Tyynellä ilmalla Kutunivalla sillan tienoilla aivan hirvittävä, kuvottava löyhkä satojen metrien matkalla.
Meinaa yrjö lentää - ei tuota kestä Erkkikään!
Eikös Muoniossa pitänyt olla "Maailman puhtain ilma"?
Mistäköhän moinen etova lemu johtunee?
Miksi Kutunivalla löyhkää?
73
3458
Vastaukset
- hajustatietää
paikalisia ukkoja liikheelä
- pilakalut
vanahoja. niithen pusseisa kutu on kesäyny.
- Joskushaisee
No kuten varmaan monet tiedämme, viemäri saattaa haista matalapaineella. Siinähän on asutusta molemmin puolin, siis KutunivaSSA. Ei ole ilmansaasteista on kysymys.
- uleåborg
Höpö höpö.
Kutunivalla ei ole monen sadan metrinsäteellä kuin muutama savu.
Ei noista viemäreistä tuollaista sanoinkuvaamatonta hajua pystyisi mitenkään nousemaan.
Ilmaa olisi voinut tyynenä päivänä melkein veitsellä leikata. - Aikavaikeetatietää
No mistä haju sitten mielestäsi tulee, jos vain siinä lemuaa?
- arvuuttelija
Mieti itse...;-)
- Myrkytetty
Kyllä sen haistoi jo viime kevät talvella kun tuli suksilla paikallisen kahvion ohi. Haju oli hirvittävä, palaneen poron nahan ja luiden haju, joita poltettiin jossain lähistöllä. Meni ruokahalut. Piti mennä Jerishotelliin kahville , siellä ei haise.
- hirvittävädunkkis
Alamme lähestyä asian ydintä.
- mätöliha
ja määnneen lihan haju ollu jo hyvän aikaa siinä seuvulla.
- ylitarkastajacolumbo
Mistäköhän johtuu?
Varmaankin ihan omia aikojaan ilmesty tuollainen LÖYHKÄ, eikös niin? - hiihtoniilot
Eipä ole ihme , että ei käy asiakkaita tuossa paikassa. Eikä tuosta myytävänä olevasta kuppilasta paljoa kannata maksaakaan, kun "alueella" haisee.
- hiihtoniilo2
ylitarkastajacolumbo kirjoitti:
Mistäköhän johtuu?
Varmaankin ihan omia aikojaan ilmesty tuollainen LÖYHKÄ, eikös niin?Eikös tämä asia kuuluisi terveystarkastajalle tai peräti ympäristönsuojelupäällikölle.
Kyllähän tämä vaikuttaa ympäristöön - Hiihtoniilo3
Saattaisko olla Takajänkhän saostusallas,joka lemuaa matalapaineella, kun on paljon käyttöä talvisaaikaan???
- Anonyymi
hirvittävädunkkis kirjoitti:
Alamme lähestyä asian ydintä.
Asian ydin lienee suunniteltu myöhästyminen lautakunnan kokouksesta.
- ainajokuhampaissa
Nyt on tämä firma hampaissa!
Se ei nyt olekaan mitään uutta Muoniossa.
Mie vain bruukaan käyä siellä ja sielä onki mukava pysähtyä kahvistelehmaan.- ooklj
Älä unoha herkullista porosoppaa! Luomua!
Mukava nauttia "Maailman puhtaimman ilman" Muoniossa! - ukotnehaisee
Muoniosa on mailman haisevimmat äijät! Niihen porosoppia ei kannate syyä, paskasormia uithanet vellisä.
- löyhkämiehet
Kyyllä ne hamphatkin mätänee jos ei pese. Muonion miehet ne ei pese ylä eikä alapäätä. Eikä vaathea.
- Anonyymi
Melkomoista mollausta Muonion miehiä kohtaan, 7 vuoden takaa.
Some on pitkämuistinen.
- Tästäköpuhutaan
Silloin jos on todellinen haju. Viittaako todellinen haju viemäriin. Tai vaikkapa maasto viemärin purku, viilu puhdistusmenettelyllä ja saostus täyttymine yli toiminnan mahdollisesti muuttuessa. Kyseinen tarkastus ja kokeiden ottamiset kuuluvat Terveystarkastajalle. Hänen tulee tutkia mistä hajut tulevat. Hyvinkin tärkeätä on alueelta vesistön, maaston kohde epäilyjen tutkiminen ja vesikokeiden ja muiden ottamiset useasta eri paikasta. Laboratoriossa tutkittavaksi onko vesistössä kolibakteereja yms.. Aikanaan oli Järisjärven viemäsi puhdistamon riita asia Suomalaisessa Ruotsalaisessa Rajajoki komissiossa ja samalla alioikeus. Oikeudenkäynti päättyi silloin sopimukseen kantajien vaatimuksesta. Avustajana kantajana oli oikeudessa Lakiasiaintoimisto Kalevi Paassilta Ky.
- opettaja2017
Opettele kirjoittamaan, vaikka koulutuksesi surkeasta kyhäelmästäsi päätellen onkin luokkaa "Rippikoulu ja rokotus".
Yritä edes! - Holsgopen
Vastaus, kirjoittajalle opettaja 2017. Viime vuosisadan kuluessa, polttamalla hävitettiin kaikki noita akat. Mutta niitä kaikkia ei saatu hävitettyä ja sama noita sairaus on edelleen piilevänä. Joten näitä noita akkoja on sittenkin muutama jäänyt viime vuosisadalta jälkeläisinä. Niistä ei ole enää, kuin yhden rivin verran haittaa ja liikkuu vain jossain "Ilolintuna" Turun torilla.
- hölölöölölö
.. paitsi että noita oli useimmiten miespuolinen. Ja taitaa olla nykyäänkin.
- nyt.se.kostautui
hölölöölölö kirjoitti:
.. paitsi että noita oli useimmiten miespuolinen. Ja taitaa olla nykyäänkin.
Kyllä nuo kaksi vanhaa miespuolista noitaa ovat saattaneet Turussakin käydä mutta vaikutusalueensa on kyllä Pori.
- Anonyymi
Holsgopen kirjoitti:
Vastaus, kirjoittajalle opettaja 2017. Viime vuosisadan kuluessa, polttamalla hävitettiin kaikki noita akat. Mutta niitä kaikkia ei saatu hävitettyä ja sama noita sairaus on edelleen piilevänä. Joten näitä noita akkoja on sittenkin muutama jäänyt viime vuosisadalta jälkeläisinä. Niistä ei ole enää, kuin yhden rivin verran haittaa ja liikkuu vain jossain "Ilolintuna" Turun torilla.
Tässä lienee se perusongelma jota ei enää voi jättää mätänemään ja vauhdittamaan kaikenlaista vihanpitoa.
Hyvä että löytyi.
Palataan asiaan eri toimenpitein, eri tutkimuksin. - Anonyymi
Holsgopen kirjoitti:
Minua on väärin syyttää siitä mitä Maria Stenroos ja Jenni Kerimäki kertovat näkemyksistään. Terveisin kaks " ilolintua" Turusta.
Minä en juuri 50 vuoteen ole lakannut kynsiä, ne ovat hauraat.
- eiainameitäsyytetä
Elekhää akat muonion miesten syyksi pankho. Met vaihamma kuitenkhi kerran kuusa sukat vaikkemmä kalsaria vaihakhan. Son Tonant Rumppin lemu, nähty sielä muutama viikko takaperin vanahoisa sukisa pyllyilemäsä.
- Yökyök
Poromiesten paska se haisoooooo
- pörömäääääs
lemaska löyhyy ko vitjamunat velloo polovisa asti
- uolevikk
Kenen pussit ne löyhkää kutunivalla?
- Hiihtolomalla
Vieläkö Kutunivalla haisee ?
Uskaltaako hiihtää ohi , vai pitääkö kiertää Särkijärven ja Jerisjärven kautta ?- Reittiselvä
No jos latua haluat hiihtää, niin eipä ole muuta mahdollisuutta kuin nuo mainitsemasi reitit.
- Hiihtolomalla
Reittiselvä kirjoitti:
No jos latua haluat hiihtää, niin eipä ole muuta mahdollisuutta kuin nuo mainitsemasi reitit.
Kyllä tiesin tuon mitä kerroit. Mutta tiedätkö onko Kutunivalla vielä tuo oksettava haju ?
- Haissoooooooo
Reittiselvä kirjoitti:
Täytyy olla tosi yksinkertaista väkeä sielä Kutunivassa kun kuukausikaupala puhuvat vain paskanhsjusta mutta eivät tee mitään sen poistamiseksi.
Paskalle haisevilla peräkamarinpojilla on vähän kirjoittamisen aiheita näköjään. Kirjottakaa Enontekiön sivuille sielä sopivan tasoista porukkaa. - hiihäetelässä
Jos nenä on noin herkkä, hiihä veikkonen etelässä äläkä tule Laphiin nirppailemhaan. Kaikenlaista kuulee ...uskaltaako hiihtää ohi... hahahhaa!
- Hajuton_on
No ei haise, raitista on. Ei kannata liian paljoa painoarvoa laittaa tämän palstan jutuille.
- Hiihtolomalle
Kiitos asiallisesta vastauksesta nimimerkille " Hajuton -on".
Mutta täytyy sanoa, että aika karmaisevaa luettava oli tämän keskustelun avauskirjoitus. - sääliksikäy17
Kaksi viimeisintä kirjoittajaa ovat oikeassa.
Ketjun aloittaja on törkeä tyyppi.
Ettäs kehtasikin nostaa kissan pöydälle!
Mitäpä tuosta, että tämäkin ketju vilisee noita muoniolaisten raapustelijoiden infantiilejä, alatyylisiä postauksia. Nehän ovat tietenkin ihan OK. Vai kuinka?
Niin ja anteeksi sivistyssana "infantiilin" käyttö - ettehän te Muonion Juntit sitä tajua! - Anonyymi
Paha onkin parasta kiertää vielä kauempaa.
- Haisoo
Johan se nimikin sanoo mikä siellä löyhkää.
- nenänpiteliä
Ja eikun lämpimillä säillä löyhkät pahenee!
- höpöpuheita
Kävinpä yks päivä siellä. Ei mitään hajuja, vaan Lapin raikasta ilmaa.
- voihelavattu
Vaan nyt haisee!
- tuoksumerkka
Puhtain ilma lähtee täältä, ei haise paljon paskaakaan. Mikä valitus?
- ihanhyvälemu
Koirakin syö mielellään paskaa saati ihminen. Ihan hyvä haju.
- Kurkikorva
Paskaaks täsä, sanoi kutunivalainen kurki ja pitkillä koivillaan kulki paskasa, haju hyvä.
- tsupppuu
nat jotenki sianpaskaa muistuttava parhvyymi
- kirkastu
Löyhkää se kirkollakin,eilen iltapäivällä ja illalla Puthaanrannalla ,sakea kitkerä muovi-ja öljynjäte savu.
- taasko
Olipa tosiaan kitkerä savu. Huh`hu.
- Löyhkä
Jäteöljyn poltto kirkonkylän keskellä vasta on idiootin hommaa. Jäteöljyn saa viedä veloituksetta ongelmajätteisiin mutta yks pöljä polttaa tontillaan vuodesta toiseen. Löyhkä on karmeampi kuin Kutunivan paskanhaju.
- hyihyi
Onko se oikein luvallistakhaan polttaa jätheitä ja roskia tynnyrissä keskellä kyllää?
- aukku_
Yönseutuna soon paras polttaa, ei koirakhaan perhään hauku
- öliykeisari
Ei sole luvallista polttaa öliyä kutunivallakhaan!
- siltaukko
Hajua ei näy
- 12345654321
Siinähän on aika lähellä ne historialliset kalamajat, Keimiöniemellä.
Vakiriitelijät haluavat siirtää keskustelut niihin majoihin. - Jalkapallofan
Veikkaan että ihmisen tekemä haju.
- Anonyymi
Löyhkää on synonyymi sanalle löyhkää.
Nosto ajankohtaisiin.
- vilosoohvi
Filosofinen näkökulma:
"Se mikä on kaikkein lähimpänä, sitä ei kukaan huomaa".
Miettikääpä sitä!- 12345654321
Hyvä. Läpäisit juuri ensimmisen kynnyksen matkallasi itse-sanankäytön korkeakoulussa.
- visva-niila
Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.
- läppähousut
Ollaan huomattu, kyllä haju lähtee poromiehistä.
- sulle.JA.mulle
Oppilasasuntolassa Muonion kirkonkylällä kyllä metrinmittaiset tenavat jo tiesivät 1950-luvulla: se joka hajun tunnistaa, on hajun isä. Olihan kaikenmoista hajua ja tenavat tiesivät että vauvat ne vasta haiseekin, yök, yök.
- Anonyymi
Onko joutsenia talvehtinut tänä vuonna Kutunivalla?
- Anonyymi
On siellä nytkin neljä kappaletta. Alapuolella sukeltelevat ja hieno paikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siellä nytkin neljä kappaletta. Alapuolella sukeltelevat ja hieno paikka
Suomen joutsen on kylläkin turuuss!
- Anonyymi
Näitä vanhoja höpö juttuja joku kylvää. Eivät on voimakasta aikaa näköjään.
- Anonyymi
liha kauppa haisee ja turisti
- Anonyymi
Vieläkö siellä haisee paikat?
- Anonyymi
Siitä ei ole havaintoja. Mutta sutki-sanankäytön alkuperää etsitään. Kutuniva - sanakin on epäilyttävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ole havaintoja. Mutta sutki-sanankäytön alkuperää etsitään. Kutuniva - sanakin on epäilyttävä.
Some on oikeastaan ankara puhevallan sortteeraaja.
Eipä Moniossakaan synonyymisanakirja kovin hyvin puheoikeutta ohjeista.
YKSI lähtökohta voisi olla luultavasti muoniolainen kriitikko joka aika innokkaasti näpäyttää kanssaihmisiä lörpöttelystä kuitenkin itse lörpöttelyn mestarina itselleen puhevaltaa raivaten. Tai olisiko tuo jo taaksejäänyttä öyhötystä?
Joka tapauksessa olen aavistavinani kilpailutilannetta Arto Nybergin viime sunnuntaina esittelemän Juha Chriansenin ja muoniolaisen jaa-joo- henkilöitä kritisoivan kirjoittajan välillä.
Minuun teki ison vaikutuksen Juha C: n toiminta Länsi Papua- Uusi Guinea suunnalla jo parikymmentä vuotta sitten tapahtuneessa Holon panttivankien pelastusneuvotteluissa ja tämän vuoden syyskuussa uusiseelantilaisen lentäjän vapauttamisneuvotteluissa.
Ei nosta Nyberg ihan turhia toimijoita ohjelmassaan esille.
Joten öyhöttäjällekin voi olla raskauttavaa kynsien surureunojen tarkastuskyselyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Some on oikeastaan ankara puhevallan sortteeraaja.
Eipä Moniossakaan synonyymisanakirja kovin hyvin puheoikeutta ohjeista.
YKSI lähtökohta voisi olla luultavasti muoniolainen kriitikko joka aika innokkaasti näpäyttää kanssaihmisiä lörpöttelystä kuitenkin itse lörpöttelyn mestarina itselleen puhevaltaa raivaten. Tai olisiko tuo jo taaksejäänyttä öyhötystä?
Joka tapauksessa olen aavistavinani kilpailutilannetta Arto Nybergin viime sunnuntaina esittelemän Juha Chriansenin ja muoniolaisen jaa-joo- henkilöitä kritisoivan kirjoittajan välillä.
Minuun teki ison vaikutuksen Juha C: n toiminta Länsi Papua- Uusi Guinea suunnalla jo parikymmentä vuotta sitten tapahtuneessa Holon panttivankien pelastusneuvotteluissa ja tämän vuoden syyskuussa uusiseelantilaisen lentäjän vapauttamisneuvotteluissa.
Ei nosta Nyberg ihan turhia toimijoita ohjelmassaan esille.
Joten öyhöttäjällekin voi olla raskauttavaa kynsien surureunojen tarkastuskyselytSeppo Fränti oli toinen Jolon saaelta pelastettu suomalainen. Toisen nimen olen unohtanut. Muistaako joku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seppo Fränti oli toinen Jolon saaelta pelastettu suomalainen. Toisen nimen olen unohtanut. Muistaako joku?
Oliko joku Könöne?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401