Yli 5v erilainen suhde, onko enää toivoa?

Bm33

Moi,

Oon nyt 33v mies ja seurustellut 4v nuoremman kumppanini kanssa reilun 5 vuoden ajan.

Kun suhteemme alkoi, niin kumppanini suhde pitkäaikaisen edeltävän kumppaninsa kanssa päättyi siihen etteivät he enää harrastaneet seksiä, nukkuivat eri sängyissä ja kokivat toisensa enemmän kavereiksi.. Kun hän oli kanssani ekaa kertaa seksikontaktissa, hän koki vielä pettävänsä ex -kumppaniaan. Tuntuu myös, ettei hän ole vieläkään eronnut henkisesti tuosta eksästään, koska yleensä riitamme yhteydessä hän alkaa vertailemaan minua häneen, eli kuinka paljon minua parempi ihminen eksä oli jne.

Kumppanini myös suuttuu minulle erittäin helposti ja arkiset tapani, kuten se että tykkään pitää kotonani tavarat järjestyksessä, ärsyttävät häntä. Emme ole koko suhteemme aikana asuneet yhdessä. Hän asuu vanhempiensa omakotitalon yläkerrassa ja on ollut pitkään työttömänä. Yhteenmuutto ei tule kyseeseen, koska ykkösprioriteetti hänelle on oman asunnon löytäminen ja itsenäisyys vihdoin, asuttuaan ensin 6v eksällään ja sitten 5v eli suhteemme ajan vanhemmillaan. Hän sanoo, että yhdessä asumisestamme ei tulisi mitään, koska jotkut kotiin liittyvät tapani ärsyttävät häntä niin paljon.

Meillä on ollut toki hyvät ja rakkaudentäyteiset, läheiset hetkemme, hän on tukenut minua elämäni vaikeissa hetkissä ja rakastan häntä myös paljon. Silti nyt tuntuu sille, että minun olisi jo ajat sitten pitänyt tajuta, että asiat eivät ole ollenkaan kunnossa.

Se että hän suuttuu aivan pienistä arkisista asioista ja lähtee luotani ovet paukkuen on suhteessamme enemmänkin toistuva sääntö, kuin poikkeus. Hän sanoo myös minulle lähtiessään hyvin kärkkäästi ja on myös erittäin pitkävihainen. Saan kuulla vuosienkin päästä vielä aiemmista riidoista. Tämä on lähes jokakertaista, kun näemme.

Minulla on suhteessa useammin paha, kuin hyvä olo. Seksikin on alkanut toistaa samoja kaavoja ja salaa olen jo pitkään haaveillut jostain muusta.

Mutta olen myös uskollinen. En halua pettää, enkä tule pettämään vaikka tilaisuus tulisikin.

Itse olen sporttinen ja pidän fyysisestä kunnostani huolta, hän on puolestaan enemmän taiteellinen ja inhoaa esim. hikoamista, eli esim. yhteinen urheiluharrastus josta olen haaveillut, ei tule kyseeseenkään. Aina joudun siis menemään ilman häntä liikkumaan, salille, lenkille jne. Olen myös salaa tän seurauksena alkanut haaveilemaan sporttisemmasta kumppanista..

Jotenkin aivan umpikujassa kaikki tämän suhteen. Viimeiseksi sanon vielä sen, että kumppanini on samaa sukupuolta mitä mä, tosin monilta fuysisiltä piirteiltään, etenkin henkisesti erittäin feminiininen, luonteeltaan kuin nainen. Hän kutsuu itseään mieluiten ns. "muunsukupuoliseksi".

Itse miellän itseni joko biseksuaaliksi ja panseksuaaliksi, mutta suhteeni ovat olleet tähän mennessä vain samaa sukupuolta olevien kanssa (lukuunottamatta parikymppisenä tehtyä paria ihan ok kokeilua tyttöjen kanssa).

Näistä suhteisra mikään ei ole oikein toiminut ja nyt olen ajatellut sitä, että pitäisikö vihdoin kokeilla naisen kanssa. Oon alkanut myös yhä enemmän fantasioimaan nuorista naisista. Olisiko se helpompaa? Olenko liian vanha siihen? Huolisiko kukaan tyttö tällä suhdetaustalla olevaa poikaystävää? Mistä aloittaisin?

Onko nykyisessä suhteessani enää toivoa vai pitäisikö vain luovuttaa ja alkaa katsoa, mitä muuta elämällä on tarjottavaa?

4

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rouva50v

      Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä parisuhteen onnistumisen kanssa. Itse ajattelen, että sinulla on liian haastava parisuhdeviritys (itse en jaksaisi moista). Sen päätät sinä, jatkatko suhdetta vai et, ehkä voisitte ottaa tauon suhteeseen tai vaan panette kantapäät reilusti vastakkain.

      Jos sinua on ruvennut kiehtomaan seksi naisen kanssa, anna mennä vain :)

    • kasvun_paikka

      Valtavirrasta poikkeava seksuaalisuus ei ole hyväksyttävä syy huonolle käytökselle. Minä olen sitä mieltä, että ketään ulkopuolista ei kiinnosta mitä sinä tai kaverisi peittojenne alla teette. Ei kuulu minulle kenen kanssa sekstaat tai miten sekstaat, tätä kannattaa pohtia omassa pikku mielessä tai samansieluisten ihmisten kanssa.

      Olipa suuntautuminen mitä tahansa, muiden ihmisten ja sen oman kumppanin kanssa pitäisi osata käyttäytyä silleen aikuisten tavoin. 30 veenä pitäisi olla sen verran sinut ittensä kanssa, että tietää mitä on tai mitä ei ole.

      Kiukuttelu, ovien paiskominen, turhasta suuttuminen sun muu, on esiteini-ikäisten hommaa, ei 29 vuotiaan. Tulee mieleen, joko hän ei ole kasvanut henkisesti ollenkaan tosin luultavammin hänellä on päällä mielenterveysongelma.

      .

    • Oppeliini1

      Aivan samaa mieltä kuin edellisen. On herttaisen samantekevää onko puolisoehdokkaasi samaa sukupuolta vai ei. Minimi käytöstavat taytyy jokaisen hallita.

      Olet saanut nähdä kuinka ystäväsi toimii. Haluatko sinä tuota rumbaa jatkossakin, on vain sinun päätettävissä.

      (Lähes) Täydellisen puolison vanlintaan on nähtävä paljon vaivaa. On lottovoitto jos hän on ensimmäinen vastaantuleva. Tuo tapahtuu vain vaaleanpunaisissa elokuvissa.

    • fgullhffh

      Kaikesta tuosta lapsellisuudesta ja henkisestä epäkypsyydestä kärsineenä SÄ kyselet neuvoja palstoilta ja kerrot alkanees fantasioimaan nuorista treenatuista tytöistä. Kasvunpaikkoja ja kokemuksista oppimista taitaa olla sullakin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe