Paino ei putoa :(

EpätoivonenLäski

Tiiän et näitä on varmana täälä jo mut aattelin alottaa oman keskustelun nii helpompi selittää tilannetta ja on oma kohtaisempaa. Oon ollu jo useemman vuoden ylipainonen. Kaks vuotta sitten päätin asialle tehdä jotain ja aloin käymään salilla, söin suht terveellisesti ja lenkkeilin muutenkin paljon. Painoin sillon elämässäni pitkästä aikaa n.55kg ja kun oon painavimmillani painanu 72kg ja pituutta on alle 160cm jote se on aika paljon... no joteki se laihdutus into sit sillo loppu ja elämä alko taas menee epäterveelliseks. Silti en 2vuoden aikana viime syksyyn asti lihonnut paljoakaan, hitaasti n.5kg. Ja yhtäkkiä viime syksystä tähän päivään on painoa taas kertynyt lähelle 70kg... alotin tammikuun alussa tipattoman, jätin myös kaikki herkut ja viljat pois. Vaihdoin hissin portaisiin ja askelmittari näyttää päivittäin lähes 16 000 askelta ja käyn myös salilla. Noh paino ei oo sit pudonnu grammaakaan puntarin mukaan eikä myöskään peilistä/mittanauhasta katsottuna... olin ihan toiveikkaana että olisin vihdoin pitkästä aikaa edes jonkinlaisessa kesäkunnossa ja vihdoin tyytyväinen kroppaani :( mutta paino vaa on ja pysyy 68.8kg ja välillä käy 69kg... siis musta tuntuu että jopa sillon kun join kokoaja kaljaa niin painoa lähti helpommin... en oo koskaan sillon kun sain painoa pudotettua niin syöny mitenkään erityisen säännöllisesti tai kuluttanut enemmän kuin syönyt. Ja nyt ku teen niin nii ei mitään tapahu. Oisko vielä jotain vinkkejä epätoivoselle läskille joka toivois painavansa ees 60kg eli 8kg vähemmän kesällä tai näyttävän ees hoikemmalta? :(

8

5168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EpätoivonenLäski

      Ainiin ja oon nainen 20v jos sillä on mitään merkitystä

    • 35g3gt

      Lihasta tullut tilalle. Katseleppa tilannetta vielä kuukausi.

    • pelkkää_perunaa

      Piilosokeri ja piilorasva on varmaan syynä. Tutki tarkemmin, miten paljon kaloreita saat. Sokeria on yllättävän paljon mehuissa, limuissa, muroissa, mysleissä ja jugurtissa. Kaikki valmisruuat ovat täynnä rasvaa.

    • kkkkkkkkkkkk

      Niinku tossa ylempänä on mainittu niin piilosokeri ja -rasva voi olla erittäin mahdollinen syy. Kai nukut tarpeeksi? Jos valvot myöhään yöllä niin sekin voi lihottaa. Samoin epäsäännölliset ruokailuajat saa aineenvaihdunnan hidastumaan. Kokeile myös säännöllistä veden juontia. Itse en harrasta minkäänlaista ylimääräistä liikuntaa ja oon laihtunu kolme kiloa. En tiiä mistä johtuu :d

      Anyway onnea yritykseen ja älä vie liiallisuuksiin :)

    • öfjgdsjaprj

      Moi! Tuttu tilanne, sama pituus, mutta ikää jo 53v. Mulla kipuraja tuli tuossa 64kg:n kohdalla vastaan, tosin löysää on paljon ja lihasta vähän. Nyt ei paino meinannut tippua millään, joten aloitin Haylie Pomroy kehittämän nopean aineenvaihdunnan dietin (kirja löytyy tuolla nimellä). Painoa on lähtenyt kolmessa viikossa 3 kg, se on vähän siihen nähden mitä Pomroy lupaa, mutta hyvä näin, varsinkin jos alaspäin on paino menossa ja vyötärö kutistumassa. Perussäännöt: kofeiini, sokeri, maitotuotteet (kyllä, ne voivat jumittaa painon), valkoiset vehnäjauhot yms., maissi, nitriittipitoiset lihat, keinomakeutusaineet wegs. Syödä pitää puolen tunnin sisään heräämisestä, jotta aineenvaihdunta käynnistyy, ja syödä pitää 3-4:n tunnin välein (5 kertaa päivässä), jotta keho ei nälässä ala syömään lihaksiaan. Ruokavaliota vaihdellaan viikon sisällä: 2 päivää hedelmiä, marjoja, kasviksia (varsinkin vihreitä), vähärasvaisia proteeineja; 2 päivää kasviksia ja vähärasvaisia proteiineja (esim. kananmunavalkuaisia, riistaa, vähärasvaista kalaa, kalkkunaa, kanaa), 3 päivää hyviä hiilihydraatteja, kasviksia, hyviä rasvanlähteitä (kuten avokadoa, pähkinöitä, siemeniä) ja proteiinia (jossa voi olla rasvaakin). Ykkösvaiheessa tulisi suosia aerobista liikuntaa, kakkosvaiheessa lihaskuntoa kohottavaa (eli nostella puntteja) ja kolmosvaiheessa suosia rentoutusta ja venytystä. Minusta on hyvä idea, että tavoitteena on laihtumisen ohella parantunut aineenvaihdunta. Yleensä laihtuessa aineenvaihdunta heikkenee, ja siksi aiemmin laihduttaneet laihtuvat kehnosti.

    • jämähtänyt

      Pakko kommentoida, mulla nimittäin on täysin sama tilanne! Mitatkin aika samat, ikää vähän enempi. Ei ole paino liikahtanut mihinkään, vaikka kaiken epäterveellisen olen jättänyt pois vuoden alusta ja lisännyt vettä. Olo on hyvä, mutta turhauttaa, koska en jaksa olla täysin herkkulakossa ihan kamalan pitkään enää. Esim. illanvietoissa olis kiva ottaa siideriä tai viiniä. Olisi luullut, että tällä ruokavaliolla olisi edes vähän paino tippunut, koska aiemmin söin herkkuja päivittäin ja määrät olivat suurehkot.
      Piilosokeriin en jaksa uskoa, sillä syön itsetehtyä ruokaa. Nukun suositellun unimäärän. Aineenvaihdunnasta en tiedä, hyvin tuntuu ruoka kulkevan läpi ja vettä tosiaan menee pari litraa päivässä. Liikuntaa on. Muuta en itse keksi kuin edelleenkin ruoka-aineitten ja määrien karsimisen. Yksi kylläkin voisi olla hiilarien enempi saanti välillä, edellisen laihdutuksen aikaan muistan, että esim. bileillan jälkeen paino aina lähti alaspäin, vaikka kaloreita tuli kamalasti. Toisaalta ei huvittaisi kokeilla, koska herkkulakko voi olla vaikea jatkaa sen jälkeen...
      Kerrohan, aloittaja, mitä olet kokeillut ja laitetaan tänne viestiä, jos edistystä tapahtuu!:)

    • popol

      Itse olen puskenut päätä seinään jo viimeiset 5 vuotta.
      Olen aina ollut iso kaveri ja ylipainoinen koko ikäni. Ennen tuli syötyäkin siten, että en yhtään ihmettele, että miksi olin ylipainoinen. Viimeiset 5-6 vuotta oltu koko ajan dieetillä ja kuntoiltukin suht. paljon. Kunto on ihan ok ja keho aiempaan kiinteämpi, mutta paino ei ole tippunut. Olen pikkuhiljaa tullut tulokseen, että olen jonkin sortin poikkeus tässä ihmislajin joukossa.

      Olen siis mies, aika lihaksikas, mutta painoa noin 125kg. Siinä on parikytä kiloa liikaa vaikka on lihasmassaakin. Syön noin 1500-2000kcal päivässä. Liikun viikoittain reilusti eli kaikkien mittarien mukaan olen koko ajan todella paljon miinuskaloreilla, mutta kaikki ruokailu tuohon määrään lisää painoa tekipä mitä tahansa. Moni on sanonut, että syön liian vähän. Viime syksynä viimein kokeilin, että no jos syödään suunnileen kuten normaalit ihmiset eli vähän aamupalaa, hyvä lounas, päivällinen ja iltapala. Lopputulema oli se, että muutaman kuukauden aikana sain kerättyä yli 5kg massaa. Normaalipäivinä syön aamupalaa, lounaan tai päivällisen ja ehkä jotain iltapalaa. Leivoksia en juuri syö, alkoholia en käytä , en syö makeisia. Kaikki aisa sanoo, että syöt piilokaloreita, mutta minun ruokavaliota saa tulla ihan kuka vain kokeilemaan. Töissä 60kg kaverit syö paljon enemmän kuin minä.
      Oireiluna on myös kaikenlaista huonoa kulkua liikunnassa ( ikään kuin energianpuute) , mutta niihin tuo energian lisääminenekään ei tunnu juuri vaikuttavan. Mielestäni minulla on ongelmia kilpirauhasessa ( sukuvika), mutta Suomen lääkärien mukaan sellaista ei voi olla mikäli kilpirauhasarvot ei ole kovin huonot.
      No itse tähän hommaan on jo tottunut, mutta naurettavaa kun porukka aina moittii, että syöt vaan liikaa kun et laihdu. Omalla kohdalla siitä ei ainakaan ole kysymys

      • Anonyymi

        Tää nyt on tosi vanha ketju, mutta sanon itsekin että syöt liian vähän. Kun painon laskeminen on pysähtynyt, kannattaa vaan malttaa hetki syödä enemmän. Ne extrakilot johtuu luultavasti siitä, kun hiilihydraattien syöminen turvottaa lihaksia ja tuo nestettä kehoon, varsinkaan jos ei niitä paljoa syö niin lihakset on kuivakkana. Kyllä se painonnouseminen jossain vaiheessa loppuu ja sit voi kokeilla syklitystä että syö jonain päivinä enemmän ja jonain päivinä vähemmän mutta viikkokohtaisesti kalorit pysyy kuitenkin samana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe