kulujen jakaminen

olenkosittenloinen

mulla on oma asunto mutta olen enimmäkseen miesystäväni asunnossa.hän saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja täydentävää tomeentulotukea ja sähkö ja vesi sisältyy vuokraan eli hänelle ei tule yhtään kustannuksia siittää että olen hänen luonaan.itse maksan talvella kovia sähkölaskuja tyhjään kämppääni koska on sähkölämmitys ja peruslämpö täytyy pitää.meillä on auto jota yksin maksan ja myös maksan kaikki auton kulut yksin,veron ,vakuutuksen ja bensat.vaikka usein kuskaan häntä kavereilleen ja sukulaisilleen niin en ole ikinä niistä pyytänyt bensarahaa.minä myös omistan hänen puhelin liittymänsä ja maksan kulut.me yhdessä maksetaan ruokakuluja mutta tosi usein hän juo oman osuutensa ja todelliset ruokakustannukset maksetaan minun pussista.tänään tuli puhetta rahasta ja hän kehtasi mainita että minä asun ilmatteeksi hänen kämpässään.minäkin olen vain takuueläkkeellää eli rahhaa ei ole ylettömästi.mitä mieltä olette.olenko hänelle jotain velkaa????

4

382

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olet tollaisen miehen kans joka juo oamn osuutensa ja selvästi käyttää sinua hyväkseen.

• Lellu_5671

Pidä aluksi yksi kuukausi kirjanpitoa siitä mihin rahasi tai jos mahdollista rahanne menevät, niin sinulla esittää faktat. Ei ole hyvä ratkaisu asua 'pimeästi' toisen kämpässä. Näet vain vuokralaisen puolen asiasta, mutta et vuokranantajan. Joku maksaa sinunkin veden- ja sähkönkäyttösi. Olisiko sinun mahdollista miettiä asumisjärjestelyäsi uudelleen ja vaihtaa halvempaan omistus- tai vuokra-asuntoon johonkin miehen lähistölle esim. kerrostaloyksiöön. ?

Toinen asia joka kiinnittää huomiota on miehen juominen. Mahdollistat nykyisellä toiminnallasi sitä, kun pidät miehen ruuaassa. Miten monta annosta alkoholia mies juo viikossa ? Vertaa sitä netistä saataviin suurkulutusrajoihin, niin saat kuvan tilanteesta.

Viime kädessä kyse on aina siitä mitä sinä haluat ja mitä suostut tekemään.

• nelikymppinenmies

Oklen sitä mieltä että olet heikko luonteinen ja mies käyttää sitä hyväksi. Et osaa pyytää tai vaatia mieheltä rahaa kuluisin johon sulla olisi oikeus. Miehes on juoppo luuseri ja sellaisiin naiset usein lankeaa.

• Bukiop

Minäkin sanoisin että kirjaa kertomasi menot paperille kuukauden tai parin ajan. Siis hänen maksamansa ja sinun . Oman asuntosi kulut on mielestäni ihan oma juttunsa.
      Puhelin liittymä hänen omalle nimelle. Miksi maksat sitä?

Lellun vastaus oli asiallinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe