minun pitäisi olla"
"Väärin laitettu roskapussi
Olimme olleet yhdessä onnellisia neljä vuotta, joista naimisissakin kaksi kun saimme pojan. Vaimoni jäi kotiin hoitamaan lastamme ja minä jatkoin töissä. Melko nopeasti en enää osannutkaan tehdä mitään oikein. En täyttää astianpesukonetta, kauppakassia tai edes roskapussia. Jos tein jotakin, se oli väärin, jos jätin tekemättä, sekin oli väärin. Uusi puolisoni on toista maata, tukee minua ja nykyään osaan jo täyttää roskapussinkin oikein."
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/201701162200054620_ir.shtml
"Vaimolla on pitkä lista vaatimuksia, millainen
32
548
Vastaukset 32
- Mskfkw
Siksi kannattaakin valita se mies/nainen joka eniten miellyttää ja millaista etsii niin ei jälkikäteen tartte katua.
- TaasSyyllistetään
Mitäs sitten, kun se mies/nainen muuttuu huonompaan suuntaan siinä suhteen aikana? Jos toinen on ollut seurustelusuhteen alussa hyvä valinta, mutta sitten vuosien kuluessa hän alkaakin muuttua täysin vittumaiseksi ihmiseksi, niin turha siinä on viisastella, että mitäs otit tollasen. Ei kukaan ala seurustelemaan väärän ihmisen kanssa, eikä kukaan pysty ennustamaan, että millaiseksi toinen tulee muuttumaan. Se on ihan kohtalon arpaa, että minkä suhteen kanssa mitenkin lopulta käy. Toisilla on ihmissuhteissa onnea kuin lottovoittajalla ja toisilla ei todellakaan ole.
Silloin nuorena, 2-3-kymppisenä, minä pidin seurustelua suuressa arvossa. Piti olla joku muija, jonka kanssa seurustelee. Nykyään mä en anna niille seurusteluille paskankaan arvoa, koska mä olen itse konkreettisesti nähnyt, ettei se seurustelusuhde jonkun kanssa ole välttämättä mikään onni ja autuus. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Ja turha niitä pettymyksiä on keräillä. - sammeeeemieltä
TaasSyyllistetään kirjoitti:
Mitäs sitten, kun se mies/nainen muuttuu huonompaan suuntaan siinä suhteen aikana? Jos toinen on ollut seurustelusuhteen alussa hyvä valinta, mutta sitten vuosien kuluessa hän alkaakin muuttua täysin vittumaiseksi ihmiseksi, niin turha siinä on viisastella, että mitäs otit tollasen. Ei kukaan ala seurustelemaan väärän ihmisen kanssa, eikä kukaan pysty ennustamaan, että millaiseksi toinen tulee muuttumaan. Se on ihan kohtalon arpaa, että minkä suhteen kanssa mitenkin lopulta käy. Toisilla on ihmissuhteissa onnea kuin lottovoittajalla ja toisilla ei todellakaan ole.
Silloin nuorena, 2-3-kymppisenä, minä pidin seurustelua suuressa arvossa. Piti olla joku muija, jonka kanssa seurustelee. Nykyään mä en anna niille seurusteluille paskankaan arvoa, koska mä olen itse konkreettisesti nähnyt, ettei se seurustelusuhde jonkun kanssa ole välttämättä mikään onni ja autuus. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Ja turha niitä pettymyksiä on keräillä.Viisaita sanoja ja itselläni on täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Parikymppisenä piti olla vaan joku, mutta nyt kolmekymppisenä olen ollut sinkkuna yli vuoden ja ei todellakaan kelpaa kuka tahansa. Mieluummin yksin kuin jonkun mäkättäjän kanssa.
Ihan kamalaa, vaikka tunnustan, että pikkulapsivaiheessa olenkin varmasti samanlailla ollut tyytymätön kaikkeen. En vain silloin osannut ymmärtää, että puran väsymystäni mieheen tällä tavalla, eikä mies psannut ymmärtää huomioda ja kiittää.... ruuhkavuodet ja osamattomuus hoitaa suhdetta :( siihen minunkin muuten kaikin puolin hyvä suhde kuoli :(
- kidhest
ootko siis muuttanut suomeen 15v sit? mistä?
- dfvgdfafg
Mitäs valittaa, jollei kerran osaa tehdä mitään oikein - silloin pitää "opetella" ;)
- Kiltti-ja-kunnollinen
Tuollaisia naiset just ovat. Toivottavasti joku jännämies pistää naisia ruotuun ja näyttää kaapin paikan.
- eipä_nyt_dramatisoida
Elä nyt vielä koko puolikasta ihmiskuntaa tuomitse tuon perusteella. Itse sain tuon linkin mieheltäni, joka ylisti etten ole yhtään tuollainen. Ja kun minä olen ihan normitapaus, samassa ympäristössä kasvanut, niin varmasti muitakin löytyy.
Mutta yksi mitä itse mietin mikä tuohon on voinut vaikuttaa; ottaako nainen enemmän sitä (päävastuullisen) tekijän roolia huushollissa? Esimerkiksi kyllä miestä, joka meillä useimmiten pyykkivuoret hoitaa, kiristelee hampaita jos minä pesen pyykit hänen mielestään väärin. Meillä nuo vastuut on aika harvassa asiassa jäänyt selkeästi toisen vastuulle, joten on asioita joista harvemmin on edes voinut kehittyä kuvitelma, että itse tietää ja voi sanella sen "ainoan ja oikean tavan". Tässä mielessä on ollut todella hyvä, että kumpikaan ei ole halunnut toiselle vyöryttää tai omia kaikkea vastuuta (ja sitä kautta valtaa) kodista ja arjesta.
Tuo kielii vähän myös siitä, ettei ole luottamusta toisen kykyyn hoitaa asia yhdistettynä siihen, ettei osaa hallita stressiä (purkaa sitä ahdistusta siis muihin).
Tuossakin puhuttiin tilanteesta, jossa toinen jäi kotiin. Olisi mielenkiintoista nähdä rinnakkain tilanne, jossa miehet olisivatkin niitä lapsen syntymän myötä kotiin jääviä isiä, jotka pyörittäisivät pääasiassa kotitaloutta - alkaisiko se töistä tuleva eukko tuntumaan riippakiveltä, joka sotkee arjen kuviot.
Äitiys tuo varmaan oman mausteen. Samaan aikaan katsoin erästä tiededokumenttia, jossa käsiteltiin lapsen syntymää ja sen vaikutusta vanhempien käytökseen ja aivoihin. Äideille, jotka hoivaavat lapsia voi se pyörivä mies alkaa tuntumaan tosiaan riippakiveltä. Tässä voisi ajatella niitä eläinemoja, jotka murahtelevat jos joku yrittää tulla kajoamaan poikasiin. Iseillä ei myöskään lapsen huomiointikyky kehity samalla tavalla (vaikkakin esim. koti-isänä heillä nämä aistit selvästi muuttuvat); ruokailussa keskitytään omaan syömiseen, ei lapsen. Itkuun äiti myös reagoi herkemmin. Tästä voi myös tulla sitä turhautumisen kokemusta ja tunne, että mies ei oikeasti ole avuksi.
Ja se on sitten oma kuvionsa miten tuollainen biologian sanelema kehitys vaikuttaa parisuhteeseen ja toimiiko vuorovaikutus. Jääkö juopa elämään vai kasvaako jopa enemmän. eipä_nyt_dramatisoida kirjoitti:
Elä nyt vielä koko puolikasta ihmiskuntaa tuomitse tuon perusteella. Itse sain tuon linkin mieheltäni, joka ylisti etten ole yhtään tuollainen. Ja kun minä olen ihan normitapaus, samassa ympäristössä kasvanut, niin varmasti muitakin löytyy.
Mutta yksi mitä itse mietin mikä tuohon on voinut vaikuttaa; ottaako nainen enemmän sitä (päävastuullisen) tekijän roolia huushollissa? Esimerkiksi kyllä miestä, joka meillä useimmiten pyykkivuoret hoitaa, kiristelee hampaita jos minä pesen pyykit hänen mielestään väärin. Meillä nuo vastuut on aika harvassa asiassa jäänyt selkeästi toisen vastuulle, joten on asioita joista harvemmin on edes voinut kehittyä kuvitelma, että itse tietää ja voi sanella sen "ainoan ja oikean tavan". Tässä mielessä on ollut todella hyvä, että kumpikaan ei ole halunnut toiselle vyöryttää tai omia kaikkea vastuuta (ja sitä kautta valtaa) kodista ja arjesta.
Tuo kielii vähän myös siitä, ettei ole luottamusta toisen kykyyn hoitaa asia yhdistettynä siihen, ettei osaa hallita stressiä (purkaa sitä ahdistusta siis muihin).
Tuossakin puhuttiin tilanteesta, jossa toinen jäi kotiin. Olisi mielenkiintoista nähdä rinnakkain tilanne, jossa miehet olisivatkin niitä lapsen syntymän myötä kotiin jääviä isiä, jotka pyörittäisivät pääasiassa kotitaloutta - alkaisiko se töistä tuleva eukko tuntumaan riippakiveltä, joka sotkee arjen kuviot.
Äitiys tuo varmaan oman mausteen. Samaan aikaan katsoin erästä tiededokumenttia, jossa käsiteltiin lapsen syntymää ja sen vaikutusta vanhempien käytökseen ja aivoihin. Äideille, jotka hoivaavat lapsia voi se pyörivä mies alkaa tuntumaan tosiaan riippakiveltä. Tässä voisi ajatella niitä eläinemoja, jotka murahtelevat jos joku yrittää tulla kajoamaan poikasiin. Iseillä ei myöskään lapsen huomiointikyky kehity samalla tavalla (vaikkakin esim. koti-isänä heillä nämä aistit selvästi muuttuvat); ruokailussa keskitytään omaan syömiseen, ei lapsen. Itkuun äiti myös reagoi herkemmin. Tästä voi myös tulla sitä turhautumisen kokemusta ja tunne, että mies ei oikeasti ole avuksi.
Ja se on sitten oma kuvionsa miten tuollainen biologian sanelema kehitys vaikuttaa parisuhteeseen ja toimiiko vuorovaikutus. Jääkö juopa elämään vai kasvaako jopa enemmän." Iseillä ei myöskään lapsen huomiointikyky kehity samalla tavalla (vaikkakin esim. koti-isänä heillä nämä aistit selvästi muuttuvat); ruokailussa keskitytään omaan syömiseen, ei lapsen. Itkuun äiti myös reagoi herkemmin. Tästä voi myös tulla sitä turhautumisen kokemusta ja tunne, että mies ei oikeasti ole avuksi.
Ja se on sitten oma kuvionsa miten tuollainen biologian sanelema kehitys"
Juuh.. MuTuTietoutta taas parhaimmillaan.. Joka ei pidä paikkansa.. Yksilöstä täysin kiinni, eikä mistään SukuPuolesta.. Perustan väitteeni omiin Havaintoihin ja Kokemuksiin jne.. ;P
- Onjaoli
Siis oli. Lähtikö vaimo vai lähditkö itse kun olit viemässä roskapussia ?
- voihelvettiläinen
Aloitus kuulosti ihan mun ex-vaimolta. Siinä oli semmonen draamakuningatar että huh huh. Kerran se valitti siitä, että astiakaapissa oli pari mukia väärinpäin. Se nyt valitti siitäkin, jos sillä ei ollut mitään mistä valittaa. Erottiin jo yli 13 vuotta sitten. Toiseksi parasta mitä miehelle voi tapahtua, on se kun pääsee hullusta ämmästä eroon. Parasta on se, ettei saa koskaan hullua ämmää vaivoikseen. Miksi naisten vaivoille annettiin nimeksi kuukautiset? No kun hullun lehmän tauti oli jo varattu.
- mitäsläksitte
Säyseäluonteisena naisena jaksan aina vaan ihmetellä, miksi nuo draamakuningttaret vetää miehiä puoleensa kuin hunaja mehiläisiä. Mitä hankalampi ja omahyväisempi akka, sitä enemmän fiksuja miehiä sitä jahtaamassa. Kas kun se on niin "vaikea saalis"... Ette te miehet katsokaan rauhallisten avoimien teeskenetelemättömien naisten perään. Sitten aika moni mies itkee kun vaimo on hirveä. voivoi - itse vaimosi valitsit.
Ja ne PMS-oireet, joiden varjolla nämä draamaqueenit kirkuu ja paiskoo viikon-pari kuukaudessa on ihan tuntematon tauti käytöstavat hallitseville naisille. - voihelvettiläinen
mitäsläksitte kirjoitti:
Säyseäluonteisena naisena jaksan aina vaan ihmetellä, miksi nuo draamakuningttaret vetää miehiä puoleensa kuin hunaja mehiläisiä. Mitä hankalampi ja omahyväisempi akka, sitä enemmän fiksuja miehiä sitä jahtaamassa. Kas kun se on niin "vaikea saalis"... Ette te miehet katsokaan rauhallisten avoimien teeskenetelemättömien naisten perään. Sitten aika moni mies itkee kun vaimo on hirveä. voivoi - itse vaimosi valitsit.
Ja ne PMS-oireet, joiden varjolla nämä draamaqueenit kirkuu ja paiskoo viikon-pari kuukaudessa on ihan tuntematon tauti käytöstavat hallitseville naisille.Nyt sä puhut asiasta mitä Sä et tunne. Voi VHS sentään. Silloin kun mä tutustuin siihen mun exään, niin hän oli todella fiksu ja mukava nainen, jonka kanssa tulin todella hyvin juttuun. Mutta naimisiin menon jälkeen, vuonna 2002, jokin muuttui. Jos mä olisin vuonna 1995 tiennyt, että millaiseksi ihmiseksi hän tulee muuttumaan, niin olisin kiertänyt hänet niin kaukaa kuin vain mahdollista. Kaikille kun ei iän myötä tule viisautta, vaan siinä käy just toisinpäin. Vitun surullista.
- EdesUnissa
mitäsläksitte kirjoitti:
Ja ne PMS-oireet, joiden varjolla nämä draamaqueenit kirkuu ja paiskoo viikon-pari kuukaudessa on ihan tuntematon tauti käytöstavat hallitseville naisille.Kun ajattelin tätä ja naisia joita olen elämäni aikana kerännyt, niin tässä on totuuden häivähdys. Alussa nuo draamakuningattaret tuntuvat äärettömän mielenkiintoisilta, ja lopussa on niitä mitta täysi kun elämä on jokapäiväistä draamaa.
- Ukkonen-68
Mulla vaimon mukaan vain 2 vikaa.- Kaikki mitä sanon ja kaikki mitä teen :D Onneks pääsee nalkutus toisesta korvasta ulos :)Ukkonen68
- eimeinaajaksaa
Kompsis. Tuttu tunne, meillä toisin päin - mies on se jonka mielestä minussa vika. Asiat voi siis tehdä täydellisesti - hänen tyylinsä tehdä on se täydellinen. Kellään miestä joka dramaqueen?
- omakinelämäjaettuna
Hah, helppoja tapauksia!
Mikähän siinä on, että parisuhteessa toinen luulee olevansa sanoja?
Mitkä valtuudet hän siihen on saanut ja missä vaiheessa?
Oikeuksien puolesta pitää taistella!
Ottakaa asia esille ja tehkää miten haluatte. Jokaisella on oma tyylinsä.
Jälleen yksi hyvä syy lisää olla sinkkumies. Mgtow.
Nykyisessä 2000-luvun maailmassa nainen arvostaa miestä täsmälleen näin paljon:
https://www.youtube.com/watch?v=hkYpEUy1xBw
https://www.youtube.com/watch?v=vOv343gdAco
Itsekukin omalla kohdallaan sitten pohtii kannattaako edes lähteä siihen että päätyy jokapaikan syylliseksi ja mollattavaksi.Löytyykö vastaavia mainoksia Naisista?.. ;P
Mut joo.. Aika Hassua Aikaa eletään kaikin puolin.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
Löytyykö vastaavia mainoksia Naisista?.. ;P
Mut joo.. Aika Hassua Aikaa eletään kaikin puolin.. ;DOnkohan kukaan tehnyt noista ilmoitusta mainonnan eettiselle neuvostolle? jos olisi nainen esitetty vastaavassa valossa olis meneet välittömästi esitykieltoon varmaan. Tuo oli mihin ekana itse kiinnitin huomiota kun tuli telkkarista:
https://www.youtube.com/watch?v=05eGbihcDsk- Hhjjv
Tollaset mainokset sukupuolet toisinpäin niin alkas aika tutkinnat ja prosessit.
- Pillujen--asiantuntija
Nainen voi aina vaatia koska omistaa pillun. Mies jää ilman jos ei tottele naista.
- EdesUnissa
No mutta tässä vapaassa markkinataloudessa tavaran myy paras markkinoija. Niitä pilluja on kolmisen miljardia, ja laillisesti niistä saa käyttää noin kahta miljardia.
Eli onhan tuossa ihan aito kilpailutilanne, jos joku haluaa istua omansa päällä korottaakseen sen arvoa.
- erotaantaas
Vaimokulta vain valmistautuu tulevaan eroon. Kyllä ne ennusmerkit näkee näin monen suhteen jälkeen. 4-5 vuotta on aivan tarpeeksi suhteen kestoiäksi.
- Hhjjbvf
Valitettavaa käytöstä korkeakoulutetuilta naisilta.
Erittäin hyvä syy vältellä heitä ja valita alemman koulustus tason tai ulkomainen nainen.
6 maisteria pistin kiertoon ja nyt 5 vuotta elänyt siivoojan kanssa.
Nimimerkillä 150000 vuoteen tienaava yrittäjä. - TotuusSattuu
Jokainen suhde on toki omansa mutta olen kyllä törmännyt näiden puhuttujen asioiden "ensioireisiin" useassa eri suhteessa. Mutta vaikka muuten olen kyllä varsin kiltti ja sopeutuva mies, nuo valitukset olen lopettanut alkuunsa. Sanonut heti ensimmäisten nalkutusten tullen että "minä teen nämä asiat tavallani tai sitten en tee ollenkaan, ota tai jätä. Tästä ei keskustella sen enempää."
Ehkä minulla on ollut tavallista fiksumpia naisia kumppaneina mutta aika pitkälti asia on jääny siihen, joskus on pitänyt muistuttaa uudestaankin. Mutta ongelmaa tuosta ei ole tullut. - JoskusMuinoin
Pariskunta oli ennen vanhaan tulossa kirkosta vihiltä. Talviaika kun oli, niin lähdettiin hevosella ja reellä. Hevonen ei ollut niitä säyseimpiä, ja kohta se vikuroi eikä halunnut mennä. No mies komensi hevosta pikkuisen piiskalla niin taas mentiin ja mies sanoi että ensimmäinen varoitus. Kun koni vikuroi toisen kerran, tuli piiskasta vähän lujempaa ja taas mentiin. Ja mies tokaisi että toinen varoitus. Mutta kun hevonen vikuroi kolmannen kerran, sanoi mies että kolmas ja viimeinen varoitus, ja otti talvipalttoonsa povitaskusta pistoolin ja ampui sen hevosen.
No tästähän vastavihitty vaimo nosti äläkän että miksi sinä nyt ammuit hyvän hevosen.
Mies vastasi vaimolle että älä nalkuta, ja tämä on sinulle se ensimmäinen varoitus... ja rauha oli avioliitossa taattu. - uytfgh
Rupee ryyppään kun mikään ei käy.
- Sinkkumies---
Kuka on pakottanut olemaan tyranni vaimon kanssa yhdessä. Tulisi äkkiä ero jos nainen alkaisi mua määräilee.
- 184
Tulee mieleen ensimmäinen tyttöystävä ja yhteenmuutto. Tuosta "pomottamisesta" jäi kyllä hyvät muistot; toki ei ihan alkuun.
Muutettiin aikanaan yhteen ja se oli molemmille ensimmäisen kerta kun päästiin oikeasti leikkimään kotia. No siinä heti muuton jälkeen alkoi heti ohjeistusta tulemaan, mutta siinä nuoruuden huumassa ajattelin että se on normaalia kun kaksi omiin tapohinsa tottunutta muuttaa yhteen. Sitä kun jatkui kuitenkin jonkun aikaa niin kerran sitten hormoonipuuskassa kävelin kohti, pistin vasemman käden vyötärölle ja oikean selän puolelle. Siitä kunnon taivutus ja kiihkeä pitkä suutelu kehiin.
En nyt sanatarkasti muista mitä sanoin tuon hetken jälkeen mutta jotakin siihen suuntaan että jos tämä on sinusta on tärkeää niin näytä mallisuoritus, mutta muuten se kai lienee sama miten tehdään.
Jouduin tämän kyllä toistamaan myöhemminkin; aikanaan yllättävän tehokas. Nyt tuskin enää onnistuisi.
Se mikä tässä oli mukavaa niin jatkossa tästä tuli meille sellainen oma koodi jota välillä käytettiin. Jos oli vaikka vieraita niin jossakin vaiheessa saattoi tulla ilmoitus että olin pistänyt farkut pesuun tyhjentämättä taskuja. Koska tiesin että farkkuja ei oltu edes pesty niin oli syytä varautua siihen vieraiden lähdettyä menee lakanat ryttyyn.
Se mistä tämä alun pompotteluvimma sai alkunsa jäi minulle arvoitukseksi; olisiko kaverit käskeneet ottaa tila haltuun vai lukiko se jossakin sen ajan lehdissä. Kavereille kyllä jäi kuva että minä olin tossun alla. En ole viitsinyt asiaa oikaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051294Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91787Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja123573Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30541Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183500Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483