Hommasin muutamia kuukausia sitten ensimmäisen luottokortin ja nyt olen hieman hämmentyneenä luottokorttilasku kädessä.
Käytin korttia ensimmäisen (ja tähän mennessä ainoan) kerran 2.12 netistä tilatessani. (49.99 USD arvosta) No, luottokorttilasku sitten tupsahti postiluukusta tänään 19.1 ja Laskussa näkyy 30 euron erääntynyt saldo? Kokonaissaldo 57.27 euroa. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Miten saldo voi olla erääntynyt kun tämä on ensimmäinen lasku jonka olen saanut?
Lisäksi laskussa oli pieni viivästys & luottokorko?? Ikään kuin lasku olisi pitänyt maksaa jo aiemmin, mutta kun en ole aiempaa laskua saanut? Osaako joku nyt aukaista tätä asiaa minulle kun en ymmärrä...
Maksoin toki laskun heti kokonaisuudessaan pois, mutta toinen asia joka tässä ihmetyttää on se että laskun pvm on 13.1 ja lasku saapui vasta tänään...? Onko tuo erääntynyt saldo nyt kerryttänyt luottokorkoa tässä 13-19 päivien välissä ja tuleeko siitä sitten uusi lasku...?
Kysymys luottokortista
9
509
Vastaukset
- lhku
Mitäpä jos tutustuisit siihen sopimukseen, jonka olet tehnyt pankin/luottoyhtiön kanssa. Ja tietysti myös palveluntarjoajan ohjeisiin.
Sieltä sopimuksesta löytyy mm. maksuerän suuruus % käytetystä saldosta.
Toisekseen laskun pvm ja eräpvm ovat kaksi eri asiaa.- Hämmentynytopiskelija
Ymmärrän kyllä että pvm ja epäpvm ovat eri asia, lähinnä nyt tätä erääntynyttä saldoa ihmettelin...
- Kekkonen2
mikä kortti. mikä laskun eräpäivä. miltä ajalta korko merkitty maksettavaksi? saitko sahkopostiin laskun jo joulukuussa? Luultavasti sait?
- Hämmentynytopiskelija
kortti on Aktian opiskelijoille tarkoitettu mastercard gold. Eräpäivä laskussa on 31.1, en ole saanut sähköpostiin laskua...
- MC_Gold_kayttaja
Musta tuntuu, että toi korko on jotenki kytköksissä siihen, et oot tilannu USD arvosta tavaraa... Se valuuttamuunnos sitä musta kerryttää - aineskii vähäsen... Tai joku valuutanvaihtoprovikka siit menee... Nää ainoita ajatuksia multa...
- Kekkonen2
Hämmentynytopiskelija kirjoitti:
kortti on Aktian opiskelijoille tarkoitettu mastercard gold. Eräpäivä laskussa on 31.1, en ole saanut sähköpostiin laskua...
Edelleen kysyn, miltä ajalta korko on laskuun merkitty ?
koska olet ostanut ostoksia 2.12, on tuosta muodostunut lasku jonka erap ollut joulukuun viimeinen paiva, jollet ole halunnu joulukuuuta lyhennysvapaaksi kuukaudeksi. Jos halusit joulukuun lyhennysvapaaksi, on lasku sitten ihan oikein. Lyhennysvapaalta kuukaudelta muodostuu korko.
- Tietoniekka
Näitä asioita on täysin turha arvailla täällä netissä, laskutus on voinut mennä täysin oikein tai siellä on voinut tapahtunut virhe. Kysy pankkisi asiakaspalvelusta.
- feafs
Tosin ennen kuin vaivaa asiakaspalvelua, voisi ihan itse tarkistaa sopimuksestaan maksuerän suuruuden, lyhennysvapaat kuukaudet, valuuttamuunnokset ja muut sellaiset pikku yksityiskohdat, jotka ilmeisesti sopimusta tehdessä ovat menneet ohitse.
Laskussakin taisi olla vielä jotain tietoja, joihin silmät eivät osuneet ensimmäisellä lukukerralla.
Luoton idea on maksaa pankille korkoa ja muita kuluja. joka kuukausi pitää maksaa vähimmäismäärä tai enemmän. Yleensä tulee lasku vaikka maksuvapaa kuukausi. Itse sain 0,47 eur laskun vaikka maksoin koko luoton pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934700
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854009Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1583807Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162648Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1352598- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282077Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881729
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717