EPÄTOSIAKO

apin

Saimme mediasta lukea tiedotteita 16.1 , kuinka eläkeläisillä menee hyvin . Todettiin pienimmänkin eläkkeen ollevan 2600 euroa kuukaudessa . Miten on Kemiläiset , oletteko kukaan nostaneet tällaisia kuukausieläkkeitä . Pitkiin aikoihin emme ole kuulleet näin paksua ja vihamielistä propakantaa eläkeläisiämme kohtaan . Elkää siis uskoko kaikkea , mitä selitetään , sillä totuuden kieltäminen on pahin itsetuhon ominaisuus .

19

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • babababab

      Lueppa uuvestaan se uutinen

    • Sitämitätilaa

      Eläke kertyy tienesteistä.jos on ollut vähätöinen tai valinnut huonopalkkasen työn,eläkettä saa sen mitä on ansainnut.

      • apin

        Siis on valinnut joku huonopalkkaisen työn , huh huh , mitä ääliöitä täällä antaa ohjeitaan . Tosi on , että on heikon tuottavuuden huonopalkkaisia töitä . Toinen ryhmä palkansaajia on hyväpalkkaisia , joiden tuottavuus on yhtä heikko kun huonopalkkaisten . Kolmas ryhmä on erittäin suuripalkkaisia , joille ei pysty määrittelemään tuottavuutta lainkaan , toisekseen näemme heitä harvoin työpaikallaan , josta nostavat jättiansioitaan . Sama trendi jatkuu myös eläkkeelle pääsyn jälkeen . Olen täysin tietoinen mistä eriarvoisuus johtuu , enkä tarvitse pöhköjen neuvoja .


      • 11plusko
        apin kirjoitti:

        Siis on valinnut joku huonopalkkaisen työn , huh huh , mitä ääliöitä täällä antaa ohjeitaan . Tosi on , että on heikon tuottavuuden huonopalkkaisia töitä . Toinen ryhmä palkansaajia on hyväpalkkaisia , joiden tuottavuus on yhtä heikko kun huonopalkkaisten . Kolmas ryhmä on erittäin suuripalkkaisia , joille ei pysty määrittelemään tuottavuutta lainkaan , toisekseen näemme heitä harvoin työpaikallaan , josta nostavat jättiansioitaan . Sama trendi jatkuu myös eläkkeelle pääsyn jälkeen . Olen täysin tietoinen mistä eriarvoisuus johtuu , enkä tarvitse pöhköjen neuvoja .

        Olisiko neuvoista ollut apua jossain aiemmassa tilanteessa?


      • eläkeläinenmyös
        apin kirjoitti:

        Siis on valinnut joku huonopalkkaisen työn , huh huh , mitä ääliöitä täällä antaa ohjeitaan . Tosi on , että on heikon tuottavuuden huonopalkkaisia töitä . Toinen ryhmä palkansaajia on hyväpalkkaisia , joiden tuottavuus on yhtä heikko kun huonopalkkaisten . Kolmas ryhmä on erittäin suuripalkkaisia , joille ei pysty määrittelemään tuottavuutta lainkaan , toisekseen näemme heitä harvoin työpaikallaan , josta nostavat jättiansioitaan . Sama trendi jatkuu myös eläkkeelle pääsyn jälkeen . Olen täysin tietoinen mistä eriarvoisuus johtuu , enkä tarvitse pöhköjen neuvoja .

        On karttumisperusteisia eläkkeitä ja näitä 4 vuoden säännön eläikeitä joissa ei ole maksettu eläkettä vastaavaa vakuutusmaksua, eli eläke on epäsuhteessa toisiinsa


      • nimi-
        apin kirjoitti:

        Siis on valinnut joku huonopalkkaisen työn , huh huh , mitä ääliöitä täällä antaa ohjeitaan . Tosi on , että on heikon tuottavuuden huonopalkkaisia töitä . Toinen ryhmä palkansaajia on hyväpalkkaisia , joiden tuottavuus on yhtä heikko kun huonopalkkaisten . Kolmas ryhmä on erittäin suuripalkkaisia , joille ei pysty määrittelemään tuottavuutta lainkaan , toisekseen näemme heitä harvoin työpaikallaan , josta nostavat jättiansioitaan . Sama trendi jatkuu myös eläkkeelle pääsyn jälkeen . Olen täysin tietoinen mistä eriarvoisuus johtuu , enkä tarvitse pöhköjen neuvoja .

        Ja huonojen eläkkeiden saajissa on MYÖS henkilöitä, jotka eivät ole valinneet ollenkaan työtä vaan viettänyt aikaansa kaljoitellen ja jotain harmaata välillä tehden veroa siitä maksamatta. Olisiko oikein että saisivat saman eläkkeen kuin ahkerasti työtä puurtaneet veronsa maksaneet?


    • wywy

      Näihin on laskettu mukaan pääomatuloja, osa eläkeläisistä on myös töissä. Siinä mielessä tutkimus ei anna oikeaa kuvaa. Suurimmalla osalla eläke koostuu pelkästä työeläkkeestä osa saa myös siihen ehkä kansaneläkettä riippuen työeläkkeen määrästä , sekä takuueläkkeestä.Ei näin suuria eläkkeitä saa kuin hyvissä töissä olleet ja muita tuloja saavat. Olisi pitänyt jättää tutkimuksesta pois muita tuloja eläkkeen lisäksi saavat. nyt se vääristää tuloksen,, koska suurin osa eläkeläisistä on pieneläkeläisiä. Keillähän on tarve hehkuttaa nyt muuta. Demarit ainakin ovat eläkeindeksin korjausta vastaan, mikä parantaisi eläkeläisten ostovoimaa. 1990-luvun räikeä leikkaus, viemällä pohjaosat, mikä tekisi tänä päivänä useamman satasen lisää eläkkeeseen niille, jotka olisivat olleet oikeutettuja pohjaosaan. Silloin se oli noin 500 mk riippuen työeläkkeen määrästä. Lipposen hallituksen aikana tämä vietiin. Sieltä asti juontaa eläkkeiden jälkeen jääneisyys ostovoimassa. Tästä se tutkimus olisi pitänyt tehdä, tämän leikkauksen ja lisäksi taitetun indeksin takia. Ei pääomatuloja ja muita tuloja eläkkeiden lisäksi saajista. Pieneläkeläisillä ei mene lainkaan hyvin. Sitten kehdataan vielä uutisoida, että heitä ei ole kuin 2 %. ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

      • Tuomuistetaan

        Demarin tekemä laskelma? Yrittävät harhauttaa kun ovat aina ajaneet kaksilla rattailla. Ja vaalit tulossa.


      • lisäneuvoa

        Viimeiset 4 vuotta ei palkat ole juuri nousseet, leikattu indeksi on siten eläkeläisten laariin.
        Suurin osa eläkeläisistä tulee hyvin toimeen omillaan, saavat kohtuullista eläkettä.
        Toki pienipalkkaisista töistä maksetaan sen mukaista eläkettä. Sitä olisi pitänyt kyetä miettimään jo kouluaikoina, mitä elämältä haluaa. Jos ei asiaa kyennyt hahmottamaan, niin nyt sitten ruikutetaan kurjuutta.


    • Kyllähän noi summat pieniltä vaikuttavat näin meikäläisen silmillä katsoen, mutta tulevaisuudessa eläkkeet ovat tuskin bruttonakaa 1200€/kk tavalliselle nykyajan pätkätyöläiselle.
      Onneksi en sitä valitusta ole silloin kuulemassa.
      Käykääpä tarkistamassa oma eläkkeenne. https://www.tyoelake.fi/fi/tyoelakeote/Sivut/default.aspx

      PPP

      • Kuuleppa

        sie pikkuporvari. Miksi valehtelet? Nostatko tuolla omaa statustasi, mutta vain omassa elämässäsi, sillä EI SINUN eläkkeesi VOI OLLA kuin tuon korkeintaan 1200€/kk.
        Sinun työelämäsi kaaren pitäisi olla vähintään palkkatulon ollessa liki 5000€/kk, ja sitä se ei todellakaan ole voinut olla!
        Onko sinun eläkkeesi edes tuota 1200€kk? Ei taida olla.


      • Kuuleppa kirjoitti:

        sie pikkuporvari. Miksi valehtelet? Nostatko tuolla omaa statustasi, mutta vain omassa elämässäsi, sillä EI SINUN eläkkeesi VOI OLLA kuin tuon korkeintaan 1200€/kk.
        Sinun työelämäsi kaaren pitäisi olla vähintään palkkatulon ollessa liki 5000€/kk, ja sitä se ei todellakaan ole voinut olla!
        Onko sinun eläkkeesi edes tuota 1200€kk? Ei taida olla.

        En valehtele, eikä statustani mihinkään tarvi nostaa. Sanoin vain, et pieniltä summat vaikuttaa meikäläisen silmissä. Mitä sinä minun työelämän kaaresta tiedät, pidä vain omasta "kaaresta" kiinni, että kusi ei valuis housuihis.

        PPP loosi 67


    • Mersumieskin

      Se vaan on tyhmää tehdä vääriä valintoja.myöhäistä kun on jo housussa.opiskelkaa ja pyrkikää paremmille palkoille ettei tarvi mmuumioiässä urputtaa.valintojen masilma edelleen.

    • jkll

      Kaikki on suhteellista. Ei voi sanoa , että tulee hyvin toimeen jos on tottunut vaatimattomaan elämään kuten vanhemmat eläkeläiset. Ei silloin osata kaivatakaan enempää, mutta on väärin sanoa, että tulee hyvin toimeen.Leikattu indeksi ei ole nostanut ainakaan minun eläkettäni 20 vuoteen juurikaan eikä ikinä saada kiinni sitä tasoa, kun vietiin 500 mk pohjaosaa 1990-luvulla, jäljessähän se laahaa senkin verran, koska se on pienempi sen verran, enemmänkin, koska se olisi tasaisesti noussut koko ajan, tämähän koski juuri pieneläkeläisiä, suurituloiset eivät sitä edes saaneet. Leikattiin silloin , kuten nytkin pienituloisilta. Verotus myös kohtelee rajummin eläkkeitä kuin palkansaajia. Samasta summasta menee enemmän veroa. Myös mitä isompi eläke, niin verotus nousee rajusti tietyssä kohdassa.Pitäisi tehdä tutkimukset nettotuloista ,koska se ratkaisee, mitä jää kullakin kätöseen, bruttotuloja on turha hehkuttaa.

    • Kaksnaamanen

      Muistakaa kenen aikaan älynväläys taitettuindeksi tehtiin:PAAVO LIPPOSEN hallituksen!!! Siitä saa kärsiä kaikki. Ja muka sosiaalidem. Ajaa vähäosaisten etua! Pe.k.le.

      • pieniOsa

        ei ratkaise asiaa.


    • neuvojat

      Tulevaisuuden eläkkeet kaikki on karttumisperusteisia. Ei ole ala huhdan kilpaolijaksi

      • vanha-

        Vanhojen ihmisten (kuten minun) eläkkeitä heikentää sekin, että nuoruusvuosien ansioita ei lasketa eläkkeisiin vaikka niistä kai maksettiin eläkemaksuja niistäkin. Jotain 24 v taisi olla raja.


    • eiei

      Juuri näin, ei kertynyt eläkettä alle 23 v. tehdystä työstä, vaikka eläkemaksut vietiin. Kenenkähän liiviin nekin kerätyt maksut menivät. moni ehti olla työssä monta vuotta ilman eläkekertymää. sitten kehdataan vielä valehdella, että eläkeläiset pärjää hyvin. Totuus on aivan muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe