Aloitin työt viikko sitten eräässä päiväkodissa,olen huomannut jo nyt että minua ei hyväksytä työyhteisöön.Minulle ei puhuta ei kerrota yhtään mitään.Olen nyt jo ahdistunut ja tunnen itseni ääliöksi , mutta se kai on tarkoitus. En ole ollut päiväkodissa aikaisemmin töissä , muuta kuin opiskelun aikana 4vko harjoittelu, olen lähihoitaja osaamisala sahu.Perehdytyksestä ei tietoakaan .Olen palkkatuella varmaan senkin takia saan moista kohtelua osakseni.8 kk pitäisi jaksaa , mutta jos nyt on jo kohtelu tällaista miten ihmeessä jaksan ...mItä voin tehdä
Heti alkanut ..
8
268
Vastaukset
- fsedghfgt
Vai olisko siellä vaan väsyneitä ja kiireisiä ihmisiä töissä. Onko siellä ihan oikeasti aikaa siihen, että kaveerataan ja erityisesti perehdytetään? Kuinka aktiivisesti olet itse tehnyt itseäsi tykö ja kysynyt neuvoja? Oletko ehkä "se seuraava tyyppi" niiden kolmentoista edellisen pätkätyöläisen jälkeen, jolle pitäisi taas neuvoa samat asiat kuin edeltäjille ja joka pitäisi taas ottaa täysivaltaiseksi työyhteisön jäseneksi, vaikka tiedetään, ettet kauaa töissä ole? Optimaalitilanteessahan sitä on aikaa kaikkeen mukavaan ja sitä voi toivottaa jokaisen ihmisen tervetulleeksi oikein pitkän kaavan mukaan. Valitettavasti useat päiväkodit ja työntekijät on vedetty sen verran tiukalle, ettei vaan pysty. Viikko on lyhyt aika tutustumiseen silloin, kun siihen ei oikein ole aikaa. On varmasti paljon asioita, mitä sinulle ei vielä kerrota joko epähuomiossa tai tarkoituksella. Anna nyt ihmisille mahdollisuus ennen kuin päätät itse, että he ovat ihan paskoja.
- ketjunaloittanut
En ole ajatellut että ovat paskoja vaan että he ovat todella taitavia työssään .Voi olla totta että ovat väsyneitä työhön. ,mutta ei kai ole liikaa jos sanotaan huomenta hei ylipäätään vastataan jos kysyn jotain .Kuuluu jo hyviin tapoihin .
- Edelliseen
En tiedä voinko vaihtaa esim.toiseen yksikköön , jos tilanne jatkuu samanlaisena. Asun pääkaupunki seudulla joten paikkoja luulisi olevan , toivoisin nyt lähinnä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia päiväkodeista.
- Skzkzi
Työkaverit on sitä varten että ne opastavat uutta ihmistä ja auttavat. Ja on myös outoa jos eivät ota sinua vastaan työkaverina työyhteisöön. Kaikki ovat olleet aina joskus uusia ja tarvitsevat neuvoja tms. Puhu päiväkodin johtajalle? Tai sinun esimiehellesi? Luottamus esimies? Jos huomenta ei osata sanoa tai sanotaan vastahakoisesti niin päässä niillä on vikaa.
- omamielipide
Päiväkodeissa työntekijät ovat väsyneempiä kuin esim. ryhmiksissä tai perhepäivähoitajat. Siksi itsekin etsin työtä pienemmästä yksiköstä. En ole päiväkoti-ihminen.
- Dlfnf
Ainakin muutama kaveri opiskelee lähihoitajaksi ja sanovat että liian tylsä työ olla päiväkodissa, olivat siis harjoittelussa ja toinen niistä on työskennellyt vuosia vammaisten kanssa, mikä on paljon vaativampaa. Myös päiväkodissa kun monet lapset ulkoilevat niin hoitajat juttelevat ryhmissä vaikka pitäisi valvoa eri puolen pihaa lapsia. Ymmärrän kyllä joitakin kellä on hoidettavinaan 0-3 vuotiaita monta. Mutta kyllä sitä opettaa pitäisi silti ehtiä ja olisi varmaan suuri apukin monelle loppupelissä.
- mnb732
Älä jää yksin
Ongelman kanssa ei kannata jäädä yksin.
– Kiusaaminen tulee ottaa välittömästi puheeksi esimiehen ja työyhteisön kanssa. Mitä enemmän asiasta puhutaan julkisesti, sitä enemmän kiusaamiseen voidaan vaikuttaa.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-2000005071886.html
Hirviömäinen työkaveri ajoi Lotan, 37, täysin loppuun: ”Itkin matkalla töihin” - Lottovoittoaodotellessa
Onneksi viikonloppuna ei tarvitse kiusaajaa nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408