Kysymys luottokortista

Hämmentynytopiskelija

Hommasin muutamia kuukausia sitten ensimmäisen luottokortin ja nyt olen hieman hämmentyneenä luottokorttilasku kädessä.

Käytin korttia ensimmäisen (ja tähän mennessä ainoan) kerran 2.12 netistä tilatessani. (49.99 USD arvosta) No, luottokorttilasku sitten tupsahti postiluukusta tänään 19.1 ja Laskussa näkyy 30 euron erääntynyt saldo? Kokonaissaldo 57.27 euroa. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Miten saldo voi olla erääntynyt kun tämä on ensimmäinen lasku jonka olen saanut?
Lisäksi laskussa oli pieni viivästys & luottokorko?? Ikään kuin lasku olisi pitänyt maksaa jo aiemmin, mutta kun en ole aiempaa laskua saanut? Osaako joku nyt aukaista tätä asiaa minulle kun en ymmärrä...

Maksoin toki laskun heti kokonaisuudessaan pois, mutta toinen asia joka tässä ihmetyttää on se että laskun pvm on 13.1 ja lasku saapui vasta tänään...? Onko tuo erääntynyt saldo nyt kerryttänyt luottokorkoa tässä 13-19 päivien välissä ja tuleeko siitä sitten uusi lasku...?

9

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lhku

      Mitäpä jos tutustuisit siihen sopimukseen, jonka olet tehnyt pankin/luottoyhtiön kanssa. Ja tietysti myös palveluntarjoajan ohjeisiin.

      Sieltä sopimuksesta löytyy mm. maksuerän suuruus % käytetystä saldosta.

      Toisekseen laskun pvm ja eräpvm ovat kaksi eri asiaa.

      • Hämmentynytopiskelija

        Ymmärrän kyllä että pvm ja epäpvm ovat eri asia, lähinnä nyt tätä erääntynyttä saldoa ihmettelin...


    • Kekkonen2

      mikä kortti. mikä laskun eräpäivä. miltä ajalta korko merkitty maksettavaksi? saitko sahkopostiin laskun jo joulukuussa? Luultavasti sait?

      • Hämmentynytopiskelija

        kortti on Aktian opiskelijoille tarkoitettu mastercard gold. Eräpäivä laskussa on 31.1, en ole saanut sähköpostiin laskua...


      • MC_Gold_kayttaja

        Musta tuntuu, että toi korko on jotenki kytköksissä siihen, et oot tilannu USD arvosta tavaraa... Se valuuttamuunnos sitä musta kerryttää - aineskii vähäsen... Tai joku valuutanvaihtoprovikka siit menee... Nää ainoita ajatuksia multa...


      • Kekkonen2
        Hämmentynytopiskelija kirjoitti:

        kortti on Aktian opiskelijoille tarkoitettu mastercard gold. Eräpäivä laskussa on 31.1, en ole saanut sähköpostiin laskua...

        Edelleen kysyn, miltä ajalta korko on laskuun merkitty ?

        koska olet ostanut ostoksia 2.12, on tuosta muodostunut lasku jonka erap ollut joulukuun viimeinen paiva, jollet ole halunnu joulukuuuta lyhennysvapaaksi kuukaudeksi. Jos halusit joulukuun lyhennysvapaaksi, on lasku sitten ihan oikein. Lyhennysvapaalta kuukaudelta muodostuu korko.


    • Tietoniekka

      Näitä asioita on täysin turha arvailla täällä netissä, laskutus on voinut mennä täysin oikein tai siellä on voinut tapahtunut virhe. Kysy pankkisi asiakaspalvelusta.

      • feafs

        Tosin ennen kuin vaivaa asiakaspalvelua, voisi ihan itse tarkistaa sopimuksestaan maksuerän suuruuden, lyhennysvapaat kuukaudet, valuuttamuunnokset ja muut sellaiset pikku yksityiskohdat, jotka ilmeisesti sopimusta tehdessä ovat menneet ohitse.

        Laskussakin taisi olla vielä jotain tietoja, joihin silmät eivät osuneet ensimmäisellä lukukerralla.


    • Luoton idea on maksaa pankille korkoa ja muita kuluja. joka kuukausi pitää maksaa vähimmäismäärä tai enemmän. Yleensä tulee lasku vaikka maksuvapaa kuukausi. Itse sain 0,47 eur laskun vaikka maksoin koko luoton pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe