"Parempaa lihaa kuin Tinderissä"

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/mainonnan-eettinen-neuvosto-parempaa-lihaa-kuin-tinderissä-viittaa-naisiin-ja-on-loukkaava-mainos-1.176763

""Sana 'lihaa' viittaa naisiin. Se toistaa ja vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Ilmaisu on tasa-arvoa loukkaava", neuvosto toteaa lausunnossaan."

"Valituksen tekijä oli yksityishenkilö, jonka mukaan mainos esineellisti naisen vartaloa."

Millä tavalla tuo muka viittaa naisiin? Minä en ainakaan näe siinä kuvan mainoksessa mitään viittausta erityisesti naisiin. Ihan samalla tavallahan naiset hakee tinderistä miehistä "lihaa" niin en vaan voi käsittää miten tuossa muka naista esineellistetään?

Entäs sitten nämä kun mies esitetään pöljänä, ei varmaan tule mitään huomautuksia:

https://www.youtube.com/watch?v=vOv343gdAco

https://www.youtube.com/watch?v=hkYpEUy1xBw

https://www.youtube.com/watch?v=05eGbihcDsk

Kai se joku tasa-arvo pitäisi saada tuohon mainontaankin, minusta nuo bonuswayt on oikeasti loukkaavia kun taas tinder-jutussa ole mitään huomautettavaa tai epätasa-arvoistavaa.

22

431

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin tää on Tätä FemiNististä "Tasa-Arvoa".. Ja just niin kuin sanoit.. LihaMarkkinoilla tarkoitetaan ainakin NykyPäivänä ihan jotain muuta, kuin ehkä joskus aikoinaan.. ;P

• Naisilla ja etenkin feministeillä on vääristynyt käsitys tasa-arvosta.

• nomnomm

komea tuo yhden mainoksen lääkäri :)

• eikötuoolese

Olisko mainoksen ohjaaja itse?

• kateellinen-ohjaaja
        eikötuoolese kirjoitti:

Olisko mainoksen ohjaaja itse?

Jos joku mies on ohjannut tuon mainoksen, herää kysymyksiä. Onko vittuilua jollekin varatulle miehelle?

• helgamies_

Tässä juuri vahvistettiin se, että tindernainen on kiimavittunsa viemä lihanpalanen. Mainonnan eettinen neuvosti siis itseasiassa tämän vahvisti asettamalla oman mielipiteensä naisista mainoksen tuomitsemisen pohjaksi, vaikka mainoksessa ei ole mitään mikä viittaa naisiin.

• aika-selkeesti

Tuohan on Liljalaakson Timppa.

• peris-on-pahempi

Tuossahan tehdään pilkkaa varatuista miehistä, kuten tekin teette. Mitä eroa tuolla on periksen timppaan tai ekiin? Vielä ilmeisesti miehen suunnittelema mainos.

• hymyilyttää_hiukan

Se, että nainen niissä on viisas ja hyvä.

• Naisasialooser1

Kyllä aisurimiehestä sietääkin tehdä julkista pilkkaa, onhan aisuriksi alkaminen häpeällisintä mitä mies voi tehdä.

• Teknomirri

Joskus käy niin että mainos on niin hyvä, että katsojalle jää epäselväksi mitä oikein mainostettiin. Esmes mainos, jossa lapsentasolle jäänyt mies sekoilee puutarhassa ja lääkärissä ja ties missä tämän vaimon seuratessa touhuja sivusta, on niin hyvä, etten todellakaan tiedä, mistä on kyse.

Outoa

😁

• Linkki ei ollut enää käytössä. Mun mielestäni tuo oli erittäin hyvä mainoslause. En ymmärrä miten "liha" viittaisi pelkästään naisiin, ihan yhtä paljon se viittaa miehiin. Tai oikeastaan mulle tuli siitä lihasta mieleen mies. :)

Noi Bonuswayn mainokset oli vähän tylsiä. Mutta sen verran pitää sanoa, että moni mies kyllä pelleilee tuolla tavalla, kun kaikki ei ole näkemässä.

• Ei ku aukeshan tuo, kun otti koko osoitteen mukaan.

"Teuvalaisen Laidun Hereford -lihatilan mainoskampanja "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" on saanut huomautuksen Mainonnan eettiseltä neuvostolta."

Nyt on kyllä väkisin väännetty huomautus. Taidan ostaa jatkossa lihani tuolta lihatilalta.

• saakotällenauraa

Ei haittaa että mies on tyhmä, tylsä, kunhan on säästäväinen. Osui ja upposi, Ikis?

• Jos noin olisi ettei haittaa niin ei kai olisi naisettomia "ätmejäkään". Omalle kohdalle osuvuudesta on paha sanoa, tyhmä, noup, tylsä, riippunee siitä keneltä kysytään, säästäväinen, osui.

• ParempiLiha

Ja jos siinä mainoksessa olisi ollut nainen miehen tilalla, olisit jo repinyt perseesi.
        Osuu ja uppoaa, eikö vain.
        Ehkä joku päivä Naiset ymmärtävät ettei tasa-arvo ole yksisuuntainen juttu.

• saakotällenauraa
        ParempiLiha kirjoitti:

Ja jos siinä mainoksessa olisi ollut nainen miehen tilalla, olisit jo repinyt perseesi.
        Osuu ja uppoaa, eikö vain.
        Ehkä joku päivä Naiset ymmärtävät ettei tasa-arvo ole yksisuuntainen juttu.

Ei minua tuo lihamainoskaan haittaa, huvittaa vaan :) Ennen vanhaanhan kaikki mainokset ja sarjakuvat olivat tuon kaltaisia; tyhmä, mutta kaunis isotissinen blondi huuli pyöreänä, kun ei tajua mitään. Blondivitsit muutenkin huvittaa minua naisena, koska tunnistan niistä blondiuteni. Tuo miesohjaaja joka on tehnyt nuo mainokset varmaan tunnistaa ristossa myös itsensä, ei se muuten niitä mainoksia olisi kyennyt tekemään :D

• totuuskomissio

Joo. Syöpälääkärillä täytyy olla syöpä, ei muuten pysty eikä osaa hoitaa.

• MrHedgehog

Onkohan neuvoston lyhenne ("MEN") ns. tahatonta komiikkaa? :D

• ätminki

Naiset haisee eikä ne ole kovin tuoreita vaan jonkun käyttämiä.

• Naisasialooser1

Lihaahan se nainen on ja liha on pilalla kolmenkympin jälkeen, niin sanoivat vanhemmat työkaverimiehetkin.

• dnkerkkxnekek

höpöhöpö. Liha on parasta riippuneena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1294
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      797
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      123
      573
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      541
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      183
      500
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      487
    Aihe