        "Sekoitat varmaan jonkun linuxin ohjelmien kuolemisen ja rajapintojen mätänemisen Windowsiin."

        Linux on kerneli, siinä ei ole sovellusrajapintoja. Linux ei myöskään ole ilmaiseksi tehty.

        Onneksi normaaleilla ihmisillä ei vainoharhaisia pelkotiloja kuten sinulla, jokainen osaa varautua ajoissa raudan ja ohjelmistojen muuttumiseen, tuottaa ongelmia vain sinulle.


      • mari-karita kirjoitti:

        Onneksi normaaleilla ihmisillä ei vainoharhaisia pelkotiloja kuten sinulla, jokainen osaa varautua ajoissa raudan ja ohjelmistojen muuttumiseen, tuottaa ongelmia vain sinulle.

        Havaintojen perusteella sinäkin näyttäisit olevan liian tyhmä käsittämään asiaa ja Suomi24 palstoilla näkyy vähän väliä kysymyksiä siitä kun Windows ohjelmat ovat normaaliin tapaan rikkoutuneet.


    • vähän.haastetta

      Verkko salaus suoritetaan WPA2 :lla ?
      Määä osaan lukee sitä kuin avointa kirjaa.
      Keksikää jotain uutta.

    • Itselläni on WP:llä kirjoitettuja dokumentteja lerpuilla. Noiden lukeminen nykypäivänä hankalaa. Suurin osa versioilla 4.2 ja 5.1. Johonkin dos-emulaattoriin saa WP:n asennettua jos asennuslevykkeet vielä lukukelpoisia. Myös vanhat poltetut CD-RW tai CD-R levyt voivat olla lukukelvottomia tai sellaisessa formaatissa mitä ei enää tueta. Varmuuskopioitakin löytyy PC-tools ohjelmalla tehtyjä. Luulen että niiden lukeminen hankalaa kun se formatoi korppuja hieman standardia isommaksi. Jos jonkun tiedoston haluaa saada auki pitkän ajan päästä tulostaminen melko varma tapa. Egyptiläiset hakkasivat tekstejä kiveen ja osa vieläkin luettavissa. Mutta onko 20 v. vanha CD-levy luettavissa? Siellä olisi ne hääkuvat joiden piti säilyä ....

      Paljon on ohjelmia kuollut ja varsinkin jos tallenteet ovat salattuja on niiden lukeminen mahdotonta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe