Työsopimus 20-37,5 h

Ext3

Olen ollut yrityksessä tässä jo nelisen vuotta. Määräaikaisia soppareita takana jo useita. Syitä ollut mm. YT:t yrityssaneeraus, sesonkityö
Nyt tarjottiin toistaiseksi voimassaolevaa sopimusta jossa tuntien vaihteluväli 20-37,7 tuntia / viikko. Onko jotain asioita joita kannattaa ottaa huomioon ennenkuin kirjoittaa nimeä paperiin. Saan ilmeisesti sovitettua päivärahaa jos tunnit on alle 30 jonain viikkona.
Kannattaako lähteä tuollaiseen.
Miten kelan asumistuki lasketaan jos tunnit kokoajan heittelee. Paljon olisi kysymyksiä, mutta mistä vastauksia?

3

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freg

      On tärkeää, että työsopimus on kirjallinen ja siihen on selvästi merkattu se tuntien alaraja sekä, mitä työehtosopimusta noudatetaan. Lisäksi lue työsopimus rauhassa läpi ja kysy joka ikinen kohta, mikä on sinulle vähänkään epäselvä, ennen kuin allekirjoitat. Muut jutut kannattaa kysyä maksajalta Kelasta, työttömyyskassasta ja loput liitosta.

      http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI

    • keikkalaisen

      Hei, itse teen nollasta tunnista ylöspäin. Mutta nollaa tuntia/3 vko ei ole ikinä ollut, kk kohti tulee noin 70-120 tuntia.
      Kela laskee asumistuen edellisen vuoden tulojen perusteella, tai, jos tulosi selvästi tippuneet, laskee kertyneiden kuluvan vuoden mukaan, mutta pyynnöstä. (aina bruttotulojen mukaan)
      Soviteltua haet kuten ennenkin, jos niin olet tehnyt. ellet, varaudu maksajalle toimittamaan työssäoloehdon tarkastelua varten se lomake, minkä työnantaja täyttää.

      Onhan siinä ne kuviot, kun tekee keikkaa tai osa-aikatyötä. Ajatteles, kokonaan työtön ei täytä koko sähköistä lomakettakaan/tai käsin kirjoita, mutta keikkatyöläinen kirjoittaa lomakkeen kokonaan.
      Onneksi esimerkiksi kela, kassat, liitot tuntevat jo käsitteen keikkatyö.
      Entäs kun työsuhteita onkin jonossa lapuntäyttöhetkellä monta? Jokaisesta palkkalaskelmat...
      Mielummin se nolla h-jotakin h kk, tms sopimus, sehän on pienimmän riesan tie, jos yksi työnantaja. Ja on hyvä että soppari on kirjallisena.

    • kela_neuvoo

      Jos noilla tunneilla ja niistä saaduista palkoista vielä tulee oikeus saada asumistukea, niin ymmärtääkseni Kelalla on asumistuen suhteen se kanta, että jos on pientä heittelyä tuloissa niin sillä ei ole vaikutusta tuen maksamiseen. Mutta oletko jatkuvassa palkkatyössä olevana edes oikeutettu siihen asumistukeen.... 20 tuntia viikossa joka tapauksessa ja soviteltu päiväraha päälle... Mutta jokuhan sen jo sanoi: Kysy Kelalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      98
      3037
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      79
      3011
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe